Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Tom Clancy's The Division - próbakör a bétával

  • Dátum | 2016.02.03 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

A bejelentés óta számos negatív előjel mutatkozott meg a The Divsionnel kapcsolatban. Én ott kezdtem aggódni, amikor körülbelül egy évvel ezelőtt a fejlesztők azt nyilatkozták, hogy az engine ugyan rendben van, de igazából fogalmuk nincs róla, milyen játékot is akarnak ebből az egészből kihozni. Aztán a rossz előjelek sorozata ott folytatódott, amikor a PlayIT-en interjút készítettem a Ubisoft Reflections vezető pályatervezőjével, aki számos alapvetőnek tűnő kérdésre nem tudott, vagy nem akart válaszolni, mindössze pár hónappal a megjelenés előtt. Ekkor persze még csak sejteni lehetett dolgokat, de aztán jöttek a bizonyítékok is arra, hogy a játék nincs éppen túl jó állapotban.

Az eredeti tervben például az volt, hogy majdnem a teljes New Yorkot megkapjuk játszótérnek. Pár hete azonban kiderült, hogy sem Brooklyn, sem Queens vagy Staten Island, de még Bronx sem lesz elérhető a megjelenéskor, így be kell érnünk Manhattennel, annak is a központi részével. Persze a kiadó megígérte, hogy az legalább a valóságnak szinte teljesen megfelel majd, és elég nagy teret biztosít számunkra, de nem lehet elnyomni magunkban a gyanakvást, hogy itt valami nem sült el jól a fejlesztés közben. Ez ráadásul nem is lenne egyedi eset, a Ubisoft ugyanis az utóbbi években rendszeresen megjárja: a Watch Dogs csúnyán leszerepelt a rendkívül ígéretes E3-as bemutatója után, az Assassin's Creed Unityről pedig ne is beszéljünk.


És úgy látszik, hogy a kiadó újra és újra hajlandó beleszaladni a pofonokba. A The Divison első E3-as előzetese után ugyanis mindenkinek alaposan leesett az álla. A részletesség és a grafika lenyűgöző volt, a játékmenet (habár akkor még pláne nem tudták, hogy mi is lesz az egészből) pedig lenyűgözőnek tűnt - legalábbis a lövöldözés. Éppen ezért mostanra borítékolhatóvá vált, hogy amikor először lépünk be Manhattan területére, valószínűleg csalódni fogunk. Lépjünk is tovább és nézzük mi vár minket a Division-féle jövőben.

Az Egyesült Államok legnagyobb ünnepi bevásárlási napján, a most már nálunk is divattá vált fekete pénteken valaki elszabadít egy halálos vírust New Yorkban. A város jelentős része gyorsan kipusztul, a túlélők elmenekülnek, az egészet karantén alá vonja a kormány.

Akik bent maradnak, azok nem éppen jó szándékú emberek. Bandák vonják uralmuk alá az egyes zónákat, fosztogatnak, beágyazzák magukat, terrorizálják a maradék lakosságot. Ez így nyilván tarthatatlan, így a kormány behívja a Strategic Homeland Division ügynökeit, hogy tegyenek rendet. Mi is egy ilyen ügynököt alakítunk, aki sérült felettesével egy helikopteren érkezik meg Manhattenbe. Azonnal szembesülünk a szomorú valósággal: az egykor nyüzsgő város mára tényleg szinte teljesen kihalt. A kitörő káosz nyomait mindenfelé romok jelzik, az ügynökség pedig megpróbál különböző módokon segíteni az ott maradt lakosságnak, illetve igyekszik koordinálni a harcot. Sátrak, harci felszerelések, orvosi eszközök mellett megyünk el, mire ténylegesen kiérünk a város utcáira, ahol azonnal harcba is keveredünk.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 42.
    2016. 02. 22. 23:11
    Spec toltam 2 napot, hmm. GTX 570-el de ahhoz kepest, hogy 980Ti tenyleg a max a jatekhoz, egeszen szepen ment. A jatek meg... Inkabb dying light mar ha lehet valasztani.

    Perf eredmenyek: 2560*1600@low 15-25 fps
    1920*1020@med-high 20-35 fps
    - I I - @med 25-42 fps
  • 41.
    2016. 02. 09. 23:49
    Ha összerakják időben, akkor zsenik! De valószínűbb, hogy csúszik. Mert nem zsenik, ha ennyire sok bug-al adtál ki. Béta ide vagy oda!
  • 40.
    2016. 02. 06. 21:58
    Nem sok érdekeset látok a játékban. Unalmas romos nagyváros, random lövöldözésekkel tarkítva. Még a grafikától sem dobtam hátast. Hitman és Mafia3 ezektől várom a megváltást az idei évre.
  • 39.
    2016. 02. 05. 06:45
    A Béta engem is inkább a vásárlás felé terelt félre ne értsetek, csupán reményeimet próbáltam kifejezni afelé, hogy nem a manapság bevált olcsó "PvP End Game " meg oldást akarják majd ők is elsütni, mivel a Coop haverokkal, iszonyatosan bejött.

    Ettől függetlenül elő nem rendelem, azt a világ legnagyobb butaságának tartom, sőt inkább várok vele 1-2 hónapot, hogy kiderüljön valóban van-e annyi potenciál a játékban, mint amennyi állítólag.

    Az meg, hogy valaki objektív tud maradni afelé amit szeret, az egy jó dolog, nem kell rögtön kiakadni, hogy "na ez is fikáz"
  • 38.
    2016. 02. 05. 00:45
    Nekem személy szerint nem a grafika szépségével van bajom. Szerintem is gyönyörű. Inkább a részletgazdaság. Az első E3 trailer egy olyan világot mutatott ahol érdemes sétálgatni és nézelődni mert a sok részlet mind mesélt valamit a helyről. pl amikor bemennek a rendőrőrsre.
    Ez az ami megkopott az évek alatt. Így is szép de már nem olyan részletgazdag. Ez érthető egy ilyen nyílt világú MMO szerű játéknál, de ettől még nem az aminek ígérte magát.

    Ha elolvastátok volna a korábbi posztom akkor tudnátok hogy engem a béta pont a megvétel irányába győzött meg. Az hogy kiállok a kritizálás jogáért még nem tesz engem fanyalkodóvá.
  • 37.
    2016. 02. 04. 21:28
    Ezzel egyetértek. A játékmenet és az UI engem sem győzött meg, de a grafika még a butítások ellenére is marha jó, eszméletlenül részletes a világ.

    Konzolokon is nagyon jól néz ki, ráadásul az AC-vel ellentétben végre fix 30fps-sel fut, normális élsimítással. PC-n maxon meg aztán elképesztően szép dolgokat tud produkálni.
  • 36.
    2016. 02. 04. 20:53
    2 hét múlva nyílt béta lesz.

    Mivel látod, hogy hogy néz ki, nem vagy rákényszerítve, hogy megvedd. Tehát aki nincs megelégedve, az úgyis véleményt mond azzal, hogy nem veszi meg. De számomra nehéz elfogadni érvként, hogy azért nem veszi meg, mert ez a játék nem úgy néz ki, mint a 2 évvel ezelőtt promózott. Mondja, hogy sok a csaló, nem tetszik a játékmenet, csak rondának ne nevezze már, könyörgöm.
  • 35.
    2016. 02. 04. 19:38
    Nem értek egyet. A fikázás jogos mivel a PR alapján adják el a játékot. Ha a kiadó hazudik akkor átveri a fogyasztót (és ezzel elveszti a bizalmát). Ez nem open béta volt ahol bárki aki regelt rá kapott kulcsot, így az se mondható el, hogy a béta miatt fedhetetlenek maradnak.

    Az UI módosítható már most is a beállításokban.

    Azért mert neked tetszik a játék attól még nem kell szemellenzősen fanboykodni. Pláne nem akkor amikor (kivételesen) értelmes társalgás megy.
  • 34.
    2016. 02. 04. 19:04
    mindenki mindent csak fikáz, ha nem tetszik ne vedd meg. a grafika nagyon sép (lényegtelen mi volt a "videó"kban) nem adok se trailerekre E3 videókra. Nem is érdekel milyen volt vagy milyen lenne ha+

    a ui semmit nem zavar, nem takar ki semmit tökéletesen van kitalálva és hibátlanul működik. az UI nem módositható ebben a fázisban már megy 2-4 hét múlva a konzolos certificatere elbirálásra, nincs min módosítani illetve azokból fakadó bugokat javitgatni, polirozási fázisban van a játék nem fejlesztés alatt...
  • 33.
    2016. 02. 04. 14:46
    Haverral játszani PvE tartalmat nagyon nagy fun. Én végigrohantam egyedül a bétán megjelenéskor (Dark Zone nélkül kb 3-5 óra gameplay) viszont másnap elölről kezdtem egy barátommal és ég és föld volt a különbség élményben.

    Nálam a dealbreaker egyértelműen a Dark Zone. A játék legizgalmasabb ötlete egyben a legfélkészebb is. Olyan mintha lett volna egy fasza ötletük majd a kidolgozás felénél abbahagyták volna h ennyi elég is lesz. A rouge rendszer (játékosok elleni fordulás) totál katyvasz. A játék nem büntet eléggé, arra kényszerít hogy folyamatosan menekülj aminek köszönhetően el lehet felejteni a hosszú tűzpárbajokat mert a rogue csapatnak nem éri meg! Ahhoz hogy a rogue állapotukat levesség vagy meg kell halniuk vagy (rogue szinttől függően) percekig jófiúként kell viselkedniük miközben ők maguk szabad prédák minden más játékosnak. Miért érné meg nekik küzdeni?

    Pedig amikor belépsz a Dark Zoneba azt tényleg nagy élmény. Folyamatosan figyelni a hátad mögé, senkiben nem bízni, figyelni minden szembejövő játékos apró rezdülését...Etc. Sajnos ezt hosszútávon (a béta tapasztalat alapján) nem tudták fenntartani mert egy félkész állapotban hagyták a rogue / rogue hunter mechanikát.

    A cikkel nagy részben egyetértek, csak két dolgot említenék meg:
    - Az UI módosítható. Nem tudom konzolon mennyire de PC-n elég átalakítható
    - Dark Zoneban egyedül is gond nélkül lehet boldogulni. Én a béta alatt vagy 10 órát töltöttem a Dark Zoneban csapat nélkül és végül annyi endgame geart szedtem össze hogy már nem tudtam mit kezdeni a DZ credittel. Egy kis taktikai érzékkel le lehet vadászni 3-4 fős rogue csapatokat egyedül is, vagy akár túl lehet élni a rogue létet is.

    Én alapvetően nagyon szkeptikus vagyok/voltam a Divisionnel kapcsolatban mivel Ubisoft, mivel túl nagyot markolnak és még a promóciós anyagukon is látszik ahogy évről évre "butul" a játék, DE a bétát tagadhatatlanul élveztem. Ha az Ubisoft kijavítja a hibákat (amikre redditen terjengős posztokban javaslatot is tettek a teszterek) akkor ez egy baromi fun MMOszerűség lehet. Én szurkolok nekik mert egy hangulatos játék amibe én is szívesen becsatlakoznék.
  • 32.
    2016. 02. 04. 14:20
    Kíváncsi lennék, mit csinálnak vele, mert itt nem lehet nagy szörnyeket, ilyeneket betenni, csak emberkéket lövöldözni ... olyan emberkéket, akik valamilyen ismeretlen oknál fogva 4 másik lövését bírják fél órán át
  • 31.
    2016. 02. 04. 10:55
    Pedig nagyon úgy tűnik, hogy de SSS

    Rendszeresen hangsúlyozzák a fejlesztők, hogy ott lesz a legjobb loot.

    Hatalmas hiba lenne szerintem, ha kihagynák a raid-szerű PvE endgame-et.
  • 30.
    2016. 02. 04. 02:07
    Na, ezt jól le írtam...
  • 29.
    2016. 02. 04. 01:53
    Èn csak abba remènykedem, hogy az end game nem a dark zone os pvp zèsgetèsből fog állni...
  • 28.
    2016. 02. 04. 00:25
    A cikk minden pontjával egyetértek. A készítők tényleg nem tudják, hogy milyen játék is akarna lenni a Division. Végig vegyes érzéseim voltak a próbakör alatt. A gépigénye is hagy némi kívánnivalót, bár ezt már sajnos megszokhattuk.
  • 27.
    2016. 02. 03. 22:27
    Első dolgom volt minden vackot kikapcsolni az UI-n ... de most tényleg, 2016-ban csak úgy tudnak játszani az emberek, hogy minden kerítés meg szar tetejére/elé felteszi a fedezékbe bújás gombját, meg mindenféle hülye csíkoknak kell a képernyőn kolbászolni?

    Egyébként nem biztos, h baj, hogy nem nagyobb a térkép ... ha nincs rajta semmi, és amúgy is PvE zónában egyedül szaladgálsz az utcán

    Félek, hogy ez lesz a Destiny ikertestvére ... kár lenne érte.
  • 26.
    2016. 02. 03. 21:07
    270x-en ultrán úgy átlagban 35-nek néz ki (beleszámítva a rekord nélküli 3-5 fpst). Az teljesen korrekt.
  • 25.
    2016. 02. 03. 20:57
    Szép munka ubi.
  • 24.
    2016. 02. 03. 20:56
    egyszerűen hihhhetetlen, hogy ne m sikerült rájönni arra, hogy ezt a nem tudok lőni c. WW1st problémát egy buta alt+tab megoldja. illetve kettő.
  • 23.
    2016. 02. 03. 20:46
    https://www.youtube.com/watch?v=RzJsOUZY9ts

    Ez mondjuk bizakodásra ad okot. Amúgy ilyen 40-50 stabil fps elég kell, hogy legyen. Konzolon így is csak 30......
  • 22.
    2016. 02. 03. 20:10
    felejtsd el! Én nekem muszáj volt kompromisszumokat kötni az R9 290 OC-vel (és elég sok kompromisszumot és így is csak 40-50 fps-em volt) bár hozzátenném grafikailag nem nagyon veszed észre az ultra és a high közötti különbséget.
  • 21.
    2016. 02. 03. 17:05
    A screenshotok felénél az az érzésem, hogy a grafika az unreal motoros Lost Planet 3 szintjén van, főleg a beltérieknél.
  • 20.
    2016. 02. 03. 16:31
    Nem tudom, mennyire lehet hinni ezeknek az adatoknak, de számomra a legdurvább a 960 és a 380 közötti nagy különbség (majd 1,5-szeres), illetve hogy az összehasonlító résznél, amikor egymás mellett van a low-medium-high-ultra beállítás, egetverő különbségek nincsenek.
  • 19.
    2016. 02. 03. 16:18
    Velem olyan történt ,hogy egyik küldin fel kellett futni egy lépcsőházban a tetőre és közben persze szabadon lehetett loot-olni a szobákat és engem a haveromnak kellett feltolnia a lépcsők tetején meg az ajtókon keresztül mert egyszerűen magamtól nem tudtam fel/bemenni mert ott volt csak nekem vmi láthatatlan akadály. Neki semmi ilyen nem volt a játék kipróbálaása során.
  • 18.
    2016. 02. 03. 15:48
    - Aktuális VGA teszt a játékhoz: LINK
    - Division topik, sok béta tapasztalattal és véleménnyel: LINK
  • 17.
    2016. 02. 03. 15:32
    Nincs is rá szükség egyáltalán szerintem csak attól, hogy az autó vagy a buszmegálló üvege betörhető ami a játékmechanikai szempontjából totál irreveláns ne nevezzük "rombolhatónak" a környezet mert eléggé félrevezető Rombolható a BF 4 itt max annyi kárt teszel, hogy megkarcolod az amúgy sem használható kocsi fényezését
  • 16.
    2016. 02. 03. 15:25
    Jah, tulajdonképpen két külön dologról beszéltünk

    Kérdés, hogy egy ilyen jellegű MMO-szerű világban hogyan lehetne megoldani a több pusztítást?

    És itt most nem arra gondolok, hogy mondjuk az autót darabjaira lehessen lőni, ne csak az üvegét, hanem pl. arra, hogy mondjuk robbantasz magadnak egy új bejáratot az épület oldalába, vagy teljesen elpusztítod a fedezékeket.

    Mert egy idő után tulajdonképpen nem sok maradna a világból, és valószínűleg teljesen felborítaná a játékmenetet.

  • 15.
    2016. 02. 03. 15:18
    Ubisoft-tól nem is számítottam másra.

    Alapvetően nagyszerű ötlet, brutális E3 trailer, a végeredmény meg egy minden szempontból lebutított, "kiherélt", majdnem átlagos MMOFPS.

    Majd ezt is megveszem 1-1,5 év múlva valami 90%-os leértékelés idején mint a Watch Dogs-ot.
  • 14.
    2016. 02. 03. 15:12
    Köszönöm szépen a magyarázatod és pontosításod teljesen így értettem a mondandóm
  • 13.
    2016. 02. 03. 15:06
    Dehogy mond ellent egymasnak. Olvassatok figyelmesebben. InGen azt meselte hogy egy fa hirdetotablaval meg a jarmu uveggel mit muvelt, AlmostFriday meg bovebben taglalta hogy kisebb targyaktol, feluletektol eltekintve a kornyezet nem rombolhato, sot egy 1m-es racskerites athatolhatatlan akadaly ha nincs ott atjaras a keszitok szerint.

    Pl. Egy kocsirol nem tudod leloni a lokharitojat, mig az ablakaba bele tudod irni a neved. Egy deszkahalom tetejen elheyezett gazpalackot a sajat arcodba tudsz robbantani, de mondjuk magat a fat mar nem tudod megbontani. Szep az uveg betorhetosege akarmi altal, de ezen kivul elenyeszo azon feluletek szama amire hatassal lehetsz.
  • 12.
    2016. 02. 03. 15:01
    Látatlanban is neked hittem, nem kell bizonygatni.
  • 11.
    2016. 02. 03. 14:45
    Baz

    Itt van két animgif:

    1
    [LINK]

    2
    [LINK]

    Ezen kívül a szöveteket is át lehet lyuggatni, egyesével le lehet lőni a csempéket a falról, és egy csomó dolgot még össze lehet törni és fel lehet robbantani.

    Nyilván szó sincs teljes pusztíthatóságról, de még így is több mint a játékok 99%-ában.
  • 10.
    2016. 02. 03. 14:40
    Azért AlmostFriday és InGen írása hót ellentmond egymásnak, egyikük hazudik!

    Fec001: Kiindulva másokból, akik azt írták, hogy 970-en 1-2 dolgot levéve 55-60 fps volt, és nem feltétlen ragaszkodsz ehhez az értékhez (én nem), akkor biztos, hogy elég. Nyílt bétát mindenképp kipróbálom, szerintem nem lesz lehetetlen magas beállítás egy 270x-szel.

    AlmostFriday: A Sleeper Agent Editiont ne sirasd, 35000-ért az a két kínai gagyi (karóra és csuklópántos mütyür) vicc. Persze jó, hogy a Season Pass benne van (más gyűjtőiktől eltérően), ha egy szobros változatot adnak, akkor elgondolkodtam volna rajta.
  • 9.
    2016. 02. 03. 14:40
    Stabil 60fps-hez nem.
  • 8.
    2016. 02. 03. 14:33
    Vajon R9 280x VGA elég neki magas beállításokon?
  • 7.
    2016. 02. 03. 14:27
    Akkor tegyük hozzá ps4-en:
    -NPC-k fejlődnek a játékossal együtt.
    -HUD kijelzést el lehet rejteni. Igy azokat csak akció közben látni.
    -2x4 fős csapat összeállitható Darkzone-on belül. (3 főhöz xy joinol, majd ki. Marad a szerveren, többiek meg já joinolnak).
    -Stash limitált, igy időnkénk ki kell lépni a pvp részből átcsoportosítani a cuccot. Igy cserélődik a banda. Ez jó ha gyökereket fog ki az ember DZ-on belül.
    Persze a dobozok, konzervek, lámpák.... siralmas ezekbe lőni. Több npc banda kell az utcákra. A 2013-as hud sokkal jobban bejött. Coop részen vannak még beragadások a szobákban lévő ládáknál, ahol csak a halál segit kijutni. Bukfenc hátizsákkal, fegyverrel a háton eléggé vicces, ezt elcserélném sima vetődésre. A golyó ütötte lyukak (ha vannak egyáltalán) sokszor nevetségesen néznek ki
  • 6.
    FaL
    2016. 02. 03. 14:16
    Most akkor melyik az igaz?
  • 5.
    2016. 02. 03. 14:00
    FaL:

    A környezet egyáltalán nem rombolható semmit nem tudsz kezdeni az előre letelepített autóval , kamionnal esetleg katonai járművekkel csak az ablakát kilőni. Nem lehet semmilyen épületben kárt tenni, de még a fedezékekben sem teljesen mindegy miből van lehet akár egy fa doboz is teljesen golyóálló.
    A játékban nincs ugrás. Csak mászás és guggolás van szóval ha valami akadályba ütközöl ezek a lehetőséget vannak vagy a megkerülés.
  • 4.
    2016. 02. 03. 13:58
    Több felület teljesen dinamikusan rombolható benne. Egy fa hirdetőtáblába (vagy mibe) például tudtam lőni egy szép kör alakú lyukat úgy, hogy körbelövöldöztem a széleit.

    Az ajtóbecsukás és az üvegbe lyukak lövése is megmaradt.

    A környezet eszméletlen részletes, és nagyon jól néz ki a játék szerintem, csak nem olyan jól, mint az első bemutatón.
  • 3.
    FaL
    2016. 02. 03. 13:55
    Esetleg arról pár szót, hogy a környezet mennyire rombolható, illetve interaktív? Az E3 demoban pl. az autók ablakai nem simán kitörnek ha belelőttek, hanem szép lyukakat ütött rajtuk a golyó, meg az is szép volt, ahogy az ajtót becsukta, amikor mellette volt fedezékben. Továbbá vannak-e olyan hülyeségek, hogy pl. egy közúti jelzőbójában megakadsz, vagy egy egyszerű barikád áthatolhatatlan akadály, stb stb??
  • 2.
    2016. 02. 03. 13:50
    Egyike vagyok a nagy Division rajongóknak aki minden videót 10x megnézett róla naponta. Béta-ba belépéskor már problémák voltak.
    Tudom Béta amit el is néznék ha még nem 1 hónap lenne kiadásig.
    Mobile Gpu-val a játék elindíthatatlan csak ügyeskedéssel lehetséges.
    i7-4710hq, gtx 860m 4gb, 16gb ram és a játék 1366x768 full lowon 40-50 fps-el döcög. Ebből mindenki vonja a következtetéseket amit szeretne.
    Wh, aim , végtelen lőszer , végtelen élet stb dolgokat kb 5 perc megtalálni a google segítségével és terminátor leszel DZ-ben.

    Van, hogy a graf beállításokat sem menti, nem tudsz lőni csak játék újraindítás után. A terület szép és nagy azonban közel sem részletes. Van vagy 100 épület ,de talán ha 10-be bele lehet menni egyáltalán a többi csak dísz. Sajnos ezek után úgy döntöttem mivel 1 hónap van a megjelenésig nem kockáztatok meg ennyi pénzt inkább visszamondom a Sleeper Agent Editiont és majd talán ha már épkézláb fázisban lesz talán normál verziót megveszem. Ez egy saját vélemény ami őszinte vélemény mint nagy rajongója a játéknak, teljesen szubjektív ezért kérlek titeket ne velem vitatkozzatok
  • 1.
    2016. 02. 03. 10:27
    Túl sokat vállaltak amit aztán megint nem tudtak tartani. Kétlem, h a márciusi megjelenésre kijavul minden hiba és megszűnik a rengeteg üresjárat amikor futunk A-B-be mi a játék felét teszi ki. Sajnálom mert sokat vártam tőle és jó lett volna megvenni de már kizártnak tartom, amiben a közelgő fizetős dlc áradat megerősít. A harc részét élveztem és a grafika sem csúnya de ez sajnos kevés lesz nekem. A kövi nyílt bétát azért még kipróbálom.