Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Tekken 7 - Családi viszályok

  • Dátum | 2017.06.12 12:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Az biztos, hogy a Bandai Namco nem nagyon kapkodta el a Tekken 7-et. Abban is biztos vagyok, hogy ennek köze lehet ahhoz, hogy a Capcom túl korán adta ki a Street Fighter V-öt, és habár alapvetően a játék rendben volt, a tartalommal kapcsolatban elég sok kifogásolnivalónk lehetett. A Tekken 7 még 2015-ben jelent meg a japán játéktermekben, azonban a Bandai Namco úgy érezhette az ott látottaknál több kell, így inkább még két további évig dolgozott a konzolos (és most már PC-s) kiadásokon.

A végeredmény számos szempontból impresszív, néhány furcsaság azonban akad sajnos. De kezdjük a jó dolgokkal: az InJustice 2-höz hasonlóan itt is kapunk egy sztori módot, melynek neve The Mishima Saga, és a nevének megfelelően a Tekken két központi karaktere, Kazuya és Heihachi történetét igyekszik elmesélni. A Tekken története mindig is eléggé követhetetlen volt (persze sosem ez volt a lényege), valószínűleg erre a készítők is rájöttek, így most tulajdonképpen az egész szériát igyekeznek megmagyarázni. Ehhez kifejezetten jó választása volt, hogy magát a sztorit tulajdonképpen egy újságíró narrálja, aki átélte a Mishima-család rettenetes tetteit.


Ez egy kedves kis gesztus a rajongók számára, hiszen menet közben több régebbi eseményt és harcot is átélhetünk újra, de sajnos az egész nem tart tovább 2-3 óránál. A nehézségi szintet érdemes jól megválasztani, mert egyébként nem olyan könnyű, mint amilyennek elsőnek tűnik. Igaz, kizárólag a sztori módban kapunk egy kis segítséget, a csak itt aktiválható szupererős támadásokkal, amivel a fejlesztők célja valószínűleg az lehetett, hogy ne akadjunk el hosszabb időre a történetben, de sokszor még ezek sem fognak kihúzni minket a csávából.

Az előre renderelt átvezető animációk egyébként nagyon szépek lettek és remekül illeszkednek a játékmenethez, ráadásul a harcok közben összeszedett pénzből később a galériában feloldhatjuk az összes korábbi Tekken-epizód minden átvezető animációját (még a két Tekken Tag Tournamentét is). És habár dicséretes, hogy a készítők próbálták kicsit a helyére rakni az egész történetet, az már probléma, hogy nagyon hirtelen ér véget és egy csomó dolgot a levegőben lógva hagy.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2017. 06. 17. 07:49
    Üdv.!

    A Killer Instinct-re emlékszik még valaki a 90-es évekből? Elég jó - és ráadásul ingyen is játszható verziót adott ki belőle a Microsoft.
  • 6.
    2017. 06. 15. 23:37
    Elég gyenge a grafikája...
  • 5.
    2017. 06. 13. 20:37
    Akkor lefordítom mert pont a lényeget nem értetted meg, csak a szavakat egyenként.

    A sztori faék egyszerű volt ugyan, de a kedvenc karaktereink személyes sztorijai érdekelt bennünket, nem valami naaaagy hablaty a Mishima klán belügyeiből ahol a karakterek bele vannak erőltetve Heihachi és Kazuya cívódásának történetébe.

    A hosszú kombókat bizony ismerjük, van mikor jó dolognak tartjuk, máskor szívből utáljuk a létezését.
    A gond akkor kezdődik, amikor nem kombóval hanem jugglinggal tartanak a levegőben, és gyakorlatilag csak nézni lehet a meccset és várni hogy a másik elrontja e a reptetést.

    A 3. részben is volt lehetőség a levegőben bele-belerúgni a másikba, de az újabb és újabb részekben egyenesen támogatta a rendszer ezt a fajta küzdelmet. Egy egy meccsemen online egy felreptetés után letehettem a kontrollert, ihattam egy korty vizet mire újra átvehettem az irányítást... Ez egy vicc!

    Azokat a villódzásokat meg nézd meg újra... Akadtak találatjelző effektek, csak most már sokszor alig látni a karaktert egy egy effekt mögött. Mintha valami elkaffantott king of fighters vagy marvel vs capcom játékot néznék ahol a fél képernyő robbanásokkal meg energiakitörésekkel van tele, miközben csak egy fejrúgást vittem be.

    A mozgás is emiatt érződik vergődésnek. Plusz a légiharc is emiatt működik. Gondolj bele mennyivel másabb lenne a játék ha a felütéseknél és eséseknél egy rongybaba effekt kapcsolna be és a sebzés is jelentősen csökken ha csak a lábát csípem el a levegőben utánaütésnél.
  • 4.
    2017. 06. 13. 19:20
    Jar a pont.
  • 3.
    2017. 06. 13. 16:28
    Az ismerősi körömből sokan játszanak verekedős játékokkal, sokan Tekken fanok, de olyat még senkitől nem hallottam, hogy ők a faék egyszerűségű sztori miatt nyomták volna.

    Régen is lehetett hosszú kombókat nyomni ha ismerted a karaktered, és a Tekken 3-ban is volt már épp elég villódzás.
  • 2.
    2017. 06. 12. 14:52
    Cáfolom! Nekem és pár közeli tekken fan ismerősömnek a sztori volt a lényeg, és az hogy egy relatíve realisztikus világot alkottak meg a készítők. Az hogy egymás ellen is csapathattuk csak a hab volt a tortán.

    Viszont sokan elkezdtünk eltávolodni a játéktól, mert a sztori már csak mellékes volt, vagy olyan irányíthatatlan volt hogy már fájt. A mozgások pedig, a kezdeti mindent meg tudsz szinte csinálni ha ügyes vagyról átment a villog minden ha kell ha nem, és beviszem a 10es kombót a levegőben hülyeségig.

    Ha a SF vagy az MK rángatózását akarom látni akkor játszom azokkal, nem pedig a tekkennel...
  • 1.
    2017. 06. 12. 14:30
    Ezekben a játékokban soha nem a sztori, vagy az árkád mód volt a lényeg szerintem. Fontosabb, hogy sok karakter és pálya legyen, azok pedig igényesen ki legyenek dolgozva. Úgyis egymás ellen igaziak ezek a játékok, nem a gép ellen.

    "De nem csak ezzel kapcsolatban érte el a modern idők szele a Tekkent, hanem a karakterek testreszabhatóságával is." Ez a mondat számomra azért furcsa mert Tekkenben már régóta testre lehet szabni a karaktereinket. A korábbi verziókban is nagyon sok ruha és biszbasz állt rendelkezésre, ez nem újdonság.

    Ezen felül jó lett volna, ha az online mód minőségéről szóltatok volna pár szót. Gyorsan talál ellenfelet, nem laggol jó internetkapcsolat mellett, stb? Ezek nagyon fontos információk szerintem. Amit szintén jó lett volna részletezni a cikkben, hogy milyen új harcosok kerültek be, és mely öreg motorosok nem elérhetőek az új verzióban.