Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

The Elder Scrolls V – Skyrim

  • Dátum | 2011.12.06 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

A szerepjátékok az utóbbi időben rengeteg változáson mentek át. A játékosok köre jelentősen kibővült, az emberek ideje pedig jóval szűkösebb, mint mondjuk 10-15 éve. Mindez az általános igények változásához vezetett, amihez az ipar nagyon hamar képes volt idomulni. Új közönségeket szólítottak meg úgy, hogy közben azért kompromisszumos megoldással ugyan, de a régi vágású játékosokat is igyekeztek kiszolgálni. Egy ilyen környezetben jogosan merülhet fel a kérdés, hogy van-e egy olyan játéknak esélye a sikerre, mely összetett és roppant időigényes. Persze a fejlődés tetten érhető a Skyrimon is, nem csak egy Oblivion szebb grafikával, Tamriel egy másik tartományában elhelyezve. Sokat változott a játék (a széria előző darabjához képest), de egyáltalán nem annyit, mint fajtársai.

Az Elder Scrolls sorozat ismét megajándékozott minket egy hatalmas sandbox RPG világgal, mely nem a sok vérrel, a kirívó szexualitással vagy egy hollywoodi köntösbe öltöztetett film-játék ötvözettel próbál minket a képernyő elé szegezni. Hihetetlen szabadságot kaptunk ismét, egy rendkívül atomszférikus új világot, melynek még az is megeshet, hogy mi magunk írtuk a korábbi fejezeteit. Aki pedig azon gondolkodik, hogy az ötödik résznél száll fel az ősi tekercsek miriádnyi lehetséges jövőt tartogató karavánjára, az nem is tehetné jobbkor. Sosem késő, Tamriel eddigi történetének fontosabb momentumai egytől egyig visszaköszönnek, ha be akarnátok hozni a lemaradást. A játék hatalmas könyvtára minden sarkon csábít egy-egy elejtett kötettel, de persze ha írni akarjátok inkább ezeket a krónikákat és nem olvasni, az is rendben van.




Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 60.
    2013. 02. 11. 16:22
    Ehhez nincs valami helikopter vagy tank mod? Olyan szép ez a térkép, kár hogy nem lehet rajta szimulátorozni. Amúgy utálom a fejlesztgetős játékokat. Ebbe is mindenki ki akar nyírni állandóan.
  • 59.
    2011. 12. 15. 17:00
    50 az épeszű elérhetőségi szint, utána már nagyon lassan fejlődsz. Én is azt mondom, 50-es szinten már félisten vagy, nem is kell több. Az ember inkább indítson egy másik karit, másik képességgel.
  • 58.
    2011. 12. 12. 22:44
    Mennyi a max szint? 81 olvastam valahol? Gondolom nem lehet kimaxolni minden képességet?
  • 57.
    2011. 12. 09. 21:39
    I used to be an adventurer like you, then I took an arrow in the knee.
  • 56.
    2011. 12. 08. 21:13
    Ráadásul a fajok különböznek egymástól, mármint ami az erősségüket/ sebességüket illeti. Nincs sehol megemlítve a játékban, de a karakter (faj) magassága egy plusz változó az egyenletben

    [LINK]
  • 55.
    2011. 12. 08. 18:35
    Figyeljetek, leszögezték az elején, hogy olyan mint kaszt, nincs. Egy nordból is tudsz varázslót csinálni. Ha csináltok küldiket, pl Collage of Winterholdban, nézzétek meg, Khajit meg Aragoniai mágus van! Melyi kis a mágus fajta? Egyik sem. Egy dolgot kell felfogni, ez nem Diablo. A dióban mi volt? Rakjál a hp-ra meg a strenghtre kész. Mágusnál megint egyértelmű mire. Itt szerintem jó, hogy csinálhatsz egy vékonyabb noed mágust. Csak persze ízlés kérdése meg logika, amikor az Altmer kap faji 50% gyorsabb mana regent, amivel az elején nem kel szopni.

    Szerintem eszméletlen játék lett, az év egyik olyan alkotása, ami nagyon hosszú órákra leültetett a gép elé. A zene a űz atmoszféra, minden ami benne van brutál. Csak már én is csináltam egy 32-es Nordot, egy 26-os mágust, egy 31-es elf íjászt, és már kezdenek uncsik lenni a küldik, na meg a barlangok.
  • 54.
    2011. 12. 08. 18:00
    kiskoller: érthető amit mondasz, de nem azt ígérték, hogy a világ statikusan szintezett lesz? (Én még nem játszottam sokat a játékkal.) Tehát nem lesznek dinamikusan a játékoshoz igazodó lények. Vagy csak egy korlátig szinteződnek (mondjuk pár szintet lépnek csak)?
  • 53.
    2011. 12. 08. 18:00
    kiskoller: érthető amit mondasz, de nem azt ígérték, hogy a világ statikusan szintezett lesz? (Én még nem játszottam sokat a játékkal.) Tehát nem lesznek dinamikusan a játékoshoz igazodó lények. Vagy csak egy korlátig szinteződnek (mondjuk pár szintet lépnek csak)?
  • 52.
    2011. 12. 08. 16:14
    AB karakterpéldádban nem azt bizonyítottad hogy hibás a skill rendszer, hanem hogy hibás a világot szintező rendszer.

    Nagyobb szinten elhanyagolható a különbség, aláírom. De addig el is kell jutni. Felfoghatatlan számomra hogy neked miért probléma az, ha max fejlettségi szinten minden karakter ugyanolyan erős adott képességet nézve. A maximum az maximum és kész.

    Skyrimban az egész mana rendszer el van cseszve. A játék elején lenne több manára szükséged, ahogy fejlődsz, úgy egyre kevesebb kell, mert egyre több varázstárgyat találsz/erősebbet csinálsz ami csökkenti a mana követelményt, növeli a mana regenerációt.
  • 51.
    2011. 12. 08. 14:17
    Akkor legyen két karakter,

    Mind2 10es kardozás meg 10es mágiával kezd. (Egyszerüsítsük)
    Karakter "A" kardozik az első pár órában, felhúzza 20ra a kardozást, a mágia marad 10-en.
    Karakter "B" az első pár órában nem csinál semmit csak emberekkel beszélget, nem lép szintet, marad 10es mágián és 10es kardozásnál.

    Ekkor karakter "A" eldönti, hogy mostantól varázsolni fog, és bizony gyengébben varázsol, mint karakter "B". Mert "A" felhúzta a kardozást 20ra, lépett pár szintet, és így a világ erősebb lett, mint karakter "B" világa.

    Ez olyan mint egy futóverseny, ahol a egyik játékosnak nagyobb távot kell futnia csak mert ő jól tud sakkozni is.


    A faji különbségeket nézve:
    Az altmer 10 szinttel jobb varázslásban mint egy más karakter, ami nagyon nagyon kevés varázslásnak felel meg mert kis szinten sokkal gyorsabban fejlődsz mint nagyobb szinten. Így ha egy altmer majd utána meg mondjuk egy nord karakterrel játszod végig a játékot, mindent ugyanúgy végrehajtva, 50 óra után az altmernek egyel lesz nagyobb a varázslós skillje mint a nordénak. Amíg alacsony szinten elég 10 tűzgolyó egy szintlépéshez, magasabb szinten már 1000 kell. Tehát az a kezdő 30-40 tűzgolyó amit a nordnak kell plusszban varázsolnia hogy behozza a lemaradását az altmer csákóval, ez a különbség nagyobb szinten már elhanyagolható.
    A megmaradt bónusz a megnövekedett mana aminek sok haszna nincs tekintve pikk pakk visszatöltődik és egy mana regen képesség. Kvázi két varázstárggyal negáltam a teljes különbséget.

  • 50.
    2011. 12. 08. 13:39
    Itt megint csak azt tudom mondani, hogy önkontroll, és nem egy előprogramozott határ a jobb megoldás.

    Ha kardozásról átváltasz mágiára, azzal 180 fokos fordulatot veszel, teljesen más kasztot indítasz, aminek az előzőhöz köze sem volt. Ezért leszel sokkal gyengébb benne. És ITT van a döntéskényszer amit hiányoltál, nem válthatsz ekkorát a játék kellős közepén, csak a játékstílust megtartva (ami a magic/combat/stealth trió) tudsz variálni!

    "Nem számít hogy milyen faj szülöttje vagy, mindegiyk ugyanolyan jó mindegyikben."

    Ebben megint nem látok problémát, viszont a képesség, és alkalmasság két külön téma. Egy Altmer sokkal alkalmasabb mágiahasználatra, mint egy Kahjiit, mert nem csak több manája, hanem mana regeneráló faji képessége is van. Ettől lesz más, nem attól hogy sokkal jobb mágiahasználó.

    Az hogy mindenki képes, de egy-egy faj alkalmasabb egy célra, szerintem sokkal jobb megoldás.

    A képességről csak annyit, hogy - hasamra csapok - 58-as destruction skillel egy Kahjiit ugyanolyan erejű mágiával rendelkezik, mint egy Dunmer. Hogy ezt miért nem érzem problémának? Időegység alatt a Dunmer gyorsabban tanulja meg, mert magasabb skill pontszámmal kezd, emiatt már az elejétől fogva hatékonyabb lesz benne, de ez nem zárja ki annak a lehetőségét hogy más fajjal is megtanuljam, csak több időbe telik. Ez szerintem jól van így.
  • 49.
    2011. 12. 08. 09:58
    Nekem kifejezetten tetszik a játék bár még nem raktam bele sok játékidőt. Szándékosan nem rontom el azzal a játékélményt (MMORPG-sen fogalmazva), hogy meghúzom a karit. Inkább haladok szépen sorban lépésről lépésre. Eddig a küldikkel is meg vagyok elégedve tegnap kaptam egy küldit amiben ha úgy választom akár kannibál is lehettem volna a játék további részében. Ez azzal járt volna, hogy egy gyűrű segítségével táplálkozhattam volna az ellenfeleim hullájából. Nem egy szokványos dolog .
  • 48.
    2011. 12. 08. 09:03
    E tekintetben Asagrimmal egyetértek, Oblivion is sokkal élvezhetőbb lett az olyan modokkal amelyek kivették a kasztrendszert.

    Node a Skyrim esetében ennek két nagy hibája van :
    Ha mondjuk eleinte csak karddal rohangálsz és gyilkolászol, majd pár óra múlva elhatározod hogy te most mágus leszel és ezentúl tűzgolyóval ölöd az embereket akkor bizony sokkal gyengébb leszel mint ha már az elejétől kezdve tűzgolyókat használtál volna, mert a kardos kalandozásaid során szinteket léptél, a világ meg veled együtt lép szinteket. Így a kezdő tűzgolyókat most már kardfogú tigrisekre kell lőnöd, míg ha elejétől tűzgolyóztál volna akkor csak farkasokra.

    Ez a világ szintlépése az Oblivionban sokkal durvább volt, de itt is irritáló. Miért kell mindenhol Sabrecattel meg extraerős banditákkal találkoznom, holott 10 órával ezelőtt csak farkasokat meg csöveseket öltem?

    A másik probléma az hogy sokkal egyszerűbbé teszi a játékot. Mivel nincsenek attribumok, (az elvileg egyedi) karaktered leírható a skillek szintjével és hogy hol vannak a perkek. Nem számít hogy te vagy a kétkezes kardozás nagymestere, ha elhatározod hogy mostnatól egykezes kardokat használsz ugyanolyan gyenge leszel benne mint egy varázsló. Nem számít hogy milyen faj szülöttje vagy, mindegiyk ugyanolyan jó mindegyikben.

    Az egésztől megszűnik a döntéskényszer. Ami minden RPG alapja, mind a harcrendszer mind a párbeszédek terén.
  • 47.
    2011. 12. 08. 04:55
    "Én személy szerint nem tartom jó RPG-nek azokat a szerepjátékokat, amikben mindenhez értő karaktert lehet csinálni egy végigjátszás alatt."

    Én sem, nem is ezt mondtam. Nyilván határt kell szabni az egy végigjátszás alatt megszerezhető tudásnak, de NEM úgy, hogy be vagy skatulyázva egyetlen fejlődési irányba, ahogy az a kasztokkal a helyzet.

    Nem mellesleg azért nem tartom ezt egyáltalán problémának Skyrim esetében, mert nem egy programozott határ, hanem TE, a játékos döntöd el, hogy hol a határ. Önkontroll kérdése az egész, nem egy előprogramozott korláté.

    Utálom magam ötvenszer egymás után átrágni ugyanazon a tartalmon, mire megtalálom a számomra megfelelő képesség-eszköztárat, az adott játékstílushoz, az adott játékban. Ezért tartom jobbnak a Skyrim rendszerét. Elindítottam egy 2 tőrös Khajiit rugót, aztán rájöttem, hogy alacsonyabb szinteken sokkal hatékonyabb a stealth íjjal.

    Vagy ott a barbár, akinek illúzió, és egyéb "mágia" kell Skyrimban, hogy igazi barbár legyen. De a mágiára nem mint varázslatra kell tekinteni az esetében, hanem a szerepjáték modulok diktálják, hogy barbárnak félelemkeltő megjelenése, természetes mágiaellenállása és egyéb olyan képessége van amelyeknek a hatásmechanizmusát Skyrimban csak mágiával lehet utánozni, de a lehetőség adott, nem vagyok korlátozva!

    Még sorolhatnám.
  • 46.
    2011. 12. 07. 22:07
    Asagrim, miért ne lenne jogosultsága a kasztoknak? Az mindössze annyit jelent, hogy jobban át kell gondolnod, hogy milyen karaktert indítasz, illetve oda kell figyelni a karakterfejlesztésre. Én személy szerint nem tartom jó RPG-nek azokat a szerepjátékokat, amikben mindenhez értő karaktert lehet csinálni egy végigjátszás alatt. Egyébként a kasztokat használó újabb RPG-ben általában ott van a respecialization opció, amivel újraformálhatod játék közben a karakteredet.
  • 45.
    2011. 12. 07. 20:40
    Tény, szakmáknak köze se szabadna lennie karakterszinthez, eddig egyetértek.

    A kasztok viszont huszonéves agyonragozott skatulyák, amiknek modern RPG-ben semmi keresnivalója nincs, papír-ceruza RPG-ben SEM!
    Ha elindulok egy vonalon, és azt veszem észre, hogy némi módosítással sokkal hatékonyabb ugyanarra a célra egy másik, akkor régi RPG-ben új karit kezdek, és csinálhatok mindent újra mégegyszer addig a pontig, ahol rájöttem hogy az eddigi kasztom nem tetszett.
    Skyrimban ez úgy néz ki, hogy nekiállok más stílusban tovább játszani, és ennyi.

    Mint mindennek, ennek is megvan a hátránya, én ezeket a hátrányokat viszont teljesen irrelevánsnak tekintem.
  • 44.
    2011. 12. 07. 18:24
    hát akik komplexebbnek tartják az előző részeknél, nem játszottak az előzőekkel... most gyak ész nélkül akármilyen skillt fejleszthetsz, oblivionban ha így csináltad alig tudták az alaptulajdonságokon emelni (mert ilyen is volt még abban, sőt a perkek ott is megvoltak, csak a skill szinjeinél automatikusan megkaptad).
  • 43.
    2011. 12. 07. 17:56
    Én is ráuntam a játékra.

    Eleinte OMGWTF érzésem volt, azaz azt sejtettem száz meg száz órára le fog kötni, de olyan 20-30 óránál feladtam. A mellékküldetések unalmasak, továbbá a harcrendszer is lapos. Annak ellenére hogy komplexebbnek tartják az előző részeknél, az egész felődési séma miatt úgy érzem hogy a karakterem nagyon egyszerű. Fejlődés kimerül egykét perkben, szinte tökmind1 melyiket választom úgyis ugyanolyan erős vagyok mint a többivel, a varázslatok nagyon szimplák, minimális csavarral. Az hogy melyik fajt választod az is teljesen lényegtelen. Nordként van egy 50% frost resistem ami egyszerűvé tette a frost immunity elérését (egyel kevesebb varázstárgy nabumm) és ugyanolyan jó varázsló vagyok vele mint egy Altmerrel, max picivel kevesebb manával. Ami viszont pikkpakk visszatöltödik.

    A sárkányok elsőre nagyon érdekesnek tűntek, de kb 20 óra és 10-15 leölt sárkány után semmilyen új kihívást nem hoznak, hard fokozaton ölöm le a "Blood Dragon"-okat úgy hogy még negyed életemet is ritkán vesztem el. Emellett a csata 90%-ában a menüket pásztázom a béna menürendszer miatt.

    Ha majd kijön egy-két overhaul mod akkor újra nekiveselkedek. így felejtős, bár lenne benne potenciál. Maga a háttéranyag nagoyn tetemes, rengeteg párbeszéd meg barlang van a játékban, csak maga a harcrendszer egy dedós gyerek szinjtére lett lehozva (Ami persze teljes mértékben érthető)
  • 42.
    2011. 12. 07. 16:19
    I was an adventurer like you, but then i took an arrow in my sweetroll.
  • 41.
    2011. 12. 07. 16:06
    http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1752

    Ez kell grafikai modban, más nem.

    Az állítólagos "HD" textúrák 90%-át kiváltja (jellemzően azokat, amelyek semmit nem csinálnak, csak agyon van élesítve az eredeti).

    Igaz kicsit el kell szórakozni a beállításokkal, de a végeredmény magáért beszél!
  • 40.
    2011. 12. 07. 15:13
    @sanyix

    Let me guess, you took an arrow in the knee.
  • 39.
    2011. 12. 07. 11:24
    Ohohó, majd amikor rájöttök mennyi Dragon Claw kulcs is szerepel a játékban és hogy mi is az a töltések között néha szereplő sárkányfejes 8-maszkos emelvény, epikus
  • 38.
    2011. 12. 07. 10:17
    de jó lesz...majd január végén én is hozzáállok addigra már lesznek megbízható textúra-modok a nexuson.
  • 37.
    2011. 12. 07. 09:57
    Kipróbáltam én is. Jó játék, csak a nagy szabadsága egyben a "hibája" is. Sokat lehet vele szöszmötölni. Viszont az tetszik, ohgy bárhova el lehet jutni. Amit látok a távolban, oda eljuthatok. Felugrálhatok a hegyekre, kiszögelésekre. Kis sziget a csőjátékok tengerében. Ráadásul nagyon jól optimalizált játék. Jó jó hosszabb játék után crashelt (van patch rá), de ez ma egy kivételesen kiváló munka.
  • 36.
    2011. 12. 07. 09:01
    Asagrim: én azt tanácsolom a grafikai modokat jól válogasd és teszteld át, várj velük minél tovább, elég sűrűn frissítik a modder csávók a dolgaikat.
    Csak azért mondom mert én a legelején leszedtem egy gigányi textúrát, rágórtam, aztán azt láttam hogy tele van hibával, feszt crashel a játék, és már azt se tudom melyik a hibás meg melyik nem
  • 35.
    2011. 12. 07. 06:21
    Hehe, sebaj, a cikk ritka jó lett, amint látod csak játéktechnikai megjegyzésem volt, mindennel egyetértettem amit írtál!
  • 34.
    2011. 12. 07. 01:23
    I used to be an adventurer like you, until someone stole my sweetroll...
  • 33.
    2011. 12. 06. 23:58
    Asgarim: A csudába! Ez az egy (házasság) amit nem néztem meg több NPC-vel! Olvastam valahol, hogy pluszt ad a kereskedő és elvettem egyet, gondolván, hogy a többiek nem adnak. Ezt a játékot nem lehet elég ideig tesztelni. =)

    A housecarl meg ezek szerint csak nekem volt bugos az első patchig? oO Fura.
  • 32.
    2011. 12. 06. 23:47
    "Emberfej - 2011-12-06 22:25:1230

    The Elder Scrolls az egyetlen sorozat ami képes tartani a magas színvonalat.
    De miért a térdlövésre képzik az összes íjászt?"

    Valahogyan csak fel kell tölteni a városi őrségek sorait. ;>
  • 31.
    2011. 12. 06. 22:32
    100+ órák, jesszusom!

    Perpill én most nem is játszok vele, gyűjtögetem hozzá a modokat skyrimnexus-ról, aztán majd karácsony és szilveszter között!

    Vannak már iszonyat jók!
  • 30.
    2011. 12. 06. 22:25
    The Elder Scrolls az egyetlen sorozat ami képes tartani a magas színvonalat.
    De miért a térdlövésre képzik az összes íjászt?
  • 29.
    2011. 12. 06. 21:59
    Azok teljesen más jellegű játékok (stílusban). Tehát az is megéri a pénzét. Ellenben ez igazi Kalandjáték, igazi Szerepjáték.
    Feljebb olvastam, hogy vannak akiknek nincsen türelmük ilyen játékhoz, sajnálom őket. Ezekből tényleg kimaradt, az üsd/vágd kaland. Nem Dragon Age, nem egy Warcraft.

    Sajnos kevés az ilyen szerkesztő cég, illetve az igény az ilyen gamekre.
    Jól lenne egy Fallout 4 -is tőlük
  • 28.
    2011. 12. 06. 20:29
    Majd megvásárolom , ha már megjelent hozzá minden kiegészítő , javító tapasz és teljesen támogatni fogja a rajongók által készített modokat . Azaz valamikor 2012 végén .
  • 27.
    2011. 12. 06. 19:19
    Jaja nekem is legalább 100+ óra van benne fő küldi meg csinálva mágussal mágus küldik is most indítottam egy archer/sneak combós csávót... 100+ óra után is meg tudott lepni a játék mikor kint mászkáltam egy nyúl futott felém és időnként 1 nyíl állt a talajba körülötte aztán később feltűnt 1 vadász kutyával a nyúl után csak lestem... Évjátéka nekem! Hatalmas respect a készítőknek, hogy nem mentek el az ilyen akció szerepjáték felé és bevállalták, hogy ilyenre csinálják!!! Az EA elmehet a sunyiba azzal a hulladék DA2vel és a Dungeon Siege készítők is csatlakozhatnak hozzájuk!!!
  • 26.
    2011. 12. 06. 19:04
    Szerintem pedig Skyrimben sokkal eredetibb a koborlas. Sokszor meg a legeldugottabb kazamataknak is van valami apro tortenete.
  • 25.
    2011. 12. 06. 18:01
    Multiplayer (Only arena).
  • 24.
    2011. 12. 06. 17:59
    Aréna kell a népnek? +1 DLC ... de okos
  • 23.
    2011. 12. 06. 17:08
    Nálam megvan az év játéka!!! Jó mint az oblivion vagy a morrowind volt!
  • 22.
    2011. 12. 06. 16:52
    Én 107 óránál tartok, és még a főszálat el se kezdtem szinte, 5 város küldetései még hátravannak. Szóval simán lesz 160-200 óra. Ez simán év játéka!
  • 21.
    2011. 12. 06. 16:06
    JackFeryll: nagyon ízlés kérdése ez mert én pl legtöbbszőr mellék küldiket csinálok és tetszenek. A bérgyilkos küldisorozat nekem több mint 20 óra volt tehát szerintem eléggé benne van , Vámpíros küldisorozat is van, egyedül arénáról nem tudok.
    gyaloglást, lovaglást meg nem muszáj végigtolni, ott a fast travel, de amúgy se mondanám hogy unalmas helyeken kéne lovagolni, elég gyönyörű és látványos a táj még így 60 óra játék után is számomra
  • 20.
    2011. 12. 06. 15:01
    I used to be an adventurer like you, then I took an arrow in the knee.
  • 19.
    2011. 12. 06. 14:42
    princeps az íjász is ilyen sőt ott még meg sem ütnek.
  • 18.
    2011. 12. 06. 14:29
    Szerintem az Oblivion jobb volt. Ott a mellékküldetések 90%-a érdekes volt és nem sablon. Meg ott volt az aréna, a vámpíros küldik, a bérgyilkos küldik stb.
    Plusz sokkal több esemény volt a városokban.
    A Skyrim-ben csinálhatom a főküldit ami azért egész jó lett bár az nem tetszik, hogy egy évszázadig kell gyalogolni/lovagolni unalmas helyeken át amíg eljutsz a következő uticélodig. Ha pedig eltekintek a sztori fő vonalától akkor nem nagyon találok benne érdekes dolgokat.
  • 17.
    2011. 12. 06. 14:13
    Sztem csak a harcos karakter lett túl erős, bár ki tudja
  • 16.
    2011. 12. 06. 14:09
    Meg kene venni, mar majd az egesz jatekot vegig neztem dzsatuben, nagyon jo.
  • 15.
    2011. 12. 06. 13:30
    Néhány észrevétel a cikkel kapcsolatban:

    "Nem biztos, hogy a varázslatok között keresnénk először a rajtunk lévő aktív effekteket. Jó ha tudjátok, hogy itt vannak!"

    Javítsatok ki ha tévedek, de ez Oblivionban is pontosan így volt!

    "... enyhén bosszantó volt, hogy minden csere-bere előtt meg kellett őket kérdezni, hogy mit is csinál egy housecarl, hogy feldobja az adás-vétel dialógus opciót."

    Még egyetlen patch nem fordult meg nálam, de anélkül is tudok adni-venni, hogy ezt bármikor megkérdeztem volna tőlük, elég ha követők.

    "A kereskedővel való házasság plusz bevételhez juttat!"

    Minden házastárs a házasság után "boltot nyit", így mindegyik napi 100 arany plusz bevételt ad. Aela is. Ha pedig nem visszük magunkkal, akkor kereskedni is tudunk velük, mert van saját pénzük, 2 naponta 750 arany, akárcsak a többi kereskedő esetében.
  • 14.
    2011. 12. 06. 13:01
    uesp.net-en nézd meg a küldit, konzolba beírt paranccsal be tudod fejezni, vagy legalábbis átugrani a hibás részt és onnan folytatni.

    ... ha játékkonzolon játszod akkor meg így jártál.
  • 13.
    2011. 12. 06. 13:00
    Túltápolás nálam is "probléma", egyszerűen annyira erős lett a kari hogy egy sárkányt 5 ütésből lecsapok úgy hogy meg se sebez. Ettől függetlenül nagyon jó játék, azt a 100+ órát amég játszottam vele nagyon élveztem.
  • 12.
    2011. 12. 06. 11:53
    blackknight, nekem egy kéregető jött oda hogy látta hogy eldobtam esetleg megtarthatná? Én is nagyot néztem!
  • 11.
    2011. 12. 06. 11:52
    nálam is ugyanez, 100 óra gameplay, story még sehol nem tart, karakterem olyan tápos hogy legnehezebb fokozaton is könnyű...
  • 10.
    2011. 12. 06. 11:04
    Szamomra unalom... barangolgatni allandoan meg kinyirni valakit/valakiket. Kb 10 ora utan rauntam nalam max 8/10
  • 9.
    2011. 12. 06. 10:23
    87 óra után is tetszik,majdnem lejátszva...
  • 8.
    2011. 12. 06. 09:51
    Az a hátránya is, ami az előnye Egy ekkora játékba nem tudnak túl sok változatos küldetést betenni.

    A witcher 2 kicsit lineárisabb volt, de változatosabb
  • 7.
    2011. 12. 06. 09:49
    Én meguntam. Mellékküldetéseket csinálom már csak és az egész annyiról szól, hogy menjek el abba a barlangba, öljem a pók/farkas/troll/bandita/élőholt közül valamelyik csoportot és szerezzek meg valami tárgyat amit aztán vigyek vissza. Elf tolvaj karakterrel még csak észre sem vesznek, bemegyek, lenyilazok minden ácsorgó enemyt, aztán ennyi. Unalmas.
  • 6.
    2011. 12. 06. 09:30
    Szerintem is az év játéka, csak én elakadtam benne ='(
    Elfogtam a sárkányt, beszéltem vele aztán szabadon eresztettem és a sárkány megint
    rámtámadt, és sem megölni, sem beszélni nem tudok vele.
  • 5.
    2011. 12. 06. 09:29
    Látom nem játszottál az Arx Fatalissal De vannak akik nem szeretik ha egy játék reális Én speciel szeretem, mert hiába mondogatja mindenki a játékban, hogy de szarul nézel ki, ha nem kell vele foglalkoznom. Legalább ha már ezt megjegyzik betehették volna azt is, hogy valamilyen negatív hatása legyen a fáradtságnak.
  • 4.
    2011. 12. 06. 09:22
    kray: csináljanak belőle simset? Aztán meg retyóztatni, altatni, fürdetni is kéne?
  • 3.
    2011. 12. 06. 09:17
    Jó játék lett. Egy dolgot sajnálok, hogy egyik játékban sincs az ami az Arx Fatalisban is volt Éhes lett a karakter (ennél már csak az lenne jobb ha szomjas és álmos is lehetne). Egy ilyennel megfűszerezve a Skyrim-et nagyon durván jó lenne
  • 2.
    2011. 12. 06. 08:54
    Eszméletlenül jó játék! Már az Oblivion is nagyon tetszett, de ez csak rátett egy lapáttal. Nagyon jól összerakták ( a bugok ellenére is ) az AI karaktereket. Nekem akkor esett le az állam mikor ledobtam az egyik városban egy fegyvert a földre, oda jött az őr és azt mondta h azt nem kéne otthagyni, mert baja eshet vkinek én meg hátat fordítottam neki, erre megbüntetett 40 aranyra

    Klassz teszt, jó játék, egyértelműen RPG of the Year
  • 1.
    2011. 12. 06. 08:07
    Hatalmas játék, nagyszerű teszt ajánlom mindenkinek!