Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

TESO: Dark Brotherhood DLC – A félelem íze

  • Dátum | 2016.06.30 23:59
  • Szerző | Nephin
  • Csoport | JÁTÉK

Az Elder Scrolls-játékoknak vannak olyan emblematikus elemei, melyek (majdnem) minden epizódban jelen vannak, átívelnek az egyes történelmi korok között. Ilyen például a tolvajok céhe vagy az orgyilkosklán. Az első már korábban megjelent a The Elder Scrolls Online-ban (a továbbiakban TESO) egy külön DLC-ben, a Dark Brotherhoodra viszont idáig kellett várnunk.

A kiegészítőt 2000 crownért vehetjük meg a játék boltjában, ami nagyjából 20 dollárnyi befektetést jelent, ha nem vagyunk előfizetők – ez utóbbi esetben az előfizetés ideje alatt hozzáférünk a DLC tartalmához, vagy biztosra menve megvehetjük az előfizetésért összegyűlt crownjainkból.

Ha játszottunk az előző, vagyis a tolvajcéhet bevezető Thieves Guild DLC-vel, nagyjából tudjuk, mire számíthatunk: kapunk egy új skillágat, melyre szükségünk lesz ahhoz, hogy előrehaladhassunk a DLC történetében. Az ág minden szintjén új sztoriküldetést kapunk nagyjából a nyolcadik szintig, de a képességeket ezután is tovább húzhatjuk, ha akarjuk. Ez azzal is jár, hogy ha az aktuális elvégzett feladatokkal nem értük el a következő lépcsőt, farmolnunk kell hozzá, ez most sem tetszett annyira, de nyilván relatív, kit mennyire riaszt el egy kis grind.


A történet nem rossz, ráadásul megkapjuk hozzá az Aranypartot (nem túl nagy) új területként, vagyis Anvil és Kvatch városa is elérhető lesz a továbbiakban, ezek az Oblivionból lehetnek ismerősek. Mindig az egyik kedvenc időtöltésem a korábbi játékokból ismert helyszínek összehasonlítása a TESO-ban lévő megfelelőjükkel, ezúttal is sok örömöt lelhettem ebben. A DLC PvE-fókuszú és szólóbarát, tehát gyakorlatilag egyedül is végigvihetjük, ami mondjuk ezúttal sem túl szerencsés az MMO-jelleg szempontjából, de már nem érhet minket meglepetésként a korábbi kiegészítők után – nyilvánvaló, hogy a Zenimax a szólózható tartalomra helyezi a hangsúlyt, a csapatolás megmarad az insták, trialok és a PvP részre. Sokáig próbáltak egyensúlyozni az offline játékok rajongóinak igényei és az "MMO-kockák" elvárásai között, úgy tűnik, feladták ezt és egy olyan hibrid utat követnek, melyben azért kicsit háttérbe szorulnak a társas feladatok. Sajnos vagy nem sajnos, ez nem csak a TESO sajátossága, a legtöbb konkurens MMO hasonló cipőben jár kisebb vagy nagyobb mértékben. Azt hiszem, mi magunk, játékosok is megváltoztunk az utóbbi időben, egy nagy MMO-generáció felnőtt, családossá vált és már nincs annyi időnk a játékokra, mint régen, az „ifjoncok” pedig sokkal gyorsabb eredményeket és jutalmazást követelnek egy MMO-ban, nincs sok értelme grandiózus, nagyon nehéz, sokfős tartalmat készíteni. Kicsit azért sajnálom a dolgot, ebben nyilván van némi nosztalgia, de akkor is…


Visszakanyarodva a történethez, ahogy mondtam, nem rossz, lehetne talán kicsit hosszabb, néhány kérdésre nem igazán kaptunk választ, de igazán szórakoztató időtöltést jelentett. A tolvajcéhtől kapott feladatokhoz hasonlóan az orgyilkosok is adnak különböző mellékküldetéseket, melyek jó lehetőséget nyújtanak a korábban említett szintezésre, ha megakadtunk a főszálban. Totálisan a Dark Brotherhoodhoz kötött újdonság viszont a Blade of Woe, a „szellemtőr” passzív képesség, mely gyakorlatilag egy animáció a rejtőzködésből indított gyilkosságok véghezviteléhez. A DLC skillága is nagyrészt ezen képesség fejlesztésére épül. Itt hadd álljak meg egy pillanatra. Van még egy újdonság, az úgynevezett kill cam, mely lelassítva mutatja azt a bizonyos halálos döfést, torokátvágást vagy éppen ami sikerül, meglehetősen explicit módon: a vércseppek szanaszét repülnek, mindez premier plánban. Néhány klántársam fogalmazta meg azt az érzést, ami elfoghat minket emiatt: a Dark Brotherhood az első DLC, amit olykor viszolyogva játszottak, vagy semmiképp sem akkora lelkesedéssel, hiszen itt muszáj gyilkolnunk, sokszor ártatlanokat is, plusz az egészet jól az arcunkba is nyomják. Nyilván vannak szerepjátékos szempontok és egy orgyilkosokra fókuszáló kiegészítőtől mi mást várjunk, de megfontolandó szempont a vásárlásnál, lesz-e hozzá gyomrunk. Az esetleges ellenérzések viszont bizonyítják, hogy a kill cam által szolgáltatott látvány hatásos, jól sikerült, filmszerű elemeket csempész a játékba.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2016. 07. 01. 14:51
    Az előfizetéshez 2500 pénz/hó körül is hozzá lehet jutni, az a zsák tényleg jó, de szerintem főleg a vele járó crownok miatt éri meg ennyiért, 4k-ért valóban nem biztos.

    Külsőleg talán tényleg hasonló az új terület az eddigiekhez, de a Blade of Woe nagyon nagy újítás, teljesen más játékélményt ad, mint az eddigi fegyverek, plusz ott a sztori is. Szerintem megéri a 2k crownt a DLC, bár - ahogy írtam - elmarad az orkoktól.
  • 1.
    2016. 07. 01. 10:46
    Majdnem elgondolkoztam hogy újra előveszem, a sok korlátozás feloldása és TES világ sötét oldala is végre eljött. Viszont, az új tartalom screenshotok alapján a régi építőelemek újrahasznosítva. És a 4k / hónap egy olyan zsákért aminek alapból benne kéne lenni a játékban elég kiábrándító.