Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Sword Coast Legends - Kritikus balsiker

  • Dátum | 2015.11.02 07:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

A kommunikációs félreértések egyik leggyakoribb oka, hogy szentül meg vagyunk arról győződve, hogy mindenki ugyanazt érti az egyes kifejezések jelentéstartalma alatt, mint mi. Székelyföldön járva például, ha egy arra járó turistától kedveskedve azt tudakolja egy helyi, hogy hány családja van, akkor az adott illető rendszerint kínosan krákog és nem érti, hogy miért kérdeznek tőle egy ekkora orbitális hülyeséget, a társalgás pedig még az előtt leül, hogy elkezdődhetett volna. Holott beszélgetőpartnerét csupán az érdekelte, hogy a megszólítottat mennyi gyerek várja otthon, mert az ő szóhasználatában a „család” a csemete szinonimája.

Dan Tudge is alighanem egy olyan helyen nőtt fel, ahol pár szónak elüt a jelentése a megszokottól, mert az n-Space csapatát vezető, korábban pedig a BioWare kötelékében a Dragon Age: Originst dirigáló szakember többször is azt nyilatkozta, hogy a Sword Coast Legends a Baldur's Gate és a Neverwinter Nights kiváló kampányaihoz hasonló egyjátékos móddal lepi majd meg a szerepjátékok szerelmeseit.


Holott, ahogy arra pár óra után mi magunk is rá fogunk jönni, valójában alighanem arra gondolt, hogy, hogy az alkotás egy minden nívó alatt kivitelezett és az eredetiség egy szikráját sem tartalmazó budget-cím lesz, amit a vicc kedvéért teljes áron fognak kínálni. Amikor pedig a kalandmesteri opció korlátlan lehetőségeit dicsérte, elfelejtette megjegyezni, hogy őt annak idején úgy szocializálták, hogy a „korlátlan lehetőség” kifejezés alatt a "röhejesen limitáltat" érti. A Sword Coast Legends ugyanis egész egyszerűen nem az, aminek tudatosan megpróbálták beállítani, sőt, majdhogynem a teljes ellentéte.

Húsz videojátékokkal töltött év alatt láttam már csúsztatásokat, szépítéseket, kreatívan megfogalmazott sajtóközleményeket és hasonló próbálkozásokat, amik arra szolgáltak, hogy bevigyék a potenciális érdeklődőket az erdőbe. De az, hogy egy pocsék hack and slasht hónapokon keresztül két klasszikussá nemesedett programhoz hasonlítanak, rájátszanak a rajongók nosztalgiájára és abban bíznak, hogy a megcélzott közönségen erőt vesz az amnézia vagy még inkább, a vásárlás után jelentkező kognitív disszonancia, és senki sem jegyzi majd meg, hogy nem hogy nem azt kapta, amire számított, hanem egyenesen az ellenkezőjét, az mindennek a teteje és komoly kérdéseket vet fel a fejlesztők jóhiszeműségével kapcsolatban.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 10.
    2015. 11. 02. 21:03
    Casual Coast: Legend of Vérpisti... nagyszerű cikk volt.
    Azért reménykedem hogy jelenik majd meg játék, ami majd jó sztorival ülteti át PC-re a DnD-hez hasonló rendszereket.
    Pl. egy Dark Sun felújításnak örülnék....
  • 9.
    2015. 11. 02. 18:50
    Abban is volt, nem tévedsz, alternatív, nem alapkönyvi megoldásként, asszem az UA-ban. Ha jól rémlik, a negyedik kiadásnál (amiről inkább ne beszéljünk) már benne volt az alapkönyvben is,(nem biztos, az a förtelem sosem érdekelt komolyabban, egy játékülést bírtam ki vele) de az ötnél 100%, mert játszottam/meséltem.
  • 8.
    2015. 11. 02. 18:31
    Én mindig azt hittem, hogy az elosztható kezdő pontok a 3.5 része. Utoljára a Baldurs Gate-ben emlékszem dobásra (már a D&D cuccoknál). Mondjuk én nem ismerem a papíralapút, csak amit játékokban láttam belőle.
  • 7.
    2015. 11. 02. 18:09
    Hát, ha nem kellett volna tesztelnem, száz százalék hogy nem viszem végig. Igazából neked sem javaslom, semmi olyat nem nyújt, ami miatt érdemes lenne szenvedned vele. A kalandmesteri opciónál nem is értettem, hogy ezt hogy merték így kiadni, nagyon sokáig azt hittem, én vagyok a hülye, de nem.
  • 6.
    2015. 11. 02. 16:36
    Én most már becsületből is végigjátszom, mert esténként jó kikapcsolódást nyújt, de valóban nagy átverés volt a reklámja.
    "Visszatér az Aranykor!", harsogták, ehhez képest messze nem egy BG vagy NW mélységű játékot kaptunk. Most kénytelen vagyok ezzel beérni, s bár én kedvelem a megállítható harcrendszert, az valóban megmosolyogtató, hogy amikor tuti látótávon belül vagyok kis csapatommal, az ellenfelek tovább társalognak, netán járőröznek, nekem pedig bőven van időm kiosztani a buffokat, megidézni a peteket, aztán bedarálom a piros pöttyöket. Eddig talán a Pókkirálynő volt az egyetlen, ahol feltámasztanom kellett, italokat se nagyon használtam más bossharcban.
    A látószögre borzasztóan haragszom, gyakorlatilag használhatatlan, főleg a városokba történő utazás után totál felülnézetből látom az embereimet. Csókoltatom a készítőket!
    A loot valóban végletekig eltúlzott és helyenként abszurd. Ne dobjon már egy pók aranyat...! A Legendary tárgyak pedig úgy hullanak, mint az őszi falevél, az ember azt se tudja, mit tartson meg?
    A modul készítő eleinte nagyon elvarázsolt, egészen addig, ameddig oda nem értem, hogy na, akkor készítsünk párbeszédet elágazásokkal! Nem akartam hinni a szememnek, hogy összesen két opciós válaszlehetőség létezik, slussz-passz! Nem lehet a ládákba tárgyakat tenni, nem lehet a küldetés célja mondjuk egy fegyver megszerzése, mert a tárgylistában NINCSENEK fegyverek, sőt a szörnyek loot-ját se lehet megszabni. És igen, én is szabadon építhető dungeonokra számítottam. Hát nem azt kaptam!
    Javaslom a készítőknek, tréfából kukkantsák meg a Neverwinter MMO The Forge névre keresztelt quest editorát! MINDEN lehetőséget a játékosok kezébe ad és olyan párbeszédeket rittyenthet az ember, hogy minden kalandozó megnyalja utána a klaviatúrát!
    Összefoglalva: játszom vele, mert a műfajt és a közeget szeretem(főleg akkor, ha betartják az erre vonatkozó ígéreteket!), időnként még kifejezetten szórakoztat is, de mindezt csalódottan és keserű szájízzel teszem.
    Mert ugye: hol van ez még az Aranykortól...?!
  • 5.
    2015. 11. 02. 15:59
    Jó hosszú fikázás volt.
  • 4.
    2015. 11. 02. 12:24
    "lehet helyette Baldur's Gate-et játszani"... Köszi. Feldobta. (Baldur's Gate Trilogy modot ajánlom mindenkinek)
  • 3.
    2015. 11. 02. 12:04
    Nagyon tetszett a cikk, jókat nevettem rajta én is!
    Kár, hogy a játék ilyen sz@r...
  • 2.
    2015. 11. 02. 11:39
    A cikk szórakoztató, rég mosolyogtam ilyen jókat más kínszenvedésén. Kár, hogy a játék olyan lett amilyen.
  • 1.
    2015. 11. 02. 10:56
    Én is nagyon vártam én is nagyot csalódtam.
    Az előzetes videók alapján nagyon szépen nézett ki aztán amit láttam full beálítások mellett az már nem volt ilyen szép.
    A víz messze nem hiteles a fenyőfák wow ot idézően elnagyontak, a karaktergenerálás klasszul kezdődik a Summonnak külön örültem.
    Kicsit vicces milyen aprólékosan ki lehet alakítani a játékost a nagy ábrán még az orrát is finomhangolhattam , már kezdtem örülni hogy ekkora zoom lesz.
    Hát nem a játékban pont semennyire nem látszik a karaktergenerálás pepecselése.
    A szokásos dilemmám az ilyen gyenge felülnézetes motrokkal megint előjött.
    Nem lehet bedönteni a kamerát és előre nézni még 45 fokig sem
    így az égő házban mint egy bolond bogár mész előre ugy hogy alig az orrodig látsz előre, élőben elképzelhetetlen hogy ott az ellenfél előtted és belebotlasz azt látod jó előre , itt mindenki meglep benne.
    A lovak kinézete az egyedüli amit a grafikában meg lehet dicsérni, az tényleg klassz.
    A keresésnek ez e tejfehér köre engem halálra idegesített.
    A hanghatásokról, megy a nagy csata átveszed a hangulatot és mondod a főhősnek menjen valahova. és mintha egy teadélutánon üldögélne monoton hangon mondja hogy ő most odamegy, illúzióromboló.
    A harcrendszer: Tudom ez szájíz kérdése ki szereti ezt a megállíthatós akciójáték stílust ki nem, de annyit tehettek volna bele hogy időszeletek szerint is meg lehetne állítani a harcot, ha lement a varázslat megáll és várja az új parancsot.
    Én találkoztam benne egy buggal is ami a végét jelentette számomra a kóborlásnak.
    Akinek tetszik játssza, de én nem ezt vártam, ettől sokkal profibb dologra lehetett számítani
    Itt a Dungeon And Dragons rendszer nagyon mézesmadzag volt, számomra ez félmegoldás.