Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Stacking - Oroszországból szeretettel

  • Dátum | 2011.02.27 08:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

A Double Fine csapatának bizonyítványát lapozgatva egy dolgot mindenképpen el kell ismernünk: Tim Schafer és társai azon fejlesztők közé tartoznak, akiknek nem kell a szomszédba menniük, ha egy kis kreativitásra van szükségük. A stúdió az elmúlt időszakban olcsó, letölthető játékok készítésére adta a fejét, pár hónappal ezelőtt például a Halloween témájú Costume Questtel leptek meg minket. Legújabb alkotásuk egy nagyon érdekes kalandjáték, melyet a matrjoska babák és a némafilmek ihlettek. Aki nem tudná, a matrjoska egy festett orosz fajáték, mely egymásba rakható, egyre kisebb méretű babákból áll. A Stackingben ilyen babákat kell irányítanunk, velük fogunk különféle feladatokat megoldani.

De ne szaladjunk ennyire előre, lássuk miként jönnek a képbe az imént említett némafilmek. Amint elindítjuk a játékot, rögtön nyilvánvalóvá válik a kapcsolat, hiszen a látvány és a hangzás terén is az 1930-as évekbeli filmekre hajaz a prezentáció (leszámítva, hogy ez nem fekete-fehér). Az átvezető videókban látni a filmszalagot a kép szélén, a párbeszédek feliratai pedig külön képernyőn jelennek meg, és természetesen a zenék is az 1900-as évek eleji korszakot idézik. A sztori egy kis matrjoska baba, Charlie Blackmore kalandjait követi nyomon, aki egy büszke kéményseprő család legkisebb sarja. Amint megtudjuk, édesapja abban a megtiszteltetésbe részesült, hogy a gazdag Báró fő kéményseprőjeként dolgozhatott, ami könnyebb megélhetést biztosított feleségének és fiainak. Ám a dolgok gyorsan rosszra fordultak, ugyanis a családfő hetekig nem tért haza a munkából, a pénz szűkében lévő család pedig egyre nehezebb helyzetbe került, ami odáig fajult, hogy az egyik nap Charlie kivételével mindegyik gyereket elvitték a Báróhoz, hogy ott dolgozzák le az adósságukat. Hősünk ezt persze nem hagyta szó nélkül, és elindult kiszabadítani rabszolgasorba hajtott fivéreit. A Stacking a szórakoztatás mellett könnyed kritikát is nyújt a szegényeket kizsákmányoló gazdagok világáról és a gyermekek által végzett kényszermunkáról, mely nem volt példa nélküli a 20. század elején.

A játékban lévő fejtörők igencsak ötletesre sikerültek
A játékban lévő fejtörők igencsak ötletesre sikerültek

Kalandunk egy vasútállomáson veszi kezdetét, ahol éppen sztrájkolnak a mozdonyvezetők a rossz munkakörülmények miatt, így első feladatunk az lesz, hogy munkára bírjuk az embereket, mivel csak vonattal tudunk eljutni a testvéreinkhez. A Stackingben úgy tudjuk megoldani a játékban lévő feladványokat, hogy a megfelelő baba képességét használjuk egy adott helyen. A világot ugyanis a legkülönfélébb matrjoska babák népesítik be, melyek mindegyikének van egy speciális képessége. A csinos hölgyet mintázó bábú például el tudja csábítani a férfiakat, egy másik karakter beszédével untatja a körülötte lévőket, de találkozunk boxolóval, trombitással és még több tucatnyi más típussal. Mi úgy tudjuk használni ezeket a képességeket, hogy Charlival beléjük bújunk, ilyenkor átvesszük felettük az irányítást, és oda mehetünk velük, ahova akarunk. A legtöbb feladat megoldása általában nem okoz túl nagy fejtörést, a kihívást inkább a szükséges baba megtalálása jelenti, amik néha igencsak el tudnak bújni a pályákon. Kicsit bonyolítja a helyzetet, hogy időnként nem tudunk addig belebújni egy matrjoska babába, amíg neki is meg nem csinálunk egy feladatot. Ezeket felfoghatjuk másodlagos küldetéseknek, amiket végre kell hajtanunk a továbbjutáshoz.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 15.
    2011. 03. 01. 14:38
    A fene egye meg, hogy manapság semmit nem adnak ki PC-re...
  • 14.
    2011. 02. 28. 19:42
    Kit érdekel sppeedrun? Ennyi erővel a Stacking sincs több másfél óránál...de tényleg kár volt megszólalni...
  • 13.
    2011. 02. 28. 13:35
    Blade.. ha nézzük a speedrunokat akkor jönnek ilyenek mint a half life 1-2, morrowind, doom, super mario, ha nem akkor is ott van pl a Watchman, és úgy tippelem egy ügyesebb és sietősebb játékos pl a Star Wars Force unleashed 2 is 5-6 óra alatt befejezi. Ez utóbbit magam közepes fokozaton a bigyók begyűjtésével és az állandó fagyás miatti újrakezdésekkel együtt is hozzávetőlegesen 7óra alatt végigjátszottam, és ebben benne van az utolsó pálya megismétlése a másik befejezés miatt.

    Szóval árához képest ez a kis játék elég tartalmas szórakozást nyújthat. A multi meg engem sem érdekel túlzottan szóval a CoD és a MoH nálam is csak pár órás szórakozást jelentene.
  • 12.
    2011. 02. 28. 11:13
    Legalábbis az lenne, ha egy teljes árú programról lenne szó, amit 10 ezer forintért dobálnának a boltokban. Miért nemzeti sport nálunk a kötekedés?
  • 11.
    2011. 02. 28. 09:34
    Hát most maximálisan Blade-vel értek egyet, annak ellenére, hogy a multi engem sem érdekel... Egy játékot összességében kell nézni, nem csak kiemelni egy szeletét. Mivel ez single játék ezért úgy igazságos, hogy olyan játékokkal hasonlítod össze, amik szintén a single részre koncentrálnak és így már bizony édes kevés az a 4-5 óra...
  • 10.
    2011. 02. 28. 06:34
    Ha játékidőről van szó akkor bizony a Star Wars Force Unleashed 2 -sem remekel hosszú játékidővel.
  • 9.
    2011. 02. 27. 22:58
    Látom Te is jó vagy szövegértésből - pedig csak pár mondatot írtam...
    Mind, nem megyek bele felesleges vitákba, a BMW meg szerintem jobb mint a kirántott kifli. Sicc!
  • 8.
    2011. 02. 27. 20:35
    Blade, engem baromira nem érdekel a multija az említett FPS-eknek. A Stacking egy single játék, így a single játékmódokkal fogom összehasonlítani. Ha nem tetszik, akkor lehet fellebbezni.
  • 7.
    2011. 02. 27. 19:34
    Látom képtelen vagy felfogni mire is gondoltam. Sebaj, túlélem...
  • 6.
    2011. 02. 27. 19:29
    És ? Ki beszélt itt a multiról? Egyértelmű, hogy single playerről van szó, egyébként engem spec a multi nem mozgat meg, így az max +5perc játékidőt ad. Nem többet. COD miben másabb mint egy CS1.6 volt X évvel ezelőtt? Ugyanaz, semmi újdonság.
  • 5.
    2011. 02. 27. 19:21
    Az ugye mellékes, hogy mindkettő inkább multis játék, ami konkrétan végtelen játékidőt jelent (megjegyzem éppenséggel a K&L2-nek volt a legeredetibb multija hosszú évek óta). Ezt figyelmen kívül hagyni nem épp ésszerű nézve azt, hogy mindhárom említett játék a többszemélyes részre koncentrál. Ha az nem lenne, nyilván a szingli is jóval hosszabb lenne (ráraádsul MW2-nek ott vannak a coop küldetései).
    Ennyi erővel a Stacking meg 0 óra játékidőt kínál mert nincs neki multija. Ja, hogy ez szingölre van szabva? A logikád szerint kit érdekel?
    Legyünk már kicsit objektívebbek...
  • 4.
    2011. 02. 27. 19:14
    Blade, most hirtelen a Kane&Lynch 2 jut eszembe, de szerintem egy ügyesebb ember a Modern Warfare 2-t és a Black Ops-ot is ki tudná 4 óra alatt pörgetni.
  • 3.
    2011. 02. 27. 18:53
    És megint nincs PC-s verzíó .
  • 2.
    2011. 02. 27. 18:20
    "...akkor akár négy-öt óráig is ellehetünk vele, ami több mint amit néhány teljes értékű program nyújt."

    pfff...gondolom erre nagyon sok példát tudtok mondani...
  • 1.
    2011. 02. 27. 18:08
    ezmeg mi az isten?