Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Stellaris - Galaktikus küldetés

  • Dátum | 2016.05.30 07:01
  • Szerző | Nephin
  • Csoport | JÁTÉK

Nagyon nehéz dolog a Stellarisról írni - és játszani sem túl egyszerű vele, ha már itt tartunk, hiszen annyi apróság és részlet van benne, hogy villámgyorsan eltévedhetünk ezek útvesztőjében -, ennek ellenére megpróbálom.


Ha játszottunk a Paradox Interactive korábbi stratégiai játékai, mint az Europa Universalis vagy a Crusader Kings közül valamelyikkel, akkor lesz egy alapvető elképzelésünk arról, mire számíthatunk a Stellaris esetében, még akkor is, ha több változás és újítás történt. A legnagyobb meglepetés a teljeskörű, minden igényt kielégítő tutorial rendszer beépítése, melynek segítségével a stílussal most ismerkedők is belemerülhetnek a játékba, ahelyett, hogy a komplexitás okozta frusztráció hatására fél óra után sikítva menekülnének és mágnessel irtanák ki a merevlemezükről a Stellarist. A másik változás az események jövőbe és az űrbe helyezése mellett az, hogy a fejlesztők több jellemzőt átvettek más, nagy rajongóbázissal rendelkező játékokból, így a Stellaris egyfajta keveréke a Paradox korábbi, hardcore stratégiai játékainak és például a Civilization 4X-nek. Remekül működik a dolog, méghozzá úgy, hogy sikerült megtartani a Paradox-játékokra jellemző mélységeket, mindezt valós időben, körökre osztott játékmenet nélkül, de persze az időt bármikor megállíthatjuk a space billentyűvel, hogy megtervezzük a következő lépéseket.

Kezdéskor beállítási lehetőségek terén nincs túl sok opciónk, de ez itt annyira talán nem lényeges, hiszen, bár a játék 3D, de főként 2D-perspektívából látjuk majd a játékteret. Stratégiai játék lévén, nem túlzottan gyakoriak a villámgyors, dinamikus jelenetek. Nagyon nagy méretű flották mozgatása és ütközete esetén felléphet ugyan némi lag, de nem jut el az igazán zavaró szintre.


Új játék kezdésekor számos felkínált faj közül válogathatunk, az alapnak számító emberek mellett olyan érdekességeket is találhatunk, mint a hüllő Tzynnek, a pókszerű Ix’Idarok, a madárhoz hasonló Yondarimok vagy az értelmes gombák. Ha nem találunk megfelelőt, magunk is kreálhatunk egy saját fajt, amihez minden segítséget megkapunk. Kiválaszthatjuk a megjelenést (emlős, madár, hüllő stb.) - ez nem csak vizuális döntés, hiszen például idegengyűlölő társadalom választásánál sokkal ellenségesebben viszonyulunk majd az eltérő fajokhoz, ugyanakkor idegenkedvelő beállítottság esetén épp ellenkezőleg. Kiválaszthatjuk vezetőnk külsejét, nevet adhatunk fajunknak, meghatározhatjuk a bolygók, hajók és egyebek névadási szabályait, de a legfontosabb a jellemzők, traitek eldöntése. Vannak köztük magára a fajra vonatkozók, negatívak és pozitívak egyaránt, okosan kell felhasználnunk a rendelkezésre álló, elosztható pontokat.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2016. 06. 06. 08:03
    Én kb 4-5 órát toltam.
    Egy 23% magyarosítással.
    Szerintem ehető a játék.
    Persze vannak hibái de vannak előnyei.
    Ha meg lesz a tejes magyarosítás biztos neki futok még egyszer.
    Tény nem egy akció FPS de van egy hangulata.
    Remélem jön ki hozzá DLC és bővítik, javítják a dolgokat.
  • 7.
    2016. 05. 31. 19:32
    "bár e műfaj új uralkodója még mindig várat magára"

    Véleményem szerint a király már megjött, jó ideje uralkodik. A neve: Distant World: Universe
  • 6.
    2016. 05. 31. 15:34
    A felhőanimációk alapján minden bolygón legalább 5000km/h-ás szélsebesség van. Biztos izmos építmények vannak a felszínen. Csak a zöld vegetációt nem értem: a négy machos légáram nem igazán a susogó szél kategória.

    Nem igaz, hogy soha nem készül olyan űrhajós játék, ami legalább a megjelenítés szintjén perfekt lenne. Azért +1 pont, hogy legalább a háttér hasonlít a valódi űrhöz, és nem nyomták tele lila meg kék ködökkel, olyanokkal amikhez a Hubble-nek is 120 óra folyamatos expozíció kell.
  • 5.
    2016. 05. 31. 00:35
    Phenom II 955BE 3,6GHz
    16 GB RAM
    HD7850 2GB

    Semmi ilyet nem tapasztalok.
  • 4.
    2016. 05. 31. 00:08
    AMD Phenom II X6 1090T 3,2Ghz
    8GB Ram
    GTX970 4GB
    alatt azt monda a játék hogy ő bizony a játék elején laggol, mondom jó hát ez így mi??? persze kijött hotfix1-2-3és még mindig... aztán mikor kiderült hogy a procihaszálat összesítve 17% körüli és leesett hogy ez azt jelenti hogy egy magot hajt 100%ra (és megvizsgálva tényleg) akkor eldurrant az agyam... ott van 5 kihasználatlan mag és megfő mert egy magra képesek csak megírnia szimulációt.Számomra ez az egy fájó pont van a játékban meg talán az űrcsaták befolyásolhatatlansága, de az alapelképzelés nagyon jó bár e műfaj új uralkodója még mindig várat magára
  • 3.
    2016. 05. 30. 19:48
    Érdekes dolog ez mert ilyen részletes világra már rég vártunk. Néha már túlontúl is részletes...
    De hogy a csatába nincs beleszólásod taktikailag csak két számon múlik és a nagyobb nyer az kőkorszaki, egy ilyen játéknák az achilleszi sarkát nem dolgozták ki rendesen.
    Sajnálom mert nagyon tetszik ,de így stratégiailag értelmezhetetlen.
  • 2.
    2016. 05. 30. 16:54
    Kipróbáltam, kb 1 óra után elég is volt. Egy Imperium Galactika II, Haegemónia, Nexus szintű játék meg örök ábránd marad, hiába, olyat csak a magyarok tudtak csinálni.
  • 1.
    2016. 05. 30. 09:58
    A randomgenerált kutatási lehetőségekről pedig nem esik egy szó se? Azon áll vagy bukik egy komolyabb nehézségi szinten elkezdett játék, kész lottó.

    A játék egy idő után egyhangú, és jóval a vége előtt, ezzel teljesen egyet tudok érteni. Viszont ami már az első perctől egyhangú, az a vezetők személyiségének a teljes hiánya. Kapunk egy portrét egy traittel, és ennyi, legközelebb meg csak akkor hallunk felőlük, mikor választásokkor kirángatja a játék a betöltött pozíciójából, hogy a társadalom vezetője legyen, mi meg költhetünk újabb 50 influence pontot a pótlására, ami nagyon lassan jön (kivéve ha az ember mázlista, és megkapta a +1 influence kutatásokat, lásd fent).

    A diplomáciai lehetőségek is eléggé korlátoltak, én például rengetegszer hiányoltam a határmenti kolonizálatlan rendszerek átruházásának a lehetőségét, azt meg kifejezetten exploitnak tartom, hogy a havi x nyersanyag transzfer felületen a hajlandóságból simán ki lehet deríteni egy AI civilizáció termelését az adott nyersanyagból (ha ez multiplayerre is igaz, teljesen kimeríti a kémkedés fogalmát).

    Folytathatnám naphosszat, hiába 4X, igaz erre a játékra az a mondás, hogy néha a kevesebb több, mert bonyolultság helyett bosszúságot, stratégia helyett unalmat hozott. A Sins of a Solar Empire jelenleg sokkal jobb játéknak mondható ebben a műfajban. Lehet hogy annyira egyszerű, hogy már inkább stratégia, mint 4X, de legalább ami játéklehetőséggel rendelkezik, azok nem kifogásolhatók ennyire.