Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

The Binding of Isaac: Rebirth - Újjászülető pokoljárás

  • Dátum | 2014.12.05 08:02
  • Szerző | farkas.balazs
  • Csoport | JÁTÉK

Nem egy új cím a The Binding of Isaac: Rebirth – egy jócskán három éves játék remake-je, talán különösebb hírértéke sincs, mert annyival nem is lett másabb. Viszont most, hogy PS4-en és Vitán is elérhető a minden kiegészítőt és egyéb újításokat is tartalmazó újracsomagolt változat, érdemes megvizsgálni, mi vitte sikerre ezt a ránézésre nem túl vonzó játékot.

Annak idején ugyanis elég jól elvolt a radar alatt ez a játék, maga Edmund McMillen sem úgy ült neki a projektnek, hogy ezzel meghódítja majd játékosok millióit – és mégis, az eladások növekedtek, a rajongói rajzok egész deviáns szubzsánert hoztak létre a nevében, a játék pedig keményvonalas kultklasszikká vált. Amit nem is értettem, mert ki akar egy minimalista, kegyetlenül nehéz játékba órákat fektetni, ahol ráadásul egy síró csecsemőt kell irányítani?


Az első dolog, ami rögtön a játék elindítása után nyilvánvalóvá válik, az a bibliai szimbolika. A történet szerint Isaac (Izsák), a kisfiú menekülésre kényszerül, mert anyja az Úr hangját hallja: „áldozd fel nekem a fiadat”. A menekülés az alagsorba / pincébe vezet. Már ez a mozzanat valláskritikai gesztus, de még nem explicite a vallás ellen, hanem a megbomlott elméjűek valláson keresztül történő rossz cselekedetei ellen.

Ezeknek a cselekedeteknek a mementói fokozatosan tárulnak fel előttünk, ahogy egy nagyon egyszerű koncepció alapján haladunk szobáról szobára, és küzdünk meg képtelen szörnyekkel. Eleinte nem is értjük az egészet, de ha közelebbről megnézzük a szörnyeket, rá kell döbbennünk valami borzalmasra. Mindegyik ellenfél egy-egy halálnem, egy-egy bűn szimbolikus reprezentációja: találkozunk a Hét Főbűnnel, akasztott / agyonvert / éhező gyerekekkel, kiláncolt torzszülöttekkel, betegségtől eltorzult csecsemőkkel, rovarokkal és pókokkal, bibliai ikonográfiával.


Nem kell sokat töprengenünk az igazságon: az Anya egészen biztosan nem most kezdte ámokfutását. Az alagsorból indulva egyre mélyebbre jutunk, és egyre jobban megismerjük a gyermekekkel szemben elkövetett és elkövethető erőszakos cselekedetek teljes galériáját. Mivel az egész egy viszonylag gyermekded, aranyosnak nevezhető rajzvilágban van tálalva, igazán nem is tudunk ezzel az élménnyel mit kezdeni. Gyomorforgató és megmosolyogtató egyszerre. Nagyon szemléletes például, hogy az egyik felvett tárgynál kiírja: „Yay, cancer!”

Mi ez a játék, őszintén? Mire gondolt a fejlesztő közben?

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 11.
    2014. 12. 06. 13:42
    Nem kell szeretni. Ez nem erről szól.

    Ez egy eléggé elvont, nyomasztó témájú játék, mindenki saját preferenciája szerint döntse el, hogy tetszik-e neki vagy nem...

    (amúgy SZERINTEM nem undorító...most komolyan, mókás kakadarabok, meg pixeles szörnyek mászkálnak az undorító, amikor meg fotorealisztikusan kivégzel valakit egy játékban és fröcsög a vér, vagy egy fotorealisztikus horrorjáték az nem az? A valóság undorító, nem ez...)

    mikej95 Igen amúgy, komolyan lehet csak megöregedtem, de a Humble játékokkal hosszú órákat el tudok játszani, a hiperrealisztikus game-k meg nem kötnek le egyszerűen
    Cortex Command pl, zseniális.... Don't Starve, az egyik kedvenc játékom all-time. FTL is remek, de még tudnám sorolni.

    Amúgy ha 95-ben születtél a nicked alapján, akkor lehet nem találkoztál annyira régebbi DOS játékokkal. Érdemes kipróbálnod, dosbox emulátorban, mert az is kb ilyen filinget hoz. 1995 környékén és még pár évig forradalom volt a játékiparban. Amíg meg nem jelent a 3D. Természetesen az FPS-eknek jót tett, de minden más műfajból kiölte a lelket szerintem.
    Egyrészt akkoriban a 2D játékok sokkal jobban néztek ki, mint bármely 3D, másrészt manapság is majdnem szívesebben játszom 2D-s RTS-el mint 3D-ssel. Red Alert II / Tiberian Sun máig nagy kedvencem. Az új 3D-sek nyomába sem érnek

    Ezért üdítő színfolt az indie ipar
  • 10.
    2014. 12. 06. 13:23
    Csodálkozom itt mindenkin, mert ez a játék egyszerűen undorító. Szardarabok között kell lelőni a hasonlóan gusztustalan ellenséget, na ne. Értem én, hogy ma már minden művészet, de azért ez nem kéne.
  • 9.
    2014. 12. 06. 00:31
    Mostanában nagyon rászoktam az ilyen minimalista játékokra. 2-3 Humble Bundle keretében jártak gondoltam kipróbálom őket, azóta kipróbáltam olyanokat is amik nem jártak. Nagyon szórakoztatóak tudnak lenni és nem kell 20 patch a működésükhöz.
  • 8.
    2014. 12. 05. 20:27
    Amúgy néztem róla egy pro gameplay videót, és kb nem nagyon vágtam mit csinál benne az arc kb 1000 féle tárgy, kártya, pill, vending machine stb volt benne, amit mind érdemes ismerni... Szóval egy minimal játék, de óriási mélységgel.

    Ki kell próbálni Csak amúgy nagyon beteg huzamosabb ideig szerintem már-már nyomasztó
  • 7.
    2014. 12. 05. 19:46
    Egyetértek az előzőekkel, baromi jó cikk. A kedvenc science cikkek mellett ebben is megmutattátok, hogy jól írtok, és remek témákat hoztok
  • 6.
    2014. 12. 05. 17:57
    Sok streamet néztem róla twitch-csen, ki fogom próbálni.
    A cikk pedig jól lett megírva, pacsi.
  • 5.
    2014. 12. 05. 12:04
    Pedig év elején egyik fő szempont volt arculatváltásnál a hatékony keresés, ill. a termékszűkítő rendszer. Tudom, off téma... Nem keresek sokat, de amit beírtam oda, azt mind kiadta (a már raktáron nem lévő termékeket is). Cikkeket tényleg nehéz keresni.
  • 4.
    2014. 12. 05. 11:29
    Itt az iponon napi szinten jelennek meg ilyen minőségű írások. Egyik konkurens oldalon sincs ennyi jó, és érdekes cikk. Csak így tovább!

    Ui.: az oldal kereső funkciója viszont nagyon szar... soha semmit nem találok meg vele. Sem a cikkeket, sem a vásárolni kívánt árukat, és úgy általában is nehéz visszakeresni azokat a cikkeket, amik már nincsenek kint a Pretorians főoldalán. Valami jobb rendszert kellene erre kitalálni.
  • 3.
    2014. 12. 05. 11:27
    Hát...így kell egy játékról cikket írni. Ha nem toltam volna végig minden formában, akkor most kiírnám, hogy INSTABUY
  • 2.
    2014. 12. 05. 10:01
    Imádom ezt a játékot, az előző verziókat szanaszét játszottam és egyszerűen nem tudtam/tudom megunni. Iszonyú tartalmas és szerintem sok AAA-címet kenterbe ver. A Rebirth-öt még nem próbáltam de sejtésem szerint ezzel is rengeteg átjátszott órám lesz A cikk pedig tényleg nagyon jó lett, ennyire mélyen még nem is gondoltam bele.
  • 1.
    2014. 12. 05. 09:03
    Micsoda művészien megírt cikk. A játékot ugyan sosem fogom kipróbálni sem (értsd: torrent ), de meglepő volt, hogy ilyen szépen összeszedve, logikusan felépítve tudtad tálalni a játékról alkotott véleményed számunkra. Élvezet volt olvasni. Köszönöm.