Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

The Saboteur - Párizs, szerelem, világháború

  • Dátum | 2009.12.10 12:01
  • Szerző | Daks
  • Csoport | JÁTÉK

Párizs. A füstös lokálok és a szabad szerelmet kereső, gyönyörű nők otthona. Éjszaka konyakozás, swing, fél doboz szűrő nélküli cigaretta, nappal pedig séta a Szajna partján, majd a kedvenc teraszra kiülve jöhet egy kis frissen sült fokhagymás baguette, meg persze egy pohár Chateau Cap de Magnet, de csak a minőségibb fajtából. Férfiember el sem tudna képzelni ennél szebb világot, most azonban 1940-et írunk, a Champs-Éliséest tigristankok lepik el, a sétálóutcákban náci katonák masíroznak, De Gaulle pedig Angliából várja, hogy valaki elbánjon végre Hitler gyilkos seregével. A tengeren túlról érkező segítség a jelek szerint még messze van, hősünk, a volt Grand Prix-bajnok, Sean Devlin viszont elhatározza, hogy csatlakozik az forradalmárokhoz, és szembeszáll a németekkel.

Sean Devlin. Elszánt, kegyetlen, macsó.
Sean Devlin. Elszánt, kegyetlen, macsó.

A frontvonal mögött rekedt ír autóversenyzőt William Charles Frederick Grover története ihlette, aki a második világháború idején aktívan részt vett a német hadigépezet megállításában. Grover katonai karrierjét a Brit Királyi Hadsereg ellátmányozási osztályán kezdte, majd miután a fegyveres harcok Nyugat-Európát is elérték, csatlakozott a Különleges Alakulathoz, és a párizsi ellenállás erősítéseként Franciaországba utazott. Különböző szabotázsakciókat hajtott végre, és részt vett a Szövetséges seregek ejtőernyős támadását előkészítő hadműveletekben is, az SS katonák 1943-ban viszont elfogták, majd Berlinbe deportálták, nem sokkal később pedig a Sachsenhausen-Oranienburg koncentrációs tábor foglyaként végleg eltávozott az élők sorából.

És az akció kezdetét veszi!
És az akció kezdetét veszi!

A Full Spectrum Warrior, a Destroy All Humans és a Mercenaries 2: World in Flames címeket készítő, idén ősszel feloszlatott Pandemic Studios legújabb játékában Sean Devlint irányítva nem kisebb küldetés vár ránk, mint Párizs felszabadítása, és az amerikaiak benyomulásának előkészítése. A The Saboteur minderre egy teljesen szabadon bejárható nagyvárost nyit meg előttünk, ahol amolyan GTA stílusban mindig akad valami elintéznivaló ügyünk. A játék elején láthatunk még egy visszaemlékezést a háború előtti időkről is, amikor az emberek még szabadon átléphették a határt, ha egy jó francia sajt után megkívántak egy korsó eredeti bajor sört. A vidéki birtokunkon kezdünk, majd utunk a náci Németországba, a versenysorozat legújabb állomására vezet. A futam nem úgy végződik, ahogy reméltük, a helyzet lövöldözéssé fajul, aztán az első sorból szemlélhetjük, ahogyan a német csapatok átlépik a francia határt, és megkezdik az ország lerohanását.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 18.
    2009. 12. 23. 22:54
    Éppen most fejeztem a játékot. Rettenetesen lekötött annak ellenére, hogy a lopakodós játékok sosem tartoztak a kedvenceim közé. Kövezzetek meg de pl Splinter Cell-t kb 15 percig volt türelmem játszani. Persze ez a játék nem igényel feltétlenül lopakodást mindig...

    Tetszettek a forradalmi megoldások a játékban, pl a német által elfoglalt terület színtelensége, a zenék is mondhatni korhűek és a sztori is a helyén van. Ugyanakkor volt néhány nehézség is. Többek közt a már említett fekete-fehér részeknél volt rá példa hogy fogalmam sem volt hol az út, honnan lőnek (hiába emelték ki pirossal). A gyors fegyverváltás sem épp jellemző és ez a gyors reagálást igénylő részeknél nagyon dühítő volt. A zene meg mondjuk nem feltétlenül passzol, amikor tövig nyomva a gázpedált szelem át a városmenti részeket.
    A golyóállóság meg sokszor kisegített a bajból és mentett meg bosszús pillanatoktól, amikor hülye fejjel kiugrottam a német katonák elé.
    Szóval mindennek van jó és rossz oldala is de határozottan jobban élveztem a játékot, mint egy hasonló kaliberű GTA esetében.

    Az értékeléssel nem értek egyet; a Pro és Kontra rész viszont abszolút igaz. Talán kicsit szúrja a szemem a 77% , de hát ízlések és pofonok...nem voltam még soha Párizsban de talán egyszer eljutok még oda. Addig mindenképpen emlékezni fogok azokra a percekre amit a Louvre-ban vagy épp az Eiffel torony tetején töltöttem.
    A szabados játékmenet és a hangulata miatt mindenképpen csak ajánlani tudom bárkinek, aki szereti a világháborús játékokat. Lehet le vagyok maradva de eddig ebben a témában nem láttam még hasonló menetű gammát.
  • 17.
    2009. 12. 14. 12:30
    benceboc: biztos igazad van, én normál nehézségi szinten tolom, úgyhogy csak erről tudok nyilatkozni... ott nekem terminátornak tűnt Sean (kivéve a vonatos részt, ahol egyszerre 10-15-en lőttek rám, azt sokszor kellett újrapróbálni.)
  • 16.
    2009. 12. 13. 00:20
    moonster:És olyan ellenállási zóna van, mint 3. meg 4. szinten?
  • 15.
    axe
    2009. 12. 12. 23:30
    rég ettem már KŐrözöttet, nemde moonster? még mindig kifagy a menü ha letiltom az első 3 magot a játéknál (quad proci) akkor meg a sima játék fagy
  • 14.
    2009. 12. 12. 19:42
    csab959: Igen meglehet szökni. Keresni kell egy safe-house-t. Egyik küldi után kellett nekem, és nagynehezen az Eiffel-toronyra tudtam felmászni, ott volt a Safe point.

    5-ös körözési szinten, csak a safe houseok adnak oltalmat, mert egész Párizsra kiterjed a kőrözés, piros folt.
  • 13.
    2009. 12. 12. 11:35
    Nekem nem csinál ilyesmit, egyébként nem tudja valaki hogy 5-ös körözési szintről nagyon nehéz meglépni?
  • 12.
    axe
    2009. 12. 12. 11:09
    Hát ha nem fagyna ki a játék 1 küldetés alatt vagy szimplán ha a menübe lépek még élvezhető is lenne...
  • 11.
    2009. 12. 11. 23:14
    A golyóálló terminátorság relatív, legmagasabb nehézségi fokozaton elég hamar ki lehet dőlni. Egyébként számomra ez az utóbbi évek egyik legjobb játéka, bár a fő történetszál a mostani szokásoknak megfelelően sajnos rövidkére sikeredett.
  • 10.
    2009. 12. 11. 20:26
    Szerintem nagyon ott van ez a játék! A grafikával nincs baj, sőt, néhány helyen nagyon is szép (pl: Parizst elhagyva vidéken szerintem egészen gyönyörű). Ahol tényleg javíthattak volna, az a magas helyek. Pl: az Eiffel-torony tetejéről tényleg gagyerák, elmosott az egész. Viszont a játék hangulata nagyon magával ragadó. Egyedül az nem tetszett, hogy a főhős egy golyóálló terminátor, tényleg csak akkor tud meghalni, ha már vagy 5-en lövik kb 1 perce, ez vicc. (...bár egyedül egy egész náci sereg ellen indulni tényleg vagy öngyilkosság, vagy terminátornak kell lenni.) Egyébként én csak ajánlani tudom mindenkinek!
  • 9.
    axe
    2009. 12. 11. 12:26
    régi játékok irtózatosan [szar] grafikával még mindig jobban leköti az embert mint az új csilivili stb játékok. viszont a DiRT2-ben kiváncsi lennék a DX11-re és a tesztellációra mer jócskán lehet olyan helyet találni amit pont azér raktak bele.
  • 8.
    2009. 12. 11. 05:17
    Hát ha ezek a játékok nem bőrlehúzások, akkor mi az? Ugyanis a wolfenstein azon verziója amit írtál remake, az nfs-nek addigra meg már megjelent vagy 10 része. Ráadásul az underground a 2-vel lett teljes, az u1 kb a csupaszabb mása volt csak az u2-nek.
    Értem amúgy, hogy mit akartál ezzel kifejezni, de a példa nagyon rossz volt és nem feltétlen kell éveket visszamenni az egyedi játékokért, csak nem mindegy melyik kiadó repertoárját nézed. De nyilván amikor kevesebb játék volt, több egyedi ötletbe, játékba futott az ember... viszont az 2000 előtt volt jócskán...
  • 7.
    axe
    2009. 12. 10. 22:36
    Return to Castle Wolfenstein... a mai napig megállja a helyét ha időtöltésről van szó. vagy ha autós akkor underground 1. legjobb játékok régebben készültek amikor még fejlesztettek is nem csak a bőrt huzogatták le a játékokról.
  • 6.
    2009. 12. 10. 21:49
    Beleutomazorrom: A Chateaunek meg a DeGaule-nak ugy tudom nincs magyaros megfelelője, ellentétben a sanzelizének, amit így fonetikusan is használnak, mint tulajdonnevet. De javíts ki, ha megis.
  • 5.
    2009. 12. 10. 19:59
    Szerintem az a csúnyácska grafika elhanyagolható egy nagyon jó játékélmény mellett. Én több éves játékokkal is eljátszok és hát nem a grafika határozza meg azt, hogy egy játék olyan nagy jó-e vagy sem. Szerintem nem csak én vagyok így ezzel.
    Eddig kb. egy órát játszottam vele, és szerény véleményem szerint nagyon jó kis játék a "csúnyácska" grafika ellenére...
  • 4.
    2009. 12. 10. 17:11
    Apropo parom mondja Sanzelize szoval necces egy picit igy a Chateau mell irva meg a De Gaule elott.
    Talan hosunk Sean helyett Soon?
  • 3.
    2009. 12. 10. 17:09
    Majd elfelejtem:
    "1940-et írunk, a Sanzelizét tigristankok lepik el"
    azt hiszem ez tortenelmileg helytelen, Tigris elosszor 1941-eben es vegul 42-tol folyamatos.
    Aztan mar csak a micimackoban volt.
  • 2.
    2009. 12. 10. 17:07
    Szerintem jo jatek es bar csak az elso missziot csinaltam meg szerintem jo lett.
    Minoseg hat azt mar regoat nem lattam sem filmben sem jatekban tehat ilyen alapon sokmindent leirnek mar csak a latvanyos trailer videok alapjan mert pl legtobbszor tobbet nem kapsz a jatekban mint amit a videoban latsz. pl COD MW2
    Ahogy itt olvastam valakinek a hozzaszolasat: olyan mintha megegyszer megcsinaltak volna a Modern warfaret. Ugyanaz a motor ugyanaz a grafika es valjuk be a tortenet sem valami mestermu.

    Izlesek es pofonok.
    Ha nem tetszik ne jatszodj vele.
  • 1.
    2009. 12. 10. 15:47
    GTA IV-nél az autók irányítását még egy nfs undercover is megirígyelhetné (legalábbis élvezetesebb)


    Nem próbáltam még a Saboteur-t de tucatnyi ingame video alapján egy középszerû játék áll elôttem. Egy nagy marék GTA hozzáadva kevéske Mafia és pár csipetnyi jól eltalált ötlet/megvalósítás + bug...
    Bár nem akartam teszteletlen lenni
    akarom mondani tiszteletlen

    A teszt alapján és temérdek ingame video alapján nem éri meg számomra az árát


    Köszi a korrekt értékelést!