Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Thief: a játék, amely belopta magát a szívünkbe

  • Dátum | 2012.07.31 08:01
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

Looking Glass Studios – zsenik szabadlábon

A Looking Glass Studios különleges csapat volt, tele az MIT-ről frissen kikerült tehetséges és kreatív fiatalokkal, akik szerencsésnek mondhatták magukat, hogy egy olyan korszakban dolgozhattak és alkothattak játékokat, amikor ez a média még alakulóban volt és nagy tere volt az újításoknak. Ezekből az újításokból rendesen ki is vették a részüket: az elmúlt 20 év játékiparára nagy befolyással bíró játékok közül több is az ő műhelyükből került ki, olyan felejthetetlen darabokat alkottak, mint az Ultima Underworld, a System Shock, vagy a Thief. A játékipar olyan nagyjai fordultak meg a Looking Glass sorai közt, mint Ken Levine és Warren Spector, a csapat feloszlása után pedig az ex-tagok olyan darabokon dolgoztak, mint a Deus Ex, Half-Life 2, Fallout 3, Bioshock vagy a TES IV: Oblivion.
 



A cég védjegyét az igényes, ötletes, új technológiát felvonultató játékok jelentették melyek legtöbbjébe másik két "védjegyüket" a 451-es kódot, amely az irodájuké volt (a Fahrenheit 451 tiszteletére), és a rejtett kosárlabdapályát is belecsempészték. Ez a két poén a stúdió feloszlása után is tovább élt és olyan játékokban is felbukkant, amelyeken az ex-tagok dolgoztak. Az 1990-től 2000-ig létező stúdió titka persze nemcsak az volt, hogy jó helyen és jó időben léteztek; akkoriban a játékkészítőkre nem volt még jellemző a szigorú céges munkakörnyezet, és a Looking Glassnál uralkodó baráti hangulat segítette a kreativitást és megadta azt a szabadságot az alkotó elméknek, amely az olyan valóban eredeti és művészi játékok születéséhez elengedhetetlen, mint a Thief.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2012. 08. 08. 12:09
    Zseniális játék, nállam a 2 az abszolut nyerő... a 3 bár szép volt a grafika, mint a cikkben is szerepel a terek beszűkítése miatt elvesztette azt a szabadságfaktort, amit az elődök nyújtottak...
  • 8.
    2012. 08. 02. 11:06
    @Morte: köszi. Gyorsan utána is olvastam Thief wikián, hogy ki meg hogy. A videó tényleg elég hangulatosra sikeredett. Érdekes fordulat, de valóban akkor üti a legnagyobbat a dolog, ha az ember ismeri a játékot.
  • 7.
    2012. 08. 01. 18:32
    Zoe01 - 2012-07-31 11:11:30

    "Alapmű mindhárom játék!
    Ha a negyedik rész olyan jó lesz, mint a Deus Ex: Human Revolution, akkor jöhet."


    Teljes mértékben egyetértek!
  • 6.
    2012. 08. 01. 11:37
    Karaudo: Az a bizonyos film (spoiler) Ez volt a legnagyobb csavar a Thief sztorijában. Ütősebb, ha ismeri az ember az előzményeket is.
  • 5.
    2012. 07. 31. 14:10
    Amen
  • 4.
    2012. 07. 31. 13:49
    Épp most játszom a második résszel, és hihetetlen, hogy mennyire élvezetes. Az első rész szintén, harmadik dettó. A negyedik résszel kapcsolatban vegyesek az érzelmeim. Mivel mai játék, eleve ott az esély, hogy elbaltázzák/lebutítják/akciósítják az egészet. Másrészt viszont az Eidos fejleszti, akik a Deux Ex-szel megmutatták, hogy kell kezelni egy legendás szériát. Szurkoljunk, hogy nem vallanak kudarcot a Thiaf-fal sem.
  • 3.
    2012. 07. 31. 11:11
    Alapmű mindhárom játék!

    Ha a negyedik rész olyan jó lesz, mint a Deus Ex: Human Revolution, akkor jöhet.
  • 2.
    2012. 07. 31. 11:10
    Esetleg a fent említett "a híres, hátborzongató jelenet, amelyet nem írok le, mert nagyon nagy spoiler lenne azok számára, akik nem játszottak a TDP-vel - erről a bizonyos jelenetről nagyon sokat elmond már az is, hogy miután Terri Brosius megírta, napokig azon agyalt, hogy vajon ki fogják-e rúgni miatta." cuccosról esetleg van valakinek egy youtube linkje?
  • 1.
    2012. 07. 31. 10:51
    Ugyan az eredeti sorozatot nem tudtam megkedvelni,a belole kiszedett otletek sok kedvenc jatekomban tuleltek a fejlesztoiket.