Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

The Elder Scrolls Online: Morrowind - Kipróbáltuk a bétát

  • Dátum | 2017.05.09 07:01
  • Szerző | Nephin
  • Csoport | JÁTÉK

Imádtam a Morrowindet annak idején, a rengeteg apró részletet, a kidolgozott küldetéseket és magát a vidéket is. Nem csoda hát, ha az Elder Scrolls Online új kiegészítőjének bejelentésekor nagyon megörültem, hogy visszatérhetek korábbi kalandjaim színterére! Az már csak hab volt a tortán, hogy kaptam egy meghívót a zárt bétára… Most röviden (és spoilermentesen) megpróbálom összefoglalni, mit találtam, aztán majd a „rendes” tesztben alaposabban belemerülök a részletekbe! :)


Először is, mint azt talán már tudjátok, a Morrowind nem olyan DLC lesz, mint mondjuk a Dark Brotherhood, vagy Wrothgar volt, hiszen az ESO Plus előfizetőinek is külön meg kell vásárolniuk, igaz, elég lesz az olcsóbb upgrade csomagra beruházni. Ebből a szempontból tehát inkább úgy működik a dolog, mint egy klasszikus kiegészítő. Természetesen mindezzel több tartalom is jár, nem csak egy pár perc alatt bejárható zónát és néhány küldetést kapunk.

Vvardenfell szigete hatalmas, gyakorlatilag lefedi az Elder Scrolls 3 játékterét. Az új questek mellett a fősztori folytatása is vár minket, illetve a játék történetében először egy új karakterosztály csatlakozik a meglévőkhöz. A PvP szerelmeseinek új játékmóddal kedveskednek, valamint a PvE-endgame is bővülni fog a kiegészítő megjelenésével.


Morrowindet nagyjából szabadon bejárhatjuk, a térkép cirka harminc százalékkal nagyobb, mint az eddigi zónák közül bármelyik. Egyedül a sziget közepén terpeszkedő vulkán és annak közvetlen környezete van elzárva előlünk. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a játék körülbelül 700 évvel az eredeti Morrowind előtt játszódik, de ezt kifejezetten jónak találtam, hiszen az egyik legjobb szórakozás megkeresni az emlékeinkben létező helyszíneket és összehasonlítani a most ábrázoltakkal. Vivec városában például jelenleg nem olyan könnyű eltévedni, mint akkoriban, hiszen épülőfélben van, még csak a harmada készült el.

A történetből annyi került ki hivatalos forrásból (többet nem akarok elárulni), hogy Vivecnek kell majd segítenünk, mivel az élő istenség valamilyen titokzatos betegségben szenved. Nem jártok messze a valóságtól, ha úgy gondoljátok, ezzel nincs vége a bonyodalmaknak, hiszen számos fordulat vár még ránk, ahogy haladunk előre a sztoriban. Az Elder Scrolls Online mindig is a történetmesélésben volt a legerősebb és abból, amit eddig láttam, ez most sem lesz másként.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 14.
    2017. 05. 16. 13:00
    Oh értem.
    Ez szerintem egy áthidalhatatlan probléma.
    Annak idején a WoW megpróbálta frissíteni a dolgokat a Cataclysmel, de az emberek egy jelentős részének nem tetszett, hogy a régi helyeket megváltoztatták. Én személy szerint nem tartozom közéjük, de megértem az érveiket. Ki ne akarna 20 disznót megölni 5 goblin helyett
  • 13.
    2017. 05. 16. 09:28
  • 12.
    2017. 05. 12. 13:27
    Személy szerint örülök neki, hogy több hír is megjelenik ezen az oldalon a játékkal kapcsolatban.
    Az általatok felsorolt ellenérvekre én így reagálnék:
    Questek: Régen nevettem ennyit játékon, mint ezen. A kedvenc küldetésem az, amikor egy nő megkér, hogy keressem meg a fiát, aki elment játszani a partra, de nem jött haza ebédre, pedig a kedvencét főzte!
    Elmentem felkutatni a gyereket, erre kiderül, hogy a "gyerek" egy jó 30-as tag, aki mellesleg katona és a "játék" egy feladat, aminek során elfogták. Az anyja pedig csak zaggyant
    A fő küldetés engem megfogott, főleg a vége. A legtöbb MMO meg se közelíti, de házon belül(pl Skyrim) sincs igazi kihívója. Ezután a WoW-os questek eszetlen grindnek tűnnek.

    Theme park: A Tamriel Unlimited óta sokat tettek a theme parkság ellen is. Bár igazán nem értem, hogy mi baj van azzal, ha egy egy küldetés hasonló témájú? Borzalmasan illúzióromboló lenne például, a Daggerfall-os vérfarkasos questek közben a Supreme Dreamerhez köthető questeket csinálni. Egy megye - egy hangulat. Minden új terület szinte egy másik játék.

    Online játék ahol mások is vannak: Az, hogy egy MMO-ban mások is vannak természetes. Én személy szerint nem találkoztam olyan emberrel, akinek djközvilágitás lett volna a neve vagy tibike2006. Leggyakrabban 20-30 éves emberekkel találkoztam játék közben.

    Kasztok: A kasztrendszerrel az a legnagyobb baj, hogy 1-2 builden kívül a többi nem elég effektív, ami nagyban korlátozza a kaszt alkotás szabadságát. Viszont ezt leszámítva valóban azt alkothatsz a karakteredből, amit akarsz és ilyen nem igazán van más játékban.

    Pénz: P2W-nek egyáltalán nem lehet nevezni. Semmi olyant nem tudsz venni, amitől erősebb lennél másoknál. Mivel a játék 3000 forint körül "elhozható" érthető, hogy próbálják az előfizetés felé terelni az embereket. Az előnyök, amik az előfizetőknek járnak még annyira sem komolyak, mint pl. egy WoT-ban.

    Pénz: A kiegészítő ára pedig nem igazán vészes. Általában ennyi egy MMO kiegjének az ára. Itt pedig hozzá kell számolni azt is, hogy mivel nem havidíjas biztosan kisebb a bevételük, mint a fentebb említett WoW-nak.

    Problémák: Két probléma van szerintem a játékkal. Az egyik a lentebb említett kereskedős dolog. Elég hangulatos így, de nem igazán életképes. Jópárszor előfordult velem, hogy inkább bontottam az epic cuccokat, mert nem voltam éppen trade guildbe és nem tudtam eladni.
    A másik nagy probléma a PvP. Szerintem ez eléggé mellément. A combat a kattintós autoattack+spellek-től számomra életképtelen lesz. Ugyan ez igaz az animation cancel dologra. Sajnos ez annyira alappillére a játéknak, hogy nem valószínű a megreformálása.
    Illetve, az előbb szidott "PvP" zóna. Ami megjegyzem elképesztően hatalmas és nem csak PvP tartalom van benne. Eléggé nevetséges, hogy milyen laggokat tud produkálni mindenféle gépen. Ezzel úgy látszik szintén nem tudnak mit kezdeni. Valószínűleg a játékmotor nem bírja. Viszont erre jön tapasz a Morrowind kiegben. Remélem sikerül valami hasonlót alkotni, mint a WoW-os bgknél
  • 11.
    2017. 05. 12. 10:26
    Én megjelenés után egy évvel próbáltam, mert megjelenéskor nagyon sok negatív kritikát kapott, és amúgy se nagyon jönnek be a theme-park, PVE centrikus MMORPG-k.

    A grafika (inkább a stílus, mint a technika9, meg a belső nézet nekem bejött, de kb ennyi.

    - Nincs normális open world PVP. Az, hogy 1 zóna van ahol PVP-zni lehet, nem az igazi. Én leveling meg farmolás közben szeretek PVP-zni, sokkal érdekesebb, mint előre definiált objective-ket követni.

    - A kasztrendszert elcseszték. TES a kasztrendszer szabadságával tűnt ki a többi akciójáték között. Daggerfall óta úgy szerkeszted a karaktered, ahogy akarod, de itt nem.

    - A lore-t kicsinálták. Oblivion óta építik le a lore-t, de cserébe próbálkoztak új elemeket belerakni. Ez a játék csak nyomokban emlékeztetett az igazi TES világra, rengeteg hülyeség van benne. Látszik, hogy nem Beth csinálta. Michael Kirkbride nem ártott volna ide

    - A klánok és a nagyobb sztorik horribilisak. Leginkább a Mages Guild volt zavaró, Galerion röhejes volt.

    - Amikor játszottam, nem volt rendes Thieves Guild, Dark Brotherhood és morál rendszer. Elvileg most már van benne
  • 10.
    2017. 05. 10. 22:19
    Minden nagyobb update után visszanézek. Legutóbb azt ígérték craglorn solo friendly lett, hát francokat, max beenged party dungeon-be egyedül, de első mob úgy levert hogy csak néztem. Jónép meg nem igazán akart partyzni.

    új traitek, (nekem) izgalmasan hangzik, csakhogy szó szerint egy hónapba kerül kifejleszteni, és akkor még csak 3 armor van kész a 6-ból. Ok, inkább megveszem, de kereskedni még mindig rémálom, legyek tagja valami trade klánnak ha el akarok adni, de ha 3-4 napig nem vagyok aktív akkor kivágnak. Venni legalább lehet guild merchantnál, de egyesével még mindig nem. Hogy nekem 5 sypder silk hiányzik, vegyek meg 200at. Nahjó...

    Salvage még mindig csak megfelelő station-nél, lazal 20 perc, 3-4x oda vissza rohangálok bankhoz.

    Jött housing. de, hiába van házam, nem lehet benne tárolni semmit. Oh, hogy legyek előfizető ha nem akarok állandóan inventory online-t jászani.

    Valóban sokat fejlődött a game megjelenés óta, de messze van attól hogy 2-3 nap után is legyen kedvem elővenni.
    Őszintén, nem tudom aktív játékosok hogy viselik ezeket a QOL hiányosságokat.
  • 9.
    2017. 05. 10. 18:33
    Én megvettem a Tamriel Unlimited-et, de nevetséges, hogy DLC-k nélkül 70GB(!!!) helyet foglal lemezről, és hát igen, hiányzik az offline TES, kb ugyanabból az okból, mint Meteoreso-nek, plusz szvsz sztori tekintetében a kanyarban sincs egyik TES offline játékhoz képest sem(a Witcher 3-ról nem is beszélve...).
    Részemről elegem van az MMO-ból, 3 órát tettem bele, aztán meguntam és nem is jut eszembe még egyszer megpróbálni... az Oblivion-nak meg a Skyrim-nek sincs már kedvem nekiállni n+1-edszer, jöhetne már a következő TES offline!
  • 8.
    2017. 05. 10. 16:20
    Srácok, tudom, hogy divat szidni az ESO-t, de melyiktek játszott vele mostanában (két éve, induláskor, vagy a béta nem ér, ez gyakorlatilag egy másik játék)?
  • 7.
    2017. 05. 10. 16:12
    Azt ne kívánd, hogy két évente jöjjenek a játékok. 2 év nagyon kevés idő és akkor lesz belőle az mint a COD-ból meg az AC-ból.

    Ha unod az eddigi részeket, kezd el story modolni őket, nem egy olyan MOD van tök ingyen amivel szinte egy új játékot kapsz...
  • 6.
    2017. 05. 10. 06:48
    Igen , vigyék át a grafikát abba, OFFLINE Elder Scrollt a népnek.
    Tegye bele ezt a csoda védelmet mit bánom én, csak ne kelljen elviselnem hogy 8-12 éves gyerekekkel játszom egy mapon főleg ahol látszik a nickjük mert illúzióromboló. Én még a morrowind felújítását is megvenném, nem értem miért ilyen nehéz kiadni 2 évente egy Elder Scrollt páratlan években meg egy Falloutot, vevő lenne rá !!! Skyrimet is kivittem újra az új grafilával...
    Remélem az új szerződése Bethesdának az AMDvel elhozza a Vulkán verziókat és futni fog szépen mindenkinek a gépén új grafikával.
  • 5.
    2017. 05. 09. 21:27
    Baromira remélem, hogy az E3-on bejelentenek már egy rendes TES játékot őszre, és nem csak ezt a fos MMO-t nyomatják ....... nagyjából semmilyen érzés nincs a játékban, amiért az offline TES-eket szeretjük, ki van herélve rendesen ez a 'kaland' ... NORMÁLIS TES-t a népnek!!
  • 4.
    2017. 05. 09. 20:00
    Azért, 12k-ért 1 map meg 1 class? rendesen felárazták. rádásul assets-ek nagyrésze ugyanaz mint base gameben. Eso lehet nagy, de mind1 merre mész nagyrészt ugyanúgy néz ki. Pedig lehet megvettem volna, de ennyit nem ér.
  • 3.
    2017. 05. 09. 19:49
    Szerintem te nem az ESO-t próbáltad. Ebben 0 a pay to win elem.

    Tomm, ha szereted az Elder Scrolls-sztorikat, szerintem vágj bele, általában olcsón meg lehet venni (cirka 2500 pénz) az Instant Gamingen és hasonló helyeken. Előfizetni nem kötelező. Teszteket olvashatsz nálunk is róla.
  • 2.
    2017. 05. 09. 19:00
    Nehogy megvedd tipikus pay the win játék furcsa is volt mikor lvl 4 es szintem már extra hátasokkal rohangált mindenki én meg futottam mert nem fizettem többet a játék extráiért.
  • 1.
    2017. 05. 09. 15:54
    Csak úgy kérdés... mint moba, fps, és pár mmo-t játszó játékosnak ajánlaná valaki? Régebben is gondolkodtam hogy kipróbáljam de nem fogott meg egy gameplay sem..