Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Star Wars Battlefront - Zavar támadt az Erőben

  • Dátum | 2015.11.26 15:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Meg kell mondanom, nem voltam éppen nyugodt, amikor kiderült, hogy a Disney és az Electronic Arts tíz évre szóló szerződést kötött egymással, aminek következtében belátható időn belül minden Star Wars-játék ettől az egy kiadótól érkezik majd. Mindannyian tudjuk, hogy ha kapzsiságról van szó, akkor az Electronic Arts messze az élen jár a kiadók között, pedig a Ubisoftot nem könnyű lekörözni ilyen téren. Elkapkodott játékokat képzeltem el, amiket akkor is kiadnak majd a filmek premierjére, ha azok éppen nincsenek kész, meg persze sok-sok DLC-t, hiszen a nagy rajongókra mindig lehet építeni, ha egy kis extra pénz beszedéséről van szó.


Némileg azért megnyugodtam, mikor kiderült, hogy a sorban az első játékot a DICE készíti majd. Habár a svédek a múltban néhányszor mellényúltak, azért az tagadhatatlan tény, hogy a játékkészítéshez értenek. Már csak azon kellett túllendülni, hogy a játékot Star Wars: Battlefrontnak nevezték el, az ugyanis nyilvánvaló volt, hogy bármit is rak majd le az asztalra a DICE, a régi Battlefront-játékok kedvelőinek nem nagyon tud majd megfelelni. Persze ez is történt, a DICE jelentősen egyszerűsített minden téren, de ez talán egy jó cél érdekében történt. A Pandemic játékai rendkívül ambiciózusak voltak, jellemzően ebbe az ambícióba bele is tört a bicskájuk. Most, hogy a Star Wars vélhetően újra virágkorát éli majd, és behúz egy teljesen új generációt, egyszerűen nem lehet olyan játékot kiadni, ami technikailag nem tökéletes, nem polírozott, és nem képes azonnali szórakozást nyújtani egy rendkívül széles rétegnek.

Lehetett egy másik félelmünk is, ha elkezdtük összerakni a képet. A Star Wars: Battlefront elkészítésére vélhetően nem jutott túl sok idő, valamit pedig azért mégis ki kellett adni a film megjelenésére. Majdnem kézenfekvő volt tehát, hogy az Electronic Arts azért sózta rá a DICE-ra a fejlesztést, mert az egyszerűen át tudja skinezni a Battlefieldet, és viszonylag rövid idő alatt ki tudna köhögni egy értelmes játékot. És akkor kezdjük a tényleges kritikát is ezzel, a helyzet ugyanis az, hogy végül ez a félelmünk nem igazolódott be. A Battlefront nem egy átskinezett Battlefield, sőt, nagyon messze áll attól. Valójában a Battlefront nem igazán hasonlít egyetlen modern multiplayer FPS-re sem, és szerintem ebben rejlik a varázsa, de kicsit mélyebbre kell ásnunk ahhoz, hogy megértsük, miért.

Az első dolog, amit érdemes megemlíteni az a fejlődési rendszer. Ez nagy divat minden modern FPS-ben, használja a Call of Duty és a Battlefield is, és ugyan megtalálható a Battlefrontban is, valójában jelentősen le van egyszerűsítve. A fegyverek nem fejleszthetők, csak feloldhatók, ráadásul nincs köztük egyértelmű különbség az erőviszonyokat tekintve, inkább mindegyik egy-egy játékstílushoz kapcsolódik. Távolra szeretnénk lőni? Gyorsan szeretnénk lőni? Nagyobb sebzést szeretnénk bevinni? Pontosabbak akarunk lenni? A Battlefront minden igényre szolgáltat egy-egy fegyvert, melyek mindegyike tökéletesen illeszkedik a Star Wars világába, hiszen a modelleket egyenesen a filmből vették át.


A Battlefront ezen kívül még egy lehetőséget kínál a fejlesztésre. Ezek a Star Cardok, amikből egyszerre három lehet nálunk, és mi válogathatjuk össze, hogy mit szeretnénk magunkkal vinni az adott pályára. Ez az egyszerűség azt jelenti, hogy komoly döntéseket kell meghoznunk, hiszen a lehetőségeink limitáltak: szeretnénk kétféle gránátot? Oké, de akkor nem lesz jetpack. Szeretnénk a járművek ellen nagyobb sebzést okozó ion töltetet? Oké, de akkor búcsút mondhatunk egyik gránátnak, és hasonlók. Habár könnyű lenne azt mondani, hogy a DICE egyszerűen csak nem vette a fáradságot egy komplexebb fejlődési rendszer kidolgozására, ez nem igaz. Egyrészt a stúdió azt akarta elérni, hogy minden, ami a játékba kerül, az teljesen megfeleljen a klasszikus Star Wars világában látható dolgoknak. Másrészt pedig azt, hogy a játék ne a végtelen mennyiségű fejlesztésben és kombinációban vesszen el.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 35.
    2015. 12. 11. 22:45
    Sajnos már a képek (mivel ezzel a játékkal még nem játszottam) alapján rengeteg benne a hiba ami erősen rontja a játék realisztikusságát. Túl sok részt emeltek át a Rebels-ből, ami már nem az eredeti Star Wars realitására épül. Csak egy példa: Imperial osztályú csillagromboló nem ereszkedik le a légkörbe mivel a tömege miatt nem teheti, a Nebulon-B oszályú fregatt szintúgy.
    Másrészt már az elődökben sem tetszett, hogy a "hősők" is tevékenyen rész vesznek a harcban. Még Luke talán érthető lenne (de az sem zöld fénykarddal a Hoth-on) de Vader és az Uralkodó az már komikus. Nekem ez kissé elveszi az igazi Star Wars érzést.
  • 34.
    2015. 12. 10. 08:47
    Sajnos nekem hatalmas csalódás ez a játék, pedig nagyon vártam!
    Rengeteg az eszetlen barom játékon belül.
    Grafika engem nem fogott meg sőt szerintem helyenként ki sincs dolgozva rendesen!
    Nagy Star Wars rajongó létemre azt kell mondjam ez egy nagy nulla ez a játék!
    Kövezzetek meg de sajnos nekem nem adott semmi újat.
  • 33.
    2015. 11. 30. 03:58
    Azért a 15 ezret nem ér meg-hez hozzáfűzném, hogy én 12500-ért vettem akciósan egy boltban, ami elég sok helyen van az országban. Szóval aki kicsit szétnézett, az olcsóbban is hozzájutott
  • 32.
    2015. 11. 29. 22:52
    Szia!

    Ehhez csak annyit szólnék hozzá, hogy az elején nekem is hasonló érzésem volt. Amikor belejöttem akkor már más volt. Meg kell találni a hozzád illő stílust. Pl én az elején 2 gránáttal mentem. Most már hátrakéta és gránátvető. Mellé egy lázadó fegyver. Ami talán alapból meg van. És persze nem mindegy, hogy hova célzol.
  • 31.
    2015. 11. 29. 20:37
    Éppen azért mondtam, hogy manapság nem a dvdk mennyisége határozza meg egy játék tartalmát, sokkal inkább a lustaság meg a pénz
  • 30.
    2015. 11. 29. 09:25
    Ha a gta V-t megvetted lemezesbe,akkor az 7x10gigás lemezen van és miután telepíti még leszed vagy 7-8GB-ot
  • 29.
    2015. 11. 28. 20:28
    Szerintem van egy pár ilyen játék. AC Syndicate is 5 DVD-s például.
  • 28.
    2015. 11. 28. 13:59
    BF4 10 pályával jelent meg.
    SWBF 12 vel mivel a világban nincs több fegyver és nincs upgrade opció sem ezért miért is lenne több kontent a játékban ha e zvilágfüggő, a másik amit mindenki elfelejt hogy a starwars tulajdonosa szabályoz mindent ne maz EA.! Amire a névtulajdonos azt mondja hogy "nem" az hiába király vagy újdonság akkor se kerül bele a játékban

    ingyenes pálya + uj játékmód december 1 től elérhető.
    a több is jön szép lassan a fizetős dlcktől függetlenül.
  • 27.
    2015. 11. 28. 08:16
    A fegyverek hiánya nem akkora probléma...ilyen formában könnyebb volt a balance-ot létrehozni közöttük, egyik sem sokkal erősebb vagy gyengébb, mint a másik, egyszerűen csak egyediek, megvan milyen célra lehet őket használni...

    A pályák mennyisége tényleg pofátlanul kevés, lett volna annyi helyszín amit bele rakhattak volna, de az EA-t ismerve az mind DLC lesz...

    Érződik a játékon, hogy rajongóknak készült, sokan ezért is fikázzák...fogadni mernék a legtöbb ember azt várta hogy ugyan olyan lesz, mint az előző battlefront.

    Ez a játék így jó ahogy van, de a 15 ezret nem éri meg, 10-11 még talán

    Nálam 8/10
  • 26.
    2015. 11. 27. 12:06
    Béta nem fogott meg, jó a hangulata de annyira nem, h pénzt adjak érte. Most még lehet, h fun az a pár pálya ami benne van de majd megunják az emberek aztán lehet megvenni a teljes áru dlc-t. kösz nem. Inkább tolom még a bf4-et, jövő tavasszal meg jön a játéközön köztük a doom 4-is.
  • 25.
    2015. 11. 27. 11:16
    Azért a 20 vs. 20 -at nem nevezném "eposzi méretűnek"...
  • 24.
    2015. 11. 27. 11:08
    Jó a teszt, de a borzalmas hit rendszert érdekes hogy nem említi meg senki. Sokszor játszhatatlan a játék, mert tonnányi lézert lövök az ellenfélbe és semmi, én bezzeg 1,2 találattól kifekszek. Bármilyen fegyverrel megyek sokszor esélytelen a játék. Bf4-nél volt ez, de ott patch javította a netkódot.
  • 23.
    2015. 11. 27. 10:51
    reméljük nem fejlődik el odáig a grafika, hogy annyira részletes legyen, hogy kb egy szobányi terület lefed egy játékot, mert a többi már "sokkal nagyobb meló" lenne...
  • 22.
    2015. 11. 27. 08:54
    Első perctől tolom és imádom. Egyértelműen leginkább a hangulat az ami megfogott. De ha egy kicsit is szereti a Star Warst és persze a miltiplayert az ember abszolút megéri megvenni. A survivor mod egy haverral színtén nagyon király. A pályatervezés remek, grafika gyönyörű. Bocs az elfogultságomért de imádom a Star Warst
  • 21.
    2015. 11. 27. 08:20
    Tesztet és a kommenteket olvasva nekem az jött le,hogy aki megvette az végül is különösebb újat nem kapott.Vagyis kapott egy majd későbbiekben tartalommal bővülő játékot amit végül is mindeki imád mert Star Wars.
    A végeredméy a lényeg.
  • 20.
    2015. 11. 27. 07:26
    Sziasztok!

    Én személy szerint a megjelenés előtt 1 héttel előrendeltem. Úgy voltam vele, hogy ez most belefér, és nem bántam meg. Az élmény valóban páratlan, főleg aki szereti a Star Wars filmet. A pálya mennyiségre kitérve, bennem is megfogalmazódott, hogy kicsit lehetett volna több. Pl a Battlefront 2 -ből simán lehetett volan ötletet meríteni. Szerintem!
    Elviseltem volna pl egy Naboot, Mygeetot, Coruscant és még 1-2 ismertebb helyszínt, ahol hatalmas csatákat lehetett vívni pl a 2. részben.

    A játék menetben valóban az a tapasztalatom, hogy pl egy Walker Assaultban kurva sok hülye van. Nem 1x láttam olyat, hogy ugye a kommunikációs állást aktiválni kell, és persze hogy elszalad mellette. '-.-
    Persze azért szaladtam arra, hogy én tegyem ezt meg, de ha már ott volt hamarabb, akkor miért nem lehet megálni 5 másodpercre?
    Szóval ebben a módban valóban számít a csapat munka.
    Tény , hogy furcsa pl egy MW3 után, hogy nincs 50/10-es statom, helyette pl csak 20/16, de tudom hogy rohadtól nem számít. Hiba van az ellenfél csapatában egy oylan aki 50-et öl halál nékül, semmit az ég adta világon nem ér vele semmit!! És az is tetszik a játékban, hogy azért vannak benne szép fordulatok..

    Összességében én azt mondom, hogy nem kaptuk rossz játékot. Persze vannak ötletek amiket esetleg újból látna az ember, de szerintem az élmény felejteti a hibáit. Akit érdekel annyira az úgy is megveszi és játszik vele, akinek meg sokminden nem tetszik az meg átlép felette. A Dec 20-ai vetítésre már 1 hónapja meg van a jegy és már nagyon várom. Minden részét szerettem nézni és nem 1x meg is néztem. Szerintem a 7. rész után is úgy fogok kijönni a moziból, hogy de jó lenne ha Jedi lehetnék.


  • 19.
    2015. 11. 27. 01:20
    Nekem bejott. Foleg a Walker-es resze. A hangulata nagyon jol el van talalva.
    A palyak szama miatt nagyon nem aggodom, majd gyartanak meg hozza parat A mostaniak nagyon jol el vannak talalva, jol ki vannak egyensulyozva, orom rajtuk jatszani - barmely oldal is szallunk harcba.
  • 18.
    2015. 11. 27. 00:39
    Ahány embert én már hallottam sírni amiatt, hogy frászért ekkorák a játékok, a csühös netjükkel 1-2 nap letölteni... Valakinek mindig lesz baja a koncepcióval, most itt és ennyiben húzták meg a határt. Szerintem nem aránytalan.
  • 17.
    2015. 11. 27. 00:17
    Meg hát, azért 2015 végén ne abban számoljuk már a tartalmat, hogy hány DVD-re fér rá - arról a DVD-ről beszélünk, ami még a PS2 korszakban nagy szám volt, 15 évvel ezelőtt. Egy 27 gigás játék ebben a generációban még csak éppen a közepes aljának elmegy helyfoglalás szempontjából, amikor egy Halo 5 összesen 60 giga...
  • 16.
    2015. 11. 27. 00:08
    Nyugodj meg nem a dvd-k mennyisége fogja megállítani őket abban, hogy több tartalmat adjanak. Ha jól tudom volt olyan játék ami 5 vagy 6 lemezre fért el. Meg manapság főleg nem számít mikor úgyis csak egy kódot tartalmaz a tok és aztán leránthatod a netről a játékot
  • 15.
    2015. 11. 26. 23:25
    Jó lett a kritika, de ha már a tartalom mennyiségét érte kifogás, akkor szólhattál volna pár szót az early accessben dec 1-jén, egyébként 8-án megjelenő (és ingyenes) Battle of Jakku DLC-ről.
    Másrészt értem én, hogy kevés a 12 pálya, de a PC-s verzió így is 4 DVD, mégis hová tegyenek ennyi tartalmat?
  • 14.
    2015. 11. 26. 23:15
    Hah, még a Breaking Benjamin frontembere szerint is szar a játék, hát ez kész!
  • 13.
    2015. 11. 26. 22:04
    Jah, nagyjából ez a helyzet. Amikor összejött egy normális csapat, akkor olyan 6-7 Supremacy meccset nyertünk egymás után zsinórban pár perc alatt, annyira aláztunk

    Azért az tetszik, hogy a matchmaking alapvetően meghagyja ugyanazt a csapatot, akikkel előzőleg voltál, így ha jó a brigád, akkor nem kell kilépni
  • 12.
    2015. 11. 26. 21:23
    Közben látom, hogy már létezik ez a scan dolog. Kapufa.

    Amúgy nálam is a 8 v 8, főleg a drop zone működött. A 20 v 20-al az a baj, hogy 90%-ban mindenki csak hentelni akar. Mennek előre, mint a homály, és max 2-en koncentrálunk a feladatra. Mikor 1 v 2-be próbálom megvédeni az utolsó másodpercekben a győzelmet jelentő középső kontrolpontot, lespawnol a csapattársam, és elrohan a csata irányába... na olyankor azért verem az asztalt. Párszor azért már összeakadtam 4-5 értelmesebb csapattárssal, és akkor nagyon jó akcióink voltak. Van potenciál ezekben a játékmódokban, de valahogy el kellene különíteni azokat, akik csak deathmatchelni akarnak, és akik komolyan veszik.
  • 11.
    2015. 11. 26. 21:06
    Srácok, repüljetek billentyűzettel. A kurzorvezérlőkkel tudtok manőverezni. Én az eddigi BF-ekben is így repültem mondjuk, szal nekem nem fura.

    Ennél a játéknál azért kitérnék a tartalom kérdésre, mert nem érzem jogosnak a fikázást. Igen, régen minden játék több tartalommal jött ki. Azóta egy pöppet fejlődött a grafika is. Sokkal nagyobb meló ma már egy pályát megcsinálni. Meg kell nézni, hogy például az Endor mennyire részletes. De a jégbarlangok is brutálisan néznek ki. A hajók, stb modelljeiről nem is beszélve. Brutál részletes. Szerintem erre a tartalom kérdésre az lehet a megoldás, ha odáig fejlődik a technika, hogy be tudnak szkennelni komplett tereket, tárgyakat, stb... Kevesebb melóval több tartalmat tudnának legyártani.
  • 10.
    2015. 11. 26. 20:34
    Nekem ment, amíg fél perc után le nem lőttek. Vagy bele nem fordultam a földbe. Másoknál is láttam ugyanezt...
  • 9.
    2015. 11. 26. 19:43
    Persze hogy kevés a tartalom, máskülönben mi kerülne a DLC csomagokba?
  • 8.
    2015. 11. 26. 19:04
    Köszi, jó teszt volt.

    Egy apró észrevétel: többször is azt írod hogy "azt érzem". Egy hiteles kritikánál arra vagyok kiváncsi hogy az író mit "gondol".

    A játék nagyon sok szempontból példamutató, főleg a Battlefield fiaskó után. Stabil, jól van optimalizálva, müködik. Tudom vicces, de manapság ez sajnos már ritka.
    A készítők külön dicséretet érdemelnek amiért a sound designra így figyeltek (ahogy ezt a cikk is megemlíti). Nem bánnám ha ez lenne az iparági alapszint.
    Sajnálom amiért a tartalom ilyen szűkös lett. Ennek sem örülök, de engem inkább a járművek és löveg tornyok PC-n konzolos irányításra való optimalizáltsága tántorított el a vételtől. Nem elég hogy kevés a tartalom de azt sem élvezhetem ki teljesen.

    @Fenzoor
    Kötelezheted őket azzal hogy nem veszed meg a játékukat, ellenben azokat a fejlesztőket támogatod akik megjelenés után is frissítik a játékot: Witcher, Divinity, DICE (Battlefield)... etc.
  • 7.
    2015. 11. 26. 17:01
    A PS2 korszakig ez volt. Internet és belső HDD hiányában kénytelenek voltak a korongon jól működő játékot kiadni, amennyire csak lehetett. Konzolon még ez után is megpróbálták kordában tartani a kiadókat azzal, hogy fizetniük kell az utólagos javításokért, és ez ott valamennyire működik is (legutóbbi Batman pl.).

    De PC-n...
  • 6.
    2015. 11. 26. 16:58
    Ez hitelesebb teszt.

    https://www.instagram.com/p/-Uic0dvmum/

    "They wanted to pay me to post that I like this peice of shit game .. They can shove it up their ass this game sucks I'd rather watch the god awful prequels then play this peice of shit one more second that's for ruining Star Wars EA "
  • 5.
    2015. 11. 26. 16:13
    Köszi, ismerősökkel akikkel kipróbáltuk beszéltük, hogy senkinek nem ment az egér-billenty kombós repülés. Kontrollerre van tervezve sajna, úgy tűnik még nem nyúltak hozzá, pedig volt visszajelzés erről is bőven.
  • 4.
    2015. 11. 26. 16:07
    Annyira nem kenyerem a fikázódás, de szánalmas, hogy már most ha megveszed a játékot 15.000Ft-ért PC-re (ami pár éve még 10.000 alatt volt bőven), akkor kapsz egy beta vagy inkább demo verziót, amivel ugyan játszhatsz ameddig akarsz, csak van benne kb 10 pálya, meg pár cucc és cső. Régebben ha emlékeztek, ezt demónak hívták. Volt pár pálya, ki tudtad próbálni de többet nem remélhettél. Na ez a játék jelenleg egy demo csak 15.000Ft-ért.

    Ez egyre jobban elfajul, félkész fos játékokat dobálnak ki, mondván, hogy majd kijavítjuk az első héten... igen ezt pedig beta tesztnek hívják.

    Én ha tudnám kötelezném a kiadókat, ha egyszer kiadnak egy játékot teljes áron, akkor az legyen szupportálva 6 vagy 12 hónapig INGYEN! Minden azutáni tartalomért szívesen fizetek, de addig jöjjenek rá ingyen a pályák, fegyverek, kiegek. Így ha valóban nem 1-2 hónapot akarsz ezzle játszani akkor úgyis az ultimate editiont fogod megvenni, ami 37ezer 37!!!!!!!! ezer forint. Ugyan már... elmentek a ****omba, már bocsánat
  • 3.
    2015. 11. 26. 16:02
    12 pálya van egy csak multiplayer játékban? Ez komoly?
  • 2.
    2015. 11. 26. 15:48
    Szerintem most is nehézkes, maradjon inkább a kontroller a repülésre
  • 1.
    2015. 11. 26. 15:33
    PC-n tesztelted, volt szerencséd bármilyen repülő alkalmatosság pilótafülkéjébe vetődnöd? Egér-billentyűzettel hihetetlenül keserves és nehézkes volt a légi járművek irányítása a bétán. Ezt javították? Vagy inkább ragadjon továbbra is kontrollert az ember ha repkedni akar?