Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Styx: Master of Shadows - Árnyékokból a fényre

  • Dátum | 2014.11.13 08:01
  • Szerző | Mastigias
  • Csoport | JÁTÉK

Hol volt, hol nem volt, élt egyszer egy Styx nevű goblin, aki két éve már megpróbálta belopni magát a szívünkbe, de a játék, amiben szerepelt, az Of Orcs and Men finoman szólva is csak közepesre sikerült. Pedig a francia független Cyanide Studio nem ma kezdte az ipart, 2001 óta ott van a szeren, neki köszönhetjük többek között a Cycling Manager sorozatot (mit?), a Loki: Heroes of Mythology-t, a 2011-es Game of Thrones: Genesis-t és a 2012-es Game of Thrones játékot. Mivel ezek a címek hagytak némi minőségbeli kívánnivalót maguk után, ezért joggal lehetnétek pesszimisták a csapattól jövőre érkező Space Hulk: Deathwing FPS-sel kapcsolatban, de a Styx: Master of Shadows után azt kell hogy mondjuk, van még remény. Sőt.


Az Of Orcs and Menben Styx még csak másodhegedűs volt Arkail, a harcos ork mellett, a Master of Shadows-ban viszont már övé a főszerep. Styx egy goblin, azaz alacsony és amorf, ezért harc közben sutának tűnhet (lehet, hogy én is goblin vagyok), de ravaszságával és a meglepetés erejével ellensúlyozhatja fizikai hiányosságait (most már tudom, hogyan csajozhatok). Magyarul arról van szó, hogy a szemtől-szembeni harcot ajánlott kerülni, mert egy-két suhintás és végünk, sokkal többre megyünk, ha szépen csendben az árnyékok közül tevékenykedünk. Mielőtt viszont belevetnénk magunkat az élvezetekbe, vessünk egy pillantást a sztorira is, mely jó 200 évvel az Of Orcs and Men előtt játszódik.


Styx, az amber-függő (mágikus varázsital) zöldbőrű egy nap ködös emlékekkel tér magához az emberek által épített óriási erődítményrendszerben, Akenash tornyában. Egy dolgot tud csak: meg kell találnia és ellopnia az erődítményben őrzött Világfa szívét, mely minden amber forrása. Ez viszont nem olyan könnyű feladat, mivel Akenash tornyában emberek és elfek tömegei őrzik a Világfát, rajtuk kívül pedig egyéb teremtmények is vadásznak ránk. A fő történetszál mellett különböző melléksztorikkal is megismerkedünk, például összetűzésbe kerülünk egy zsarnokoskodó kormányzóval, bepillantást nyerünk az emberek és elfek közti sérülékeny békébe, és nem utolsó sorban Styx rejtélyes múltjára is fényt derítünk.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 12.
    2014. 11. 22. 17:42
    A checkpoint only rendszer minden játék halála, nem csak a lopakodósoké. Nem azt mondom, hogy minden lépés után menteni kell, de, ha a játék nem enged hibázni, akkor inkább had menthessek érdemben amikor csak akarok. Jó példa a PS2 korabeli játékok (pl: MGS 1-2, Psy OPS) primitív mentési rendszere valami idegölő volt sohasem venném elő őket újra, ha nem lenne emu+savestate.
  • 11.
    2014. 11. 13. 20:01
    Jó kis játék... lehetett volna.
    Az MI nagyon buta, 10 évvel ezelőtti megoldásokkal dolgozik(ugyanazon a nagyon rövid útvonalon mozog, 90 fokban fordul), van amikor akkor sem vesz észre ha rád néz, van amikor meg akkor is tudja hogy hol vagy amikor nem is látta hova bújtál. Maga a játék menet nagyon repetitív, a mellékküldetésekről nem is beszélve(should steal the relic minden második alkalommal). Ha a sztori nem lenne érdekes, és nem tartalmazna egy két közepesen megírt csavart, akkor igen hamar unalomba fulladna az egész(talán még így is). Az alapötlet jó, de a megvalósítás igencsak középszerű. Szerintem rengeteg lehetőséget kiaknázatlanul hagytak, pl. az a 3+1 skill amit az első pályán ellő a játék, utána meg valahogy nincs már meg az az érzés hogy végre, kaptam valami újat, még ha ugyan ezeket lehet is minimálisan tuningolni, de azok megléte nélkül is lehet boldogulni, vagy pl. semmi súlya nincs hogyan döntünk Ozkan sorsáról. A másik ami így 2014-ben talán már megengedhetetlen, az a körülbelül 5 féle reakció amit az őrök ismételnek ha meglátnak, holttestet találnak stb. Vagy pl. ugyanaz a beszélgetés hangzik el két őr között a játék elején, közepén és végén is(nem ugyanazon őrök között). Szóval ami miatt megéri végigszenvedni az a sztori, és a néhol jó megoldások(pl ami a tesztben is szerepel, hogy ha észrevesznek, mindenki egyszerre támad). Azért lehetett volna ez jobb is
  • 10.
    2014. 11. 13. 18:45
    Terror és Zotya: Az meg sem fordul a fejemben, hogy a játék tört verziójával vannak gondjaitok, azt meg végképp nem gondolnám, hogy itt beszélnétek meg, ha mégis véletlen erről lenne szó! A kapcsolódó hszeket elrejtettem.
  • 9.
    2014. 11. 13. 17:11
    Ahhoz képest hogy viszonylag új, nemrég már le volt akciózva, én 24€ért vettem szerintem azt simán megérte.
  • 8.
    2014. 11. 13. 14:37
    Nálad van a gond.
    Win 7 64-en (itt) és otthon Win 7 32-őn is simán fut.
  • 7.
    2014. 11. 13. 12:50
    Nem lehet, hogy a "nem hivatalos" kiadással akadtak gondjaid...?
  • 6.
    2014. 11. 13. 11:51
    Esetleg megfogja a vírusirtó?
  • 5.
    2014. 11. 13. 11:48
    Két gépen - W7-tel és W8.1-gyel - próbáltam. El sem indult egyiken sem. Enter az exe-re, nem történik semmi. Szóval szép munka, szívesen kipróbáltam volna, de hát így...
  • 4.
    2014. 11. 13. 09:58
    miért az EA játékok megérnek 50 dollárt meg 60 at ?

    nem igazán mégis sokan megveszik szerintem ez új és érdekes jobban megéri mint egy sorozatgyártott cucc

    mnit pl a sims 4 60 dollár volt asszem és mit adott ? 5 év visszalépést

    majd ha lesz a mostani medencés dlc -n kívül még legalább egy évszakos meg állatos akkor talán előveszem újból
  • 3.
    2014. 11. 13. 09:56
    jó játék szerettem de kb 3 óráig aztán beleuntam az egyforma
    öldöklések sorozatába
    alig változik valami
    jó hogy van upgrade hely de vagy én nem tudom hogyan lehet odamenni vagy tényleg csak 1-2 teljes pálya után enged csak oda vissza

    majd egyszer befejezem de pár nap után nembírtam elindítani annyira unalmas volt már bár lehet az én hibám
  • 2.
    2014. 11. 13. 09:31
    "A legfontosabb kérdés: megéri a Styx: Master of Shadows azt a 30€-t (~9200 Ft), amit elkérnek érte a Steamen?"

    Mivel nálunk dobozos formában adják kb ennyiért a Steames 50-60 eurós játékokat, ezért én azt mondanám, ebből a szempontból nem éri meg, na meg amúgy is el vagyunk halmozva játszani valóval
    Reálisan az 5-6000Ft-ot érne, ha beférne ... de lassan úgyis itt a nagy évvégi leárazás, úgyhogy nagyon nem érdemes most amúgy sem vásárolni, hacsak nem valami első nap kell (pl Dragon Age)
  • 1.
    2014. 11. 13. 08:29
    A zenéjének van egy kis Apocalyptica beütése, nem?