Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

The Forest of Doom – A nosztalgia erdejében

  • Dátum | 2014.11.30 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Steve Jackson és Ian Livingstone neve sokaknak ismerősen csenghet. Az egyebek mellett a Warhammer világát is kiadó Games Workshop alapítót a legtöbben mint a Fighting Fantasy, azaz a Kaland, Játék, Kockázat játékkönyvek atyjaiként ismerik, amikben a számozott fejezetek között haladva a játékos döntései, és a szerencsét jelképező kockadobások határozzák meg a csatákban és csapdákban gazdag történetek végkimenetelét. Alighanem maguk a készítők sem sejtették, mekkora sikert arat majd ötletük.

A széria népszerűséget kevés dolog mutatja jobban, mint, hogy bár sokak fejében szerzőpárosként élnek és ritkán említik egyiküket a másik nélkül, az alkotók mindössze az első részt, a kincseket őrző gonosz boszorkánymester, Zagor legyőzéséről szóló A Tűzhegy varázslóját jegyzik közösen. A későbbiekben ugyanis egyszerűen nem engedhették meg maguknak azt a luxust, hogy kényelmes tempóban, a másik segítségét igénybe véve írjanak, mert kiadójuk, a Puffin Books elvárta, hogy olyan gyorsan szállítsák a folytatásokat, amilyen gyorsan csak tudják. Így mindketten önálló könyvekbe kezdtek, ezzel növelve a címek számát. Az idő előrehaladtával semmit sem csökkent a kereslet, így, hogy a nívót tartani tudják, újabb tehetséges és elhivatott írókat vontak be a munkálatokba.


A minőség fenntartására tett erőfeszítéseik nem voltak hiába valóak. Az 1982 és 1995 között megjelenő, hivatalos sorozatban 59 mű látott napvilágot, a regényeket, társasjátékokat és asztali szerepjátékokat nem számítva. Azt pedig megbecsülni sem lehet, hogy a hullámot meglovagolni akaró szerzők világszerte hány lapozgatós könyvet vetettek papírra.

Magától értetődik, hogy a videojáték-ipar is igyekezett profitálni a szériából, sőt, kifejezetten a Puffin javaslatára kezdődtek meg az első munkálatok, hogy még tovább fokozzák az amúgy is szárnyaló eladásokat. 1987-ig több mint fél tucat számítógépes programmal üthették el a franchise rajongói az idejüket. Ezt követően viszont tizenegy évet kellett várni a következő megjelenésre, de a 98-ban kiadott Deathtrap Dungeon finoman fogalmazva nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Újabb tizenegy év kellett ahhoz, hogy a fájdalmas bukás után ismét beinduljon, sőt, sebesen robogjon a szekér. Öt év alatt hét stúdió is foglalkozni kezdett a témával, közel másfél tucat játékot hozva tető alá.

Az ausztrál fejlesztőkből álló, elektronikus játékkönyvek kiadásával foglalkozó Tin Man Games csapatának tagjai eddig Livingstone négy művét ültették át digitális formába, köztük cikkünk alanyát, az október 30-a óta számítógépeken is elérhető The Forest of Doom-ot, vagy ahogy mi ismerjük, A végzet erdejét.

Ha tudni akarod, milyen a játék, lapozz a 2. oldalra.
Ha a végkövetkeztetés érdekel, lapozz a 3. oldalra.
Ha nem érdekel a cikk, KALANDOD VÉGET ÉRT!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 13.
    2015. 01. 05. 15:33
    ÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ
    Még még még még ilyet!!!
  • 12.
    2014. 12. 07. 07:21
    Nekem A Tűzhegy varázslója volt az első annak idején (amikor kijött, megy az idő csúnyán), sajnos valamiért végigjátszhatatlan volt, manapság bugosnak mondanám.
  • 11.
    2014. 12. 02. 15:24
    Azért messze a Jackson Sorcery! sorozat volt a legeposzibb, de kétségkívül a Bajnokok próbája és a Halállabirintus is megdobogtatja a hozzáértő szívét...Ahogy a Vértengere is

    Lehet, elő is veszem az előbbit, csak a leggyengébben sikerült Hét sárkánykígyót kérte kölcsön valami galád, majd elegánsan elfelejtette visszaszolgáltatni...
  • 10.
    2014. 12. 01. 16:45
    Aki szeretne nosztalgiázni egy kicsit:

    http://zagor.hu/
  • 9.
    2014. 11. 30. 19:46
    Ha tudni akarod, milyen a játék, lapozz a 2. oldalra.
    Ha a végkövetkeztetés érdekel, lapozz a 3. oldalra.
    Ha nem érdekel a cikk, KALANDOD VÉGET ÉRT!


    Ezen besírtam!!!
  • 8.
    2014. 11. 30. 18:36
    Na megnéztem youtuben hát ebben nincs animáció se
    ezért senki n vegyen gamer notebookot )
  • 7.
    2014. 11. 30. 18:31
    De miért ne látok egy képet se a játékból ?
  • 6.
    2014. 11. 30. 15:11
    Ebbol mar regen hangoskonyvet kellett volna csinaljanak,hangvezerlessel.
  • 5.
    2014. 11. 30. 12:20
    Mi tesómmal térképet rajzoltunk hozzájuk... bár lehet szerencsésebb volna a folyamatábra kifejezést használni.
    Egyik másik könyv még úgy is nehéz volt, főleg a dobások miatt, netán az elején nem azt a tárgyat vetted meg amit kellett volna.
  • 4.
    2014. 11. 30. 11:55
    "Ha tudni akarod, milyen a játék, lapozz a 2. oldalra."
    : )))))))))))))))))))))))))))
  • 3.
    2014. 11. 30. 11:51
    Én az ujjaimat tartottam egyszerre 3-4 helyen, sokszor már azt se tudtam melyik volt melyik után

    Sajna mára egy darab sincs már meg belőlük, mondjuk régen is sok csak kölcsönbe volt.

    ui.: google playen amúgy több rész is fent van ugyanettől a fejlesztőtől.
  • 2.
    2014. 11. 30. 11:50
    Én az egy újj, két újj, huszonegy újj módszert használtam a save funkcióra. Kár, hogy a végzet erdejét adták ki, nem a legjobban sikerült könyv.
    A vértengerek az örök kedvenc, elvileg azt is ketten írták amúgy.
  • 1.
    2014. 11. 30. 10:46
    Ó, a régi szép idők. Emlékszem milyen élvezetesek voltak ezek a könyvek, amikor gyerekkoromban játszottam őket. Mindig papírfecniket dugdostam a különböző oldalakhoz, hogy tudjam hol kell újrakezdenem, ha végleg elrontottam egy játékot. Az volt a mentés funkció.

    Nem is tudtam, hogy PC-n is megcsinálták az ilyet. Támogatom a dolgot. A cikk is jól sikerült. :up: