Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Third Eye Crime – Hardboiled stílusú puzzle játék

  • Dátum | 2014.08.21 09:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Amikor Carroll John Daly 1922-ben megírta „The False Burton Combs” című novelláját, aligha tudhatta, hogy mekkora sikertörténet is lesz az általa létrehozott hard boiled stílus, ami aztán első számú ihletője lett a sötét hangulatú és látványvilágú film noir krimiknek. Ezek az alkotások később a játékvilágra is hatottak. Elég csak a Max Payne sorozatra, különösen annak első két részére, vagy a beszédes című L. A. Noire-ra gondolni, de számos egyéb játék is átvette a feszült, hősök és happy end nélküli filmek, valamint a cinikus, piás magánhekusokról szóló regények és novellák egyes elemeit.

A Moonshot Games produktuma, a Third Eye Crime címre keresztelt logikai puzzle játék le sem tagadhatná, hogy szintén Daly munkásságának köszönheti a létrejöttét. A programban Rothko-t irányíthatjuk, aki első pillantásra közönséges besurranónak tűnhet, de különleges képességének köszönhetően olvasni tud az emberek gondolataiban. Így a legtöbb őrt könnyűszerrel ki tudja cselezni, mivel tudja, hogy észrevették-e, és ha igen, merre is keresik majd.


A gondok akkor kezdődnek, amikor felbukkan a végzet lángvörös hajkoronájú, hosszú combú asszonya, és munkát kínál a férfinak, aki pedig nem tud nemet mondani a szépségnek. Az ebből származó bonyodalmakat átvezető videók helyett a játék egyedi látványvilágát használó képregényekből ismerhetjük meg. Bármennyire is szeretnénk, nem tudjuk dicsérő szavakkal illetni a történetet. Ha rossznak nem is nevezhető, de mindenképp átlag alatti és némileg kiszámítható sztorit kapunk, kissé elcsépelt dialógusokkal. A másik noir hangulatért felelős elem, a zene ezzel szemben kitűnőre vizsgázott, a játék során hallható dallamokat nem fogjuk megunni.

A cselekmény viszonylagos gyengeségét remekül ellensúlyozza a közel százhúsz pályán át tartó izgalmas és változatos játékmenet. Minden pálya más és más kihívást rejt, ráadásul valamennyi fejezet önálló tematikával bír, így a változatosságra nem lesz panasz. Az alaphelyzet persze nagyjából-egészében mindig ugyanaz. El kell jutnunk A pontból B-be, a lehető legkevesebb feltűnést keltve, és ha egy mód van rá, magunkhoz véve minden értéket, amit tudunk. Alkalmasint olyan apróságokra is ügyelnünk kell, mint hogy az előtt érjük el a kijáratot, hogy lejárna egy igen szűk időkorlát, vagy hogy szavatoljuk egy nem túl fürge alkalmi szövetségesünk testi épségét.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Még nem érkezett hozzászólás.