Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Supreme Commander II - Titánok harca

  • Dátum | 2010.03.29 10:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

A valósidejű stratégiai játékok evolúciója régóta kényes kérdés, hisz könnyű rásütni a műfajra, hogy a Command & Conquer és a StarCraft óta önismétlő ciklusban szenved. Jönnek a nagyobbnál nagyobb nevek, és a kevesebbnél is kevesebb újdonságot hoznak, vagy, ami talán még rosszabb, butulnak, egyszerűsödnek. Ez persze nem ilyen egyszerű, és a stílus rajongójaként azt kell hogy mondjam, kevés igazságtartalma ellenére az állítás könnyedén cáfolható, de akármelyik oldalon álljon a Tisztelt Olvasó, biztos, hogy fellélegzett a Supreme Commander 2007-es megjelenése óta. Már ha észrevette ugye, mert Chris Taylor, a Total Annihilation atyjának gigászi gyermeke a C&C 3: Tiberium Wars reklámhadjáratának árnyékában látott napvilágot. Rétegjáték lett, és nem is igen beszéltek róla később, épp ezért volt váratlan a folytatás bejelentése, ami sok újdonságot és gördülékenyebb, tanulhatóbb játékmenetet ígért - ironikus módon egy újabb C&C (Tiberian Twilight - hamarosan mi is beszámolunk róla) megjelenésének idejére. De vajon igaz, hogy fokozták a látszólag fokozhatatlant?

Ez az, amit máig kevés játék tud
Ez az, amit máig kevés játék tud

Ahhoz, hogy válaszolhassunk, nem árt egy kis történelem. Az első rész legnagyobb újdonsága az volt, hogy bár egy RTS játék minden megszokott jelvényét magán viselte (bázisépítés, nyílt pálya, sok egység, stb.), a receptet olyan grandiózus keretek közé helyezte, amilyenre nem volt példa korábban. A Supreme Commanderben egy pálya több száz négyzetkilométert jelentett, és nem csak csatákat vívtunk egymással, hanem szabályosan háborúztunk. Egységek százai zúzták egymást, míg mi, a hadurak a műholdak szintjére zoomolva irányíthattuk az összecsapásokat. Igen, ez fantasztikus volt, sőt, máig az, és Chris Taylor csodagyerekének azóta sem akadt méltó kihívója. Ennek miértje leginkább ott érhető tetten, hogy a nagyszerűségnek azért ára is volt. A gépigény 2007-ben horribilisnak számított, a játék összetettsége pedig elijesztette a műfaj mellett nem olyan szigorúan elkötelezett RTS rajongókat. A fejlesztő Gas Powered Games ezért úgy döntött, hogy a folytatásban mindent helyrehoznak.

Az ezredest nem fogjuk a szívünkbe zárni
Az ezredest nem fogjuk a szívünkbe zárni

Kezdjük mindjárt a sztorival! A Supreme Commandert sok kritika érte ostoba története miatt, amiről lerítt, hogy csak azért van, hogy legyen valami apropója az összefűzött, óriásrobotos pályáknak. A második rész ezért ahelyett, hogy az egymással szemben álló három frakció ideológiai elképzeléseire helyezné a hangsúlyt, inkább karakterek ellentéteire hegyezi ki a forgatókönyvet. A három egymással harcoló oldal maradt az UEF (emberek), a Cybran (kiborgok), és az Illuminate (egy idegen vallás egykor "kissé" elragadtatott követői), viszont a motiváció, ami mögöttük áll, érzelmi és nem technokrata. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a Supreme Commander 2 íróit irodalmi Nobel-díjra jelölnék, csupán arról van szó, hogy kapunk néhány igen átélhető, realista módon felvázolt szituációt, melyben egyik csoportnak sincs "igaza". Moralitás, nehéz döntések, kellemesen B-stílusban írt dialógusok és kedvelhető karakterek - ezek a Supreme Commander 2 történetének főbb jellemzői.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 32.
    2010. 03. 30. 20:57
    Thx.

    Cukor a kép
  • 31.
    2010. 03. 30. 17:46
    @ Oggy

    Várd meg majd,hogy mi lesz Chris barátunk legújabb játékában ( Kings and Castles ).
    http://gaspowered.com/kingsandcastles/
  • 30.
    2010. 03. 30. 17:12
    Jó, akik rajongással követték a Total Annihilation + kiegek és modok, Supreme Commander és kieg vonalat, azok egy emberként hördültek fel már az első küldetés introja alatt.

    Ez a sorozat az ellenfél teljes megsemmisítéséről szólt mindig is, az egységek és a terep taktikus használatával, gazdasági balansszal.

    Ebben a játékban tkp. a "Főhös" az introban hazavideotelefonál a feleségének és megkérdezi mizu otthon a képzeleteli univerzum leghalálosabb fegyverében, majd a játék végén békére és szeretetre buzdít. Hát le a kalappal.

    Ezek a tyűtyű lézert lövő egységek mik akarnak lenni? Eleve....ez mi akar lenni? Ebben hol az epikum? Még az atomrobbanás is szánalmas.

    Chrisnek amugy már az E3man égett a pofája amikor magyarázta a játékot, én nem hinném, hogy ezeket a változásokat ő akarta...mindenestre kilóra eladta magát ez tény és ez nagyon keserű.

    Amugy a gépigény ugyanolyan ócskaság mint a Supreme Commanderben: többezer egység után a szimuláció ami nem multithreades kimerití az első processzormagot és ugyanugy belassul az egész fos mint az SC alatt..emiatt lassu a játék és nincsk ihasználva a cpu.

    Ha nem néznék komplett hülyének a vásárlókat nem hazudták volna összevissza hogy ez Demigod motor, ami tiuning SC motor. Nem a pixelszámot keleltt volna csökkenteni hanem a szimulációt megoldani végre, és euz meg is történt volna ha a fejlesztés alatt legalább 10 rajongói javaslatot elolvasnak. Kapják be.
  • 29.
    2010. 03. 30. 16:00
    "When it's done." -J.C.

  • 28.
    2010. 03. 30. 05:55
    StarCraft 2 mikor jön ki?
  • 27.
    2010. 03. 29. 22:47
    boczko a pajzsnak van külön épülete ami akár több gyárat is lefed szerintem ez találóbb és a point defense szerintem jobb mint a bázist védő néhány ágyú de ezt te döntöd el _Ö
    egységeknek meg adj egy hold positon parancsot és nem rohangálnak

    A gép igénye tényleg vicces de ez van
  • 26.
    2010. 03. 29. 20:51
    FA AI mods:
    http://forums.gaspowered.com/viewforum.php?f=30&sid=60be3840552a70326bff1c284eb62f49
  • 25.
    2010. 03. 29. 20:40
    na akkor énis írok egy véleményt
    én elöbb a supreme commander 2 vel játszottam és nekem nagyon tetszik az hogy legós a kinézet az azért vicc mert csak ezt az egy fajt láttad a háromból a másik kettő sokkal jobban ki van dolgozva a történet szerintem nagyonjóra sikeredett és engem nagyon megfogott ez a játék miután végigjátszottam azóta is mindennap játszok egy skirmish t ezek után gondoltam hogy akkor kipróbálom a supreme commander forged alliance ot hát így is tettem kb 3 órát játszottam vele és szerintem katasztrófa azért az azért egy picit poén hogy egy gtx260 on 3gb ram a és 3.2ghz es core 2 es el akad ha kijelölök 3 egységet de ez még elviselhető lenne de ojan hüjék az egységek hogy az valami elképesztődirekt bejelölöm hogy gyártás után huzzanak be egyből a pajzs alá és maradjanak is ott erre nem elhuz a francba egymaga és lelöveti magát nekem hiányzik a bázisok saját pajzsa és fegyverei illetve a fejlesztési pontok egyetlenegy pozitívumot tudok mondani az sc1 védelmében az az hogy szebb a játék főképp a pajzs kidolgozása de öszvisz enyi és azért valjuk be egy stratégiai játéknál nem a grafika számít
  • 24.
    2010. 03. 29. 18:12
    Elfelejtettem bepostolni a SupCom széria ősanyját: Total Annihilation.(be kell szereznem az Impulse-ról)
  • 23.
    2010. 03. 29. 17:02
    A 2 tényleg gyengére sikeredett sajna nincs a régi hangulata de ez van.
    tényleg erős volt 5 colossus az 1ben de megfelelő védelemmel simán meglehetett őket fogni vagy elég egységgel
  • 22.
    2010. 03. 29. 16:57
    Hát nekem se tetszett ez a butítás benne az egybe épp az volt a jó hogy egy komplett hadsereget kellett felépíteni de a 2.rész multijába nem egyszer találkoztam már gunship rushal ahol 15-20 gunship meg 10 vadász elég volt arra hogy kilőjjék a commandert az első részbe azért mire megépült ennyi egység addigra már volt akkora légvédelem hogy simán elég legyen de itt valahogy az egységek sincsenek kiegyensúlyozva vagy a nagy egységek sebeznek gyengén vagy a kicsik lettek túl erősek, volt hogy 5 colossus nem ért lóf*szt se hiába teleportáltam be őket, azért az egybe 5 colossussal akár 2 ellenfelet is le lehetett nyomni.
  • 21.
    2010. 03. 29. 16:42
    A sup com és az elődje egyedi, nem 10 egységgel próbálsz érvényesülni és ha az elején elveszted a kis csapatot nem vesztettél.
    Itt nem a makrón van a hangsúly h használd a skilleket, vagy elhúzd 2 mtert lősz 1et aztán megint kicsit arrébb.
    Ez egy masszív stratégia sok sok és még több egységgel és nem elég néhány battlecruiser vagy carrier a győzelemhez mert bedarálják őket 10 másodperc alatt.
    Sup comban akkor is van esélyed ha elvesztettél több 1000 egységet is.
    Sőt direktbe be is áldozhatod őket mondjuk egy hátba támadásért.

    Ne hasonlítsuk a kettőt össze, a starcraft és a c&c sorozatnak is van egy hangulata, de a sup eg teljesen más világ ahol nagy seregek feszülnek egymásnak és nem csak videón vagy scriptben van epic battle
  • 20.
    2010. 03. 29. 16:32
    Kikérem magamnak, hogy a SupCom II-t és a C&C 4-et is egyformán gagyinak nevezzétek. A C&C 4 teljesen más módon gagyi.
  • 19.
    2010. 03. 29. 16:04
    nekem cnc4 teccik mint játék csak mint cím nem.
    egy jó játék de nem cnc ez az igazság, én is játszom vele pont most mek multizni mert az valami rohadt jó (5v5 ááá istenkirály)
    de örültem volna egy cnc-s: gyűjtögetős, építkezős, cnc3-mas stílusú játéknak befejezésképpen.
    de ez a SupCom egy is nagyon teccet de 2-őt "kicsit" elrontották.
  • 18.
    2010. 03. 29. 16:02
    Nincs semmilyen butítás, egyszerűen más műfaj...
    Épp hogy a Generals nem érdemli meg a nevet...
  • 17.
    2010. 03. 29. 15:51
    Hát nem tudom, hogy vagytok vele de nekem tetszett ez a játék. Az első résszel nem játszottam, sztem nem is fogok egy hamar. De ez tetszett. A a grafikára nem mondok semmit, nekem sose az számított egy játékban hogy csili-vili legyen, ha maga a történet vagy a játék menet meg fogott. És itt pont ez történt. Lehet azért mert hasonlít a máig nagy kedvenc C&C Generals -ra egy kicsit. Nem tudom. De jól elszórakoztam vele.

    Viszont ami lehangolt.. az a C&C 4...
    Számomra katasztrófa az a játék... nem érdemli meg azt hogy a C&C nevet viselje. Szánalom hova butítják már azt a játékot.
  • 16.
    2010. 03. 29. 15:41
    Hát stratégiai játékot garfikája alapján megítélni vicces. Felőlem lehetnek háromszögek, körök, négyzetek az egységek, csak legyen jó a motorja. Még nem játszottam vele (nem is lesz rá időm sajna), de a leírás alapján nem a grafikája a gond.

    OFF:
    Tudna valaki segíteni nekem abban, hogy hol tudnék hozzájutni (megvenni, letölteni, bármi egyébb) Panzer Generalt (legelső rész) Win 7-re?
    Köszi
  • 15.
    2010. 03. 29. 15:26
    "Kontra:
    Butitások"

    Ebben egyetértek.Sajnos egyre több játék folytatását sikerült lebutítani.Az amerikai gémerek agya nem éppen RTS re jár mostanában,az FPS hez meg nem kell nagyon használni a szürkeállományt.

    A nagy elődök:Warhammer 40k DoW,Rome TW,SupCom,C&C

    És a lebutított utódok: DoW II, C&C 4, ETW
  • 14.
    2010. 03. 29. 15:07
    Így képekről tényleg elég idétlenül néz ki, majd egy próbát megér, hogy jobb-e mint az előző rész, amit tegnap előtt tettem fel. Nagyobb csatákban vicc, de még szaggat is.
    Én azt szeretem ebben a játékban, hogy rengeteg egységgel lehet harcolni, komoly bázist lehet építeni, ami akár visszaver bármilyen támadást, pajzsokkal, ágyúkkal.

    Ja és még az, hogy nem csak 10 centire lőnek el az ágyúk, meg az egységek. Engem az külön zavar már egyes helyzetekben, hogy legyen akármilyen tank (2. világháborús, vagy valami hiper-szuper) csak 20 méterre lő el. Ami már néha viccnek is rossz.
  • 13.
    2010. 03. 29. 14:36
    False: Tudsz értően olvasni?
    !!!EZ!!! viszont... az egységek szó szerint legósak, még a színük is...
    Elég ha megnézed az első képen lévő jármüvet a kék-sárgás szín lego hatást kelt és akkor az alakot még nem is néztem...
    Tehát nehasonlítsd a c&c "gagyisághoz", mert az teljesen más területet céloz meg és teljesen más játékközönséget szolgál.
    A pálya pedig nem c&c gagyiság hanem a készítők el*szottsága, mert nem tudták rendesen megoldani, ahhoz a mire c&c-ben kell tökéletesen megfelel, de itt korántsem.
    El kellett volna dönteniük, hogy ezt a stílust, vagy a Supreme-s stílust választják, nem pedig mixelni a kettőt, mert semmi közük egymáshoz...
  • 12.
    2010. 03. 29. 14:20
    Aki sok egységggel akar domborzatot kihasználni az tegye fel a Cossacks: Back to War-t.
  • 11.
    2010. 03. 29. 14:09
    Ahogy próbálnak itt provokálni páran szerintem az legalább olyan vicces mint a játék. Egyébként nem azért van problémám a grafikával mert ha csúnya egy játék akkor már nem is ér semmit, hanem azért mert mögötte sincs semmi olyan eszme ami játékban tartana. Olvastam teszteket róla és valóban az egyetlen pozitívuma a multi. De mondok nektek egy játékot ami csak multi, kb 50Mb, és a gyors akciókra építkezik. Nincs csúcs grafikája mégis leköt mert jó a körítés. Folyamatos harc megy 1 pályán ahol véletlenszerűen generálja a telephelyedet a játék és két csapat közül oszt be valamelyikbe. A szerencse kérdése is, hogy mennyi körülötted az ellenség és mennyi a szövetséges. 5 perc egy kör addig kell kibírni- ez azt jelenti, hogy amennyiben szerencsés helyzetben vagy, úgy vagy támadsz a lehető legnagyobb sereggel vagy pedig véded a földed 5 percig. A játék akkor adja a legtöbb pontot ha a lehető legtöbb egységet likvidáltad és legalább 4 bázist elfoglaltál. "Hive Rise" Nézzetek bele, szerintem 16x veri körbe ezt a játékot és még ranglista is van.

    tehát: http://www.hiverise.com/ nem reklám csak ajánlat ha pörgős ingyenes RTS-re vágytok
  • 10.
    2010. 03. 29. 14:05
    Felejtsük már el a C&C-vel összehasonlítani mert ég és föld a 2 játék, pláne mert a 4-nek meg már alapból nem sok köze az építgető stratikhoz (mondjuk nekem pont ezért tetszik). És nem arról van szó, hogy 1 játék már csak a grafikától lehet jó, de az ember 1 játéktól 2010ben azért elvárja h ne olyan legyen 1 szuper harci robot mint 1 műanyag lego játék (mert igen, ilyen beütése van). Az 1-el soha nem játszottam és nem is tervezem a jövőben sem, ez a játék nagyon nem hatott meg, az alapkoncepció, hogy felhúzól 30 gyárat, rájuk állítod az engiket és spammeled a kiképzés gombot hát ez engem valahogy nem tud megfogni. Összefoglalva nekem nagyon nem jött be, 1 óra után uninstall.
  • 9.
    2010. 03. 29. 13:17
    Szaby59 : látszik,nem vagy képben,ha szerinted a Sup1 és az übergagyi candc egy súlycsoport.Játszottál te egyáltalán velük?mert a cc szarban van értelme FB-t épiteni,vagy szerinted egyform a lépték?20 egység vs 1000 egység az szinte ugyanaz.....és ugyanez a szar ebben is,nem tudsz felhuzni 30 gyárat,max 2őt,mert nincs hely a pályán,ami tipikus c&c gagyiság h egy bélyeg méretű helyen kell harcolni,0 domborzattal,vagy ha van is,akkor is cask látványelem,mert haszna nincs.
  • 8.
    2010. 03. 29. 12:24
    Óriásrobotok 3 frakcióval.. nem emlékszik valaki a Metal Fatigue nemvű játékra? Ott a mecháknak minden darabját külön lehetett legyártani, aztnán összeszerelni, sőt még legénység is kellett beléjük, a harc pedig 3 szinten folyt, föld alatt, a felszínen és a bolygó körüli aszteroida mezőkön. Ja és a kedvencem az volt benne, hogy ha szétlőtted az enemy mikrobiját és szerencséd volt akkor ott maradt belőle 1-2 darab, azt bevitted a bázisodba és hozzáadhattad az arzenálodhoz. Az egységek kicsit aránytalanok voltak, minden más túl kicsi volt a robotokhoz képest. 3d-s grafikája volt, 2000ben szépnek is számított, csak sajna olyan béna motorja van ami már win xp alatt sem indul el csak egy kis extra rásegítéssel.
  • 7.
    2010. 03. 29. 11:58
    Jaj, az ilyen kommentek mindig fájdalmat okoznak.
  • 6.
    2010. 03. 29. 11:51
    most is úgy van hogy az egységek állandóan egymásba ütköznek, meg szétnyúlnak folyó alakzatba amikor mennél velük támadni? mert akkor egy kalap szart ez is int ahogy az első rész is
  • 5.
    2010. 03. 29. 11:37
    Ha eleve nem jön be a játék design és a grafika akkor lehet mögötte bármilyen tartalom, úgyse fogsz leülni elé, mivel nem tetszik. Én is tolom mai napig a Heroes 5-öt, pedig igencsak elavult a grafikája, viszont jó a dizájn, meg olyan tartalom van benne amiért érdemes leülni elé. De ez az új Supreme nekem is 5 perces játék volt...
  • 4.
    2010. 03. 29. 11:22
    megint az értelmes kommentek. Nincs csicsás grafikája akkor az már nem is jó játék. Itt tartunk ma. Elmondom neked, hogy én és a haverok hetek óta toljuk multiban, és nem kevésbé élvezhető játék helyett játsszuk mint a company of heroes. Multiban nagyon jó kis game, a taktikázás lehetősége végtelen, ami például a szintén nagyon tisztelt starcraft 2ben kevésbé van jelen. 5 perc alapján véleményt alkotni, pfff
  • 3.
    2010. 03. 29. 11:07
    Az első ami feltűnt a játékban, hogy ocsmány a grafikája. 4 éve elment volna de most? így aztán nem adtam neki 5 percnél több esélyt. Rögtön az első pályán jön pár ellenfél, semmi érdekfeszítő történés... förtelem
  • 2.
    2010. 03. 29. 10:44
    A c&c nem gagyi, csak más stílus...
    Ez viszont... az egységek szó szerint legósak, még a színük is...
  • 1.
    2010. 03. 29. 10:29
    Azt nem is emlitve h a pályák 10ed akkorák mint az elődben.Ez igy egy szánalmas gagyi c&c,nyugodtan irhattad volna,semmi köze az elődhöz