Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

The Talos Principle - Fejtörők és filozófia felsőfokon

  • Dátum | 2015.01.22 08:01
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

Meglepő fordulat következett be az eddig főként a Serious Sam sorozatról híres Croteam életében: olyan nagyszabású fejtörőjátékot készítettek, amelyben a történet is igen fontos szerepet kapott. A könnyű műfajba sorolható FPS-ek után hatalmas váltás a jól megszerkesztett rejtvényekkel teli, komoly filozófiai kérdéseket felvető The Talos Principle, ám az ismeretlen vizekre evezett horvát csapat nemcsak hogy jól vett minden akadályt, hanem egyenesen olyan darabot alkotott, amely méltán kerülhet be minden idők legjobb játékainak panteonjába. Nem véletlen, hogy a darab a 2015-ös Independent Games Festival három kategóriájában (dizájn, narratíva és fődíj) is jelölést kapott, és nagy eséllyel nyerni is fog - ezt májusban, a GDC után megtudhatjuk.

A Portalnak és folytatásának zsenialitása annak idején abban rejlett, hogy az újszerű, élvezetes fejtörőket érdekes és izgalmas történettel körítve tálalta elénk. A Talos Principle le sem tagadhatná, hogy sokat merít a nagy elődből: a Portalhoz hasonlóan zárt környezetben találjuk magunkat, amelynek megvannak a saját törvényei, egy titokzatos erő irányít mindent, amely megmondja, mit tegyünk, miközben fejtörőről fejtörőre haladva igyekszünk felfedezni a körülöttünk lévő világot, rájönni annak törvényszerűségeire, végső célunk pedig, hogy kiszabaduljunk korlátaink közül és közelebb kerüljünk az igazsághoz.

A The Talos Principle-ben mindez metaforája egy magasabb szintű igazságkeresésnek is: miközben fejtörőtől fejtörőig haladunk olyan komoly kérdésekkel és témákkal szembesülünk, hogy mi a lét, az öntudat, a lélek, létezhet-e a halhatatlanság, és időpocsékolás-e a neten lógni a haverokkal. Bár ókori és modern filozófusok magvas gondolatai kísérnek utunkon, akkor sem kell megijednünk, ha anno békés szunyókálással töltöttük a filozófiaórákat, mert olyan témákkal fogunk találkozni, melyek minden gondolkodni vágyó embert érdekelnek. Ahogy az írók, Tom Jubert (FTL, The Swapper) és Jonas Kyratzes (The Sea Will Claim Everything) is elmondták, a játék valóban ambiciózus ezen a téren, de élvezetéhez nem szükséges a filozófia vagy a formális logika szakértőjének lennünk, és ha nem ástuk bele magunkat mélyebben a fenti témákba, akkor is egy hangulatos fejtörőjátékot kapunk.



Ahogy az előzetesből is kiderül, a játék vallásos témákat is felvonultat, de nem kifejezetten a vallással foglalkozik, a hit, remény, kétely, szabad akarat kérdéseit inkább filozófiai oldalról közelíti meg és építi bele a kerettörténetbe. Öntudatra ébredt androidként lesz min gondolkodnunk feladatokkal teli utunk során, ahol Isten égi hangja kísér, aki nekünk adta az édenkertet, de megtiltotta, hogy a minden fölé magasodó ominózus toronyba felmenjünk.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 13.
    2015. 09. 09. 21:11
    @SgScorpion:

    10/11, most komolyan De most komolyan-komolyan, _miért_ nem 10/10?

    @kiskoller:
    jobb volna akkor véleményezned, ha végigvitted a játékot - méginkább, ha az összes csillagocskákat összeszedted, mert abból vannak ám elborultak. Plusz "easter egg" legalább annyi van mint csillagocska. 3 féle képpen lehet vége a játéknak, nyilván meg lehet állni a leg könnyebbnél...

    Van hozzá DLC, az talán egyszerűbb, de az is nagyszerű!

    Nekem nagyon tetszett és az én szavam számít, senki másé se nem!

    Most komolyan.
  • 12.
    2015. 03. 01. 23:11
    Egy ideje már megvettem a játékot. Serious Sam nekem elég bejött, a kritikusok díjazták a játékot, szeretem a filozófiát (főleg ókorit) szóval mindenhonnan csak jót hallottam.

    Viszont nem volt időm kipróbálni, ott pihent a Steam könyvtáramban.

    Nem vagyok egy nagy fejtörő-mágus, nem is emlékszem, hogy hámy csak fejtörőkkel operáló játékkal játszottam eddig (talán a Portal az egyetlen ilyen játékom)

    Eddig 2 órát játszottam vele. A sztori még elég misztikus, nem tudok se jót, se rosszat mondani. Ellenben a fejtörőkről már igen.

    Túl könnyűek. Ahogy elértem a nagy templomot, és volt lehetőségem választani a pályák között, egyből kipróbáltam egy pirosat. És el is szenvedtem vele egy darabig. Aztán kiismertem magamat a mehanikákkal (mit lehet, mit nem lehet csinálni) és máris ment a dolog.

    Utána minden piros pályánál elgondolkodtam vagy 3-5 percig, utána már csak kis próbálgatás, helyezgetés kellett.
    Amikor megszereztem egy új eszközt, akkor az első pálya vele nehéz volt, de ahogy kiismertem magam, megint könnyű lett minden.

    Ezek után nincs nagy kedvem végigfutni a zöld, sárga pályákon.

    Valszeg végig fogom játszani, legalább a filozófia iránti vonzalmam miatt, de nagyon remélem, lesznek pirosnál nehezebb puzzle-k. A csillagokat is begyűjtöm, ha látom hogy van a pályán, eddig az sem volt túl komplikált...
  • 11.
    2015. 02. 13. 22:31
    Nagyon jó játék, de a 10/10-et nem érdemli meg

    Most komolyan...
  • 10.
    2015. 01. 25. 15:53
    ez nagyon ígéretes! ki fogom próbálni amit olcsó lesz steam-en

    bocs, egy kis önreklám, van egy saját fejlesztésű játékom ami szintén filozófiai dolgokat boncolgat, ingyenes, fps nézetű kalandjáték:
    http://deadcyborg.com
    (magyar nyelv választható benne)
  • 9.
    2015. 01. 24. 09:27
    Köszi az info-t, mikej95!
  • 8.
    2015. 01. 22. 19:41
    Shnjiii: ~40 óra. Jóval több, ha a csillagokat is megkeresed (30 db, jól elrejtve, 9 új puzzle-t és 3 + 1 tetromino zárat jelent) és aktiválod a 3 segítő emberkét is. Youtube mágiával a 100% is 40 óra alá szorítható. Plusz nincs beleszámolva, hogy hányszor töltesz be régebbi mentést miután elbeszélgettél Miltonnal.

    KatonaKM: Toronyban 3. szint kódjának beírása után megáll a lift félúton bármerre is indulsz. Ennél nagyobb poén, már csak a crackfix. Elvileg át kell helyezni oda a játékot, ahova a Steam is telepítené.
  • 7.
    2015. 01. 22. 17:37
    Játékidő kb?
  • 6.
    2015. 01. 22. 17:24
    Pontosan mi volt a poén?
  • 5.
    2015. 01. 22. 16:54
    Semmi jót nem vártam egy olyan stúdiótól, ami csak fantáziátlan aréna shootereket csinál némi humorral megfűszerezve. Ennek ellenére szuper játék lett, a legjobb amivel nagyon hosszú ideje játszottam. Ráadásul ott volt a kalózoknak szánt "easter egg" is, az mekkora poén volt.
  • 4.
    2015. 01. 22. 10:54
    "Androidra is meg fog jelenni hamarosan"

    4 magos telefonon is lehet tolni vagy mi?
  • 3.
    2015. 01. 22. 10:08
    Abszolút megérdemli hogy játsszunk vele
  • 2.
    2015. 01. 22. 08:54
    Az a kép, amin vinfos kékhalál van, nagyon kész.
  • 1.
    2015. 01. 22. 08:27
    Rég játszottam ilyen szuper nem futsz es húzod a ravaszt játékkal