Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

TESO: Morrowind – A nosztalgia hullámain

  • Dátum | 2017.06.08 08:01
  • Szerző | Nephin
  • Csoport | JÁTÉK

"Most, hogy összegyűltünk itt a Templomban, hívőtársaim, végignézek rajtatok és látom, hogy gondok emésztenek benneteket, látom, hogy feszültek vagytok, látom, ahogy mozgolódtok széketeken és a vállatok felett hátrafelé pislogtok még most is, mikor hozzátok beszélek. És tudom, miért vagytok gondterheltek és feszültek, hiszen ki ne lenne gondterhelt, mikor a Vörös Hegy morog és bugyog? Ki ne lenne feszült, mikor Baar Dau megrengeti az eget, mikor ismeretlen daedrák jelennek meg a leváratlanabb helyeken, mikor azt suttogják, hogy maga a Nerevarine ébredt fel a hamuföldiek között?"

- Részlet Llevule kanonok Hit a Vörös Hegy árnyékában című művéből


15 év telt el, mióta először betettem (virtuális) lábamat az óriásgombák földjére… na jó, hajón hoztak, mint rabot, de ez részletkérdés. A The Elder Scrolls III: Morrowind egyszerűen lenyűgözött, nemcsak a kiváló története miatt: ez volt az első, grafikailag igazán élvezhető része a sorozatnak (a Daggerfall sem volt rossz, de azért ott rengeteg pixelhegybe ütköztünk annak idején). A Morrowind élő, lélegző világa rajtam kívül még rengeteg más játékost magába szippantott, valószínűleg kitörölhetetlenül belénk ivódtak a tengermorajlással kísért kezdőszavak: „Hé! Hé, ébresztő!”


Ezelőtt sosem láttam ennyire élethű vizet, de ott volt a zene is, ami másfél évtizeddel később sem veszített varázsából és az egyik legjobb főcímdal, melyet valaha szerepjátékhoz szereztek (határtalan örömömre szolgál, hogy a DLC érkezésével a TESO introzenéje is ezen alapszik – imádom!). Lélegzetelállító volt a játék által kínált szabadság, az, hogy oda mentünk, ahová akartunk (legfeljebb jól orrbavertek minket), és a képernyő elé szegezett, ahogy lassanként kibontakozott a sztori.

De miért varázsol el ennyire a Morrowind még másfél évtized elmúltával is? Nos, erre a kérdésre nyilván mindenki más választ adna, de az biztos, hogy a történet, a világ és a játékélmény egyedülálló keverékének hatalmas szerepe van benne, főleg ez az, amiért Vvardenfell vulkáni szigetén átélt kalandjaink olyan különlegesek.

15 év telt el és most a The Elder Scrolls Online ad lehetőséget, hogy visszatérjünk a szigetre, mely annyi emléket hordoz. Mikor először meghallottam a kiegészítő hírét, illetve azt, hogy mi lesz a téma, szó szerint csaknem kiugrottam a bőrömből: te jó ég! Vajon mi változik, mi lesz ugyanolyan, mint ahogy a fejemben él, melyik ismerőssel találkozom majd újra, hogy néznek ki a jól ismert helyszínek a TESO 700 évvel korábbi idejében?


Gondolom el tudjátok képzelni, hogy tűkön ülve vártam az első bejelentkezést a kiegészítő telepítése után. Gyerünk már, nézzük, ahhaamm, szóval hajón hoznak, mint rabot… Ez mintha ismerős lenne valahonnan! Valóban, a TESO új fejezete az eredeti Morrowindhez hasonlóan indul, bár az események most sokkal dinamikusabban követik egymást.

2002-ben még egyszerűen kitettek minket a partra, de most önerőből kell megszöknünk a rabszolgakereskedőktől. Szerencsére rövid úton összefutunk a Dark Brotherhood DLC-ben megismert Naryu Viriannal, így nem adódik túl sok probléma: a Morag Tong oszlopos tagja segít eljutni Vvardenfellbe, ha cserébe mi megcsinálunk egy-két dolgot annak érdekében, hogy elvégezhesse aktuális feladatát. Miután ennek eleget teszünk, meg is érkezünk Seyda Neenbe.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 10.
    2017. 06. 12. 17:04
    Furcsa elmeny atulni egy TES MMO-ra tobb, mint 10 ev aktiv jatek utan, de hogy egesz oszinte legyek, en nagyon megszerettem. Egeszen mas, mint az offline jatekok nyilvan, viszont a single player elmeny szerintem nagyszeruen el van talalva. Kellett par ora, mire belerazodtam kelloen, de nagyon elveztem, hogy nem a klasszikus olj meg 10 mudcrabet jellegu questek vannak, hanem meglepoen jol strukturalt a sztori, es csomo dungeon + kuldetes gondolkodast igenyel, amit rovid de tartalmas MMO-s palyafutasom alatt nem sokszor tapasztaltam
  • 9.
    2017. 06. 11. 10:37
    Türelemmel várom inkább a Skywindet.
  • 8.
    2017. 06. 09. 08:28
    Én sokszor adtam esélyt a TESO-nak, de még a kieg kijövetele sem tudott visszacsábítani sajnos - maradok FF XIV player.
  • 7.
    LGx
    2017. 06. 09. 08:22
    én meg elővettem a Morrowind overhaul mod-ot
    sajnos hatalmas csalódás volt a TESO, semmiképp nem kap még egy esélyt...
  • 6.
    2017. 06. 08. 16:08
    Ez igaz, a távolságok kicsit összementek.
  • 5.
    2017. 06. 08. 16:07
    Psszt, wayshrine-ok?
  • 4.
    XiX
    2017. 06. 08. 12:53
    Fast travel van?

    Igen! (nem).
  • 3.
    2017. 06. 08. 10:58
    Ezt a linket nézzétek meg
    ITT KEZDŐDÖTT A MORROWIND
    Feltorlódtak a régi emlékek..
    Könyörgöm offlinebe ugyanezt!
    A Régi könyvtárat ami egy másik városba volt behozták a kezdőváros mellé minden nagyon közel van !
  • 2.
    2017. 06. 08. 10:09
    na remek, most dilemmázhatok, hogy megvegyem-e, mert sajnos a lore/nosztalgia kivételével meglehetősen csalódás számomra a játék eddig. Biztos velem van a gond, de egy moddolt skyrim után elég kevés, és mint mmorpg is eléggé gyengének érzem
  • 1.
    2017. 06. 08. 09:40
    Köszönjük,már vártam róla kritikát és csak emiatt a DLC miatt meg is fogom venni a TESO-t.Morrowind mai napig az egyik legeredetibb földönkívüli világ amit valaha alkottak,jó lesz benne újra elmerülni.Külön tetszik,hogy ennyi régi karakterrel találkozhatunk benne.