Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

The Chronicles of Spellborn - Kihalt világ

  • Dátum | 2010.04.26 02:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

A 2008 őszén megjelent The Chronicles of Spellborn (a továbbiakban: Spellborn) eredetileg havidíjas MMORPG-nek indult, ám a fejlesztő holland Spellborn International 2009 nyarán csődbe ment. Innentől a kiadó Acclaim amellett döntött, hogy a játék szervereit fenntartják, amíg kidolgoznak egy mikrotranzakciós megoldást, addig azonban teljesen ingyen játszható a játék, minden megkötés nélkül. Mindössze egyetlen apróság veti árnyékát a játékosok számára tulajdonképpen kedvező történetre: a kiadó innentől mindenféle támogatást megszüntetett a játékkal kapcsolatban, így nincsenek se GM-ek, se patchek, minden maradt úgy, ahogy 2009 nyarán hagyták. Azóta sincs semmi új hír a játék honlapján, a 2010-re tervezett újraindításról egyelőre semmi hivatalos információ nem látott napvilágot. Hogy érdemes-e egy félbehagyott fejlesztésű játékot kipróbálni - erre próbálunk most választ adni.

Egy különös világ vár
Egy különös világ vár

A Spellborn minden ízében egyedi játék, ezt rögtön megérezzük, mikor első karakterünket hozzuk létre. A két választható faj (ember és a félig ember-félig démon daevi) első blikkre elég kevésnek tűnik - és valóban az. Bár alaposan kidolgozták háttértörténetüket, játékmenetbeli eltérést nagyítóval sem találni közöttük. Első ránézésre a három választható kaszt is kevésnek tűnik, különösen annak fényében, hogy teljesen alap kasztokról van szó: harcos, mágiahasználó és tolvaj  áll rendelkezésre. A játékban azonban meglehetősen hamar, ötödik szinten 3-3 lehetőség közül választhatunk, az így kialakuló kilenc kaszt pedig máris elfogadhatóbb mennyiség.

Az Adept főleg fegyvertelen harcra szakosodott, támadó jellegű harcos. Fő ereje a változtatható harcállásokban rejlik, amiknek köszönhetően valamilyen előnyért cserébe másról lemond (például nagyobb közelharci sebzésért cserébe távolsági fegyverek számára sebezhetőbbé válik). A Blood warrior a helyi tank: a sok védekező képessége mellett támadásban kevésbé jeleskedik. Különlegességét a testét fedő sebek adják, melyeket "aktiválhat", amitől az Adepthez hasonlóan pozitív-negatív hatások alá kerülhet. A Wrathguard ősi szellemeknek adja át testét a harc idejére. A csapat fő vezetője, az aktiválható címerei (crest) a parti tagjaira is auraként hatnak, kedvező tulajdonságokkal ruházva fel őket.

A mágusok első tagja, az Ancestral mage talán a leginkább szólóbarát kaszt, köszönhetően a sokféle idézhető kísérőjének. Ezek az avatarok a direkt harc mellett buffokat adhatnak, lassíthatják az ellenfelet, vagy akár gyógyíthatják a barátokat. A Rune mage ezzel szemben a közvetlen pusztítás mestere. A testére tetovált mágikus rúnák aktiválásával egy-egy képességet, varázslattípust erősíthet fel, mindig a helyzetnek megfelelően. A Void seer áll legközelebb a klasszikus gyógyító szerepéhez, ám nála is inkább a védekezés, a társak erősítése a fő jellemző, míg támadó mágiái inkább az ellenfél ellehetetlenítését, gyengítését célozzák.

A tolvajok közül a Death Hand a mérgek használója. Támadásai az eleve nagy sebzés mellett gyengeséget, lassú életvesztést okozhatnak, de akár le is béníthatják vagy lassíthatják az áldozatot. A Skinshifter az álcásás nagymestere, ideiglenesen többféle élőlény alakját felveheti bónusz tulajdonságokért. A csatában alkalmazkodik ellenfeléhez, annak gyengeségeit fordítja saját előnyére. A Trickster fürge, ügyes harcos, aki gyors csapásai mellett kisebb bombákat, gránátokat vet be ellenfelei legyőzésére.

A legelső helyszín
A legelső helyszín


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 15.
    2010. 04. 29. 11:26
    Jesszus...NO COMMENT inkább...
  • 14.
    2010. 04. 28. 08:29
    Látom elég nagy felocsúdást váltott ki a "WoWk lón" hozzászólásom, dehát ez van, engem számos elemében WoW-ra emlékeztet, design-ban is nagyon hasonló még a játékban lévő gombok is...

    másrészt más rpg-t is ismerek, csak wow-al különösen sok hasonlóságot véltem felfedezni.
  • 13.
    2010. 04. 26. 20:51
    Fantasztikusan kifejtette Stormrage, hogy WOW KLÓN!!
    Az ilyet bannolni kéne a netrőől
    Semelyik porcikájában sem hasonlít a wowra!
  • 12.
    2010. 04. 26. 20:11
    Alvisto: Magasabb szinteken sem lett jobb a helyzet, sőt. A játék fővárosában (!) örültem, ha félóránként egy, azaz 1 ember már szembejött velem. Félelmetesen kihalt játék, és mivel kihalt, nem is nagyon játszik vele senki, amitől csak még kihaltabb lesz.

    Talán az újraindulásnál megjelenik az élet. Nemhivatalos infók szerint (értsd: fórumon olvastam) Ázsiában már tesztelik a mikrotranzakciós változatot. Talán ha hozzánk is eljut, akkor kicsit népszerűbb lesz. Mert jelenlegi állapotánál azért minden hibája ellenére többet érdemelne ez a "wow klón".
  • 11.
    2010. 04. 26. 18:30
    Én ezt először a bétája idején próbáltam ki (vagy amikor megjelent fene se emlékszik már). Akkoriban elég komoly tömeg volt azon a szerveren. Maga a játék nekem kifejezetten szimpatikus volt, csak sajna senkit sem ismertem és a tömegek ellenére egyedül toltam. Akkor 7es szintig lehetett ingyen fejlődni, utána csak ha csengeti az ember a havidíjat. Két kari után abbahagytam. Aztán jött egy hírlevél hogy 10es szintig ingyenes aztán teljesen ingyenes lett. Gondoltam kipróbálom megint. Leszedtem, telepítem belépek, erre kihalt minden. jóformán egy teremtett lelket nem láttam (mondjuk lehet magasabb szintű helyeken más lett volna a helyzet) szóval elég hamar eltávolítottam a gépemről.
    Összességében nekem tetszett volna ha van kikkel tolni, de egyedül hamar unalmas lett.
  • 10.
    2010. 04. 26. 17:28
    "eléggé wow klón"
    Há' persze!
    Minden MMORPG egy WoW klón, még ami a WoW előtt jelent meg, az is.
  • 9.
    2010. 04. 26. 17:26
    Ha ezt komolyan gondoltad akkor a WoW-on kívül te még nem igazán láttál MMO-t
  • 8.
    2010. 04. 26. 15:53
    eléggé wow klón
  • 7.
    2010. 04. 26. 14:25
    Én még akkor játszottam vele amikor ingyenes lett és még voltak rajta. De nagyon monoton lett az egész játék, minden igen lassú benne, a szintlépés kész kínzás, és még a ruhák se adnak alapból bónuszt, amiatt annyira nem is motivált a fejlődés. A küldetéseket csak nagy-nehezen tudtam megcsinálni, lévén jóformán oda se találtam, meg kellett 30 q egy szintlépéshez pedig csak 10es voltam... Szóval ott is hagytam az egészet, úgy gondoltam ennyi időt nem ölök bele. A harcrendszeren kívül semmi nagy újdonság nincs benne (kivéve az Ati-s bugok). Csak türelmeseknek.
  • 6.
    2010. 04. 26. 09:34
    Emlékszem, milyen sokat vártam a játékra! Írták folyton a honlapjukon, hogy már ingyenes, de még nem lehetett regisztrálni, de hosszú várakozás után végül csak sikerült
    Számomra nagyon jó élmény volt a játék. Már sajnos nem emlékszem hányas szintig jutottam, talán 27-29. Az egyetlen ok, ami miatt abbahagytam, hogy nagyon hosszú volt 1-1 töltési idő. Belebololndultam mire zónából zónába jutottam...
    A harcrendszer tényleg fantasztikus és nagyon egyedivé teszi az élményt. Az aréna valami óriási buli! 2v2, illetve 3v3 harcokat vívtam, de meg kell mondjam, hihetetlen izgalmas.
    A questek nem unalmasak, olyannyira nem, hogy még visszamenőleg is csinálgattam őket, pl. a tehenészés ritka mókás volt
    A wanted missziókat érdemes többen megpróbálni, de megéri.
    Ha összejönne pár ember a játékra, ajánlom a pvp szerót és talán...talán még föl is raknám újra
  • 5.
    2010. 04. 26. 09:25
    2. oldalon lévő kép borzasztó, úgy néz ki rajta a karakter, mint egy ördögűző. Leginkább ez váltotta belőlem ki ezt a reakciót. Meghogy GM, Admin hiány, nincs fejlesztés.
  • 4.
    2010. 04. 26. 08:45
    Pár kiegészítés még.
    Mint írtam, a hivatalos oldalról nem sikerült letöltenem, és ezzel nem voltam egyedül (valószínűleg náluk van valami gond). Helyette lehet más forrásokat keresni, én pl. innen szedtem: 1 2 3. Innen viszonylag gyorsan leért.

    Ezután már csak regisztrálni kell a hivatalos honlapon. Ehhez először is kell egy Acclaim-es azonosító, majd ha ez megvan, még a játék honlapján külön rá kell nyomni a regisztrálásra (egy kattintás), és csak azután tudtok belépni a játékba.


    A játék egyedi hangulata engem teljesen magával ragadott, de a játékélmény annyira azért nem szórakoztató, mint egy offline, szóló RPG-ben, így gyakorlatilag teljesen egyedül játszani sajnos nem az igazi.
  • 3.
    2010. 04. 26. 08:39
    Ööö...nem értem a reakciót? Mi az, hogy "Úristen, mi ez?" Vagy itt valami poén van ami nekem nem jön le? Csak mert a játék nem indokolja ezt a megközelítést.
  • 2.
    2010. 04. 26. 07:54
    sztem annyira nem borzasztó de azt néve h nem fejlesztik, megfontolandó, én pl néha fejlődő mmoba is sajnálom ütni az időt persze csak ha rámjön
  • 1.
    2010. 04. 26. 07:13
    Úristen! Mi ez?