Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Soul Calibur V

  • Dátum | 2012.02.18 08:01
  • Szerző | Svindler
  • Csoport | JÁTÉK

Emlékszem, amikor még az első PlayStation-ön játszottunk délutánokon keresztül a Soul széria első tagjával, a Soul Blade-del (eredetileg Soul Edge), hogy mennyire frissnek és újszerűnek hatott, meg voltunk róla győződve, hogy ez a világ egyik legjobb verekedős játéka. Már lehetett némileg mozogni 3D-ben, és mindegyik karakternek saját fegyvere volt, ami elég változatossá tette őket, hiszen mindegyik saját stílussal rendelkezett, legalábbis amíg el nem tört a fegyverük. Voltak extra támadások és speciális védekezések, tehát körülbelül minden, amit akkor elvárhattunk egy verekedős játéktól. Vagyis pontosítsunk: akkor és ma. Ugyanis a verekedős játékoknál mintha befagyott volna az idő, a grafika változik, de a lényegi rész a Soul Calibur V-ben is ugyanolyan, mint a másfél évtizeddel ezelőtti Soul Blade-ben. Ugyanez igaz természetesen a többiekre is, fél perc játék után bárki megmondja, hogy ez egy Mortal Kombat, Tekken, Soul Calibur vagy Street Fighter, már maga az irányítás annyira jellegzetes. Persze ami jól működik azt minek piszkálni és túl nagy mozgástér nincs is ebben a műfajban, de azért kíváncsiak vagyunk ki vállalja be majd először, hogy valami forradalmit alkot.

Azért az alapokat félretéve minden Soul Calibur próbál valami olyat is nyújtani, amire eddig nem nagyon volt példa a sorozatban. A III-ban például egy elég hosszú kampányt játszhattunk végig tornyokat elfoglalgatva a térképeken, míg a IV-ben egy kihívásokkal teli torony tetejére kellett felkapaszkodnunk. Mindegyik egy-egy verekedést jelentett, ám a követelmények egyre durvábbak voltak. Az V egyjátékos módja ott próbál villantani, ahol a IV rémesen gyenge volt: a történetben. Végre kapunk egy teljes sztori módot, aminek főszereplői Patroklos és Pyrrha, Sophitia gyermekei. Bár a történetben lévő szereplők motivációi és a jellemfejlődés sokszor egyszerű, mint egy faék, azért vannak emlékezetes pillanatai az egésznek. Ráadásul csakhogy legyen hazai vonatkozása is a dolognak, az egész nálunk kezdődik és nálunk is fejeződik be (azért történelmi egyezéseket ne keressünk). Az egyetlen igazán fájdalmas pontja a sztori módnak, hogy túl rövid, még a „most beléd kötök, hogy hosszabb legyen a játék!” harcokkal együtt is végigvihető bő két óra alatt. A bunyók között in-game animációk és kézzel rajzolt képek vannak, méghozzá elég jók (leszámítva a néha siralmas beszélgetéseket), szívesen láttunk volna többet belőlük.

Patroklos: Sophitia fia, az egyik főszereplő
Patroklos: Sophitia fia, az egyik főszereplő

A Project Soul miközben az egyik kezével adott, a másikkal elvett. Az Arcade módban megszokott mini-történetek eltűntek, a karakterekről szinte semmit sem fogunk megtudni, ha nem nézünk utána a hátterüknek, akkor így jártunk. Bár az előző részben volt pár fájdalmasan gagyi háttértörténet, azért az egész mégis csak valami keretet adott az Arcade bunyóknak, a III. részben pedig kifejezetten jók voltak a megváltoztatható végképernyők. Ez már a múlté, az egyjátékos „Offline play” részlege a menünek elég fapados lett. Arcade módban csak át kell verekednünk magunkat hat ellenfélen, a Quick Battle módban választanunk kell egy ellenfelet a felajánlott négyből (ezek nem az alap karakterek), majd megverni őt, hogy megkapjuk az általa birtokolt címet. Csak ebben a játékmódban 240 szerezhető meg az összesen 432 címből, így mindenki talál majd magának megfelelőt az biztos, hiszen van itt minden a „ne bántsatok”-tól a közelharc királyáig. A VS Battle menüpont nem kínál többet, mint amit a neve is sejtet, itt van lehetőségünk egy második kontrollert a barátunk kezébe nyomni, hogy rommá verhessük, de ha nagyon unatkozunk, akkor azt is nézhetjük, ahogy két CPU által irányított harcos ütlegeli egymást (ennek mondjuk nem sok teteje van). A Training menüpont nem a legügyesebben, de a tanító módot is tartalmazza, míg a Legendary Souls azért van, hogy ha a sztori mód végigjátszása után azt hinnénk, hogy mi vagyunk a Soul Calibur istenei, akkor gyorsan begombolja a mellényt rajtunk. Az első ellenfél maga Kilik egy keményebb fokozaton, és pár másodperc alatt gondoskodik rólunk, ha nem vagyunk résen.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 6.
    2012. 02. 21. 14:26
    Nekem tetszik eddig a játék, mondjuk eddig csak a story-t próbáltam.
    Havarral nagyon hamar végeztünk a Story móddal, meg is jegyzetük, hogy a Soul Calibur 4-ben sokkal jobban megoldották.

    Egy dolog viszont nagyon zavaró, nekem túl pixeles a játék. Lehet, hogy azért ilyen nekem mert monitorra van bekötve a PS3, olyan mintha nem lenne semmilyen elsimítás (AA) a játékban. Más találkozott esetleg ilyen problémával ?
  • 5.
    2012. 02. 20. 21:30
    A 4. resz is csak a Star Wars -os karakterek miatt tetszik.
  • 4.
    2012. 02. 18. 14:04
    challenge tower nincs, tápolni nem lehet a karakteredet, csak a simákkal menni. szerintem pont ezt a két dolgot nem kellett volna kiölni.
    én csak a 4. résszel toltam eddig, de amikor ezzel végeztem, és láttam hogy semmi extrát nem ad egyik cucc se... pfff, már téptem is ki a lemezt a meghajtóból, okádék szar. marad a mortal, ez meg egy hulladék. szép, de ez olyan mint egy szép de buta nő.
  • 3.
    2012. 02. 18. 10:17
    Alig várom már, h haverral egymás ellen toljuk. Mortal mellett a másik favorit bunyós a soul. Olyan jó érzés amikor egy hajszállal nyerek.
  • 2.
    2012. 02. 18. 10:06
    Nekem a 4 és az 5 is csalódás. A sztori mód az 5-ben hihetetlenül szar, de nem a kivitelezés (rajzok) miatt, hanem azért mert iszonyat vacak a történet! Az új karakterek csak úgy vannak, a régiek csak úgy eltűntek... ha érdekel mi van, akkor a wiki a barátod, mert a játékból semmi nem derül ki... nevetséges az egész. Ezzel az erővel kihagyhatták volna az egész kavarást, ha ennyire szar, akkor minek sztori egyáltalán? A verekedés jó, a grafika jó, ennyi elég is. Pontosabban nem, mert kéne single player tartalom. Minimum egy 500 szintes challenge tower még kellett volna bele vagy valami. Nekem a harmadik rész a kedvencem, rengeteget toltam PS2-n és ott nagyon jó volt az a kampány mód amit a cikk is említ.
  • 1.
    2012. 02. 18. 09:36
    Tehát gyakorlatilag ebből is egy partijáték lett, nulla singleplayer tartalommal. Remek. Úgy látszik ma már csak ilyet éri meg készíteni? Reméltem, hogy a 4 után rágyúrnak a hiányosságokra, és csak jobb lesz az 5, de azt nem sejtettem, hogy többet vesznek ki a játékból, mint amennyit beleraktak... Gyerekek, mi történt? Oda a kreativitás?
    Inkább vártunk volna rá még egy kicsit, és lett volna teli tartalommal, de neem, sajnos van egy nagyon sötét elképzelésem, hogy miért hagytak benne ennyi "kitölthető üres rész"-t ....

    Ezek után, hogy amit a 4 után vártam, abból kemény 1 valósult meg (részletesebb karakterszerkesztő?), hát eléggé lelombozó. O_O

    Az már csak rátesz egy bónusz lapáttal, hogy előrendeltem a collector's editiont (mert annyira tetszett a 4, hogy ennyi bizalmat adtam az 5-nek), ami azóta sem érkezett meg, mert állítólag magyarországra kevesebb jött, mint amennyi igény volt rá.... hát köszönjük szépen!