Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

The Crew: Wild Run - Flúgos futam

  • Dátum | 2015.12.10 09:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Amikor tavaly ősszel megjelent a The Crew, finoman szólva sem kedveltem. Meggyőző volt ugyan a hatalmas, jól kidolgozott világ (ebben a Ubisoft mindig is remekelt), de pozitívumokat tulajdonképpen a játék semelyik másik részéről nem tudtam írni. Borzalmas, lagos irányítással, rossz fizikai modellel, rengeteg hibával, és MMO létére alig-alig működő netkóddal érkezett. Ennek tetejében még ronda is volt, és a kezelőfelület is rettenetesen festett. Az összes többi Ubisoft-játékhoz hasonlóan ikonokat kellett vadászni a térképen, és rádiótornyokhoz elmenni. Sajnos az online közössége sem jött úgy össze, ahogy azt a fejlesztők remélték, de még tudnám folytatni a sort...

Mindez különösen annak fényében volt fájdalmas és egyértelmű, hogy nem sokkal korábban megjelent a Forza Horizon 2, ami gyakorlatilag azonnal a valaha megjelent legjobb nyitott világú autós játékká vált. Az számomra egyértelmű, hogy hatalmas potenciál rejlik egy olyan jellegű játékban, mint a The Crew, a Ubisoft Ivory Tower pedig nem ma kezdte a játékfejlesztést, csak korábban éppen úgy hívták őket, hogy Eden Games, és a Test Drive Unlimiteddel próbáltak meg már annak idején is valami hasonlót megvalósítani. Felmerül tehát a kérdés: mi a helyzet most, egy évvel később? Megjelent az első nagy kiegészítő, a Wild Run, de vajon tudott-e eleget javítani az Ivory Tower ahhoz, hogy most megérje beruházni a játékba? Ebben a cikkben erre keressük a választ!


Szerencsére rögtön kezdhetem azzal, hogy igen, az Ivory Tower sokat tudott javítani a játékon. Ugyan valószínűleg nem az én kritikámat olvasták el tavaly, és nem ez késztette őket gondolkodásra, de számos olyan dologra elkészítették a gyógyírt, amit akkor a The Crew legnagyobb betegségeinek tartottam. Az első ilyen a grafika, a játék ugyanis kapott egy alaposabb ráncfelvarrást: új shaderek kerültek be, javult a bevilágítás minősége, a motion blur és a depth of field, és most már az időjárás is tud változni, az eső pedig szépen csillogó tócsákat hagy maga után az aszfalton. Egyértelműen jobb most ránézni a The Crew-ra, mint tavaly, és ugyan ezzel továbbra sem vált belőle egy szépség, cserébe mindezt egy frissítés keretein belül mindenki ingyenesen megkapta, nem kell hozzá megvenni a kiegészítőt.

A játék másik legnagyobb betegsége az autók rossz fizikai modellje és az ebből következő furcsa irányítás volt. Az Ivory Tower ennek megoldása érdekében számos alrendszert kicserélt az engine-ben, így mind a járgányok fizikáján, mind pedig ettől függetlenül az irányításon is javított. Mondhatnám, hogy a kettőnek együtt hatalmas volt a hatása, és a The Crew egyszerre csak egy árkád játékálommá vált, de ez sajnos nem igaz. A javulás egyértelműen tetten érhető, egészen jól el lehet szórakozni végre a vezetéssel, ami egy autós játékban nem hátrány, de úgy érzem, hogy itt valami olyan fundamentális dolog rossz, amit a készítők nem igazán fognak tudni megjavítani. Akárhogy is, legalább nem idegesített fel a teszt során, amit a tavalyi verzióról nem lehetett elmondani. Ráadásul ezt is mindenki megkapja az ingyenes frissítéssel, ehhez sem kell a kiegészítő. Már két (nagyjából) piros pontot beírhatunk a Ubisoftnak!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 20.
    2015. 12. 15. 14:39
    Fizika: - Mindenki tudja, hogy ez nem szimulátor, különben hogyan is lehetne egy 370Z-vel a tengerparton versenyezni, stb...
    Grafika: - Ha ez csak egy 5-ös szinten lenne, akkor kérdem Én: Mi a 10-es??? A cikkhez mellékelt képek se rosszak, vagy 5-ös szintűek.
    Játékélmény: Ez szubjektív: Valakinek a verseny jön be, valakinek a ralli, vagy a rendőrös üldözős menekülős. Mindenesetre ebből minden benne van a játékba, sőt még több is.
    Egyediség: Mutass még 1 játékot, ahol ekkora szabadon bejárható MAP-van. Segítek: nincs ilyen! Vagy ahol konkrétan több mint 60 perces menetek vannak.
    A Forza Horizon nincsen PC-n, nem ekkora a MAP, és még sorolhatnám.

    Tegnap láttam Tesómnál X360-on. Sajnos nem hiába mondtam, hogy a konzol fényévekre van a PC-től. Valóban csúnyább, de minden más megmaradt. Mondtam is Tesónak, hogy majd ha egyszer sok pénzed lesz, akkor válts legalább XONE-ra, ha már nem akar PC-t fejlesztgetni.
    Mindettől függetlenül boldogan játszik vele, mert megkap a játéktól mindent, amire szüksége van egy árkád autós játékhoz. (A szimulátorokat, kötött MAP-okat nem is szereti)
  • 19.
    2015. 12. 14. 13:27
    A fizika még hihetőnek tűnne, a grafikánál kezdtem kételkedni, a játékélménynél meg egyértelmű volt számomra, hogy nem a valós értékeket próbálod leírni, hanem egyértelműen csak lehúzni szeretnéd. Kicsit túl szubjektívre sikerült ez a pontozás és egyben valótlannak.
  • 18.
    2015. 12. 14. 13:08
    Szerintem nem az Undergroundba volt Gumiégetés és Drag!
    Inkább Prostreet-be.
    Nekem nagyon bejön. És hamarosan kapunk pár új játék módot meg egyéb cuccokat!
  • 17.
    2015. 12. 12. 19:03
    Fizika 1/10
    Grafika 5/10
    Játékélmény 0/10
    Egyediség 0/10
    Forza Horizon 2 másolat 10/10
  • 16.
    2015. 12. 12. 15:53
    Nekem is fontos a minél szebb látvány, számomra sokat dob a játékélményen. Még mindig nem jutottam el a QHD-ig, vagy az UHD-ig, remélem legyőzöm a lustaságom. A játékot szívesen kipróbálnám, csak attól félek, hogy kicsengetek érte ennyi pénzt, és hamar megunom.
    Mindenesetre kokaip ajánlása ismét felcsigázott.
  • 15.
    2015. 12. 12. 14:43
    Igen, kevésbé recések az élek (illetve élesebbnek látszódik minden, ha egy adott felbontáshoz túl nagy kijelzőt használsz). De még egyszer mondom, ha valakinek ez takarja egy játék szépségét, egészségére.
  • 14.
    2015. 12. 12. 13:53
    Látom nem vagyok egyedül a véleményemmel, és ennek örülök! Nem tagadom világ életemben Pc-s voltam, de azt sem mondom, hogy konzolokon nincs jó játék, sőt a FIFA-t a haverokkal Xboxon toljuk, és közbe jót pálinkázunk, de az is más.

    Mindenki próbálja ki, és eldöntheti, hogy játszik ezzel a játékkal, vagy nem.
    Még 1 szó:
    Azt el is felejtettük mondani, hogy nem kötelező az úton haladni, bármerre átvághatsz(akár a kertek alatt, akár egy bányán keresztül), Tiéd az egész USA térkép!!
  • 13.
    2015. 12. 12. 12:08
    mivel még mindig pc n a legszebb minden játék
    konzolon meg elégraknak max 30 esetleg 60fps-t de full hd ba leginkább 30 at kapsz

    pc -n meg bővítesz és sokkal faszább
  • 12.
    2015. 12. 12. 12:05
    hát próbáld kis kis meg nagy felbontásban közel ugyanakkora monitoron, ehez nem kell nagy ész hogy belásd hogy szebb nagyobb felbontáson
  • 11.
    2015. 12. 11. 13:24
    Egyet értek. Mocskos jó játék! Én is az elejétől játszok vele, és most még sokkal jobb lett. A hangulatát és hatalmas nagy részletességgű térképét egy hasonló játék sem közelíti meg. Sokan szeretik, aki meg nem, értettük, nem kell ezt csinálni..
    És aki még nem tolta: Ki kell próbálni!
  • 10.
    2015. 12. 11. 07:31
    Ez a kokaip mekkora egy PC-s fanboy, tejóisten'
  • 9.
    2015. 12. 10. 20:25
    Kedvet kaptam feltelepíteni újra, és menni 1-2 kanyart...
  • 8.
    2015. 12. 10. 17:09
    Korábban faction küldetéseknél volt olyan, hogy a velem egy session-ben játszó játékosokat invitálhattam, hogy játsszuk együtt az adott küldit. Ezt felváltotta ez az ún. "look for the crew" opció. De ehhez meg kell venni a kiegészítőt. Tehát, akit nem érdekel ez a kieg, az most lényegében nem tud faction küldikre random embereket invelni. Ez így szerintem gusztustalan húzás az ubi-tól, mert ezzel lényegében kivettek a játékból egy funkciót, ami korábban benne volt, és most egy fizetős DLC-be emelték át.

    A másik pedig a freedrive challenge, amit én pl. nagyon hiányoltam már az alap játékból is. Most bele tették, de ehhez is meg kell venni a Wild Run DLC-t. Szerintem ez simán lehetett volna a csak alap játékkal rendelkezők részére is elérhető ingyenes update része.
  • 7.
    2015. 12. 10. 16:02
    Igazad van, sőt ekkora felbontásnál az élsimítás is felesleges, mert már nem javít rajta annyit, de Én bárkinek megmutattam a játékot, mindenki ámult rajta, bár ez lehet azért mert ezen a monitoron látták először. 1 szónak is 100 a vége Én azt mondom, hogy a saját tapasztalat az ami számít, és nekem más a tapasztalatom, mint amit az értékelés mond.
    Ki kell próbálni, és mindenki rájön. Csak az értékelés alapján nem szabad dönteni.
  • 6.
    2015. 12. 10. 15:53
    Ne haragudj, de én még mindig tartom, hogy nem attól lesz szebb egy játék, hogy egy 27 collos monitoron FHD-ben vagy 4k-n tolod, mert attól csak az élek lesznek simábbak (arról most ne beszéljünk, hogy ha valaki élsimítást belő a FHD mellé - mert hogy annyira zavarja az a minimális recés él ha közel hajol a monitorhoz (számomra nem zavaró, de ízlés kérdése) - ugyanott van). Attól, hogy a felbontást növeled, nem lesznek szebb árnyékaid, a textúrák nem lesznek részletgazdagabbak, ha maga a texture resolution nem nő, nem fogsz messzebbre látni, nem lesz jobb a bevilágítás.
    Egyébként ha az átlagértékelés alapján a legjobb a 72% PC-re, akkor talán lehet fenntartásokkal kezelni az adott játékot (a konzolos verziók 60% alatt vannak...)
  • 5.
    2015. 12. 10. 15:47
    Egyszer, csak egyszer ülnétek le egy olyan gép elé, ahol max felbontás, 21.9-es monitor méret, és minden beállítás maxon. Akkor tudnátok, hogy miről beszélek. Én is szoktam játszani FIFA 15-el xbox 360-on 720p-s tévén, de fényévek a különbség.
    A fejlesztők nem jókedvükben dolgoznak a jobb és jobb grafikai megoldásokon, hanem azért hogy ki is használjuk, különben feleslegesen pazarolták drága idejüket.
    Játszottam kb 1 óra 30 percet a Forza Horizonnal x360-on, de több időt nem is érdemes rá fordítani.
    Egyébként az elejétől kezdve játszom a The Crew-al, és nem értem a cikk íróját! Minden versenyre be tudtam szállni, legyen az bármilyen random multi, és ráadásul itt lehetett a legtöbb manit összeszedni.
    Nem azt mondom, hogy még soha nem született ilyen jó játék, de hosszú időre le tudja kötni az embert. Bár engem a táj is érdekelt. Megnéztem az összes nagyvárost, és földrajzi nevezetességet, érdekelt, hogy mennyire élethű.
  • 4.
    2015. 12. 10. 15:12
    Igen, mert egy játék szépségét az jelenti, hogy 720p-ben vagy 4k-ban játszod. Jesszusom...
  • 3.
    2015. 12. 10. 14:54
    Azt el is felejtettem, hogy az egész USA szabadon bejárható, ha csak bámészkodni szeretnél, és még így is bárhol beugorhatsz egy random játékba.

    Szerintem össze se hasonlítható a már kiadott NFS szériákhoz, mert eddig még egyik sem jutott el. Talán a jövőre érkező új rész, majd grafikailag lekörözi, de ekkora mapp abban sem lesz, meg napszak és időjárás váltakozás.
  • 2.
    2015. 12. 10. 14:49
    Talán azért szeretjük, mert a világ játékai közül a legnagyobb mapp van benne. Majdnem teljesen bevitték az USA teljes területét! Váltakozik a táj, a környezet, a városok, a nevezetességek, minden. Még egy 1 óra 15 perces futam se tűnik unalmasnak. Mert hát ugye ilyenek is vannak benne. Aki egy kicsit is érdeklődik Amerika után, az be is járhatja. Jók az autók, sokkal jobb a kocsik alakíthatósága, mint egy NFS-ben, vagy abban a szar konzolos Forzában! Ráadásul Én pl 3440*1440-es felbontáson játszom, és a grafika csodálatos.

    kihannem - Te valószínűleg valami 720p-ben láthattad, esetleg valami ratyi xbox360-on! Egyszer próbáld ki egy jó PC-n és meglátod!
  • 1.
    2015. 12. 10. 13:48
    megnéztem végre a demót, hát ez valami borzalmas játék, egyrész NFS és Forza Horizon másolat semmi új és extra nincs benne.
    Viszont az autók fizikája az cserébe a legszánalmasabb ebben az árkategóriában.! csodálkozom hogy még dlc is jön hozzá, bár ettől se lesz jobb. Nem is értem mit szeretnek benne az emberek.