Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Total War: Shogun 2 - A becsület oltárán

  • Dátum | 2011.04.07 13:33
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

A Total War-sorozat a legutóbbi két húzásával nem talált telibe (az Empire-nek megvoltak a maga hiányosságai, a Napoleon pedig a rövid fejlesztési idő miatt nem tudta pótolni őket), így a viszonylag jó anyagi siker ellenére is úgy döntött a Sega, hogy visszatereli a szériát a kísérletezés útjáról a klasszikus mederbe. Így történt, hogy az egész Total War-jelenséget (és mondhatni a "wargame stílust") megteremtő Shogun kapott folytatást, egyszerre adózva a múltnak, s jelezve, hogy akárcsak anno, most is lehetséges forradalmat csinálni, ha a Creative Assembly igazán akarja. Az persze már kérdéses, hogy igazuk lett-e, ahelyett viszont, hogy a cikk végéig csigáznánk az olvasót, már most eláruljuk, hogy a válasz egyértelmű nem: a játék remek, tényleg műfajának királya, de a forradalmitól most is mérföldek választják el.

Ami nem romlott el...

Ahogy azt a Total War-sorozat hagyományai diktálják, ezúttal is két részre oszlik a játékmenet. Míg a világtérképen körökre osztott módban kell tevékenykednünk (ezúttal négy kör van évente), addig a csatákat valósidőben vívjuk, külön erre kialakított pályákon. A játékélmény így aztán mindenkit kielégíthet, főleg, hogy a játékmenet alaposan épít a körökre osztott diplomáciára. A Shogun 2 persze attól különleges, hogy az egész receptet átültette a középkori Japánra, ahol is különböző kampányokon keresztül harcolhatunk az uralomért. Az első - és legrövidebb -  szál 1545 és 1575 között játszódik, a többi pedig 1600-ig kíséri a történelmet a Total Wartól megszokott félrealista megoldásokkal. Komolyabb történetre épp ezért nem is szabad számítani, az egész játék arról szól, hogyan küzdjük el magunkat Kiotó birtoklásáig.

Ismerős terep, újabb dimenzióban
Ismerős terep, újabb dimenzióban

A kezdet kezdetén persze választanunk kell egyet a kilenc megszemélyesíthető klánból, melyek más és más tulajdonságokkal bírnak. Bár mindegyikük ad egy-egy különleges extrát (pl. erősebb egységek, jobb morál, gyorsabb fejlődés, satöbbi), a legjelentősebb különbség az, hogy honnan indul a játék, hisz ha teszem azt egy tengerparti klánt választunk, sokkal jobbak lehetnek az esélyeink a kereskedelemben, mint azoknak, akik Japán szívében állomásoznak, csupa-csupa ellenséggel körülvéve. Igen ám, ők viszont jóval hamarabb megedződnek és rá vannak kényszerítve a korai hódításokra, míg a partokról bonyolultabb lehet egy katonai hatalmat menedzselni, így a tengeri klánoknak ajánlatos áthelyezni a központot egy másik provinciára. Bár elsőre könnyűnek tűnik a választás, az igazság az, hogy ez inkább szándék kérdése. Aki komolyabb kihívásra vágyik, az kezdjen egy körbezárt klánnal, mint a Hattori vagy a Takeda, aki pedig még csak ismerkedne a játékkal (azaz először akarja végigjátszani), inkább az Odaval próbálkozzon, ami szerintem a legerősebb klán, hála az ashigaru egységeknek tett engedményeknek. Attól persze nem kell félni, hogy ne lennének meg a győzelmi esélyek, ha teszem azt elsőre sikerül belenyúlnunk a szószba. Akár hiszi az olvasó, akár nem, a Shogun 2-ben még a legvészesebb helyzetből is ki lehet mászni a megfelelő stratégiával, és ez az a pont, ahol a sorozat igazán brillírozik.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 21.
    2011. 04. 12. 08:51

    A hang az hang, a játékélmény az játékélmény minden kiadott játékban.
    Az egyetlen jelentős külömbség a szavatosság.
    A grafika a stílusból fakadóan nem hasonlítható össze azonos szempontok alapján - viszont pont amiatt nem fog senki 10x végigtolni egy játékot.
    Esetemben még egyszer sem, lásd Crysis 2.
  • 20.
    2011. 04. 10. 20:57
    ez a játék nálam a 100%

    újrajátszhatósága a végtelenhez konvergál, ami egyetlen más játékról nem mondható el.

    ez az a játék, ami minden rá költött fillérért megdolgozik.

    letehetetlen!
  • 19.
    2011. 04. 10. 11:46
    "Talán a "kategóriájában x%" lenne a megfelelő kifejezés."

    jajj de zsenialis vagy, hogy [mod] a spanyolviaszt
    minden cikkhez minden ertekeles a KATEGORIAJARA vonatkozik, nem pedig egyetemlegesen. miert? te ossze tudsz hasonlitani egy FPS-t egy RTS-el? mindketto roviditese S-re vegzodik szoval biztos ossze lehet! - facepalm.
  • 18.
    2011. 04. 09. 17:58
    Április 12-re talán lesz, de lehet csúszni fog nem tudni.
  • 17.
    2011. 04. 08. 20:21
    Mikor lesz az a pack..?
  • 16.
    2011. 04. 08. 18:08
    Na ha most DX9-cel 10-es a látvány, mennyi lesz a DX11 pakkal?
  • 15.
    2011. 04. 08. 11:18
    nedcoleman : nagyon egyszerű, a minőségi szempontokat veszem figyelembe, és magát a technikai megvalósítást, a stilusspecifikus dolgokat nem,és a reklámokat meg parasztvakítást is figyelmen kívül hagyom

    a másodikra : én kérek elnézést azért, mert a [mod] dolgokat merem gyalázni....de ha egyszer [mod] valami,akkor nem dicséretet érdemel, bár tudom hogy ebben az országban TI szeretitek ezt csinálni
  • 14.
    2011. 04. 08. 08:49
    Negatívumként valóban csak a kevés újdonság hozható fel.
    Egy FPSre nem is nagyon értem miért lehetne akár csak 90%ot is adni.
    Talán a "kategóriájában x%" lenne a megfelelő kifejezés.
    Nyilván az ír cikket egy játékról aki az adott tipusúban otthon van.
  • 13.
    2011. 04. 08. 05:47
    Rome után gondoltam kipróbálom a napoleont...mondanom se kell, 2.- 3. körben már gyaláztak az AI-k Valahogy nem jött be, viszont ez a Shogun 2.....uhhh rendesen rome feelingem volt amitől mindjárt kedvet kaptam a 3-4 órás játékra. Mondjuk míg a napoleonban nem volt időm ki spekulálni hogy most mi van, hol, addig ebben a játékban volt időm rá , bár én is megnéznék egy 1. VH-s feelingben "pompázó" Total Wart .

    Szerk: 94% valóban reális!
  • 12.
    2011. 04. 07. 19:02
    Hali!
    Én végigjátszottam és nekem is nagyon tetszik sztem reális az értékelés! Ha vki ismeri a szériát akkor tudja, hogy mindig jó anyagot kapunk! Szal nem tudom, hogy mit kell cryolni a 94%-on???
  • 11.
    2011. 04. 07. 17:49
    False:
    Kérlek áruld el, hogy egy stratégiai játékot hogyan is tudsz összehasonlítani egy FPS-el?!

    Illevte azt, hogy miért nem tudsz emberhez méltóan úgy kommentelni, hogy azzal nem gyaláznál semmit és senkit sem?!
    Elnézést kérek Tőled ha túlságosan magasak lennének az elvárásaim ...
  • 10.
    2011. 04. 07. 17:39
    Chabe:

    Ez fura, én ilyesmit nem tapasztaltam. Persze bug lehet, egy-egy hibába én is belefutottam...

    False:

    Itt is kezded? Értsd már meg, hogy nem egyedül írom a cikkeket, és hogy különböző stílusú játékoknál más szempontok alapján osztjuk a százalékokat!
  • 9.
    2011. 04. 07. 17:14
    Az igazi öröm viszont, hogy a játék minden egyes csatát olyan játékosokkal hoz össze, akik szintben pont megfelelnek nekünk, így kerülve el az esélytelenségből adódó kellemetlenségeket és a várakozást.

    Ezzel azért én nem értek egyet.Mikor én 5. szintű voltam pl egy 12. szintűvel dobott össze vagy egy másik példa mikor én 5. szintű és egy 1. vagy 2. szintűvvel dobott össze. Am a játék télleg jó lett nekem az Empire meg a Napoleon nagy csalódás volt szóval külön öröm volt a számomra mikor megtudtam hogy a Shogun 2 lesz a következő rész, de ízlések és pofonok kinek mi tetszik.
  • 8.
    2011. 04. 07. 16:31
    @False:
    Sírjál már légy szíves!
    Csak előtte nézd meg, hogy a bulletstorm cikket ki írta, meg utána azt, hogy ezt a cikket ki írta. Köszi!

    Miért várja el mindenki, hogy a 4-5 iPonos játékcikkíró mind ugyanúgy értékeljen mindent, amikor nem robotok, hanem emberek, különböző véleményekkel?

    Hihetetlenek vagytok, komolyan!
  • 7.
    2011. 04. 07. 16:28
    Ha ez 94%-os, akkor a Rome 188?
  • 6.
    2011. 04. 07. 16:24
    erről valahogy látatlanban elhiszem hogy jó, ellenben az agyonmagasztalt, foskonzol bulletstormal... ami szintén 90% kapott....ez meg 94et pedig mennyivel jobb....
  • 5.
    2011. 04. 07. 15:17
    Én csak a demoval játszottam de alig tudtam mozdulni én ehhez hülye vagyok, de biztos jó játék
  • 4.
    2011. 04. 07. 15:12
    teljesen jó cikk, sőt: tökéletes teszt és szinte tökéletes játék.
    technikailag tényleg brutális és összességébe a játékélmény is remek a 94% reális sztem
    grat és le a kalappal a fejlesztők előtt
  • 3.
    2011. 04. 07. 15:01
    Hasznos és korrekt cikk ez Chocho, Köszönöm!
    Ismételten egy komoly Total War stratégia

    (Töprengtem eleget, hogy beruházzak-e, de feltetted helyettem a pontot az i-re...)

  • 2.
    2011. 04. 07. 14:58
    Pffff, hát tisztára eladtátok magatokat öregem, egy nagy reklám az egész. Az Iponon mindent tök magasra értékeltek, mennyit fizetnek nektek ezért?

    /sarcasm

    Na, ezzel le is tudtuk a kötelezőt.

    Amúgy bitang jó játék, kár hogy nincs túl sok időm rá. Bár Total War-okban nem nagyon vagyok otthon, de a japán téma miatt mindig a Shogun tetszett a legjobban.
  • 1.
    2011. 04. 07. 14:57
    Nem olyan rossz ez a cucc. A bajom csak az vele, hogy nem tudja a figyelmem felkeletni eléggé, ugyanis nem érdekel, hogy a kawasakhihkai klán hogyan harcol a budahaskaixiasi-val, és hogyan hódítják meg egymást...

    De már várom az ezt a grafikai motort használtó rome total wart.