Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Sunset Overdrive - Egészséges energiaital

  • Dátum | 2014.10.28 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Egy hosszú cikkben már mi is kielemeztük, hogy miért hasalt el annak idején a SEGA rendkívül ambiciózus konzolja, a Dreamcast. Az erős hardver és az online játékot lehetővé tevő beépített modem előremutató volt ugyan, de annyi pénzbe került a cégnek, és olyan gyorsan bukott meg, hogy Isao Okawa, a SEGA akkori elnöke kapott volna minden alkalmon a veszteség enyhítésére. Erre nagyszerű lehetőséget nyújthatott volna egy másik vállalat, ami éppen akkortájt tervezte, hogy elindul a konzolos üzletben. Ez pedig nem más volt, mint a Microsoft. Okawa többször is személyesen tárgyalt Bill Gatesszel arról, hogy a Dreamcast hardverét beletegyék az Xboxba, és így az teljesen kompatibilis lehessen a SEGA konzoljával.

Ez sajnos végül nem történt meg, jelentős részben azért, mert Microsoft nem vállalta, hogy minden konzolhoz garantálja az internetelérést, a Dreamcast-játékok pedig ezt megkövetelték volna. Ironikus, hogy aztán pont az első Xbox hozta be és terjesztette el a szélessávú internetes játékot a konzolok világában az Xbox Live-val, és az üzlet befuccsolása ellenére is nagyon sokan a Dreamcast egyfajta szellemi örökösének tartják az Xboxot. Nem csak azért, mert számos szakember került át a SEGA-tól az Xboxhoz (többek között Peter Moore is), hanem azért is, mert végül több Dreamcast-játék is kikötött Xboxon, például a rekord költségvetéssel készült Shenmue, vagy a Jet Set Radio.


Volt valami varázslatos a Dreamcast (és így többek közt az első Xbox) játékaiban. Nagyon szép, színes, vidám képi világgal és csodás grafikával rendelkeztek, és fantáziadúsak, egyediek voltak. Nem csoda, hogy az Insomniac Games ezeket, és külön kiemelten a Jet Set Radiót jelölte meg ihletforrásként a Sunset Overdrive-hoz. Arról az Insomniacról beszélünk, ami hatalmas sikereket ért el PlayStationön a Ratchet & Clank és Resistance sorozatokkal, ám ezt követően válaszút elé kényszerült. A Ratchet & Clank ugyanis a Sony tulajdonában áll, így a stúdiónak el kellett döntenie, hogy továbbra is más szellemi tulajdonát viszi tovább (még akkor is, ha magát a szellemi terméket az Insomniac találta ki), vagy inkább megpróbál valami teljesen újat létrehozni a nulláról, aminek a jogaihoz már ragaszkodhat.

Így kezdett bele a cég a multiplatform Overstrike fejlesztésébe, mely a sötét és borongós Gears of War-, Resistance-, és Killzone-játékok által meghatározott előző generációban egy igazi színes, látványos, vidám hangulatú bombaként robbanhatott volna. Az Insomniac azonban annyira parázott attól, hogy az első teljesen saját játéka félresikerül, hogy a végletekig fókuszteltette a készülő terméket, és kiderült, hogy az emberek nem akarnak színeket. Nem akarnak vidámságot. Nem akarnak könnyed szórakozást. Inkább egy újabb Gears of Wart akarnak. Úgyhogy a fejlesztők megváltoztatták az egészet, és végül Fuse néven kiadták az előző generáció egyik legközépszerűbb, legunalmasabb, legfantáziátlanabb, legsótlanabb fedezékshooterét, és annak rendje és módja szerint csúnyán befürödtek vele.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 3.
    2014. 10. 28. 13:42
    Régóta "leszoktam" az iPon-os cikkek olvasásáról (nem tudom miért), ez most véletlenül megütötte a szemem a facebook hírfolyamon. És milyen mázli! Az eddigi legjobb teszt, amit a gamer sajtóban olvastam (külföldieket is beleértve). Részletes, mindenre kiterjedő, olvasmányos. Végig bólogattam, teljesen egyetértek minden leírt mondattal! Van egy régi-új olvasótok.
  • 2.
    2014. 10. 28. 11:52
    Úgy összességében mindenhova kellenének egyedi címek, normális játékmenettel, gépigénnyel, grafikával. De a játékipar nem így működik. Csak az exkluzív címek lehetnek kiemelkedőek, mert muszáj nekik jónak lenni.
  • 1.
    2014. 10. 28. 10:52
    Hát ez így határozottan nem hangzik rosszul, sajnálatos is az exkluzivitása. Tényleg szükség lenne (nem csak indie hanem "AAA" vonalon is) több ilyen színes-szagos-vidám mókára mind single, mind multi terén...
    (Amúgy a "színességről" és a hangulatról a De Blob 2. című játék ugrott be, az is hasonló funkciót töltött be, csak eléggé rétegjáték volt "gyerekessége" miatt, pedig nagyon is felnőtt poénok voltak benne).