Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Test Drive töri, avagy az idő négy kereke

  • Dátum | 2010.06.19 19:39
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Test Drive... Egy cím, amit sokáig imádtunk, majd még tovább utáltunk, hogy aztán újra imádjuk. Kevés játéksorozat van a világon, ami ennyire hullámzó minőséget mutat, s még kevesebb, melynek meg tudjuk bocsátani. A Test Drive azonban ilyen, hiszen a 2006-ban kiadott Test Drive Unlimited nem véletlenül lett klasszikus. Mivel a folytatásra sem kell már sokat várni, úgy gondoltuk, itt az ideje egy kis visszatekintésnek, hogy közelebbről is szemügyre vegyük ezt a patinás sorozatot. Öveket becsatolni, indul a száguldás egyik szerpentinről a másikra!

Minden így kezdődött...

Alan Miller és Bob Whitehead régi motorosnak számítottak a játékvilágban, holott 1984-ben ezt nem sokan mondhatták el magukról. Ma már minden bokorban találni egy nagy fejlesztőt vagy designert, de akkoriban az, hogy valaki már a '70-es években is játékok tervezésével kereste a kenyerét, mint ők, felfoghatatlan volt. Márpedig Alan és Bob az Atari 2600 1977-es startjától kezdve dolgoztak a gép legprominensebb játékain, hogy olyan klasszikusokkal ajándékozzák meg a világot, mint a Basketball vagy a Hangman. Bizony, az első cím így teljes, lévén ez volt az első kosárlabdás játék a világon (1978-at írtunk). Alan és Bob neve egyébként onnét is ismerős lehet, hogy ők alapították az Activisiont - igen, a kiadót, ami elsőként foglalkozott játékokkal úgy, hogy nem gyártott hardvert (az első "third-party" cég volt a piacon), s aminek jelenlegi főnöke, Bobby Kotick a játékipar kishitlerének nem túl becses szerepében tetszeleg. Ez azonban egy másik történet... Szóval Bob és Alan saját céget alapítottak, és minden rendben is ment 1983-ig, mikor is a konzolok egyeduralmát a személyi számítógépek látszottak fenyegetni. A két alapító fényes jövőt látott a masinákban, míg az akkorra már dollármilliókkal gazdálkodó Activision többi vezetője félt az új területtől, és nem egyezett bele a terjesztési kör szélesítésébe. Bob és Alan ezt egy roppant elegáns megoldással kerülte ki: elhagyták az Activisiont, és 1984-ben megalapították második közös vállalkozásukat, az Accolade-et.

Bob Whitehead és Alan Miller, az Activision és az Accolade alapítói
Bob Whitehead és Alan Miller, az Activision és az Accolade alapítói

Azok számára, akik észnél voltak már a '90-es években, az Accolade nem szorul részletes bemutatásra. A többiek kedvéért azonban fussunk át a cég történelmén, legalább nagy vonalakban. A legenda szerint a név az Activision-re utalt, ezért kezdődött Ac-vel, míg az Activision az ataris örökségnek köszönhette kezdőbetűjét. Az Accolade számítógépekre és konzolokra is fejleszteni kezdett, repertoárja pedig roppant bő volt. NES, SNES, Genesis, Playstation, Commodore 64, Atari 400 és 800, Amiga, Apple II, és persze PC. Semmi sem kerülte el a figyelmüket, s mivel a piac ezen szegmense akkortájt relatíve szűznek számított, kisvártatva sikeressé váltak. Ehhez persze az is hozzásegítette őket, hogy játékaik egyediek voltak, megmutatva ezzel a kreativitásban rejtőző, hegyeket mozgató erőt. Több neves szériát is útjára indítottak (HardBall, Jack Nicklaus, stb.), minket azonban most csak egy érdekel: a Test Drive.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 19.
    2010. 07. 31. 11:16
    Köszönjük az összefoglalót, élvezettel emlékszem vissza ezekre a játékokra (ha jól emlékszem - mert már rég volt -, akkor a Test Drive 1-et még XT-n toltam, és asszem kicsit szaggatott is )
  • 18.
    2010. 06. 29. 22:08
    És mellesleg 5-6 hozzászólással lejjebb már be is linkelték, de a keresőnk is azonnal kidobja ha beírjátok, és a cikkbe is be van linkelve. Figyeljünk egymásra
  • 17.
    2010. 06. 23. 21:56
    Szerintem már van olyan cikk, amiben az NFS-ek vannak, csak jóval visszább érdemes keresgélni.
  • 16.
    2010. 06. 23. 20:06
    Először a TDII-vel játszottam Amigán! Nagyon izgalmas volt, toltam neki, hogy minél jobb idő legyen, közben vigyázni kellett a rendőrautókkal is. A zenéjére is máig emlékszem!

    A NFS-ből az első részt próbáltam ki először, és nekem máig etalon! Verseny, rendőrök, a rájuk figyelmeztető radar.. ismerős téma. Csak éppen a grafika és a szimuláció klasszisokkal jobb, mint a TDII-ben volt. Ha valakinek nem bántja a szemét a 640x480-as kép, szerintem ma is megállja a helyét a játékélmény, hangulat terén! Én gyakran előveszem egy kis száguldozásra!

    A NFS sorozatot bemutató cikknek én is nagyon örülnék!!
  • 15.
    2010. 06. 21. 22:45
    én gran turismo 5-öt akarok pc-re!!!!!
  • 14.
    BiP
    2010. 06. 21. 08:36
    Phantomstranger: Köszi. A link elkerülte a figyelmemet.
    Gyorsan el is olvasom.
  • 13.
    2010. 06. 21. 00:19
    "Bízzunk benne, hogy az idei Hot Pursuittal az NFS is magára talál, és végre szemtanúi lehetünk a két titán összecsapásának."

    Úgy legyen! Bár nekem a Shift is tetszett. A ProStreet jó volt csak hamar meguntam, az Undercover-el kb fél órát játszottam.
  • 12.
    2010. 06. 20. 21:54
    gratulálok a cikkhez, hatalmas, élvezettel olvastam végig és az egyetemista éveimet idézte fel bennem, amikor a szorgalmi időszak fölösleges idejét ezekkel a játékokkal ütöttük el.

    Köszönöm
  • 11.
    2010. 06. 20. 19:05
    BiP: Már az is megvolt.

    De ha figyelmesen elolvasod a cikket, erre te is rájöhetsz:
    "A csapat ugyanis elhagyta Alan és Bob vállalatát, hogy aztán az EA szárnyai alatt próbáljon szerencsét a The Need for Speed című új játékkal. A srácokat a kanadai óriáskiadó 11 millió dollárért vette meg - ez akkoriban gigászi összeg volt. Az eredmény meg is lett, az NFS külön életet él, de ez egy másik sztori, amit már rég kitárgyaltunk."

    És link is található benne
  • 10.
    BiP
    2010. 06. 20. 16:59
    Amenophis: Ahogy LavX, én is a TD3-mal játszottam először. (Grand Pix Circuittel is nyomtuk, bár csak CGA-n, meg a motoros változatát is.) Igaz, korábban láttam már a TD1-et, de csak utólag játszottam vele, akkor már csak a poén kedvéért. Utána sok szünet, talán valamelyik Off-Roadot kipróbáltam még, de nem hagyott mély nyomot. A TDU pozitív csalódás volt, végig is játszottam, várom a 2-est. Jó lesz.

    (Amúgy ilyen kis történeti áttekintés jöhetne az NFS szériáról is. Ha már az is visszatér a gyökerekhez, és újra pozitívan lehet felidézni a régi jó (és rossz) emlékeket).
  • 9.
    2010. 06. 20. 16:02
    Nekem a Test Drive első két része és a negyedik volt meg. Én az elsőt szerettem leginkább. Az Unlimitednek csak a demoját töltöttem le Live-ról, de a TDU2-t már mindenképp megveszem... vagy talán még az egyet is előásom

    Amenophis:
    Igen, az a Grand Prix Circuit volt. Én is imádtam. Néha még ma is előveszem egy-egy körért Monzában. '88-as program egyébként.
    Kis ismertető: http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_Circuit
  • 8.
    2010. 06. 20. 14:24
    polarx: Az NFS U2 feletti játékokat a TDU bármikor veri nálam... Főleg a Shiftet, amiért egy forintot nem adnék. Jelenleg a kedvenc autós játékom a GRID.
  • 7.
    2010. 06. 20. 08:38
    LavX nfs ellen már a tdu egy is bőven nyerő volt.. ugyan kicsit árkád irányításra a tdu egy de azért nem volt vészes meg pont a valós életet szimulálná elméletben. nfs meg mi? egy full arkade f@s
  • 6.
    2010. 06. 20. 03:41
    Grand Prix Circuit!
  • 5.
    2010. 06. 20. 03:40
    Annak idején valahogy kimaradt a hazai játékosok életéből a TD3. Ehelyett (vagyis inkább mellette) az Accolade kiadott egy Grand Prix Championship (?) című játékot, amelyet sokan (köztük én is) a Test Drive 3-nak neveztünk. Ez egy forma1-es szimulátor volt, és talán itt köszöntek be először a valódi pályák. Ha jól tudom, 1988-89 körül jelent meg, és C64-re biztosan volt.
  • 4.
    2010. 06. 20. 00:25
    Én először a TD 3-mal játszottam, de mivel fél percen belűl mindig összetörtem a kocsit, ezért nem lett a kedvencem. Azután talán az off-roadot próbáltam ki(de lehet összekeverem valamivel). A TD unlimited meg gyönyörű volt! Soha nem láttam olyan szép autókat egy játékban. TDU 2-be azért már illene betenni törést, mert akkor tényleg lenne esélye az NFS ellen.
  • 3.
    2010. 06. 19. 23:06
    ah én ezek közül csak TD6-al játszottam de csodás volt
  • 2.
    2010. 06. 19. 22:26
    thx, javítva
  • 1.
    2010. 06. 19. 22:13
    C64-re is megjelent az első rész, szerintem érdemes lehet feltünteni.

    Ráadásul olyan forradalmi újítás volt benne, hogy a joystick-kal kellett váltani. Ha nem nyomtad a tűzgombot, akkor az előre-hátra a gáz-fék volt, ha pedig megnyomtad és lenyomva tartottad, akkor úgy kellett váltanod mint egy rendes autóban.