Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Sunless Sea - Téboly és éhhalál szélén hajózva szép az élet

  • Dátum | 2015.03.04 08:01
  • Szerző | villanyi.gergo
  • Csoport | JÁTÉK


Lovecraft szörnyei vadásznak ránk, vagy ajánlanak alkut, gőzbe burkolt városokban járunk, ahol a gépek mormolta litánia tartja csak vissza a sötétséget ebben a felfedezésre, túlélésre épített hajós RPG-ben. Megkönnyebbülés kétes, veszélyesnek tűnő emberekkel üzletelni, hiszen nevenincs lények viselnek emberi álcát és olyan szigetről is mesélnek, ahol a fél-holtak a leginkább élők. A végtelennek tűnő földalatti tenger még az óvatosakra is komoly veszélyt jelent, ne várj sokat a rozsdálló roncstól, amivel épp elhagyni készülöd Fallen London kikötőjét…

47. nap: Mérhetetlen csend vesz körül minket. a motor duruzsolása megnyugtatna, ahogy a keresőfény is lángoló pallosként (bosszú!) vágná ketté a sötétséget. de a gépházban semmi sem moccan, a fényhez pedig elektromosság kellene. nincsen több üzemanyagunk. a kapitány utasítására 2 óránként (órák? napok?) jelzőrakéta éles fénye robban felettünk, de sosem lehetsz biztos abban, mit is fog idevonzani a fény, a legtöbb lehetőségbe nem is merek belegondolni. nincs a közelben egyetlen sziget, kikötő (ott? nem.), vagy fényforrás sem, a nálunk lévő gyertyák pedig ugyanúgy vívják vesztes harcukat az örök éjszakával, mint elménk a tébollyal. másfél napja még nyolcan (holtak!) voltunk. mostanra hatan maradtunk. mikor a csobbanásra felkaptuk a fejünket már tehetetlenek voltunk. senki sem tudja, hogy társunk önként választotta a hullámsírt, egy mélységben lakozó lény áldozata lett, vagy a hangokat (a Sóisten!)követte, de még buborékokat sem láttunk a felszínen. egyet sem. ismét baljós csend borult ránk. az egyik tisztet úgy fél napja vesztettük el, legalábbis a kapitány úgy véli. mikor összegyűltünk a jelzőrakéta kilövéséhez már nem volt ott és sehol sem találtuk, felszívódott, nyoma veszett. mikor a távolban (közeledik!) beteges zöld derengés tűnt fel, még lélegezni is alig mertünk és a gyertyákat oly sietve koppintottuk el, mintha az életünk múlt volna rajta. a Tenger története szerint minden okunk megvolt a rettegésre. jó ideig nem is lőttünk ki jelzőfényt. a rozsda színű (ízű?) hangról senkinek sem szóltam. az ígéret szerint engem megvéd és saját hajóm lesz. a másik, vörös színű hangot nem szeretem, ő csak gyors halált ígér. régen fel kellett volna már lőni (most!) a rakétát. lehet, hogy nincsen több? azt a hármat, amit a kabátom alatt rejtegettem néhány másodperce csúsztattam bele az alattunk lapuló hangtalan fekete mélységbe. miért kiabálnak a hangok? miért közelednek?


A játék alapjait a Fallen London (korábbi nevén Echo Bazaar) nevű steampunk/horror/misztikus világ adja, melyet a Failbetter Games nevű csapat készített és a The Escapist 2009-es szavazásán meg is nyerte a legjobb böngésző alapú játék kategóriáját. A háttértörténet szerint a denevérek a mélységbe ragadták Londont (mint több más várost is az elmúlt néhány ezer év alatt), amivel elképzelhetjük, mennyi bonyodalmat okoztak az átkozott bőregerek. A véget nem érő sötétségben a lakott települések, városok és egyéb fényforrások, mint a kikötő, viszonylagos biztonságot jelentenek. Némely nem is oly ritka esetekben pedig csapdát. Kisebb földrészek és megannyi sziget borítja a hatalmas víztömeget, melyet Unterzee néven ismer mindenki, és akinek egy kis esze van, a szárazföld mellett teszi le a voksát. Bátor (elkeseredett?) kapitányok vágnak neki gőzhajóval az alig ismert tengernek, miközben jól tudják, az éhhalál és a téboly mellett a mélység lakói is ott leselkednek prédára várva. Őket nem érdekli, hogy egy katonai küldetésben járó hajós, merész kereskedő vagy egy felfedező az, aki éles fényű keresőlámpájával és szüntelenül duruzsoló gőzgépével megzavarja a szurokfekete csendet felettük. És akkor még ott vannak a jelenések, természetfeletti hatalmak, szellemek, démonok, intelligens állatok és tárgyak is, valamint megmagyarázhatatlan fények serege, hogy még érdekesebbé tegyék az utazást. Röviden szólva nincs könnyű dolga annak, aki a tengerre merészkedik.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2015. 03. 04. 21:32
    A free to play az ennek a játéknak az elődje, egy böngészős játék volt, tulajdonképpen azt folytatták egy "grafikai szinttel feljebb". Ha ezt lehet annak nevezni
    Az alfa állapotban még körökre osztott volt a harc is ilyen rakétákat kellett fellövöldözni a sötétben és csak utána célozhattad be az ellenséget még a rákokat is.
    AZt is mondja több dologból választhatsz ha meghalsz mit viszel tovább.
    Én még nem értem annyira hogy ha meghalok tovább vigyem inkább kezdek újat. A dont starve ra emlékszel ? ha meghaltál elveszett mindened de a játszható karakterek megmaradtak sőt tovább nőttek , ez is olyasmi.
    Tulajdonképpen más RPG k be is voltak ilyenek hogy tulajdonságokhoz kötötték megpróbálhatod e megcsinálni az adott küldetést csak itt nem ügyesség, észlelés, erő stb van hanem kacifántosabbak az elnevezések a jobb fölső sarokban kiírva.
  • 6.
    2015. 03. 04. 21:30
    Lovecraft világa kb úgy van játékok terén, mint a Stargate és a Star Terk. A béka feneke alá süllyedve és senki nem mer (akar) neki kötelet dobni. Majdnem ez lett az Aliennel is.
  • 5.
    2015. 03. 04. 20:02
    Yess!
    Már vagy négy éve lejártak a Lovecraft szerzői jogok. Kár, hogy nem jön ki több médium az ingyenes világ felhasználásával.
  • 4.
    2015. 03. 04. 19:38
    A linkelt emberkénél elhangoznak érdekes különbségek.

    Ő azt mondja, free to play, miközben 19 eurót hoz a holnap.

    Az is elhangzik nála, h a térkép konstans, miközben az iponosok szerint a fő pontok kivételével játékosra szabottan generált. Ha arra gondolt, hogy belépésenként nem randomizálja a térképet, akkor azt ki kell fejteni, mert nem ugyanaz.

    Ha meghalunk, akkor büntet érte a játék? Honnan kezdünk utána?
  • 3.
    2015. 03. 04. 18:17
    Játszva vele annyit mondanék hogy egy Jáva szintű grafikába ágyazott Morrowind szintű sztoriszál.
    Van akinek nagyon be fog jönni van akinek nagyon nem.
    Ja és ez kellett hozzá hogy felokosodjak
    [LINK]
  • 2.
    2015. 03. 04. 16:01
    Szintúgy
    Virágbolti verzió van e már?
  • 1.
    2015. 03. 04. 15:22
    A cikk felkeltette érdeklődésem eme számomra eddig érdektelen játék iránt. Teszek vele egy próbát.