Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

There Came an Echo – Nincsenek szavak

  • Dátum | 2015.04.06 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Félelmetes belegondolni, hogy nem egészen negyvenhárom év alatt hova is fejlődött a játékipar. Míg húsz-harminc évvel ezelőtt egy mai szemmel nézve szánalmasan kinéző, fülbántóan rossz zenéjű, primitív és repetitív alkotásra is sokan valóságos csodaként tekintettek a szórakozni vágyók, 2015-ben már nem vagyunk messze attól, hogy a virtuális valóság szimulálására alkalmas masinák minden eddiginél intenzívebb és hihetőbb élménnyel kényeztessenek.

A haladás nem csak a grafikai megjelenítés fejlődésén, a hangzásvilág nívójának emelkedésén és az egyes programok által feldolgozott témák sokszínűségén érhető tetten, hanem az irányításon is. Bár az egér, a billentyűzet és a kontroller még alighanem hosszú évekig nélkülözhetetlenek lesznek, ha az ember számítógépen, vagy konzolon kíván játszani, sorra jelennek meg az ilyen-olyan kiegészítők, vagy alternatív megoldások.

Elég csak a harmadik legjobban fogyó asztali konzolra, a Nintendo Wii-re gondolnunk, aminek sikerében oroszlánrészt játszott a mozgásérzékelés. Akadnak azonban kevésbé szerencsés csillagzat alatt született újítások is. Ezek egyike a rendkívül ritkán használt hangirányítás, ami nem igazán tudta beváltani a hozzá fűzött reményeket, és valóságos kuriózumnak számít, ha egy játékot mikrofonba mondott vezényszavakkal lehet irányítani.


Ez persze nem meglepő, hiszen a különböző akcentusok, beszédhibák és tájszólások jelentősen megnehezítik egy hangfelismerő program dolgát. Továbbá az is köztudomású, hogy felfokozott idegállapotban az ember hajlamos furcsán artikulálni, és hogy játék közben igen gyakoriak az olyan helyzetek, amikor izgatottak, vidámak, vagy rémültek vagyunk. Márpedig, ha valaki rendszeresen nem a saját hibája miatt hal meg valaki, hanem azért, mert a program nem tudja feldolgozni az utasításait, akkor joggal követelheti vissza a pénzét.

Egy ezeknek a problémáknak a zökkenőmentes kiküszöbölésére képes szoftver kifejlesztése nem is olcsó mulatság, és az sem elhanyagolható szempont, hogy sokan furcsának találják az ilyen kezelési módot, és nem szívesen „beszélgetnek” masinájukkal. Tehát a lehetséges vevők köre szűkebb, mint egy megszokott irányítású program esetében, a rizikó viszont nagyságrendekkel nagyobb.

Éppen ezért volt rendkívül meglepő, hogy egy tőkeerős, nem negyedévekben, hanem konzolgenerációkban gondolkozó mamutcég helyett egy jóval szerényebb anyagi lehetőségekkel bíró, korábban mindössze egy fillérekért árult ritmusjáték-RPG hibridet jegyző csapat határozta el, hogy egy új, beszéddel irányítható játékkal lepi meg a közönséget. A független fejlesztőkből álló Iridium Studios játéka There Came an Echo címmel került a virtuális boltok kínálatába. Lássuk, hogy a játék nevéhez méltóan nagy visszhangot ver-e, vagy egyetlen nyikkanás nélkül tűnik majd el a semmiben!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2015. 04. 09. 09:16
    Ha a játék maga nem is a legnívósabb, a hangfelismerésre abszolút nem lehet panasz. Ha mégis van, az valószínű a játékos képtelensége érthető angol beszédére.
  • 1.
    2015. 04. 06. 18:00
    Ha ez a hangfelismeréses dolog olyan bonyolult, akkor miért van az, hogy a régi, nem-annyira-okos Nokia telefonom remekül tudja értelmezni - magyarul -, hogy milyen utasítást adok neki, kit hívjon fel, milyen üzemmódra akarom állítani?