Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

To the Moon – Emlékek szorításában

  • Dátum | 2012.02.07 16:34
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Gyakran siránkozunk manapság azon, hogy nagyítóval kell vadásznunk az eredetiség szikrájára a mai felsőkategóriás videójátékokban, hiszen a programok jelentős része csak folytatás, mely ezerszer látott sablonokat használ fel újra és újra. Ha valami friss, innovatív ötletekkel megspékelt játékra vágyunk, gyakran nem a nagy stúdiók alkotásai, hanem a független fejlesztők művei között kell keresgélnünk, melyekből szerencsére egyre több és több jelenik meg. Az iPon oldalain már eddig is próbáltunk minél több olyan játékot bemutatni, amiket a kisebb stúdiók készítettek, ám most egy igazi ínyencség került utunkba, melyet egy alig pár fős csapat, a Freebird Games készített. Jellemző a stúdió programjaira, hogy rendkívül történetorienáltak, a hangsúlyt a mesélésre helyezik a játékmechnikával szemben. Ezt a koncepciót legújabb alkotásuk, a To the Moon esetében sem adták fel, így valójában nem is egy játék, sokkal inkább egy interaktív regény, egyfajta „visual novell” tárul szemünk elé, amennyiben adunk egy esélyt a programnak. A játék a fejlesztők hivatalos oldaláról szerezhető be 4.000 forint ellenében.



Amint az imént is említettem, a To the Moon egyáltalán nem tekinthető tradicionális videójátéknak, így nem egyszerű meghatározni a műfaját sem. A fejlesztők előszeretettel nevezik klasszikus (NES korszakbeli) RPG-nek a játékaikat, ám ez valójában csak a látványvilág esetében helytálló, ugyanis egyáltalán nem fogunk szerepjátékos elemekre bukkanni a To the Moon végigjátszása során. Sőt, az első percekben maga a játék fogja kiparodizálni a régi, körökre osztott japán RPG-k harcrendszerét (pl. Final Fantasy). A sztoriközpontúság miatt nevezzük inkább kalandjátéknak a programot, annak ellenére, hogy a zsánerre jellemző logikai feladványok sem jellemzőek erre az alkotásra. No de lássuk konkrétan mit is kínál nekünk a Freebird Games? A játék kezdetén hamar megismerkedünk „hőseinkkel”, Dr. Neil Watts-cal és Dr. Eva Rosalene-nel, akik egy Sigmund Corp. nevű cég alkalmazottai. Nem véletlen az idézőjel használata a hőseink szó esetében, mert bár a játék során ezt a két karaktert fogjuk irányítani, az igazi főszereplő egy Johnny nevű férfi, aki körül az egész történet forog. A két doktor egy olyan vállalatnak dolgozik, amely képes akármilyen emléket elhelyezni az emberek elméjében, és ezáltal új emlékeket generálni számára. A legtöbben most valószínűleg az Eredet (Inception) című filmre asszociálnak, nem véletlenül, hiszen az is hasonló alapötletre épül (de említhetnénk az Emlékmás elejét is). A haldokló öregember, Johnny azzal bízza meg az általunk irányított szereplőket, hogy kreáljanak számára egy olyan emléket, amiben ő elutazik a Holdra.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2014. 11. 14. 00:48
    Üdv!

    Elkészült a To The Moon játék és a (rövid) Holiday Special kiegészítő magyarítása.
    Hír/hozzászólások: http://magyaritasok.hu/hirek/4415/to-the-moon-es-holiday-special
    Letöltések: http://magyaritasok.hu/magyaritasok/to-the-moon/3558

    A magyarítás Windows rendszer alatt lett tesztelve, Steam-es és GOG-os verzióval.
    Nagyon remélem, hogy mindenki örömét leli benne.

    Jó játékot!
  • 6.
    2012. 12. 26. 23:13
    Mikor először láttam a játékról videót, azt hittem megint vmi is bugyuta próbálkozás. Aztán a videó egyre többet mutatott, majd kikapcsoltam és muszáj volt megszereznem! A grafika nálam amúgy sem indok egy játékra (COD meg hasonlókat nagy ívben leszarom grafikájuk miatt....) meg nem is igazán jellemző rám, hogy ilyesfajta játékkal játszak... De mikor elkezdtem, nem tudtam abbahagyni, a történet egyszerűen magával ragad és nem enged el. Tényleg ötvözi a drámát és a humort ahogy előttem is írták. Nem vagyok egy érzelgős fazon, de a történet, a zene és a kivitelezés együtt durván hat az ember érzelmeire... Az egész játék gyönyörű tényleg nehéz leírni... Ezzel tényleg játszani kell!!
  • 5.
    2012. 02. 12. 11:37
    Zseniális történet

    @djbundy: egy srác már felvette a kapcsolatot a fejlesztőkkel, hogy magyarra fordítsa. Mindjárt beszállok hozzá én is. Szerencsére nagyon kedvesek a fejlesztők, mindent odaadnak, amire szükség van a lokalizálásra. Azt ne kérdezd, hogy mikor kerül bele a játékba, de lesz magyar, ez tuti
  • 4.
    2012. 02. 08. 23:43
    Nagyon szépen kérem, hogy fordítsa le aki tudja!
  • 3.
    2012. 02. 07. 22:23
    Elolvasva a leírást már letöltöttem a demót )))

    Végre egy olyan játék ahol az ötlet többet ér mint a körítés.Az ilyen csapatok miatt érdemes pénz áldozni egy játékért.
    A grafika nálam elsőre eszembe jutatta gyermekkorom kedvenc játékát a LEGEND OF ZELDA LINK'S AWAKENING-etDD
    Már csak ezért is muszály kipróbálnom amolyan "jó emlék" DDDD
  • 2.
    2012. 02. 07. 21:04
    99%, hogy program RPG Maker XP-vel készült.
  • 1.
    2012. 02. 07. 19:38
    Mikor befejeztem a játékot, utána napokig gondolni se tudtam (akartam) a To The Moon-ra. Nem is igazán azért, mert rossz érzelmeket keltett volna bennem (valamilyen szinten igen, de az inkább "pozitívabb" irányban értendő) a játék, hanem mert fájdalmas volt visszagondolni az egész történetre, a szereplőkre, s hogy ők min mentek keresztül - na jó, szóval mégis csak rossz volt visszagondolni rá...

    Azt hiszem ez az az érzés, amikor az ember érzelmileg "kimerül". Igen, rám ekkora hatással volt River és John története. Ezt tényleg nehéz szavakba önteni, játszani kell vele, át kell élni. Amúgy a fejlesztő is azt mondta, hogy ne úgy fogjuk hozzá, mint egy játékhoz vagy könyvhöz..

    Ha már történet: nem kis írói tudást sejtet, ha valaki képes egy cselekményt visszafelé elmondani. Ráadásul úgy, hogy nincsenek túl nagy "lyukak" benne. És itt erről szó nincs, a történet végén minden puzzle a helyére kerül. Nem rágják a játékos szájába, sokszor ki lehet következtetni is akár, hogy mi fog történni, de ha nem tudjuk, akkor sincs nagy baj: a következő emlék "darab" begyűjtésével újabb és újabb dolgokra derül fény. Én mindig azért "sírok", hogy a mai játékiparban mennyire kevés igazán jó történet mesélő van, és tessék, puff, itt van egy srác, aki nagy, "AAA" játékokat megszégyenítő (vagy inkább földbe döngölő) story-val áll elő. A másik dolog meg, hogy én még egy olyan játékkal sem találkoztam, ami ilyen szinte tudta volna keverni a drámát és a humort - pedig ugye 2 teljesen különböző dologról beszélünk.

    Plusz ehhez jön a mindent elsöprően hangulatosra sikeredett OST (díjat is nyert, ha jól olvastam), és az egyszerű, de stílusos grafikai körítés. Na minek ide a sok milliós marketing, meg a technológia mazlag???

    Annyi mindent el szeretne mondani az ember, pl. beszélni arról, hogy John és River két mennyire eltérő személyiség, vagy például, hogy Watts-al mi történik a végén... ááá, nehéz megállni.

    Nem sok olyan játékkal játszottam, ami ennyire hatott volna rám, de tényleg. Az a pár is inkább a kalandjátékok között keresendő. Olyannal meg még kevesebbel (talán ez a 3. olyan játék), amit időnként meg is könnyeztem.

    Ez pedig ilyen, egy igazi mestermű.

    Most ez lehet elég "elemzőre" sikeredet (néhol kissé csöpögősre talán ), bocsánat érte, de nem tehetek róla, annyira megfogott. S ez még csak az episode 1.