Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

The Witcher 2: Assassins of Kings

  • Dátum | 2011.06.10 20:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Ritkán adatik meg egy kezdő fejlesztőcsapatnak, hogy első játékukkal rögtön berobbanjanak a köztudatba, ám a lengyel székhelyű CD Projekt RED-nek sikerült ezt elérnie. A neves lengyel fantasy író, Andrzej Sapkowski regényein alapuló szerepjátékuk, a The Witcher megjelenésének évében az esztendő egyik legjobb RPG-je volt. A játékosok hamar a szívükbe zárták a fejlesztőket, amiben nagy szerepe volt annak, hogy a csapat igencsak vásárlóbarát üzletpolitikát folytatott. Folyamatosan javítgatták a The Witchert, ráadásul minden extra tartalmat ingyen kaptak meg a felhasználók, még a kibővített Enhanced Editionért sem kellett fizetnie annak, aki már megvásárolta az eredeti játékot. A stúdió hozzáállása meghozta gyümölcsét, hiszen az RPG-ből 1,5 millió példányt adtak el, ami egy kizárólag PC-re megjelenő program esetében szép eredmény. Ilyen fogadtatást követően nem meglepő, hogy elkészült a játék folytatása, bár az első rész történetének lezárását látva nem nehéz kitalálni, hogy a fejlesztők eredetileg is több felvonásosra tervezték a főhős, Geralt kalandját

Fentről nézve minden nagyon békés
Fentről nézve minden nagyon békés

Királyok gyilkosa

Bizonyára mindenki emlékszik az első rész záró képsoraira, amelyben egy witchernek (azaz egy mutáns, professzionális szörnyvadásznak) tűnő személy megpróbálta meggyilkolni Foltest királyt, Temeria uralkodóját. A tragédiát végül csak Geralt közbelépésének köszönhetően sikerült elkerülni, aki ezzel akarva-akaratlanul is az uralkodó testőrévé lépett elő. Amint a második rész intrójából megtudhatjuk, nem sokkal ezt követően egy polgárháború robbant ki Temeria egy tartományában, köszönhetően az uralkodói családban fellépő ellenségeskedésnek. Vétek lenne többet elárulni a játék történetéből, hiszen a TW2 egyik legjobb része a szövevényes sztori, amely rettentő élvezetes módon tárja elénk azokat a katonai, politikai machinációkat, amiknek hősünk részesévé vált. Az első részhez hasonlóan tehát ismét komolyabb témákat feszeget a játék, így a rasszizmus, az elnyomás, és az árulás is visszatérő eleme a sztorinak. Mindeközben Geraltnak a saját múltjával is szembe kell néznie, hiszen továbbra sem tudjuk, hogy az első részben miért lett amnéziája, és miért gyötrik őt szörnyű rémálmok. A történet lezárást látva pedig biztosak lehetünk abban, hogy lesz harmadik rész, hiszen maradtak még elvarratlan szálak a játékban. Érdemes még megemlíteni, hogy lehetőség van az első rész mentett állásának betöltésére, így az ott hozott döntéseink elméletileg visszaköszönnek a végigjátszás során. Azért csak elméletileg, mert pár apró utaláson kívül nekünk nem tűnt fel, hogy komolyabb következményekkel járt volna egy efféle importálás. Mindenesetre érdemes kihasználni ezt a lehetőséget, mert így legalább azzal a kezdőfelszereléssel vághatunk bele a TW2-be, amivel befejeztük az első részt, ez pedig jól jöhet az első harcok során.
 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 43.
    2011. 06. 22. 14:22
    Én azt figyeltem meg néhány végigjátszás során, hogy a helyszínek, városok meg a hozzájuk tartozó bebarangolható területek minden chapter-nél pont egyenlő arányban vannak elosztva, tehát nincs az, hogy kaphatsz 3 embertől 3 felhívást és hozzá meg ott van 500 km2 terület aminek már a bejárása is fárasztó volna, nemhogy végiggyakni az egészet néhány exp pontért.
    Sztem alkimista fejlődési utat mondjuk ki is vehették volna, mert nem sok értelme van olyan képzettséget fejleszteni amit egyébként nem tudsz előre, hogy használni kell csak az adott pillanatban derül ki, hogy fú bame, nem ártott volna nyál a pengére. Ehelyett az adrenalin töltődés és a heliotróp jel együtt mennyire durva már? Kb menekülnek a katonák amikor bepörög Geralt.
  • 42.
    2011. 06. 16. 17:14
    A Witcher 1 nagyon jó játék. A második rész meg (zseniális). Vannak hibák de melyik játékban nincs. Soha nem lesz tökéletes játék ahogyan ember sem. Én nekem személy szerint a híres Oblivion világ nem jött be. De nagyon kíváncsian várom a skyrim-t. Az AC (nagy kedvenc) harcrendszere meg pont jő ahogy van, én ezért szeretettem meg a játékot. Nagyon jók benne a kivégzések. Én azért megnéznék egy olyan Witcher 3 amiben lehet lovagolni, ezzel együtt nagyobb területet + egy kicsit több kivégzést.
  • 41.
    2011. 06. 14. 15:54
    Teljesen profi lett a game, azt a pár kezdeti hibát meg már kijavították illetve javítják, pl. a képarányt.
  • 40.
    2011. 06. 14. 11:55
    Az első rész rakat kacat? Nem sokat játszhattál akkor vele, ha ezt mondod.
    A harcrendszert leszámítva nem nagyon lehetett kritizálni. Nekem speciel a másodiké sem tetszik. Míg az egyben túl egyszerű volt, itt meg túl sokat kell ugrabugrálni, ha nehezebb szinten nyomod. De ettől még mindkettő nagyon jó játék.
  • 39.
    2011. 06. 13. 23:52
    Hát én olvastam a könyveket (azt a 2-őt, amik angolul is megjelentek: Blood of Elves, Last Wish), s szerintem elég hű a játék(ok) hozzájuk. Rengeteg esemény említésre kerül, elég sok karakterrel összefutunk a játék során, akik a könyvekben is fontos szerepet töltöttek be. Meg úgy az egész játék hangulata hajaz arra, amit a könyvekben olvashattunk.

    A Last Wish eleje például igencsak érdekes így a második rész egyes elemeinek ismeretében (Wild Hunt, csak ennyi mondok. ). Geralt új haja pl. a képregényekből való. Arra meg fogadni mernék, hogy ugyanaz a csávó csinálta a - képregény-szerű - átvezetőket, akinek az eredetiket is köszönhetjük.

    Vannak persze apróságok (mint például, hogy a potionök a könyvekben tovább tartanak), de ennél hűbben nehéz lett volna játékot készíteni a Witcherből.

    Bárcsak tudnék lengyelül, s el lennék látva Witcheres könyvekkel egész életemre. Egyébként én sokkal többre tartom Sapkowski Witcher világát, mint Tolkien Gyűrűk Uráját. Persze azt is szeretem azért. Csak ne kellene olyan sokat várni a következő fordításra (Times of Contempt, elvileg valamikor 2012-ben).
  • 38.
    2011. 06. 13. 22:08
    Érdekes lenne egy olyan review-ot olvasni ahol direkt a könyv-játék ellentétekre fektették a hangsúlyt, habár szerintem olyan ember még nem nagyon alkotott véleményt a játékról aki a könyveket is olvasta, meg a játékot is végigjátszotta!
  • 37.
    2011. 06. 13. 21:44
    A könyvekhez hasonlítva azért elég sok minden mást fel lehetne hánytorgatni, annak ellenére, hogy adaptáció a könyv világa és a játék világa közt egész nagy különbségek akadnak. Bár rég olvastam őket, most, hogy nekikezdenek a fordításoknak újra végigrágom őket magyarul.
  • 36.
    2011. 06. 13. 21:39
    a lopakodás szart se ér benne. Semmi értelme.
  • 35.
    2011. 06. 13. 21:15
    A key response-os dolog nekem is feltűnt, s tényleg probléma volt, de ezen az 1.2-es patch már segít. A potionös dologhoz meg annyit, hogy szerintem ez így sokkal reálisabb a Witcher világában (aki olvasta a könyveket, annak nem kell ezt magyarázni), nem Diablo módjára, eszetlenül adagoljuk magunkba a löttyöket. S mivel ezek a potionök nem 2 percig hatnak, nem csak egy-egy csata erejéig használhatóak. Ráadásul ezek időtartama is kitolható, ha áldozunk rájuk pár pontot.

    Nem tökéletes (én főleg azt a fránya lopakodás módot sajnálom), de az utóbbi 5 évben nem igazán tudnék olyan RPG-t felidézni, aminek ennyire kidolgozott története, c&c-je,(na meg ilyen király mellékküldetései)lenne.
  • 34.
    2011. 06. 13. 20:55
    AZ üsd-vágd alatt nem azt értettem, amit gondolsz, hogy értetem Általában így hívok minden kardlengetős cuccot és a tw2 kétségtelenül ilyen - ez nem jelenti azt, hogy nem lehet mély vagy összetett, ahogy bármelyik hack n slash játék is kínálhat a szokásostól taktikusabb játékmenetet. Nekem igazából a folyamatos ugra-bugra nem volt szimpatikus, látszólag másképp nem is lehetett túlélni és az egész mechanizmus zavarosnak tűnt, néha nem is reagált a gombokra és az egész kontrollerért kiáltott - csak épp nem volt kéznél. Ez még hagyján, nyilván szokható, sokkal zavaróbb volt, hogy nem lehet a kotyvalékokat harc közben inni (talán ki kéne találni, hogy mégis mit szánnak a következő sarokba?) és a tutorial alatt kb tizenötször kinyiffantam. Nemcsak azért mert képtelenek bármit is elmagyarázni, hanem mert valami pofátlanul nehéz volt, de ezzel szemben állítólag négy-öt óra után habkönnyű az egész, azaz még annyira sincs balanszolva mint az első rész. Nem mondom, hogy rossz játék,mert biztos nem az, de ami lejött belőle az olyan messze van a zsenialitástól, mert Szűz Mária a sarki kurváktól.
  • 33.
    2011. 06. 13. 19:58
    Üsd-vágd RPG? Hát korántsem... Aki úgy áll hozzá, hogy csak kattingat, ész nélkül megy előre, az nem sokra megy ebben a játékban (főleg magasabb nehézségi szinteken). Ez a harcrendszer nagyon sok taktikai lehetőséget nyújt, csak ügyesen kell használni képességeinket. Nem feltétlenül kell elcsalogatni az ellenfeleinket, helyette használjuk sűrűn (s jó időben, ez nagyon fontos!) a signokat. Meg minél több pontot adunk a harci képességeinkre, annál több lehetőségük lesz a harcok során.

    Attól még, hogy real-time a játék harcrendszere, még nem hack n slash. Arról nem tehet a játék, hogy a hülye júzer csak kattingat össze-vissza. Most akkor szinte az összes valós idejű RPG-re rá lehetne húzni, hogy üsd-vágd.
  • 32.
    2011. 06. 13. 19:08
    Engem sem vágott földhöz mikor képeket láttam belőle, a 7 perces gameplay vidit ami meg itt valamelyik cikkben szerepelt nem néztem 4 percnél tovább "miezaszar" címen ... aztán letöltöttem torrenttel a játékot, és a prologue végigjátszása után azonnal rendeltem a CE-t.
  • 31.
    2011. 06. 13. 18:51
    üsd-vágd rpg Azért ez a harcrendszer elég erősen eltolja hack n slash irányba az egészet, szerepjáték elemek ide vagy oda (bár ha tényleg annyira fasza a döntés/következmény megvalósítása a játéknak amennyire azt hirdetik egy misét tényleg megér - talán majd ha kiadják valamelyik konzolra budget áron meglesem. Túl sok a seb hogy teljes árat megérjen)
  • 30.
    2011. 06. 13. 18:40
    Pedig ezt mondtad.

    "egy üsd-vágd játékban"

    jujj, én azt hittem RPG

    Ráadásul az első olyan RPG évek óta ami ki is érdemli hogy annak nevezzék!

    Az első rész meg egy kacat, azt aláírom!
  • 29.
    2011. 06. 13. 17:56
    Ne sarkíts nem ezt mondtam A fanboyság határát súrolja ha valaki pozitívumnak tudja be azt, hogy egy csapat ellent úgy kell kinyírni egy üsd-vágd játékban, hogy hármasával félrehívod őket. Az első részben érdekes módon nem volt ilyen probléma - igaz ott annyira ciki volt a harcrendszer, hogy az mellett minden huszadrangúnak tűnt.
  • 28.
    2011. 06. 13. 17:09
    De mutánsként sem sebezhetetlen félisten, hanem egy mágiahasználó ember, némi gén tuninggal!
  • 27.
    2011. 06. 13. 16:55
    azé ember nem, de mutáns
  • 26.
    2011. 06. 13. 16:06
    Most neked az a legnagyobb problémád, hogy nem tudsz eszetlen mód berohanni egy tömeg ellenfél közé, és kinyírni mindet egy helyben állva? Szerintem pontosan ettől lesz ez a játék normális, nem vagy félisten, csak egy ember vagy te is.
  • 25.
    2011. 06. 13. 15:24
    Aha és ez szerinted így rendben van? Tökön kéne döfni a dizájnereket...
  • 24.
    2011. 06. 13. 15:10
    Pont erre megoldás amit mondtam. Nem kell berohanni rögtön a barlang közepébe, hanem amint meglátod hogy felkúszik egy pár, fogod magad és visszarohansz a peremig. Jön 2-3 Nekker, lenyesed őket, megint mész vissza, megint jön egy pár, megint visszarohansz, stb.
  • 23.
    2011. 06. 13. 15:06
    Asagrim azért abba igaza van, ha sokan jönnek rád, akkor tuti death. Ha 3-4en megtámadnak, télleg csak ilyen futkározással meg gurulgatással lehet nyerni valahogy, de nehéz fokozaton egyet belédütnek, azt a negyed életednek annyi. Pl a Flotsamos nekker barlang azért elég szopatós tud lenni, nekem legelsőnek az idegeimre ment.
  • 22.
    2011. 06. 13. 14:11
    Ennek van egy nagyon egyszerű orvoslása. Ne állj ott mint Katiban a fájás, hanem mielőtt nekiállsz kaszabolni őket, menj 5-6 métert visszafele ahonnan jöttél, így nem fognak rád özönleni. Így max csak hármasával mennek rád, 3-mas hullámok özönlése helyett.
  • 21.
    2011. 06. 13. 14:10
    Nem veszekedek!A witcherrel nem játszottam.De képek alapján a látványvilág arra utal.Nem csak a cím miatt!
  • 20.
    2011. 06. 13. 13:27
    Zoe: igen folyamatosan támadnak, amit azt eredményezi, hogy a kisebb harcok alatt is kétszázszor kell odébbugrandod, egyet böknöd és újra ugrani. Szerintem nagyon gáz, inkább az AC. A Brotherhoodban egész sikeresen kiküszöbölték a hibát amit írsz. Az igényesebb rpg alatt elsősorban a Deus Ex3-ra és a Dark Souls-ra gondoltam, a Skyrim annyira nem vonzz, de még mindig inkább az mint a tw2.
  • 19.
    2011. 06. 13. 12:47
    Az AC-ben az tényleg el van cseszve, viszont a jól ütemezett védekezésnél nagyon látványos kivégzések vannak, ha ügyes vagy, és akkor egymás után ütnek azok. De ha hadonászol, akkor igen, csak egy támad szinte, a többi meg néz.
  • 18.
    2011. 06. 13. 12:46
    Mindkét címet végigjátszottam.

    Aki a TW2 harcrendszerére azt mondja, hogy AC koppintás, az még csak képeken látta a játékot. Ennyi erővel azt is lehetne állítani, hogy az AC2 Medal of Honor koppintás mert van benne lőfegyver!
  • 17.
    2011. 06. 13. 12:43
    Blade, ugye tudod, hogy a AC-nek elég elcseszett harcrendszere van? Állnak körülötted az ellenfelek, és egyszerre mindig csak egy támad. Neked nincs más dolgod, mint egyhelyben állni, védekezni, és visszatámadni a csapások után. A Witcher-ben sokkal jobb az egész, egyszerre támadnak az ellenfelek, így neked folyamatosan mozognod, védekezned kell, használnod kell a signokat, bombákat, potionöket. Ami pedig az igényesebb RPG-ket illeti, idén legfeljebb a Skyrim kelhet vele versenyre, meglátjuk az milyen lesz. Bár a Bethesdát ismerve sztori terén gyenge lesz a játék, viszont a szabad játékmenet gondolom jó lesz benne.

    Számomra egyértelműen a Witcher 2 az év RPG-je.
  • 16.
    2011. 06. 13. 12:26
    Szerintem a harcrendszerre gondolt, amiben azért van igazság. Az első rész "kattints ha kigyúl a fény" rendszere egy rakás trutyi volt és a folytatásban ahelyett, hogy kreatívkodtak volna inkább átkoppintották egy sikercímből. Csak a megvalósítás meg sem közelíteni az ottanit. Bár csak egy ismerősnél próbáltam, de nem nyűgözött le egyáltalán. Lesznek az idén ettől igényesebb rpgk is, amik sokkal inkább megérdemlik a pénzt. szvsz ofkorsz..
  • 15.
    2011. 06. 13. 11:56
    semmi köze az egyiknek a másikhoz. De még a kinézet is teljesen más. Nem tudom hogy jött ez neked hogy hasonmás... ja, az AC-ban van karakterfejlődési fa mi? Meg lehet inni alkímákat és tárgyakat készíttetni? Naqyon buta hsz-ás volt.
  • 14.
    2011. 06. 13. 11:35
    Tényleg Assassin's Creed utánzat, mert végülis mindkettőnek a címében benne van az Assassin szó.
  • 13.
    2011. 06. 13. 09:49
    Assassin's Creed utánzat nagyon,szerintem!Hihetetlenek ezek a játék fejlesztők,majmolni kell a másikat.Mint a call of duty modern warfare és a medal of honor esetében.
  • 12.
    2011. 06. 12. 08:11
    Érdekes, a 16:9-es felbontás az Assassin's Creedeknél senkit nem zavart de ennél szinte minden cikkben látom megemlítve. Szerintem fantasztikus játék, talán még év játéka is lehet - bár azért a Skyrim még ebbe beleszólhat.
  • 11.
    2011. 06. 11. 20:34
    énis kijátszottam mind a kettő oldalt. Egyébként exec, igen, ott van a fő választó.
  • 10.
    2011. 06. 11. 20:15
    exec79 : Abban hogy hová mész tovább ( Keadweni tábor vagy Vergen ) kik fognak hinni neked és támogatni, ki lesz az ellenséged, meg a küldetések is másabbak lesznek. Én onst tolom ásodjára, most Rotch oldalán és teljesen más mint amikor Iorvethtel volta
  • 9.
    2011. 06. 11. 19:56

    NE OLVASD tovább ha még nem játszottál vele és nem szeretnél előre tudni semmit!!
    *SPOILER*
    *SPOILER*
    *SPOILER*







    honnan tér el nagyban a fő story mikor eldöntöd melyik mellé állsz? Roche vagy az elf?

  • 8.
    2011. 06. 11. 17:17
    Mondjuk azt azért megnézném hogy játssza valaki végig az Oblivion 2-3 óra alatt De az tény hogy aki tényleg kiélvezi és szeretni elmerülni egy játékban az nem fog panaszkodni egy játéknál sem hogy túl rövid. Pl én most tartok 75 óránál Oblivionban, de ha csak végigrohantam volna a főküldiken akkor max 12-15 óra alatt ugyanitt tartanék. Portal 2 ugyanez volt, valaki 6-8 alatt végigrohant rajta, én kb 14 órát játszottam vele, de az easter egg-ek meg a hangulat miatt bőven megérte.
    A The Witcher nagy kedvencem, az ismeretségi körömben viszont meglepően ismeretlen volt. Alig várom hogy nekiálljak a 2-nek és remélem hogy többen megismerik és kipróbálják ezeket a remek játékokat.
  • 7.
    2011. 06. 11. 12:23
    Jó tudom, hogy 16 féle befejezés van, de szvsz 2-3 alkalom még tartogat elegendő meglepetést...a 15. alkalom meg már uncsi lenne nekem.
  • 6.
    2011. 06. 11. 12:20
    "ráadásul 2-3 végigjátszás is benne van a lehetőségekben!" - egesz pontosan 16 vegigjatszas van a lehetosegek kozt. csak nem annyira elteroek mint mondjuk a ket ut az elso act vegen.
  • 5.
    2011. 06. 11. 04:49
    Mint minden játéknál, itt is meg kellene csinálni a fő küldiken kívül a többit is. Oblivion-t is végig lehet játszani 2-3 óra alatt.

    Én legalább 40 órát játszottam ezzel a játékkal mire végigvittem első alkalommal.
  • 4.
    2011. 06. 11. 04:36
    A cikk nagyon jó lett! Pár észrevétel:

    "Az adott billentyű lenyomásával az idő nagyon lelassul (de nem áll le teljesen), majd az ilyenkor előugró menüben választhatjuk ki a használni kívánt jelet, bombát, csapdát."

    Ez így teljesen igaz, viszont nincs róla említés, hogy ezeket a jeleket bizony gombokhoz is lehet társítani.
    Witcher Launcher - Video and Language - Input settings

    Másik dolog az, hogy én egyáltalán nem bántam, hogy a 16:10-es monitoromon felül-alul volt két csík, így a játék által renderelt területen kívülre kerültek az FPS és egyéb számlálók (Fraps pl.). Így ezt én inkább véltem előnynek, mint hátránynak.
  • 3.
    2011. 06. 11. 03:23
    Nekem nagyon tetszett az első rész is, de ez sem volt rossz...rövidebb volt, de elvoltam vele jópár órát...ráadásul 2-3 végigjátszás is benne van a lehetőségekben!
    A látvány nekem tetszett, a hardverigény nem olyan kicsi, bár egy 6850 karival és X4 procival 1680 felbontáson sima magas beállításokkal egész szépen elfutott...most az 1.2 patch és új driver telepítése után is ránéztem egy kicsit Ultra beállításokkal (legjobb mintavételezés volt csak kikapcsolva) és az a fél óra amit futkároztam egész játszhatónak tűnt (30fps környéke)...bár látványra nem volt hatalmas változás...szerintem sima magas kiválasztással is meglehetősen szép. Viszont felraktuk utána a kisebbik gépre is és ott az A64 X2/5750 kombó is csak ~20 fps-re képes közepes beállításokkal (szintén 1680-ban)...igaz ahogy látom szereti a játék a procit, szvsz a sima régi X2 elég kevés neki (meg a kártya kihajtásához).
    Én egy picit sem bántam meg, hogy megvettem...(Portal 2 sem volt rossz vétel idén, meg kell hagyni).
  • 2.
    2011. 06. 10. 23:35
    lehagytam még azt hogy e miatt a game miatt cseréltem le a 8800GT-t amin még a crysis 2 is elég jól futott, TW2 már 15fps-t bírt csak kihozni.
  • 1.
    2011. 06. 10. 23:32
    jó kis game de hihetetlenül rövid. Mikor azt kezdtem érezni hogy na végre beindultak az események egyszer csak hopp, és vége. A játék eleje kicsit nehéz mire megszokod. utána meg végig nagyon könnyű, semmi komoly boss harc. Kicsit csalódott lettem a végére.