Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

The Witness - Nem csak egy logikai játék

  • Dátum | 2016.02.19 06:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

Tudjátok ez nem egy olyan játék, amiben pofán kell lőni embereket, nem annyira nerd cucc és nem is a fészbukon kell az ismerőseink szekálásával másfélóránként babrálni vele. Ez egy olyan logikai játék, amely előre mutató akar lenni, kihívást akar nyújtani, üzenetet akar közvetíteni és meg akarja mutatni, hogy a videojátékok sokkal többek is lehetnek, mint amilyennek a legtöbb ember gondolja őket.


A The Witnessre már nagyon régóta vártak azok, akik ismerik a Braidet jegyző Jonathan Blow nevét. Függetlenül attól, hogy lehet vele nagyon egyetérteni vagy egyet nem érteni, azt meg kell adni neki, hogy figyelemre méltó és minőségi a munkája. Aki nem ismerné, tudni kell róla, hogy igen határozottan hangot szokott adni a játékiparral kapcsolatos megfigyeléseinek és következtetéseinek. Saját kis keresztes hadjáratot indított, hogy amennyire tudja, jó irányba terelje az ipart, hogy a videojátékok, mint médium, ne ott kössenek ki, mint mondjuk a képregények. Hiszen mi jut az ember eszébe, ha azt mondják neki képregény? Nem pusztán az, hogy egy rajzolt panelekből, szövegdobozokból álló könyv, hanem egyből a szuperhősök, nem? A legtöbben nem gondolnak arra, hogy a képregény lehet egy művészi alkotás vagy egy komoly regénnyel felérő valaminek a „platformja”. Pedig lehet, csak az emberek már elkönyvelték valami másnak. Egy színes füzetkének, amiben szuperhősök vannak. Csak egy képregényrajongó tudja, hogy hol keresse, ha igazi kincsekre vágyik.

Hol van most a videojáték ipar és merre tart? A jelen játékdizájnerei döntik ezt el, Blow pedig folyamatosan próbálja emlékeztetni őket a felelősségükre. Az EA, az Activision, a Microsoft és a Sony azok, akik előrevihetik a dolgokat, és szakíthatnak a 80-as évek még mindig jelenlévő gyakorlataival. Helyén való, hogy egy shooterben lelövünk 8-900 embert, majd a végén keblünkre öleljük a családunkat? Szükségünk van arra, hogy egy tutorial keretében a szánkba rágjanak mindent, majd „átadják az irányítást”, hogy megcsináljuk pontosan ugyanazt, amit mutattak?

Blow legfontosabb filozófiája, hogy tisztelni kell a játékost, mint gondolkodó lényt és tisztelni kell az ő idejét is. Nem tölti ki az alkotásait tonnányi felesleges/értelmetlen tartalommal, hogy a játékidőt növelje. Ez igaz volt a Braidre és igaz a The Witnessre is. Nézzük tehát meg, hogy milyen a szívben-lélekben magát játék kritikusnak valló videojátékrajongó nagy műve, amin már 2009 óta dolgozik, és amit nem eresztett, amíg úgy nem érezte, hogy megfelel a saját maga által felállított (igen magas) sztenderdeknek.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 10.
    2016. 03. 05. 12:24
    Legyen. =)
  • 9.
    2016. 03. 04. 22:21
    Talán: "orális magyarázat/segítség" => "verbális magyarázat/segítség"
  • 8.
    2016. 02. 24. 15:46
    Feladva még nincsen, kíváncsi vagyok a további területekre is.
  • 7.
    2016. 02. 21. 18:54
    ha ez a velemenyed valoszinuleg tul gyorsan feladtad nagyon is erosen hasznalja a kornyezetet a jatek a logikai feladvanyok megoldasahoz az elso 2-3 kis terulet utan. ha csak ez miatt hagytad abba, adj neki meg egy eselyt.

    szemely szerint a Talos-t en is jobban szeretem, de mas jatek, semmikepp nem mondanam azt hogy visszalepes.
  • 6.
    2016. 02. 21. 18:52
    1. nehany ember panaszkodott szedulesre forumokon FoV miatt, nekem speciel az eg vilagon semmi bajom nem volt, pedig mikor megjelent 3 napig nagyon sokat jatszottam, tobb ismerosom is jatszotta, kozuluk sem volt senkinek baja. nem azt mndom hogy nem fordulhat elo, de nagyon keveseket erint, csak akik fikazni akarjak a jatekot, azoknak egy nagyon jo tamadasi pont.

    2. pont ez a lenyeg, vegigjatszottam barmifele kulso segitseg nelkul (nehany kornyezeti puzzle nelkul amiket nem talaltam meg). minden ertheto benne, de nem tolja a pofadba a jatek a megoldast, hanem egyszeru peldakon segit hogy megertsd. pont ez benne a legjobb szerintem, ezzel tunik ki a tomegbol. minden mechanizmushoz vannak "tutorial" puzzle-k, aki ez alapjan nem erti meg, az vagy feladja ha nem jon ra 1-2 perc alatt valamire, vagy egeszen egyszeruen nem neki valo egy logikai puzzle jatek. egyik esetben sem a jatekot kell fikazni, a maga zsanereben zsenialis. Attol hogy en a FIFA jatekokat nem szeretem, nem a jatek a szar, siman csak nem az en vilagom.

    Megjelenes utan par nappal megvolt 100% steam achievement. azota is jatszogattam, most mar csak nehany environmental puzzle hianyzik, ha jatszottal vele fel oranal tobbet akkor tudod hogy ezeket csak turelem es sok ido kell megkeresni, a megoldasuk trivialis. Reszemrol most abbahagytam, mert ez a resze mar kevesbe vonz, de biztos vagyok benne hogy nagyon sokan masok is befejeztek MO-n, es van aki osszegyujtogette az environmental puzzle-ket is.
  • 5.
    2016. 02. 21. 09:42
    Na ehhez a játékhoz tényleg kell türelem és kitartás.
  • 4.
    2016. 02. 19. 20:19
    Sajnos nekem nem igazán jött be, számomra túlságosan ketté van választva maga a játék a logikai feladványoktól. Hiába szép a(z amúgy élettelen) világ, ha több száz feladvány arról szól, hogy odaállsz egy panel elé, és vonalakat rajzolsz.

    Szerény véleményem szerint ez egy visszalépés a Portalhoz és a Talos Principle-höz képest.
  • 3.
    2016. 02. 19. 16:37
    Ha valakit kicsit mélyebben érdekel Jonathan Blow fejlesztési filozófiája és az iparral kapcsolatos meglátásai, akkor két videót tudok ajánlani:

    https://www.youtube.com/watch?v=6OV2rYM6mRo

    https://www.youtube.com/watch?v=SqFu5O-oPmU
  • 2.
    2016. 02. 19. 15:56
    1. Hányingert okoz.
    2. Nincs megfelelően elmagyarázva sok feladat.
    Szerintem MOon nem lesz senki aki 100%ra megoldja, ez mond valamit ?
  • 1.
    2016. 02. 19. 09:30
    Nagyon jó játék, még az ismerkedős szakaszában tartok a játéknak, de már most lenyűgöz.