Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

The Bridge – játék hiperkockáknak

  • Dátum | 2013.03.20 07:57
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

M. C. Escher 1930-ban készítette el A híd című litográfiáját; én még kiskoromban (ami nem 1930-ban volt) ismerkedtem meg műveivel, és beléjük szerettem. Az önmagukba görbülő lehetetlen, végtelen terek, a más dimenziókba vezető vonalak világa teljesen megragadta a képzeletemet, ahogyan a The Bridge című darab alkotóiét is, akik Escher műveiből vették az inspirációt a játék grafikájához.

A logikai fejtörő és platform elemeket egyaránt tartalmazó játék világa fekete-fehér, akárcsak a művész alkotásainak nagy része, és hasonló, 3D-ben lehetetlen, de 2D-ben mégis értelmet nyerő kanyarokat, görbületeket, egymásba olvadó dimenziókat tartalmaz. Nem csodálkozom, hogy Ty Taylor, a játék kiötlője és programozója eredetileg 3D-ben akart létrehozni hasonló a tereket, mint ahogy azon sem, hogy végül letett erről a szándékáról és a 2D-nél maradt.

3D-ben ettől fejre állnánk

Taylor érdekes figura lehet, "civilben" is programozó, a Microsoftnál dolgozik a Kinect hangfelismerő rendszerén, a The Bridge-et, amely első komolyabb játéka még egyetemi projektként kezdte készíteni és közel 3 éven át dolgozott rajta Mario Castañeda rajzoló és animátor segítségével. Castañeda szintén a karrierje kezdetén jár, így ketten nem kis feladatra vállalkoztak, amikor belekezdtek a The Bridge elkészítésébe, melyet találóan Isaac Newton és M. C. Escher találkozásaként írtak le; az Escher által is előszeretettel használt Penrose háromszögekkel, Necker kockákkal, Schröder lépcsőkkel díszített fantasztikus terekhez fantasztikus gravitáció és fizika is tartozik.

A játék zenéit Kevin Macleod szerezte, ezek nem külön a The Bridge-hez készültek (ingyenesen felhasználható gyűjteményből származnak) de jól illenek a játék nem evilági hangulatához. Az egyetlen probléma a zenei aláfestéssel kapcsolatban csak annyi, hogy lehetne kissé változatosabb, de mivel egy igen különleges indie játékról van szó, amely nem túl nagy (nullához közelítő) költségvetésből készült, érdemei miatt ezt elnézhetjük neki.

A játékhoz Escher munkáin kívül a Braid nyújtott inspirációt, ez részben a játékmenetben nyilvánul meg: a játékmechanika egyszerűségre és letisztultságra törekszik, ha nem is mindig éri azt el. A feladatok megoldása közben előfordul, hogy szükség van az ügyességünkre is, amiről a tiszta logikai feladatok kedvelői időnként úgy érezhetik, hogy nem éppen elegáns megoldás: az eseményhorizonton táncolva kicentizni a megfelelő pozíciót, megvárni a megfelelő pillanatot, elrontani és elölről kezdeni újra néha frusztráló tud lenni. Szerencsére rendelkezésünkre áll a másik elem, amellyel a Braidben is találkozhattunk, az idő visszaforgatásának képessége. Ez fontos és nélkülözhetetlen része a darabnak, melynek segítségével elkerülhető, hogy lekaparjuk a falat, ha egy rejtvénnyel már hosszú ideje bajlódunk és egyetlen rossz lépéssel elrontanánk.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2013. 03. 21. 18:58
    és tényleg, az is rossz.
  • 4.
    2013. 03. 21. 18:28
    Akkor már a "kellet" szó elírásába köss bele, akkor még igazad is van, de a "luk" teljesen elfogadott, létező szó, még ha tájszólás is.

    Egyébként pedig hogy magához a játékhoz is hozzászóljak, nekem már a képek nézésétől lezsibbadt az agyam, el se tudom képzelni, milyen lehet ezzel játszani is. Bár én azért a 10+ eurós árat kissé sokallnám érte, mégiscsak egy kisebb logikai játékról van szó, azok nem nagyon szoktak ennyibe kerülni.
  • 3.
    2013. 03. 21. 18:05
    Utolsó oldal teteje: "...apró golyókat kellet bejuttatni a lukakba, más..."
    igen, és is szeretném az 'ly' helyett j és l betűket használni, de sajnos a jelenlegi magyar nyelvtan még nem tart itt.
  • 2.
    2013. 03. 20. 20:58
    Köszi, javítva.
  • 1.
    2013. 03. 20. 15:48
    2 oldalon.:
    kihívások elé állítanak minket, mondhatni itt kezdődik az igai móka. Akik szeretnek trófeákat gyűjtögetni, azok a különböző