Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Total War: Rome II – Te is fiam, Brutus?

  • Dátum | 2013.09.16 08:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Közel egy évtized múlt el azóta, hogy utoljára római hoplitákat és légiósokat vezényelhettünk egy Total War játékban, ennyi idő telt el ugyanis a Creative Assembly Rome: Total War című alkotásának megjelenése óta. A fejlesztők büszkeségének számító sorozat a mai napig a PC-s játékosok egyik legnagyobb kedvence, pedig a különböző történelmi korokat feldolgozó részek minősége itt-ott bizony hullámzóra sikerült. Mielőtt bárki vasvillát és fáklyát ragadna, ez nem azt jelenti, hogy rossz játékokat készítettek volna a derék britek, hiszen a japán témát feldolgozó részek, valamint a Rome és az Empire című felvonás is nagyszerűen sikerült, ugyanakkor kár lenne tagadni, hogy a Napoleon: Total War, annak kiegészítője, valamint a Rome két expanziója (Barbarian Invasion, Alexander) is hagyott némi kívánnivalót maga után. Ettől függetlenül nem rendült meg bizalmunk a fejlesztőkben, hiszen a 2011-ben debütált Shogun 2-vel bebizonyították, hogy még mindig tudják, mi kell egy lebilincselő és jól összerakott stratégiai játékhoz. 2012-ben aztán robbant a bomba, a csapat ugyanis bejelentette, hogy dolgozik a sokak által a széria legjobbjának tartott Rome folytatásán. Természetesen egymás után érkeztek a különféle ígéretek a játékkal kapcsolatban, a fejlesztők a legnagyobb, legjobb mesterséges intelligenciával megáldott és legszebb Total Warként jellemezték alkotásukat. Dübörgött tehát a „hype gépezet”, aminek köszönhetően a mi elvárásaink is az egekbe emelkedtek. Aztán megjelent a játék, és ismét kiderült, hogy csak annak szabad hinni, amit a saját szemünkkel látunk.



Mielőtt részletekbe menően kiveséznénk a Rome II-t, érdemes tudni, hogy mi az iPonnál a játék végleges verzióját teszteltük, melyhez a fejlesztők a megjelenést követő héten egy nagyobb javítást is kiadtak. Nem mondhatjuk tehát azt, hogy egy még fejlesztés alatt lévő tesztverziót kaptunk, a programban lévő hibák sajnos a megjelenéskor is fellelhetőek voltak. A társadalmi célú felhívást letudva lássuk mi fán terem az új Total War. Az alapok változatlanok maradtak, tehát továbbra is egy olyan stratégiai játékról van szó, amelyben egy világtérképen (egészen pontosan Európa térképen) körökre osztott keretek között kell irányítanunk birodalmunkat, felvirágoztatva frakciónkat, miközben grandiózus, helyenként több ezer katona részvételével zajló valós idejű csatákat vezényelhetünk le. A játékmódokat illetően sok újdonságot nem fogunk találni, indíthatunk hadjáratot, belevethetjük magunkat egy-egy történelmi csatába, vagy összeállíthatunk magunknak egy saját ütközetet. Csupa olyan lehetőség, amiket a korábbi részekben már láthattunk, de ezt nem érdemes felróni hibának, hiszen ezekkel is rengeteg időt el lehet tölteni. Természetesen az említett hadjárat alkotja a játék gerincét, ebben ki kell választanunk egy népet, és meg kell hódítanunk vele Európát, magunk mögé utasítva a többi birodalmat. Az alapjátékban összesen hét kultúra (pl. római, gall, karthágói, macedón) közül választhatunk, melyek további frakciókra oszlanak, így több mint egy tucat lehetőség közül szemezgethetünk. A felhozatallal önmagában meg voltunk elégedve, ám az már bántotta a csőrünket, hogy a sokak által kedvelt görög nemzeteket kivágták a játékból. Így aki netán Spártát akarja irányítani, annak ki kell csengetni egy kis pénzt, az ugyanis csak DLC formájában érhető el. Ejnye Sega, ezért nem fognak megdicsérni a játékosok.



Visszatérve a hadjáratra, ezen a téren vegyes kép fogadott bennünket: akadtak olyan területek, ahol sikerült javítani a korábbi részekben látott formulán, de akadtak baklövései is a fejlesztőknek. Az egyik legnagyobb újítás, hogy most már nem önálló települések alkotják a birodalmunkat, hanem a fejlesztők provinciákra osztották fel Európa térképét (mely ezúttal is hatalmasra sikerült). Minden ilyen provincia 3-4 régióból áll, melyek lényegében megfelelnek a városoknak. Ezeket természetesen most is tudjuk fejleszteni, ám az új kezelőfelületnek hála, ha most rákattintunk egy lakott településre, rögtön feltűnik az egész provincia menüje, amelyben annak minden városát szemmel tarthatjuk. A megreformált felhasználói kezelőfelület legnagyobb pozitívuma, hogy rengeteg magyarázó ablak kapott helyet rajta, nincs olyan gombja, vagy menüje a programnak, amihez ne jelenne meg egy kis szöveg, így a játékkal most ismerkedők sem vesznek el az új Rome-ban. Ám akadnak kevésbé átgondolt részek is a kezelést illetően, nekünk például nem tetszett, hogy a Shogun 2-höz hasonlóan a városokban már megépített épületeket (és az általuk nyújtott bónuszokat) nem láthatjuk, csak azokat, amiket még felhúzhatunk. Az elérhető különleges „nyersanyagok” (bor, üveg és társai) számbavételéhez pedig fel kell hoznunk a taktikai térképet, és ott levadászni az ikonjaikat, ugyanis nincs egy külön menü, ahol láthatjuk, hogy miből mennyi áll rendelkezésünkre. Eltűnt a generálisok és a speciális egységek (bajnok, kém, méltóság) képességfája is, ami miatt elég nehéz előre tervezni, hogy mivé akarjuk gyúrni katonáinkat. Fejleszteni természetesen továbbra is lehet őket, de mindig csak a soron következő skillt láthatjuk, nem az egész fát. Bár a változásoknak köszönhetően átláthatóbbá és egyszerűbbé váltak a menük, sajnos néhány információ és lehetőség elveszett az új kezelőfelület bevezetésével.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 24.
    2013. 11. 27. 13:29
    Igazság szerint én nem tudok mit kezdeni a 45s-2min időtartamú end turnözésekkel, amik az Empire óta a széria tulajdonsága. Nem azért ülök le jétszani, hogy a játékidő 2/3-át várakozással töltsem, mert éppen a gép lép. A Rome2ben meg van vagy 50(!) kis és nagy frakció, akik mind lépnek end turnözéskor. Én ezt nem fogom kivárni. Szerintem ez a tény már önmagában öli a Rome2őt, nem érdemes pénzt kiadni érte.
    A Total War szériában szerintem a mai napig a Medieval2 és kiegészítője a király. Az látványos volt, élvezetes és tíz másodperc alatt lezavarta az end turnözést. A mai napig megállja a helyét. Fel is rakom újra.
  • 23.
    2013. 10. 01. 09:57
    A Shogun első része óta szeretem a total war szériát.
    Alapvetően elismerem, hogy túlságosan leegyszerűsítették a játékot ami nem jó, az ai annyira hülye, hogy a várfal alá(ostromgépek építése nélkül) egyszerűen csak besétál és nézi ahogy a pár egység egyszerűen ledobálja őket, de magában a játék szerintem nem lett rossz. Spártával kezdtem, lovasságot nem lehet lovasnak nevezni, de szerintem az egységek közötti erőviszonyok kiegyensúlyozottak és talán most először láttam a szériában, hogy egy tucat max rangos egység nem úgy megy át minden mintha valami terminátor lenne. Az ai-t igyekeztem kampánymapon javítani a patchekben(a vásárlási döntéseik állításaik szerint már sokkal jobbak), de ezt nem vettem észre. Számomra még mindig a rome és medieval 2 a legjobb total war és a legrosszabb rész pedig az empire. Bízom benne, hogy javítanak még rajta és élvezhetőbb lesz. Mindenesetre a csaták továbbra is epikusak.
  • 22.
    2013. 09. 26. 09:23
  • 21.
    2013. 09. 19. 15:04
    A játszhatatlanul szar még hízelgő is. A sorozat régebbi részeivel játszottam de nem üldögéltem egyiknél sem perceket a gépnél hogy elinduljon a következő kör. 2 óra "játék", uninstall.
  • 20.
    2013. 09. 18. 08:01
    Azért a játszhatatlanul szar kicsit erős. El lehet lenni vele, csak még kell neki jónéhány patch, mire kiírtják belőle az idegesítő hibákat. De a Rome érzés ott van, a játékmenet alapjai is működnek, szerintem ezért tetszik sokaknak.
  • 19.
    2013. 09. 17. 23:35
    Reviewek alapján játszhatatlanul szar, de valakinek meg tetsztik, szóval ez picit összezavar...
  • 18.
    2013. 09. 17. 17:40
    hogy is lett ebbol 73%?
    miutan sikerult egy kozepesnek mondhato pozitivumot es 3 negativumot felhozni, mar ebbol a szempontbol is furcsa, ismerve a termek allapotat - kulonosen releasekor - meg egyenesen erthetetlen...
  • 17.
    2013. 09. 17. 16:40
    hmm.. az első részt rongyra játszottam, igaz, csak modokkal (europa barbarorum, total realism), de azt élveztem..

    mivel azóta gépfejlesztés nem igazán volt, a laptopom se mai darab, így aztán ez téma se lehet. de remélhetőleg korhűbbre és realisztikusabbra sikeredett, mint az előd
  • 16.
    2013. 09. 17. 07:45
    Valóban nem tökéletes a játék, de aki szereti a korszakot, aki szereti ezt a stílust annak maradandó élményt fog okozni. A csaták hangulata, a taktikázás lehetősége, a taktikai térkép nyújtotta kismillio lehetőség szerintem mind mind hozták amit kell.

    Egyéni vélemény persze, de szerintem az év egyik legjobb játéka. Imádom
  • 15.
    2013. 09. 17. 00:55
    Angry Joe szereti eljátszani, hogy dühös, de talán most először látom rajta azt, hogy komolyan ki van akadva. Asszem nekem ez elég jó indikátor.
  • 14.
    2013. 09. 16. 23:20
    11:48nál jön a legjobb rész azon 10 percig fakadtam
  • 13.
    2013. 09. 16. 22:11
    Iszonyatosan csalódott vagyok...

    Éveket nyomtam át a sorozat többi részével... de ez...ez egy hatalmas f*stalicska lett... kidobtam az ablakon 12 rugót...

    45 percben össze van foglalva itt: http://www.youtube.com/watch?v=P_QK-lcW8a8
  • 12.
    2013. 09. 16. 20:04
    Az én véleményem az, hogy jobb lett valamivel, mint ahogy vártam. Nekem is mondták barátaim, hogy de nem az lesz ami a régi Rome volt. Ugyanakkor azt állították hogy tényleg, ahogy otherl is írta lentebb, ez a stratégiák COD-ja. Amely szintén nem tud megújulni.

    Most akkor tök más lett de még is a régi? Nem. Egyszerűen mindenkinek megvolt a saját elképzelése a játékról és ha nem az lett akkor már elnézést de egy kalap szar. Ez olyan faék egyszerűségű nézőpont szerintem. Kicsit egoista és abszolút nem valami nyitott. ami az életben még problémákat okozhat azoknak akik ezt vallják, mert baromi kevés dolog lesz ami úgy alakul ahogy azt tervezted vagy szeretnéd. Szal talán érdemes nyitni picit.

    Én csak annyit kérdeznék, hogy ugyan mi a jóisten jó a régi Rome-ban oly nagyon? A kétmilliomodik turn után még mindig azzal tökölni overpower birodalom vezetőjeként hogy felhúzzak egy ókori budit az egyik eldugott provinciám leghátsó szegletében? Kb 40-szer egy turnben? Baromi élethű volt az is mikor a provinciákon 3000 fős seregeket tartottál fent (mert bizony ilyen volt Róma, még a fent említett budit is 3-4000 légiós védte nem igaz?). Isteni volt azzal szötymörögni hogy körönként 30 csatát játszottál le vagy randomizáltál mert szinte mindenkivel hadban állhattál egy bizonyos szint felett.

    Mondom ezt úgy hogy imádtam a régi Rómát. Legalább 6 modot toltam végig és rendszeresen előkerült az évek alatt az install. Szuper volt.

    Sokkal rendezettebb élethűbb, és kezelhetőbb lett. Végre van időm diplomáciára, intrikákra kémkedésre. Nem kell kétmillió kis ablakot megnyitnom csak hogy minden provinciában legyen ez vagy az. Strukturáltan tudsz építkezni. Róma éléstára Egyiptom volt (és nem a gall vidékfejlesztési minisztérium overpower szántóföldekkel by old Rome).
    Végre ér valamit az a nyamvadt provincia és ha elveszted, végre akár szorult helyzetbe is kerülhetsz. Abszolút zseniális, pedig csak egy apróság. A hely építkezésre nagyon limitált, szóval meg kell azt nézni mit hova.
    Az AI nem elég vérmes. Persze ízirájderen még a sirályok is veled vannak barátom és az elefántok beroggyantanak már csak a gondolatra hogy támadsz. Javaslom a csuszkát told maxra és megtudod milyen könnyű. Itáliát se foglalod el 30 kör alatt. Még a túlerődet is lealázza egy fejlett hadsereg, és az etruszkok kezdetben bezony hatalmas technikai előnyben voltak Rómával szemben. Róma a köztársaság ideje alatt elavult volt (Marius hadi reformjáig). Az hogy szebb számomra nem erény. Ez lenne a minimum egy 10esért.

    Természetesen ez csak saját vélemény.

    Ami viszont egyszerűen elfogadhatatlan. A játék optimalizálatlan. A fejlesztők és pl az nvidia egymásra mutogatnak. High-end gépeken is képes 20fps-t produkálni. Az AI itt ott furcsán reagál, pl ostromnál megpróbál falat mászni minden nélkül, vagy csak áll. Útkeresés, na persze majd egy 10esért. A grafika tele van random gliccsekkel és textúra hibákkal. Hogy lehet ilyen egy kiadott "kész" játékba a fenébe is?? De ezernyi bug is van benne még ezen kívül.

    Tartalmilag szerintem ok, de kivitelezésben minősíthetetlen. Sajnos a lenti dolgok nyomósabbak és most azt mondom így nem érte meg. Ezért a technikailag silányul összefércelt játékért még 6000 forintot se adnék.

    Az első pecs után sokkal jobb lett néhány dolog. Szóval én úgy gondolom pár javítás után jó lesz. No offense.
  • 11.
    2013. 09. 16. 19:23
    Az első résszel másfél évig játszottam (először a simával, majd modokkal), ezzel fél óra alatt végeztem azt hiszem. Sajnos a medieval II óta alig lehet ezeket modolni.
  • 10.
    2013. 09. 16. 18:47
    Szerintem a Medieval2 óta nem találja magát a széria, utána az Empireel kezdődtek a nevetséges 45-60 másodperces end turnözési idők és az egész elromlott. Ez az új rome egy vicc a régihez képest.
  • 9.
    2013. 09. 16. 18:01
    mi a tanulság ebből megint? nem szabad előrendelni

    én majdnem megtettem, most verném is a fejem a falba
  • 8.
    2013. 09. 16. 17:57
    Engem csak az zavar hogy csak a provincia fővárosán van fal. Később ez változik majd? Jah és közepes nehézség nevetségesen egyszerű. Görögökkel és kártágóval egyszerre harcolok és mindenütt haladok Csatákba is nagyon buta az AI. Csak nincs kedvem újrakezdeni valami nehezebb fokozaton
  • 7.
    2013. 09. 16. 17:53
    fics - 2013-09-16 08:31:35
    unlimited video memory ha kipipálod semmivel nem terheli meg a gépet szinte


    Sajnos ez nem így van. Nem tudom, hogy a legújabb patch miatt-e, de most már nem, hogy javul, hanem sokkal rosszabb lesz a helyzet, ha extreme mellett bekapcsolom az unlimited video memory.
  • 6.
    2013. 09. 16. 15:44
    Azért erről nincs szó. A játék továbbra is jó, csak egyrészt a nagy hype miatt csalódott mindenki, mert nem tartották be az ígéreteket, illetve az előző részek nagyon magasra tették a lécet.
    A Rome egy a maga idejében közel tökéletes volt, szép, magas fokozaton megfelelően nehéz, összetett, remek atmoszférával.
    A Rome II sajnos már kicsit a "mai játékosok igényeihez" van igazítva, ami szerintem visszalépés. Sajnos csak 1-2 építkezési út van, mert vagy a kajával vagy a public orderrel lesz gond ha nem úgy építkezel. A római egységek brutálisan erősek, az alap Hastati-k (amiket RÖGTÖN tudsz gyártani) még a más népek közepes fejlettségű egységeinél is erősebbek. A gép nem elég agresszív, lényegében nem kell védekezned, csak ha túl sok néppel kezdesz egyszerre háborút és nincs elég sereged. A csatáknak túl gyorsan vége van, gyakran 10-20%-os veszteség után már futnak is az egységek. Az ellenséges seregek általában 1-2-3 fajta alapegységből állnak és csak nagyon lassan fejlődnek (100 kör után kezdenek leváltódni a milícia egységek). Így egy veterán sereggel volt, hogy 8x létszámfölény ellen néhány száz fő veszteséggel nyertem....

    Összefoglalva túl könnyű, a csaták túl gyorsak, nem elég változatosak, az AI nem elég agresszív, nem adaptálódik, az építkezés túlságosan korlátolt (nem a kevés fajta épület miatt) és nincs megfelelő kiegyensúlyozás az egységek és népek között és sajnos ezek sokszor túlságosan hasonlítanak is egymásra. De van néhány jó változtatás: A grafika nekem bejön és szerintem gyönyörű, a kutatási fa elég jó és ad némi taktikázási lehetőséget, az új ügynökrendszer szerintem jó, a provincia rendszer szintén jó.
  • 5.
    2013. 09. 16. 15:15
    Javult valamit az interface? Az egyik komoly problémám a sorozattal, hogy az Empire óta olvashatatlanul kicsi fontokat használnak (a 23"-as monitoromon legalábbis), amit egyébként nem értek, mivel nem kimondottan TV-re, projectorra termett cucc. Szóval változott valami ezen a fronton?

    Amúgy meg sajnálom a szériát, mert nagyon ígéretes volt, de nekem úgy tűnik, hogy a grafikán kívül nem sok dologgal foglalkoznak. A stratégiák COD-ja.
  • 4.
    2013. 09. 16. 12:35
    Meglepő a shogun 2 kiforrottsága után... persze az sem volt teljesen kész megjelenéskor (directx11-et is csak utólag pötchölték be), de azért közel sem volt ilyen durva a helyzet és ott az újítások meg egyszerűsítések egyértelműen jobbá tették a játékot.

    Olyan az egész mintha nekiindultak volna a fejlesztésnek világmenváltó tervekkel, egy részét meg is csinálták tisztességesen, aztán a felénél feladták volna és azt monták volna a maradékra hogy majd ráérünk dlckkel befejezni (persze jó pénzért az alapáron felül), vagy jó lesz ez így is csak adjuk már ki.
  • 3.
    2013. 09. 16. 09:13
    Te is fiam bluetooth?
  • 2.
    2013. 09. 16. 08:43
    A klasszikus első rész nyomába se ér a folytatás. Valljuk be őszintén, akik megjelenés napján játszottak vele csak egy félkész verziót kaptak. Még most is sok benne a hiba (a toldozgatások ellenére), de remélem dolgozni fognak rajta a CAs srácok.
  • 1.
    2013. 09. 16. 08:31
    Hello

    Szerintem nagyon jó lett ez az epizód!! A Grafika csodálatos a beállításoknál van egy olyan kocka hogy unlimited video memory ha kipipálod semmivel nem terheli meg a gépet szinte és megkapod azt a látványt amit a képeken láttál !!! az elején én is néztem mi ez a borzadály de rábukkantam a kis kockára és utána azt kaptam amit vártam !