Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Splinter Cell: Blacklist - nem kerül feketelistára

  • Dátum | 2013.09.01 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Néha olyan érzésem van, mintha a Ubisoft játékai egyre inkább hasonlítanának egymásra. Mintha találtak volna egy titkos receptet, amire kis változtatásokkal több játékot is rá lehet húzni úgy, hogy soha senki ne jöjjön rá a hasonlóságra. Ott van az Assassin’s Creed, ami egy történelmi lopakodós-rohangászós-gyilkolós játék kütyükkel, hamarosan jön a Watch Dogs, ami egy modern lopakodós-rohangászós-gyilkolós játék kütyükkel, és persze itt van jelen tesztünk alanya, a Splinter Cell, ami egy katonai lopakodós-rohangászós-gyilkolós játék kütyükkel. Persze az apróságok megkülönböztetik őket egymástól, de alapvetően mindegyikben egy nagyon ügyesen mozgó főhőst alakítunk, aki nem feltétlenül szeretné, hogy felfedezzék, aki viszonylag nyílt, nagyobb terepeken veszi fel a harcot az ellenséggel, és aki remekül bánik az adott szituációhoz illeszkedő eszközökkel és fegyverekkel.

Mindez persze nem véletlen. A hatalmas kiadók által készített modern AAA-kategóriás játékokon megszámlálhatatlan mennyiségű ember dolgozik, irgalmatlan költségvetés mellett, és különösen a Ubisoftra jellemző, hogy még kontinenseken átívelő együttműködések is szükségesek ahhoz, hogy viszonylag belátható időn belül elkészüljön az ambiciózus végtermék. Hogy a kiadók bebiztosítsák befektetésük megtérülését, nem csak brutális reklámkampányokat tolnak a címeik alá, hanem már a korai szakasztól kezdve fókusztesztelik azokat különböző célcsoportokon. El kell fogadni, hogy ezek a játékok most már minden tekintetben termékek, népszerűségük pedig vetekedik egy-egy hollywoodi filmével, így szépen-lassan minden olyan átok ráül az AAA-játékgyártásra, ami miatt a hollywoodi stúdiórendszer is egyre betegebben, egyre fenntarthatatlanabbul működik.



Ez persze egyértelművé teszi azt is, hogy a Splinter Cell felhígult, általánosabbá vált. Nem most, már az előző epizódnál. Többé nem elég, ha egy-két millió rajongónak tud készíteni a Ubisoft egy keményvonalas lopakodós játékot, szélesebb rétegeket kell megfogni. Gondolni kell azokra, akik nem képesek használni az agyukat, vagy azokra, akik nem látják át a komplexebb játékmechanikákat, vagy egyszerűen csak szeretnek lövöldözni. Mint ahogy gondolni kell azokra is, akik nem akarnak minden pályán a teljes sötétségben rejtőzködni egy véletlenszerű épületben. A Conviction azonban némileg átesett a ló túloldalára egy általános és személyes bosszúhadjárattal, túlzottan sok akcióval, és a lopakodás háttérbe szorításával. Ezek után persze a Blacklist bemutatói sem tűntek meggyőzőnek: sokáig csak olyan pályákat láttunk, ahol Sam Fisher fényes nappal géppuskával ront be egy házba arabokat ölni, minden felrobban, minden pörög, és már csak a Battlefield 4 logójának kellett volna megjelennie ahhoz, hogy a Ubisoft teljesen félrevezessen minket.

Pedig valójában a Blacklist igyekszik némileg visszatérni a korai részek által kitaposott útra, és ötvözni mindezt a Conviction jobban sikerült elemeivel. A dolog nem mindig működik, de nagy általánosságban azért igen, és ilyenkor egy rendkívül élvezetes játékkal van dolgunk. A történet ezúttal már nem személyes, mint az előző rész, sokkal inkább hasonlít egy klasszikus Tom Clancy-sztorira. Az Egyesült Államok elnöke felszámolja a korruptnak minősített Third Echelont, és a helyébe megcsinálja az igen szűk körből felépülő, és egyben fantáziadúsan elnevezett Fourth Echelont, Sam Fisher vezetésével. A csapat egy repülő főhadiszálláson, a Paladinon járja a világot, hogy könnyen meg tudjon közelíteni bármilyen helyszínt.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 14.
    2013. 09. 09. 16:13
    Engem is fel vehet akinek megvan eredetibe és nyomjuk

    Nevem:

    Mykice
  • 13.
    2013. 09. 06. 08:36
    dragon83 - "Ez mekkora hülyeség. Most a fejlesztők tényleg nem gondolták végig, hogy ez milyen hülyén hangzik a játékban? Itt van egy amerikai szervezet, aminek célja az USA megmentése, de tessék vegyétek meg magatoknak a reggeli kenyeret és kávét. Inkább az lenne a realisztikus, hogy teletömik őket pénzzel meg felszereléssel. Vagy válság van?"

    Egyáltalán nem hülyeség, mivel sokak,(mint például Én) szeretik azt, ha lehet vásárolgatni egy játékban. Feldobja a játékélményt, mivel várom, gyűjtögetek hogy meglegyen az xy fegyver vagy ruha, akármi.. szerintem nem lenne jó, ha minden felszerelést megkapnánk. Egy élménnyel kevesebb lenne a játékban.
  • 12.
    2013. 09. 03. 12:34
    F@sza lett ez a része is,de annyira nem hogy perkáljak érte!
    Jó volt nekem a BlackBox-os verzió is...
  • 11.
    2013. 09. 03. 08:44
    Aki akar coopozni vagy spies vs mercsezni az vegyen fel Uplayen : daniel00001
  • 10.
    2013. 09. 02. 21:19
    10/10 nekem...

    coophoz keresek értelmes embereket.

    uplay:
    jaysaunter
  • 9.
    2013. 09. 02. 21:07
    17 ezret a The 5th Freedom Edition pláne megért! PS2-n szerettem meg a sorozatot, és most újra lopakodhatok. Megcsinálni egy pályát úgy mintha ott se lettem volna. Az őröket békén hagyva keresztülosonni, vagy ketten a haverral összebeszélni...
  • 8.
    2013. 09. 02. 17:53
    10 ezer forintot nagyon megér!
  • 7.
    2013. 09. 02. 11:07
    Most játszottam végig másodszorra.Most jön majd nehezebb szinteken acsikat hajkurászva. Nekem tetszik minden fillérjét megérte!
  • 6.
    2013. 09. 02. 09:12
    Játékélmény esetén igazad van, de a sztori szempontjából tényleg elég hülyén hat.
  • 5.
    2013. 09. 01. 21:47
    Most ez kb olyan mintha összeraknád pl az új NFS:Most Wantedet, és a régit. Gondolj bele hogy melyik megoldás a jobb: ha minden autó megvan mindegyikkel mehetsz, nem kell törnöd magad semmiért, hanem minden csak ott van, vagy pedig megküzdesz érte, kicsit rápörögsz a dologra hogy megszerezd?
  • 4.
    2013. 09. 01. 20:42
    Azonban minden új holmi pénzbe kerül, és sokszor az egyiket csak a másik után tudjuk megvenni. Miért? Az Egyesült Államokat próbáljuk megmenteni, miért nem adják oda ingyen? Vagy miért kell megvennem előbb az olcsóbb verziót, hogy később megvehessem az eggyel drágábbat, és így tovább? Direkt próbál velem kiszúrni az ügynökség?

    Ez mekkora hülyeség. Most a fejlesztők tényleg nem gondolták végig, hogy ez milyen hülyén hangzik a játékban? Itt van egy amerikai szervezet, aminek célja az USA megmentése, de tessék vegyétek meg magatoknak a reggeli kenyeret és kávét. Inkább az lenne a realisztikus, hogy teletömik őket pénzzel meg felszereléssel. Vagy válság van?
  • 3.
    2013. 09. 01. 13:06
    Pozítívum még talán, hogy a Black List(és a Conviction is) könnyebben irányítható, mint az elődei. Mindenre van gomb PC-n, nem kell a Space-szel előhozni mindenféle minimenüt.
    Nagyon üdítő tud lenni, főleg, hogy végigjátszottam a Dark-ot.
  • 2.
    2013. 09. 01. 10:56
    fantom mód nálam nagy pozitívum igencsak megnehezíti a játékot. Az emberek is kicsit nagyobb teret járnak be nem csak egy kis sávon közlekednek. Jó lett a játék a sok fejlesztés meg igazán tetszik. Nálam 10-es skálán egy 8-as a játék. Jó időtöltés bár tényleg nem fog nagy nyomot hagyni bennem
  • 1.
    2013. 09. 01. 09:42
    korrekt értékelés. Az idei mezőnyben ez egy üde színfolt és viszonylag erős anyag, de nem hagy maradandó nyomot a játékosban még így sem.