Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

The Elders Scrolls: Legends – Meglepően jó!

  • Dátum | 2016.08.21 07:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

Augusztus 4-én nyílt bétába lépett a Bethesda Elder Scrolls univerzumra alapuló gyűjtögetős kártyajátéka*, így most már mindenki számára elérhető. A játék ugyanazt a fizetési modellt alkalmazza, mint legnagyobb konkurense, vagyis természetesen ingyenesen játszható, a boltjában pedig hat lapot tartalmazó booster csomagokat vehetünk valós pénzért, ha meg akarnánk gyorsítani a kártyák gyűjtését. Ugyan a cserélgetős kártyajátékok** alfája és omegája a Magic: The Gathering, az leginkább csak papíros formában favorit, az online „hadszíntéren” a Hearthstone köröket vert rá. Ez pedig nem csak a Warcraft franchise népszerűségének köszönhető, hanem a tipikus Blizzardos krédónak is, aminek hála rendkívül könnyen tanulható, de mégis van benne mélység (utóbbi állításon persze a Magic rajongók bizonyára nevetnek, de attól még így van). Éppen ezért, noha mindkét ősből merít az Elder Scrolls: Legends, én most inkább a HS-sel közös vonásaira fogok rávilágítani, hiszen ez az a játék, ami az elmúlt időszakban minden második kiadót arra ösztönzött, hogy megrendelje a maga CCG* játékát. Nos, örülhetünk, hogy így történt, mert a Legends merőben más élményt kínál, mint legnagyobb konkurense, az első benyomásaink pedig rendkívül pozitívak vele.


Kezdjük rögtön az elején. Amennyiben játszottatok legalább egy CCG-vel, ugorjatok a következő oldalra, ha viszont még nem volt egyhez sem szerencsétek, akkor azt kell tudnotok róluk, hogy egy általatok választott avatárral, vagyis hőssel indultok, akinek meghatározott mennyiségű, az ESL és a HS esetében 30 életerőpontja van. A cél értelemszerűen az benne, hogy az ellenfelünk életerejét nullára csökkentsük, mielőtt ő tenné ezt a miénkkel. Ennek sokféle módja létezik, vannak különböző képességeket vagy varázslatokat szimbolizáló kártyák (pl.: villámcsapás, ami 4-et sebez), illetőleg idézhetünk lényeket a pályára, amik rengeteg félék lehetnek, különböző támadó és életerő értékekkel, illetve képességekkel.

Az ESL-ben alapvetően 4 féle kártyatípus van: az akciókártyák alá tartoznak a különböző képességek és varázslatok, a támogatókártyák általában valami több körig tartó hatást váltanak ki (pl.: buff az összes lényünknek vagy körönként valamennyi sebzés az ellenfél egyik lényébe), az idézések nyilván a lényeket hozzák, a tárgyak pedig a katonáinkra aggatható páncélokat és fegyvereket takarják, amik megdobják a támadó vagy életerőpontjaikat, illetőleg plusz képességet adhatnak nekik. Mindezeket persze nem ingyen, hanem manából/magickából játszhatjuk ki. Az első körben 1 magicka pontról indítunk, majd minden körben automatikusan kapunk még egyet a maximális értékig, ami a HS esetében 10, az ESL-nél viszont egészen 12-ig, sőt, kis trükkel 15-ig is elmehet. A pakliösszeállításnál figyelni kell a különböző manaértékű lapok arányára, hogy ne járjunk úgy, hogy nem tudunk mit elsütni egy körben, de úgy sem, hogy hamar kifogyunk a kezünkben lévő lapokból.

A lények esetében nagyon fontosak a már említett képességeik, vagyis a hozzájuk kapcsolódó kulcsszavak. Sokféle ilyen van, egy példa a Guard (HS: Taunt), amely rákényszeríti a vele szemben álló lényeket, hogy őt támadják, vagyis amíg ő ott van a pályán, addig a hősünk védve van az ellenfelünk lényeitől.


Ezek az alapok, de ezt a képletet millióféle módon meg lehet bolondítani, így szinte soha nem lesz két ugyanolyan meccsünk (ez az állításom persze cáfolható, a HS-ben például rengeteg az olyan agresszív paklival nyomuló játékos, akik képesek a 4. körre kivégezni minket, ami adhat némi „déja vu” érzést). Ha bonyolultnak hangzik amit eddig leírtam, ne ijedjetek meg, a gyakorlatban jóval egyszerűbbnek fogjátok érezni!

* A gyűjtögetős kártyajátékokat hívják CCG-nek, vagyis Collectibe Card Game-nek, ezek online változatainak fontos jellemzője, hogy nem lehet a kártyákat cserélgetni vagy átadni más játékosoknak!
** A gyűjtögetős kártyajátékra szinonimaként használják a TCG-t, vagyis a Trading Card Game-et. Ennek viszont benne van a nevében, hogy cserélgethetjük a lapjainkat másokkal. Nyilván a nyomtatott formában megjelent lapoknál semmi nem akadályoz minket ebben.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 18.
    2016. 08. 25. 11:00
    Most komolyan a tutorialon fennakadtál? Az ott hallott szövegelést 1X az életedben meghallgatod és kész utána soha többet nem kell, szerintem kilehet bírni azt a pár percet... engem is sokszor tud zavarni, a blizz szereti ezeket a nagyon dedós tutorialokat, hogy még a hülye is megértse, de mondom 1X kilehet bírni és legalább érthető.
  • 17.
    2016. 08. 25. 09:41
    Nem kell minden lapot ismerned ahhoz hogy a játék mechanikáról tudj véleményt alkotni. Pláne ha korábban több hasonló jellegű kártyajátékkal is játszottál már.
    A HS kőkeményen belefér az easy to learn, hard to master kifejezésbe. Ennek alapján 1 óra alatt bőven meg lehet mondani hogy jó e az adott játék vagy sem.
    Az az egy rövid mondat kibaszott idegesítő ám, amikor tudod hogy mit kell tenned de nem teheted meg mert pofáznak. Másrészt nem egy mondat hanem konkrét dialógusok vannak, és nem engedett semmit sem csinálni a játék míg a tutoriallal nem végeztem. De kapják be...
  • 16.
    2016. 08. 24. 22:24
    Elnyomhatatlan szövegelések - ez alatt mit kell érteni? Hogy amikor bejön a játék, mindkét játékos elmond 1-1 mondatot? Vagy az zavar, hogy ahogy megjátszol egy kártyát, az mond 1 rövid mondatot?
    Nem sokkal kezdés után kezdtem vele játszani, de nem emlékszem a kötelező oktatómódra.
    Fogalmam sincs hányan játszanak a HS-sel, de akkor van pár tízmillió hülye.
  • 15.
    2016. 08. 24. 20:59
    Ha azt hiszed, hogy egy kártyajátékról 1 óra alatt korrekt véleményt tudsz alkotni, akkor nagyon tudlak sajnálni
  • 14.
    2016. 08. 24. 19:47
    connection error 1110061-el kivág, el se indul.
    Google nem volt a barátom. Valakinek erre van megoldása?
  • 13.
    2016. 08. 24. 17:51
    Csak a pontosság kedvéért: azonos legendary kártyából is lehet 3 egy deckben, csak "Unique" legendary-ból nem. Ilyen Unique kártya például Tyr akit az oktató - Story mód során szerezhetünk meg.
  • 12.
    2016. 08. 24. 16:41
    Hearthstone: Leszedtem, felraktam, játszottam, töröltem.. ehhez kb kellett 1 óra...

    Bizony bizony úgy nézett hülyének ahogy csak egy sznob menzás tud egy agyhalottat.
    Elnyomhatatlan szövegelések, kötelező oktatómód egy faék egyszerűségű játék elején, ahol elvileg hangulatot kellene teremteni a folytatáshoz. Ehelyett nyomd ezt - pofázás -nyomd azt- pofázás -nyomd emezt- pofázás-csata -pofázás.... majd ismételjük meg ezt a lépést legalább egy tucatszor.

    Kíváncsi vagyok hogy ez a játék összetettségéhez képest miként bánik a játékossal... Majd adok neki egy próbakörnyi esélyt... kivéve persze ha tele van ...va elnyomhatatlan részekkel.
  • 11.
    2016. 08. 23. 23:06
    Ezt már nem tudjuk meg. Azért a HS-ben több van, mint ami elsőre látszik. Nálam viszont az egyre több random bevezetése betette a kaput. Remélem, itt nem fogják ezt erőltetni.

    Magrathea: köszi.
  • 10.
    2016. 08. 22. 16:54
    "a megjelenése köröket ver a Hearthstone-éra "

    Ezt hogy kell lefordítani?

    Játszok a HS-sel, de nem érzem magam úgy, mintha fogyatékosnak tekintettek volna a készítői. Jópofa játék, jópofa szövegekkel. Én jól elszórakozok vele.
  • 9.
    2016. 08. 22. 14:24
    A Magic valóban sokkal mélyebb lehetőségeket rejt, de az már túl bonyolult ahhoz, hogy az ember csak lenyomjon 1-2 menetet amíg utazik. Legalábbis nekem már az. Otthon elmélyedve szeretek vele játszani, de ilyen kocajátékre a HS vagy ez jobb. Bár ez amúgy jobban bejön nekem mint a HS.
  • 8.
    2016. 08. 22. 11:56
    "azthiszem uj hobbit kell, hogy talaljak, ha ez a "gaming" jovoje es fizetesi modellje."

    Nem egyértelmű számomra, hogy csak trollkodsz vagy gondjaid vannak az értő olvasással, netán fáradtan kommenteltél, ezért az utóbbiból indulok ki. A digitális CCG-kről írtunk, nem a gamingről általában. Nem hiszem, hogy különösebb kifejtést igényelne, hogy ezeknél a játékoknál miért van szükség relatíve nagy és aktív játékosbázisra és hogy azt hogyan lehet elérni és fenntartani, de igény esetén kitérhetünk erre is. Egyelőre maradjunk annyiban, hogy ha egy cég hosszú távon tervezi működtetni a pénzszivattyúját, akkor nem célszerű túlságosan rágyúrnia a pay-to-win modellre, mert egy idő után csak a bálnák maradnak, aztán már ők sem. Kár volt idekeverni a mobiljátékok körében pestisszerűen terjedő baromságokat csak azért, mert a Hearthstone is játszható tabletről.

    Szerintem nem árt, ha az ember képes távolságot tartani a személyes ízlésétől és lehetőségeitől, mikor véleményt alkot valamiről. Nem kell rajongani valamiért ahhoz, hogy megláthassuk benne a szépséget vagy legalább azt az okot, amiért mások szeretik. Én még nem nyúltam papíralapú CCG-hez, de eleget olvastam róluk és láttam belőlük ahhoz, hogy érdekesnek találjam őket. Más kérdés, hogy szánok-e rájuk időt és pénzt. A Hearthstone-nal összesen úgy másfél hónapot játszottam és persze egy büdös vasat nem költöttem rá, mégse tűnt p2w-nek, mondjuk nem is adtam föl idő előtt. Megcsináltam benne a magam kis paklijait, eleget daráltam a hunteremmel, aztán abbahagytam, de rossz szájíz nélkül. Ennyi.
  • 7.
    2016. 08. 22. 09:32
    Érdekesnek tűnik, a megjelenése köröket ver a Hearthstone-éra (ettől legalább nem érzem magam úgy, mintha egy fogyatékosnak szánt játékkal játszanék), bár azért a kártyák elmaradnak a Magicétől.

    Az összetettséget nyilván nem tudom egy cikkből megállapítani, hogy mi mennyire kombinálható, meg mennyire érdekes, de talán egy próbát megér majd.

    Mellesleg a Magic: Duels is elég szépen bővült megjelenés óta, durván sok új lapot kapott már, érdemes ránéznie az érdeklődőknek.
  • 6.
    2016. 08. 22. 07:36
    vegulis megeri ilyet csinalni, mert kiadhato telefonra es tabletre is, nem kell sokat dolgozni a motoron, a palyakon es egyeb audio-vizualis elemeken, minimalis a fejlesztesi koltseg, a sok birka meg ugyis megveszi a fizetos $$$ kartyapaklikat, hogy a szomszedpistiket letudja nyomni... azthiszem uj hobbit kell, hogy talaljak, ha ez a "gaming" jovoje es fizetesi modellje.
  • 5.
    2016. 08. 21. 20:40
    Azt írták 2 hete a redditen, hogy nem terveznek többet. Megmarad minden, már működik a shop is.
  • 4.
    2016. 08. 21. 20:22
    Meglepett, hogy - már - ilyen jó a játék. Open béta után lesz wipe, vagy megmarad minden, amit addig összegyűjtöttünk?
  • 3.
    2016. 08. 21. 16:32
    Félig OFF:

    Szerintem is rendben van a digitális CCG-k fizetési modellje, viszont a papíralapú gyűjtögetős kártyajátékok esetében a Fantasy Flight Games által bevezetett CCG-variáns, a Living Card Game (LCG) formátum egyértelműen korrektebb fizetési modellt jelent a korábbi, vakszerencsén alapuló megoldáshoz képest. Lásd Android: Netrunner, Warhammer 40,000: Conquest és társaik.

    A digitális CCG-k közül a Hearthstone kiegészítői LCG-szerűek, a paklivásárlós rész pedig hagyományos.
  • 2.
    2016. 08. 21. 14:07
    Az összes CCG-ben a booster csomagokért kell fizetni. Mondj egy jobb fizetési modellt hozzájuk! Ezeknél nem jó az, hogy egyszer megveszed a játékot, nem lenne elég játékosuk úgy. A F2P modellel tudnak csak ilyen jól működni. A többség nem fizet, de aki igen, az fizet eleget. Szerintem arra sincs szükségük, hogy csaljanak a lapjárással a fizetősök javára.
  • 1.
    2016. 08. 21. 10:19
    Ha a játék ingyenesen letölthető de a paklikat neked kell venni hozzá pénzért azt én nem tartom ingyenesnek...Márpedig az összes ilyen játékban így működik mindegy hogy van e benne saját kártya kereskedelem vagy nincs.
    Az ingyen játszóknak szokott ilyen 15%os nyerési százaléka lenni a fizetősökkel szemben.