Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

SWTOR - Aranyifjúból fekete bárány, majd joviális nagybácsi

  • Dátum | 2015.06.25 08:01
  • Szerző | Nephin
  • Csoport | JÁTÉK

Jer, ifjú padawan, ma különleges tanórát tartunk. Ideje, hogy megismerd a Régi Köztársaság időszakát, a hősöket, a csatákat, a kort, mikor rendünk még sokkal, nagyon sokkal több tagot számlált és nem kellett bujkálnunk a Birodalom szolgái elől. Tessék, az adatkristály… óvatosan, törékeny és egyedi ritkaság! Helyezd magad kényelembe és hagyd, hogy lefusson a program…

Kezdetben volt a Star Wars Galaxies a maga végtelen sandbox-világával, a rengeteg lehetőséggel, a kötetlen játékmenettel – a játékosok imádták. Egy szerencsétlen frissítés aztán ürömmé változtatta a mézet és a korábbi kedvenc szép lassan elvesztette támogatói bázisának csaknem egészét, néhány fanatikus r ajongó kivételével. Hosszú ideig csend honolt a Star Wars szerepjátékok világában, melyet csak néha tört meg egy-egy zajosabb siker, mint például a KotOR-széria a maga single player varázslatával. 2009 körül azonban ismét színre lépett a BioWare (hiszen a KotOR is az övék), a számítógépes szerepjátékok óriása (kézenfogva az EA-vel) és hatalmas felhajtás közepette bejelentette a Star Wars: The Old Republic (a továbbiakban SWTOR) érkeztét, ami aztán 2011 decemberében következett be.


Egy jelentős réteg azonnal elkezdte legédesebb vágyálmainak valóra válását vizionálni, melynek természetesen hangot is adtak az internetes fórumokon, így remekül működött az öngerjesztő hisztéria. A BioWare először maflán vigyorogva örült a hírverésnek, aztán mikor bejelentettek néhány olyan játékelemet, melyek a korlátozásokról szóltak (nincs úszás, nincs nappal és éjszaka váltakozása, nincs ruhafestés, az űrharc csak jelképesen szerepel egy minijátékban) és megindult az első konkrét gyűlölethullám, leesett nekik, hogy azért ez nem lesz fáklyásmenet.

Az új MMO több, mint 3000 évvel a filmek időszaka elé pozícionálta történetét. Akkoriban több száz generáció óta a Galaktikus Köztársaság szavatolta a békét a legendás Jedi Rend segítségével. Néhány évszázaddal a játék kora előtt ugyan megjelent egy új fenyegetés a Sith Birodalom képében, de egy gyors háborúban legyőzték őket és úgy tűnt, mind egy szálig kihaltak. A jedik mindenesetre szemmel tartották Korribant, a sithek szülőbolygóját, melynek sötét mélyén továbbra is ott lapult a gonosz. Valamit azonban nagyon benéztek, mert egy szép napon megjelent az újjászületett Birodalom, megtámogatva egy tekintélyes méretű hajóflottával, hadsereggel, robotokkal és rengeteg sith-tel. Folyamatos köztársasági vereségek után odáig fajult a helyzet, hogy a Birodalom egészen a központi világig, Coruscantig jutott, ahol egy trükkel lerombolták a Jedi Templomot és az egész bolygót túszul ejtve kikényszerítették a Coruscanti Békeszerződést, mely lezárta a háborút és lefektette az új status quo határait, természetesen jelentős területeket juttatva a Birodalomnak a Galaxisban. Ebbe a felszínen nyugodt, de puskaporos hordóként csak a szikrára váró szituációba csöppenünk bele játékosként.



A bétatesztekre szó szerint milliók jelentkeztek és ez egyrészt megerősítette a lelkes közönséget, hogy érdemes várniuk a játékra, másrészt a bugok és hibák újabb táptalajt adtak a hangosan fanyalgók érveinek. Az indulás is hasonlóan ambivalensre sikeredett: egyrészt végre hozzáférhettünk a remekbe szabott, teljesen szinkronizált, class-specifikus, igazi BioWare-szintű történetekhez, másrészt viszont úgy tűnt, mintha a fejlesztők lefagytak volna, vagy kollektíven távoztak a Bahamákra kipihenni a fáradalmakat: a kommunikáció súlyos sebektől szenvedett, a support nem válaszolt, ha igen, érdemlegeset nem nagyon mondott, beállt a teljes káosz. Sajnos néhány dologban nagy szükség lett volna rájuk, lásd például a befejezhetetlen raid (itt operation) esetét, vagy egyes class-sztorik jókora bugjait, amik gyakorlatilag lehetetlenné tették a haladást. Az internet lángolt a felháborodott kommentektől, három hónap alatt az induláskori tömeg jókora része egyszerűen elpárolgott, bár azért annyira nem volt rossz a helyzet, mint ahogy néhány kedves „támogató” beállítani próbálta.

Az EA, mint minden épeszű kiadó, menteni próbálta, ami menthető: az amúgy igen magas fejlesztési költségeket ugyan bőven visszakapták, de elkezdték alkalmazni a szokásos költséghatékonyság-növelő intézkedéseket. Megkezdődött a készítőcsapat karcsúsítása, visszafogták a frissítések ütemét, összevontak jónéhány szervert, aztán bevetették a végső fegyvert is: ingyenesen játszhatóvá tették a játékot egy hármas rendszerrel, melyben vannak az előfizetők, akik bónuszokat kapnak, vannak a preferred játékosok, akik már vásároltak valamit a Cartel Marketnek nevezett ingame shopban, és néhány korlátozással kénytelenek együtt élni, illetve a teljesen ingyen játszók, akiknek lépten-nyomon akadályokat jelenthet az, hogy cserébe számtalan ponton blokkokba, feloldandó hozzáférésekbe és hasonló finomságokba ütköznek. A nagy húzás fényesen bevált, a játékosszám az egekbe szökött és a játék jelenleg igazán tisztességes bevételt termel az óriáscégnek. Lássuk hát, most mivel vár minket az SWTOR.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 32.
    2015. 07. 04. 22:47
    Ha fizetnének se...
  • 31.
    2015. 07. 03. 19:48
    Jah-jah azt is végigtoltam, és bár nem volt rossz, az irányíthatóság ott sem volt tökéletes, főleg a QTE-kkel nem voltam kibékülve, azok botrányosan rosszul sikerültek.
    Ezen felül mindkét rész nagyon rövid lett, és a 2. rész már erőltetett is lett.
    Az elsőnek még tetszett a story-ja, a másodikban már érződött az ötlettelenség. Ettől függetlenül sem volt rossz játék, de nem volt egy felejthetetlen élmény sem.
  • 30.
    2015. 06. 29. 20:32
    Force Unleashed? Nem egy tökéletesen játék, de a Star Warsos történet miatt egyszer érdemes végigjátszani.

    Az irányítása sem ilyen

    Mondjuk konzolport, szóval gamepad ajánlott hozzá.
  • 29.
    2015. 06. 29. 19:56
    És hova, a kertbe?
  • 28.
    2015. 06. 29. 10:16
    Opsoknál és Flash Pointoknál teljesen mindegy, hogy Jedi vagy Sith lennél, attól lehetne közösen játszani. A cikkben is le van írva, hogy ha valamilyen párbeszéd van és választani kell ,hogy ölsz vagy életben hagysz, te azt a pontot kapod amire böktél. Na meg Köztársasági oldalon is lehet gonosznak lenni vagy birodalomban jónak. Tank vagy healer karakterek viszonylag könnyen eltudnak menni akárhova, de a DPS igencsak szív sokszor, főleg egy flash pointra várva, valamikor fél nap várakozási idő.

    Szóval itt end game szempontjából teljesen mind1 ki melyik oldalon áll, a sztori és hovatartozás ekkor már értelmét vesztette, a cél közös.

    Még PVP-ben sincs értelme a két flottának jelen helyzetben, mivel köztársasági lehet köztársasági ellen is.
  • 27.
    2015. 06. 29. 08:31
    pve szervereken eleve nem volt értelme élesen különválasztani a két oldalt, és miután látszott, hogy engine szinten kinyírták az open world pvp-t, ott se sok. sokkal hamarabb és nyíltabban össze kellett volna terelni a két oldalt.
  • 26.
    2015. 06. 28. 22:36
    Jah, még annyit tennék hozzá, hogy a Mass Effect (szintén Bioware) viszont a valaha volt legnagyobb kedvenc játékom. Minden részét kitoltam vagy 10-szer, és főleg az első tetszett, ahol rengeteg képesség volt, meg normálisan lehetett fejleszteni őket, meg a fegyvereket, páncélokat. A 2. és 3. részben sajnos már nagyon vissza volt ez butítva.
    Szóval jól indult ez a SWTOR is, jót mosolyogtam azon, hogy itt is lehetett sebhelyet választani .
    Aztán tényleg az irányíthatóságon ment el nálam a dolog.
  • 25.
    2015. 06. 28. 17:21
    Áh, én nem vagyok MMO-s, online játékokkal sem játszom soha, engem zavar az a tény, hogy x idő elteltével lezárják a szervereket, és onnantól kb annyi. Én ha megveszek valamit, szeretem tudni, hogy sok év után is fel tudom majd tenni egy gépre (ha mást nem egy régi vasra) és tudok vele játszani. Mint ahogy a mai napig tolom a rég nagy kedvenceimet. Egy évben egyszer biztos előkerül a Red Alert 2, vagy a Halo, sőt néha még egy kis UT is.

    Szóval nekem ez csak és kizárólag a Star Wars miatt, és a jó (nak tűnő) story miatt volt vonzó. 2004 óta van internetem itthon, ez volt az első online játék amit kipróbáltam, és hát kár, nagy kár, de nagyon nem jött be. Mondják mindent meg lehet szokni, de én olyan vagyok, hogy ha valamivel ennyire nem jövök ki elsőre, akkor nem lesz belőle nagy szerelem. Windows 8-at 2 éve használom tableten, arra is azt mondták, hogy meg lehet szokni pár hét alatt, azt is gyűlölöm mérhetetlenül.

    Ugyan ez van ezzel a fajta irányítással. Nem jön be, innentől minden perc csak szenvedés lenne. Lehet, hogy belejönnék, de szeretni biztos soha nem szeretném, innentől nincs értelme ezzel játszanom.

    Pedig nagyon szívesen végigtolnám a story miatt, mert ritkán van jó story-val megáldott SW játék. Az utolsó, amit maradéktalanul élveztem, az SOTE volt, úgy 1998 körül...
  • 24.
    2015. 06. 28. 15:08
    "jó lenne közösen a jónak és gonosznak elmennie operationokra"

    Jól hangzik, főleg ha összeakad egy dark lovag meg egy lightos inkvizítor és egymásra licitálnak, hogy: - De jó neked, a dark side sokkal jobb, bár én is ott lehetnék, csak ez a k*rva röghöz kötés...
    - Lol, amit az Akadémia csinál a növendékekkel az semmi, nálunk sokkal durvább kötelmek vannak... pedig de szívesen itthagynám ezt az egészet, úgy unom a politikát meg a sok kavarást, a light side sokkal jobb
    - Frászt, a dark side a jobb, tudnám mi a fenének álltam be Jedinek
    - Nem, a light side a király, nem is tudod milyen jó neked

    és akkor jön a neutral (mármint csak a saját zsebét néző) csempész, hogy: Kussoljatok már, nem tudunk a boss-ra figyelni, mindjárt rátok nyomok egy "Heal-t", azt a kellemes fajtát amit Greedo is kapott
    (izé, mármint kapni fog, a jövőben valamikor)
  • 23.
    2015. 06. 28. 12:40
    Nekem 7 karaktert sikerül felhúzni, aktívan jártam az operationokra, sok időt töltöttem vele. Ha csak a sztori miatt akar valaki játszani, annak felesleges előfizetnie, viszont end game játékosoknak erősen ajánlott.

    Sajnos a bugokat nagyon nehezen és sokára javítják, még azokat is, amik hatalmasak. Az update rendszer siralmas, egy nagyobb frissítés során akár fél órát is frissít a játék és szabályosan kinyírja a HDD-t a sokadik frissítés után. A frissítések után sokszor rosszabb a játék.... A mapok nem valami gyorsan töltenek be, bár némelyik igaz elég nagy. A játéknak van egy fapados grafikája ami ahhoz képest eléggé erőforrás igényes, képes úgy megizzasztani a gépet adott esetekben, mint egy Crysis, pedig ég és föld a különbség a látványban. Volt valami textúra frissítés pár hónapja és azóta 16-os operationra az emberek java nem tud elmenni, mert van kemény 5-10 FPS, ha csak nincs izmosabb gépe, de még azok is panaszkodnak sokszor.

    Csak megerősíteni tudom, hogy az operationok vagy nagyon könnyen vagy nagyon nehezen játszhatóak. Legutóbb a Revanos kiegészítőnél pl, ahol ha az embernek nem volt szinte a legjobb felszerelése esélye nem volt a 3. Bossnál (Underlurker), míg a többit röhögve lelehetett ölni, mindezt sztori módban, ami eléggé érdekes.

    Aki end gamet akar játszani annak este érdemes fent lennie, főleg 10 óra után, akkor már csak a kemény mag van fent jobban és nem "bénábbak".

    Magyar Guild ami aktív és ér is valamit nincs is talán. Én a Köztársasági oldalon játszottam inkább, és mindig az volt, hogy összevesztek az emberek jelentéktelen dolgokon és szétestek a csapatok. Birodalmi oldalon nem sokat játszottam de ott is ez a helyzet az elbeszélések alapján. Az én Guildem mára szétesett, elmentek Guild War 2 -t játszani sokan, valaki csak megunta, én utóbbi...

    A sok siránkozás mellett azért van jó oldala is a játéknak, nyilván nem azért játszottam vele mert rossz, csak sok benne a hiba. Sokan a KOTOR miatt játszanak vele leginkább. Sajnos KOTOR 3 nem lesz, aki kíváncsi rá mi lett Revannal, azt itt kap rá "magyarázatot". Eleinte Flashpointok vezetnek hozzá ahol a KOTOR 2 főszereplőjével is találkozunk, majd jön a kiegészítő ami Revanról szól.

    Mivel F2P egy próbát megér mindenkinek, de ne az elején várjátok, hogy üssön a játék, ahhoz legalább lvl 30-at nemárt szerintem elérni, mire az embernek lesznek értelmesebb skilljei.

    Amit én nagyon javasolnék a fejlesztőknek, hogy nagyobb átjárás legyen a birodalom és köztársaság között. Most van mind a két félnek egy saját flottája, központi helye, ahol lehet vásárolni, stb., na ez szerintem lehetne közös és jó lenne közösen a jónak és gonosznak elmennie operationokra, mert sokszor emberhiány van...

    Tudnék még sok mindent írni róla, de ennyi most elég
  • 22.
    2015. 06. 28. 00:50
    Anno én a KotOR 1-2-vel voltam így, gyors uninstall az irányítás miatt, mondom nekem ez nem fog menni.

    Aztán kipróbáltam az SWTOR-t, ahol újra "felbukkant" a számomra furcsa irányítás, de pár óra után meg lehet szokni, persze így is előfordult, hogy emiatt haltam meg.

    Az SWTOR az első "igazi" MMO, amivel játszottam (a World of Thanks és Warplanes azért más kávéház), el is voltam vele jó ideig, elő is fizettem 2-3 hónapra, aztán meguntam.

    Egyszerűen annyit kell benne mászkálni, hogy az már nem emberi.
    Én főleg ezért hagytam ott, tavaly kb. november óta be sem léptem.

    Időrablók ezek az MMO-k, az már biztos, de mondjuk ez a Witcher 3-ról is elmondható, amit szintén hanyagolok (de nem azért, mert meguntam), mert néha egyszerűen csak a kevesebb időt igénylő játékokra van igényem (BF4 pl.).

    Na elkanyarodtam a témától....
    Szóval, ha maga a játék tetszik, akkor szerintem megéri kicsit jobban ránézni az irányításra, azért elég hamar bele lehet jönni, nem kell hozzá azért olyan sok idő.
  • 21.
    2015. 06. 28. 00:04
    Azt tudom mondani, amit Pogg, ez a default MMO irányítás, de persze elhiszem, hogy FPS/TPS-hez szokott embernek furcsa. Az akciójátékszerűbb MMO-k közé tartozik még az ESO, sőt, ott van FPS nézet is, esetleg tegyél egy próbát vele.
  • 20.
    2015. 06. 27. 23:21
    Fura, mivel irányítás / játékmenet oldalról a TOR a legtipikusabb, default MMO, ugyanazzal a kontrollal ami nem is nagyon változott több, mint 10 éve... kvázi szabvány.

    De ha shooter nézet kell, és MMO-n belül a változatosság kedvéért, akkor ott a másik Star, a Trek a felszíni rész TPS módban is játszható.
    Vannak az akció-MMOk is, mint a Neverwinter vagy a Tera, fixen egérhez ragasztott kamerával. Ha pedig még az is kevés, ott a Defiance vagy a Firefall
  • 19.
    2015. 06. 27. 21:04
    Nagyon jó cikk lett, kedvet is kaptam a játékhoz, fel is telepítettem, minden Happy, tetszett is az elején, aztán... totálisan irányíthatatlan.
    FPS/TPS-hez vagyok szokva Free-to-look kamerával, ez a játék számomra egész egyszerűen játszhatatlan ezzel az irányítással. Az első pályán, 5 perc alatt, az első tűzharcban kinyírtak, mert egész egyszerűen képtelenség normálisan irányítani a kamerát, az akciót.
    Lehet, hogy meg lehetne szokni, de nem akarok órákat/napokat elverni azzal, hogy alkalmazkodjak egy játékhoz, amikor ennyire alap dolgokról van szó.

    Nagyon sajnálom, jópofának tűnt az elejétől, de ha egyszer ennyire hulladék az irányíthatósága, testre szabhatósága... még akkor is ha ez talán inkább az én hibám. Én elvárom, hogy egy játék (legalább egy minimális szinten) alkalmazkodjon hozzám.

    15 perc játék után uninstall... tényleg kár érte.
  • 18.
    2015. 06. 27. 09:16
    Én és a barátaim már béta óta jelen vagyunk kisebb-nagyobb megszakításokkal, főleg pvp-zunk, amire bizony ráférne egy kis változtatás.

    Két kiegészítést tennék a cikkhez.
    A pvp-ben már régóta nem csak 8 vs 8 hanem 4 vs 4 elleni küzdelem is van,melyet arénának hívnak. A nevéből is adódóan itt a cél a másik csapat minél gyorsabban történő megsemmisítése. A pvp-t két módban lehet játszani: normál, ahol warzone-ok és arénák is vannak és a ranked, ahol csak aréna van.

    A másik észrevételem, hogy a storyk során light és dark side-os választási lehetőségei vannak az adott karakternek ami szintén változtathatja a történetet. Egyébként a stroyk ingyenes végigjátszása óriási tartalmat takar, szerintem érdemes vele próbát tenni.
  • 17.
    2015. 06. 27. 07:31
    Sajnos (szerintem) a gyengus kezdet miatt és a cikk elején is leírt problémák miatt van a mostani hozzáállás és a f2p rendszer miatt. Aki nem hajlandó fizetni és csak f2p-ben tolná, de a korlátozások elriasztanák, ne tegye. Az alap story elérhető, gear probléma sincs, ha úgy vesszük, bizonyos lila gearek elérhetőek (azt hiszem amiket missionért kapsz, a droposoknál korlát van). Ugyan alig fél éve kezdtem, de indulása előtt minden hírt megnéztem, követtem a játékot, de gép híján nem tudtam vele játszani. Most viszont le sem tudok szállni róla. Aki fanyalog, annak azt javaslom, pár órát töltsön el vele...nem fog tudni szabadulni. Join to the Dark side or die!
  • 16.
    2015. 06. 26. 17:21
    Nekem tetszik, a fanyalgók meg le vannak ejtve.
  • 15.
    2015. 06. 26. 15:29
    Az ingyeneseknek nem is érhető el a Revanos kieg. szóval e miatt ne is fájjon a fejed
  • 14.
    2015. 06. 26. 14:22
    Elolvastam Revan történetét. Teljesen átírták Kotor2 Revan-ját, így még ingyenesen sincs kedvem végigjátszani a történet miatt...
  • 13.
    2015. 06. 26. 07:12
    Nekem sincs sokkal több info, pont ezért örültem meg a cikknek - és aztán "Réges-régen, egy messzi.... stb"

    pocla, WS eddig jól hangzik, de még messze van az indulás, és nem sok konkrétum van az új modellről. Kevesebb karakter, kisebb bank, a szokásos chat-mail-stb korlátok (a spammerek ellen) és nagyjából ennyi. Azt mondják, a tartalomban nem lesz korlát, hasonlóan ahhoz ahogy a Rift váltott.
    Cserébe le akarják butítani a cuccot, egyszerűbb statok, kényelmesebb játékmenet, satubbi.

    Meglátjuk pár hónap múlva, mi sül ki belőle. A WS vicces kis játék, ráférne egy újabb esély, hátha most több játékost tud megtartani
  • 12.
    2015. 06. 25. 23:57
    Én is játszanék vele szívesen, amúgy is vmi jó mmora vágyok, de ez egy nulla. Főleg ha nem vagy előfizető, akkor kb semmit se érsz. Hátha a wildstar ősszel...
  • 11.
    2015. 06. 25. 19:57
    A KOTOR nagyon jóra sikerült régen sok lehetőség volt benne a játékos számára úgy alakíthattad a történet fő és apróbb szálait ahogy akartad még ha ötödjére játszottam is ki akkor is tudtam úgy alakítani a cselekményt hogy kicsit másabb legyen,sokkal jobb története van mint bármelyik Star Wars filmnek szerintem jobban jártak volna ha ezt a pénzt amit az SWTORBA fektettek inkább új KOTOR részekre költötték volna bár persze így biztos több volt a bevétel..
  • 10.
    2015. 06. 25. 18:51
    A Fallen Empire összes infója ott van a cikkben, ami az írásakor elérhető volt, a trailerrel együtt. Sőt, azóta sem volt igazán semmi egyéb, amiről tudnék, de ha neked vannak bennfentes forrásaid, hajrá, ne tartsd magadban.

    Egyébként épp az új kiegészítő hívhatta fel a figyelmet a játékra megint, hiszen sokan úgy hitték, már rég bezárt, a szervereket sóval hintették be, a fejlesztők elmentek kapálni stb. Az új film előtti hónapokban megint égig ér majd az SW-hype, szóval pont jól van időzítve a cikk. Ennyi minden van most a játékban, azért el lehet vele szórakozni egy ideig még a (kellemetlen) f2p megkötésekkel is (a Galactic Starfighter és a Strongholds elérhető ingyen).
  • 9.
    2015. 06. 25. 18:27
    Ezmiez? Azt hittem, a Fallen Empire lesz kivesézve, az eddigi info-k szépen összeszedve, stb, erre betoltok kiemelt helyen egy szimpla SW:TOR review-t kis történelemórával meg SWG-vel megtűzdelve... Nem késett el pár évet ez a cikk?

    (tomchee, preferred-nek 350k a max, nem 300. Mondjuk mindegy, az a plusz 50k nem oszt, nem szoroz, amikor minden drágábban van fent a GTN-en )

    (Plata, próbálj ki egy feliratozást, kifejezetten jó a SI sztorija. Főleg neutral/light ágon. Az f2p résszel félig-meddig egyetértek, tényleg játszható ingyen is, csak... kicsit olyan mint Ford Fairlane szerint Zuzu-val társalogni )
  • 8.
    2015. 06. 25. 17:19
    Sajnos a kapzsiság az ea részesről tönkre tette ezt is..Ha kijavítják a hibákat,akkor biztosan vissza mennek emberek hogy játszanak vele.
  • 7.
    2015. 06. 25. 16:11
    Én a legelején toltam 2 hónapig. A story tetszett, raideltem is egy keveset de valahogy nem fogott mg annyira. Ennek ellenére később ( kb fél éve) gondoltam ha már úgyis ingyenes, a story miatt pár karit még felhúzok, de a korlátok teljesen elvették a kedvem az egésztől.
    A creditjeim bár nem emlékszem mennyi volt de a korlát fölötti része elúszott. A meglévő karaktereim fele is lockolva lett stb. Szerintem ez f2pként értékelhetetlen.
  • 6.
    2015. 06. 25. 15:41
    A cikk írójának:

    Trollkodás szándéka nélkül: láttam már más Renegade klán vezetőt is cikket írni ide, úgy látszik a Renegade az erősen megtépázott hírnevét így akarja tisztára mosni. A másik R betűs klán nevét le sem írom mert ők más médiafelületeken aktívak meg ehhez most semmi közük.

    Azért van 60-as karid is, mert a képek alapján 55n megálltál. Ha nincsen akkor kicsit problémás úgy bemutatót írni h nem láttad azt a tartalmat.

    Általánosan:
    a játék F2P módban is játszható , én soha nem voltam előfizető nem is leszek de preferedként az összes lehetséges karakterslotot megnyitottam.

    Sztorihoz: nekem szerencsém van,nem nagyon értek belőle sokat,így nem zavar a sztori.
    Amúgy szerintem tök elviselhető,már a második consulart húzom red eclipsen. Jedi knight sztori sem zavar,csak a lovaggal unalmas a harc.
    A sith inquisitor sztori meg néhol nagyon is jó.Azt már harmadjára csinálom.
    Na persze nem is tudok angolul,hozzá tenném,de azért ezt azt meg értek belőle,bár sokat nem.

  • 5.
    2015. 06. 25. 12:44
    ha valaki elofizeto, akkor minden elerheto, nem kell tudplan fizetni, az biztos, es a kov kieget is megkapjak az elofizetok, ugyan mar egy fel eve nem jatszom, de kovetkezo honaptol azthiszem elofizetek megint, meger havi 3000-t a szorakozas. valaki napi szinten tobbet iszik el kocsmakban.
  • 4.
    2015. 06. 25. 12:19
    Ugyan nem részletezte, hogy konkrétan miben korlátoznak le ingame - de taglalta az első oldalon, hogy lekorlátoznak. " illetve a teljesen ingyen játszók, akiknek lépten-nyomon akadályokat jelenthet az, hogy cserébe számtalan ponton blokkokba, feloldandó hozzáférésekbe és hasonló finomságokba ütköznek."
  • 3.
    2015. 06. 25. 09:47
    ...Ja és teszem hozzá, a tényleges kiegészítőket, Hutt Cartel és Revan a F2P és Prefered játékosok nem kapják meg, így amíg a fizető játékosok több szintel előrébb progresselnek, addig minden F2P játékos 50 es szinten megáll és kimarad az aktuális endgame-ből Még csak a saját kis 50es szintjükön sem raidelhetnek (operation) ugyanis, oda is csak a havidíjas playerek mehetnek.
    Ezt a cikkíró elfelejtette megemlíteni.
  • 2.
    2015. 06. 25. 08:52
    Én aránylag az elején játszottam vele. A sztori tényleg nem volt rossz, az pedig csak dobott rajta, hogy mennyi dialógus alatt volt élő beszéd, ráadásul kiváló minőségű.

    Amit kicsit sérelmeztem, az a Kotor 1-2, és az azok alapját adó, azonos című képregények (ajánlom mindenkinek) világától való elszakadás érzete. Persze ez magyarázható singleplayer / Mmo meg copyright dolgokkal, de mégis... Kicsit több utalás, vagy easter egg elfért volna.

    Akkor kaptam fel a vizet, mikor a freetoplay váltás bekövetkezett. Hirtelen rengeteg új feature, roskadozó szerverek, meg általában amiért én addig szétfarmoltam az agyamat az olcsón ott volt a Cartel marketen, vagy hol, igazán jó kinézetű cuccok meg méregdrágán. És még csak hasonlót sem tudtál farmolni. Akkor döntöttem úgy, hogy duplán fizetni nem fogok, simán meg minek.

    Változott ez?
  • 1.
    2015. 06. 25. 08:48
    Ami valóban jó, hogy érződik rajta Bioware keze nyoma, tehát a Story. Felhúztam benne 2 karaktert és egyszerűen imádtam
    És szerencsére a Community is nagyon rendes.

    Ami viszont rossz: Hát... mint F2P MMORPG értékelhetetlen. Ez még mindig havidíjas, csupán ingyen felhúzhatsz egy karaktert (az alap játék szintjéig). Bár költöttem rá pénzt tehát prefered statusban vagyok, még így is olyan sok és ráadásul alapvető funkciók vannak előttem blockolva, mint például, a kék(rare)-nél nagyobb rarity-val rendelkező cuccok használata, ami egyszerűen röhejes. Szép és jó ötlet ha, már költöttél pénzt, tehát prefered vagy akkor AH-ból megvehetnél unlockokat vagy más playerektől igen ám, de ezekért sem tudsz fizetni, mivel max 300k credited lehet és a lényegesebb unlockok (pláne ha account szintűek) 500k és 1 millió közt mozognak. A korlátozásokat még végtelenig sorolhatnám.
    Ha össze hasonlítjuk bármelyik piacon lévő MMORPG-vel, láthatjuk egyszerűen játékmechanikailag pocsék és elöregedett az egész. Még a F2P címekhez képest is.
    Ezek után még meg jegyezném, h az engine is olyan csapni való, hogy grafikája bár a 10 éves játékok szintjén van, egyszerűen nem hajlandó egy középkategóriás gépen rendszeres zavaró akadások, és input laggok nélkül futni.

    Mindent össze vetve bár szeretem a story miatt, de tökéletesen érződik rajta, hogy az EA csak meg akarta fejni szegény SW fanokat.

    Szívesen játszanék vele még most is, mindezek ellenére, és húznám a 3. karakterem, mert érdekelne a storyja, de kb fél éve nem tudok belépni, mivel minden egyes alkalommal amikor játszani támad kedvem a Launcher "reorganizing data..." felírat mellett szöszmötöl valamit a háttérben, amit én fél óra- 1 óra múlva megunok és bezárom az egészet a fenébe

    Az évtized lehetőségét hagyták ki ezzel a címmel