Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Street Fighter V - Nehéz elhinni amit látunk

  • Dátum | 2016.04.14 08:01
  • Szerző | Svindler
  • Csoport | JÁTÉK

Két hónapja már annak, hogy minden idők egyik legjelentősebb verekedős szériájának megjelent az ötödik része (ha a mellékágakat nem számoljuk), de egész eddig csak a híreink között lehetett olvasni róla, és hát nem véletlenül. Februárban kicsit nehezünkre esett elhinni, hogy a Street Fighter V kis túlzással nem több egy váznál, és alapvető funkciók hiányoznak belőle. Bár láttunk már érdekes próbálkozásokat a kiadók részéről az elmúlt években, de ez azért még így is sokkoló volt. Pont a napokban (jó sokáig várt vele) ismerte be Ono Yoshinori, a sorozat producere, hogy ezt talán mégsem így kellett volna csinálni. Na de ne fussunk ennyire előre, nem biztos, hogy mindenki olvas híreket, úgyhogy kezdjük az elején, elmeséljük mit tudott a játék februárban, mit nyújt most, és mit tudunk a jövőjéről.


A Street Fighter V-öt a sorozat rajongói valószínűleg várták, mint a messiást, mert a negyedik rész 2008-ban jelent meg még az előző generációra, és hát a sorozattól nem túl szokatlan módon már túl vagyunk pár hiper-szuper editionön, ami mindig a legteljesebb élményt nyújtotta, cserkész becsszó. Az egyetlen kitekintés a 2012-es Street Fighter x Tekken volt, ami érdekesre sikerült, de úgy vettük észre, manapság már alig emlékszik rá bárki is. Ideje volt tehát egy nagy frissítésnek, és hát ez lenne az SF V.

A verekedős játékok lelke természetesen maga a bunyó, úgyhogy beszéljünk először a harcrendszerről. A mozgás jellegzetesen Street Fighteres, aki szerette az előző részt, egyből otthon érzi majd magát, de azért bőven vannak változtatások. A Focus Attackot, ami sokak szerint a kazuár réteg miatt került az előző epizódba, kukázták, viszont a mozdulatsorok kivitelezése egyszerűsödött. Nem kell butításra gondolni, egyszerűen a túlbonyolított dolgokon ésszerűsítettek a fejlesztők, nagyon helyesen. Bejött ráadásul rengeteg karakterspecifikus extra is, mint a V-Skill, V-Reversal, V-Trigger és a Critical Arts. Utóbbi mindenkinek a szupertámadása, amit csak teljesen feltöltött EX csíkkal lehet végrehajtani, de ha sikerül vele betalálni, akkor egy csata sorsát is eldöntheti. A támadás maga mindenkinél más, akárcsak a V képességek. A V-Reversalokkal lehet kitörni egy kombóból, a V-Trigger általában erősíti egy időre a karakterünket (nagyobbakat üt, vagy kevesebb sebzést kap be), míg a V-Skill egy extra képesség. Alex esetében például némi nyújtózást jelent, ami után az első támadás elég nagy erejű lesz, de ha nem találjuk el vele az ellenfelet, akkor buktuk az esélyt. Ken csak elkezd futni az ellenfél felé, ami elsőre érdektelennek tűnhet, de nagyon jól meg lehet vele lepni a többi játékost, ha egyből be tudunk vinni egy erős kombót.


A különböző akciókat viszonylag egyszerű kivitelezni, a legtöbbször elég csak a megfelelő két gombot lenyomni, és a speciális mozgásoknál is a már jól bejáratott negyedköríves mozdulatokra kell hagyatkoznunk. Ha viszont szeretnénk végigvinni egy támadássorozatot, akkor már nagyon nem mindegy, milyen ritmusban nyomkodjuk a kontrollert, a harc hevében, főleg az első órákban nagyon könnyű rontani. Viszont az a jó, hogy ilyenkor mindig tudni fogjuk, hogy mi hibáztunk. A harcrendszer összességében nincs túlbonyolítva, de elég mély, sok lehetőséget rejt, és ami a legfontosabb, nem igazán szerencsefüggő, inkább a képességeink számítanak, tehát e-sporthoz tökéletes.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 3.
    2016. 04. 14. 15:13
    Hát ha a játék maga működik és jó, de hiányos akkor többet tényleg nem érdemelt volna. De így meg játéknak hívni túlzás...
  • 2.
    2016. 04. 14. 11:40
    Gondolkoztam mennyire húzzam le a hiányzó tartalom miatt, és rájöttem, hogy igazából nincs jó értékelés, mindegyik egyszerre lenne túl alacsony és túl magas, így kb. a középutat választottam némi jóindulattal.

    Jelenlegi állapotában tényleg kár érte, bármelyik konkurenciája jobb vétel, de azért remélem ez idővel változni fog.
  • 1.
    2016. 04. 14. 11:21
    A kedves cikkíró főleg negatív kritikát fogalmazott meg, majd adott 60%-ot? Azt hittem 30-40 lesz.
    Az írás alapján sajnos ez a "le sem fogom tölteni nem, hogy megvegyem" kategória. Kár érte, PS2-n kedvenc volt.