Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

The Wolf Among Us – Jobb, mint az eredeti?

  • Dátum | 2014.07.16 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

Befejeződött a Fables képregény-sorozatból merítkező The Wolf Among Us első évada. Legalábbis reméljük, hogy lesz még folytatása a Telltale Games epizodikus kalandjáték sorozatának, mert már most előrebocsátom, hogy érdemes felülni erre a vonatra, ugyanis az alkotóknak sikerült a képregény rajongóknak ismerős alapanyagból valami olyat kihozni, ami friss, stílusos és elképesztő hangulatos. Mielőtt azonban belevetném magam a játék kivesézésébe, ajánlom figyelmetekbe Dragon kolléga korábbi cikkét, amit nagy reményekkel telve írt az első epizódról. Ebben a cikkben már kitért a sztori felütésére és ismertette a játék alapvető mechanikáit.


Nagy változás vagy varázslat játékmenet frontján nem történt, a szokásos egyszerű, de intuitív irányítás vár minket. Jobbára beszélgetni fogunk, de lesz néhány quick-time eseményekkel megoldott akciódúsabb jelenet is, ami azért fel tudja pörgetni az adrenalin szintünket és odaszegez a képernyő elé. A gyakorlottabb játékosok persze rögtön átláthatnak a szitán és tudhatják, hogy lehet bőven hibázni és nincs túl nagy kihívás sehol a játékban, de mindez igazából nem számít, hisz az interakciók inkább azért érdekesek, mert így egy kicsit érezhetjük a befolyásunkat a dolgok menetében. Még ha ez csak annyiban nyilvánul is meg, hogy Bigby néha elhibáz egy-egy jobbegyenest, vagy bekap néhány puskagolyót (ami nem sokat árt neki, köszönhetően „fabula” mivoltának).

A TellTale igazából kialakított magának egy saját műfajt, ha szabad ilyet mondanom, amire aztán bármilyen történetet rá lehet húzni. Az összes játékuk ugyanazokkal a játékelemekkel operál, a különbség a sztori. Az ő alkotásaik interaktív filmsorozatok, stílusos cel-shaded grafikával, nagyon jó zenékkel és első osztályú szinkronnal. A játékaik ugyanúgy oda tudnak szegezni minket a képernyő elé, mint a legjobb sikersorozatok. Ezért aztán az epizodikus forma az ő esetükben tökéletesen legitim és jó választás a disztribúcióhoz.


Ugyanakkor minden játékuknak ugyanaz a típushibája is. Igazából nincsenek valódi választások a történeteikben, csak a választás illúzióját adják meg, a szálak ugyanoda futnak be, akárhogy is döntsünk az egyes helyzetekben. Leheletnyi különbségek persze vannak, a szereplők a szemünkre vethetik, ha például túl erőszakos módon oldottunk meg szituációkat, így döntéseink eredményeképp egyes karakterek jobban kedvelhetnek minket, míg mások kevésbé. A sztori vége fix, de mindez az első végigjátszásnál nem érződik, annál az élmény maradéktalanul kielégítő. A második nekifutásnál jöhetünk csak rá, hogy milyen trükkökkel élt a TellTale. Persze bizonyos szinten érthető, hogy miért csinálják, amit csinálnak. Egy túlzottan szerteágazó történet kidolgozása megsokszorozná a költségeket és a fejlesztési időt is, így drágább lenne a játék és többet kéne várni az epizódokra, a többszörös újrajátszás örömét pedig csak kevés ember értékelné, mivel a legtöbben jó, ha egyszer végigjátszanak egy játékot. Azt se felejtsük el, hogy a TellTale célközönsége pedig nem is kifejezetten csak a videojátékosok.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2014. 07. 17. 22:53
    /off
    <-nevet váltottam Pacmanről
  • 6.
    2014. 07. 16. 22:33
    Én utóbbi kategóriába tartoztam, de miután rászántam a Telltale féle Walking Dead-re tíz percet egyszerűen beszippantott. Ahhoz képest, hogy videók, gémpléjek alapján gyengének tűnt életem egyik legjobb döntésének bizonyult játékok terén, hogy adtam neki egy esélyt.
  • 5.
    2014. 07. 16. 20:26
    Little Jack Horner
    Sat in the corner,
    Eating a Christmas pie;
    He put in his thumb,
    And pulled out a plum,
    And said 'What a good boy am I!
  • 4.
    2014. 07. 16. 19:16
    Egyébként érdekes az emberek reakciója a két médium közé beeső dolgokkal kapcsolatosan. A TellTale cuccai ilyen interaktív képregény szerűek. Egyértelműen nem képregények, de nem egyértelműen videojátékok. Erre a nem 'gamer' azt mondja, hogy 'jajj mijezmár, nem kell, én nem játszok a számítógépen', a gamer meg ugyanez fordítva.

    Meg kell próbálni nyitottnak lenni. Nevezzük is akárhogy Walking Dead vagy Wolf Among Us játékokat, szerintem élvezetesek és jó elütni velük pár délutánt.
  • 3.
    2014. 07. 16. 19:06
    Ha olvastad volna a cikket, akkor értenéd mire céloztam.
  • 2.
    arn
    2014. 07. 16. 18:51
    nah jo, most mar johet a kovetkezo day of the tentacle a samnmax elso evadat vegigjatszottam anno 3dben, nem volt rossz, de azert vmi hianyzott a korai kalandjatekok hangulatabol. engem spec zavar ez az epizodosi.
  • 1.
    2014. 07. 16. 18:39
    'MInt játék nem állja meg helyét (de ez igazából nem is fontos)'
    Akkor legközelebb teszteljétek a krumplifőzelékem. Az is nagyon jó, és tényleg egy élmény, mindenki dicsérte eddig. Mint játék nem igazán helytálló, de ez most mind1. Nem lényeg.