Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

The Silver Lining: Az új King's Quest

  • Dátum | 2010.08.16 10:19
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

A kalandjátékok mostani helyzete kielégítő és stabil, olyannyira, hogy sorra térnek vissza a régi nagyok a képernyőkre. Jó példa erre a most érkezett új King's Quest is, ami annyiban azért kakukktojás, hogy nem az eredeti jogutód, hanem rajongók csapata fejlesztette hosszú-hosszú éveken keresztül. A játék sajnos egy ideig nem jelenhetett meg szerzői jogi összeférhetetlenség miatt, ám később a Vivendi egyességet kötött a munkálatokért felelős Phoenix Online Studios-szal, így a program idén nyáron végre elkészülhetett. Azon felül, hogy a The Silver Lining teljesen ingyenes, valójában öt játék az egyben, ugyanis öt epizódra bontva jelentetik meg a fejlesztők, egyelőre be nem jelentett időközönként. Július 10-én vált letölthetővé az első rész, lássuk tehát, megérte-e a sok munkát és várakozást.

Egy király sztori?

A The Silver Lining első epizódjának címe What Is Decreed Must Be, sztori szempontjából pedig afféle bevezetőként szolgál, megmaradva a klasszikus King's Quest hagyományok mellett. Röviden arról van szó, hogy Graham király lánya és fia egy gonosz varázslat hatalma alá kerül, hősünk pedig útra kel, hogy ezernyi veszélyen át ráleljen a mágikus altatás feloldására. Többet nem árulnék el a történetből, mert egyrészt még nem is igen lenne mit, másrész pedig egy kalandjátéknál különösen fontos, hogy az ember kímélje magát a spoilerektől. Ez esetben persze még csak ismerkedünk a szereplőkkel és a helyzettel, így túl sok fordulatot vagy jelentős újdonságot ne várjon senki.

A gonosz ezúttal sem hagyja békén a már nyugdíjas jókat
A gonosz ezúttal sem hagyja békén a már nyugdíjas jókat

Ha viszont már a történetnél tartunk, rögtön ki kell térnem egy súlyos negatívumra, a dialógusokra. Nem is magával a forgatókönyvvel van a baj, habár az sem valami kreatív. Sokkal inkább a mennyiséggel van itt gond. Túl sok a felesleges, erőltetett beszélgetés, a karakterek közül pedig csak maga Graham az, akire érdemes szót vesztegetni. Na persze nem azért, mert olyan bonyolult jellem lenne, dehogy, egyszerű, mint egy fadarab. Csak azért éri meg vele foglalkozni, mert ő az egyetlen tényleg szimpatikus szereplő az amúgy igen színes (szó szerint...) felhozatalban. A többiek inkább csak idegesítik a játékost, főleg, hogy folyton akadékoskodnak valami miatt. A hajóskapitányt például legszívesebben megfojtottam volna a tizedik "Igen, de..." kezdetű mondata után.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2010. 08. 18. 09:27
    neofery, akkor hajrá, rakj össze te is egy grafikai motort, és meglátjuk! a cikk írója is kiemelte a csúnya megjelenést, de azt is, hogy rajongók csinálták, így a grafikára szerintem fölösleges több szót fecsérelni.
  • 1.
    2010. 08. 17. 10:35
    Ez mi?Már 1999-ben is volt ilyen grafikájú játék?