Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

The Walking Dead: S2 – Kislány a zombiapokalipszisben

  • Dátum | 2014.09.22 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

A sokadik TellTale játékról nem annyira egyszerű tesztet írni. Vagyis inkább fogalmazzunk úgy, hogy játéktesztet. Hisz az alapvetések és a játékmechanika pontosan ugyanolyan a The Walking Dead: Season 2-ban is, mint az összes többi játékban ettől a fejlesztőtől. Innentől pedig a kritikánk átcsap filmkritikába. Amennyiben most hallotok először a TellTale-ről, ajánlom figyelmetekbe Dragon kolléga korábbi cikkét az első szezonról, ott minden le van írva, amit a TallTale saját magának kialakított műfajáról tudni kell, mielőtt belevágnátok a kalandba. Ha pedig megtetszett a stílusuk, akkor ne hagyjátok ki a The Wolf Among Us című alkotást sem tőlük.

A cikk SPOILER-eket tartalmaz azok számára, akik nem játszották végig az első szezont! Mindenképpen kezdjetek azzal, a Battlestar Galacticát sem kezdi el a közepén az ember! ;)


A második sorozat főszereplője a 11 éves Clemetine, aki mindössze 8 éves volt, mikor megismertük az első szezonban. A kegyetlen poszt-apokaliptikus világ, amiben él, arra kényszerítette, hogy idő előtt felnőtté váljon. Clementine bizony nem egy kis bolondos apu kedvence, hanem egy érett, intelligens és megfontolt valaki, akinek a véleményére érdemes adni, és akire bátran tud egy felnőtt is egyenértékű társként és segítőként gondolni a nehéz körülmények között. A kislány rengeteg borzalomnak és halálnak volt a tanúja, amitől megkeményedett, de nem veszítette el az emberiségbe vetett hitét.

Elvesztette viszont Lee-t, a legjobb barátját és védelmezőjét, aki az életét adta érte az első szezon végén. Ám nem maradt egyedül, mert a folytatás rögtön azzal indít, hogy együtt utaznak Omiddal és a terhes Christával. A két sorozat között elhelyezkedik egy elsőre furcsának ható áthidaló rész is. A 400 Days című DLC-ben ugyanis egyetlen ismerős arc sem volt. 5 kis történetet tolt elénk, amik nem igazán voltak elegek arra, hogy bármilyen érzelmi kötődést is kialakítsunk a szereplőkkel. Miközben a DLC-vel játszottam, leginkább az ellenszenv és a közöny érzése váltották egymást bennem. A folytatásban viszont lesz szerepük az itt megismert karaktereknek, így mindenképpen ajánlom végigjátszásra a letölthető tartalmat. Nem azért, mert bármit is változtat a sztorin az, hogy átmentjük az állást egyik játékból a másikba, hanem azért, mert érdekes dolgokat tudhatunk meg a szereplők múltjából, olyasmiket, amik sokat elmondanak a jellemükről.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2014. 09. 29. 20:27
    Elhatároztam, hogy az első túlélőhorroros cikkhez odaírom ma megfogant élményemet, de pont nem ma özönlöttek hármasával. Na mindegy:
    Elővettem az 1993-as Doom I-et, még mindig több izgalmat rejt, mint a sok túlélőhorroros művészkedő buziság, ahol csak elfuthatsz és elrejtőzhetsz. Amikor az első démonnal összefutottam, szinte könnyeztem a nosztalgiától. Aztán szétlőttem a fejét egy puskával és ismét éreztem, hogy kezemben tartom az eseményeket.
    És mindezt 6 GB-os videokártya nélkül...
  • 6.
    2014. 09. 22. 17:05
    Igen, cseles. Én csak egyszer toltam végig az elsőt, de mikor meghalt valaki akire nagyon vigyázgattam utánanéztem, hogy hogyan lehetett volna megmenteni és kiderült, hogy sehogy. Akkor jöttem én is rá, hogy a döntések csak látszólagosak, de 1x azért így is nagy élmény volt

    Az is tetszett, ahogy az epizódok végén megmutatja, hogy mások hogyan döntöttek egyes pontokon. Érdekes volt látni, hogy pl én abba a 13%-ba tartozom aki odaadta a piszolyt
  • 5.
    2014. 09. 22. 15:13
    Én már az első részre is egy interaktívabb filmként tekintettem. Nem igazán haragszom, hogy nincs annyi útválasztó pont a játékban, igaz jó lenne, és pl a fenti játék felénél járok, de jó párszor próbáltam elmenteni és mást választani. Erre googly barát segítségével kiderült nincs is választási lehetőség.
    Szumma szummaárum majdnem teljesen lineáris sztori, szép grafika, jó háttér történet és egy kifejezetten jó háttér és hangulat.
  • 4.
    2014. 09. 22. 11:14
    Szerintem utóbbi a valószínűbb. Ha lesz harmadik szezon, fogadni mernék, hogy nem Clementine lesz benne a központi figura. De majd meglátjuk.
  • 3.
    2014. 09. 22. 11:05
    Biztos így van, nekem csak most tűnt fel. Kíváncsi vagyok viszont, hogy mi lesz a harmadik szezon kezdése, hiszen a végén tényleg különböző lehetőségeket kaptunk különböző szereplőkkel. Vagy lehet új egy teljesen karakterrel csinálják meg.
  • 2.
    2014. 09. 22. 10:28
    Sajnos az összes TellTale játékra jellemző ez, mindig csak látszólagosan kapunk döntést, a játék ugyanúgy megy tovább, akármint is csinálunk. Első végigjátszásra viszont nem veszed észre mindezt, akkor el tudja hitetni veled a játék, hogy a döntéseid miatt alakultak úgy a dolgok ahogy.

    Emiatt a Wolf Among Us-ról szóló cikkben már keseregtem én is. Remélem idővel összeszedik a bátorságot/pénzt egy komolyabb címre, amiben valóban szerteágazik a sztori a döntéseink miatt. (többszörös költség és több fejlesztési idő nyilván, de jó lenne)
  • 1.
    2014. 09. 22. 09:03
    Sajnos sokkal kevesebb játékot kaptunk a második sorozatban mint az elsőben, és sokszor a döntések is egy irányba mentek az utolsó epizódot leszámítva. Hiába csinálok X dolgot vagy Y-t, ugyanúgy A helyre fogunk menni, nem B-be. Azért nem volt rossz, csak lassan már dönteni se dönthetünk, csak lejátszanak egy filmet, ahol egyszer megnyomod a start gombot.