Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Sorcerer King - Elnyomás alatt

  • Dátum | 2015.08.13 08:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Az Elemental-sorozat mindig is kísérletezett a 4X-játékok és a szerepjátékok összemosásával. Bár az alapvető recepten nem változtattak részről-részre, azt olyan szépen csiszolgatták és bővítették, hogy a Fallen Enchantress: Legendary Heroes már egy rendkívül jól sikerült hibridként lett, és egyben az utóbbi évek egyik legjobb 4X játéka. Miután "elérték a csúcsot", a fejlesztő Stardock úgy döntött, hogy ideje kicsit felkavarni az állóvizet, és a mérleg eddig inkább a 4X-felé hajló nyelvét picivel az RPG-k irányába lökni. Az eredmény kevesebb stratégia és több szerepjátszás lett, annak ellenére, hogy számos játékelem ismerős lehet az előző részekből.


Többek között az univerzum is közös: a lényegre törő, sallangmentes intro videó szerint pár száz évvel járunk a Fallen Enchantress..., nos, ismételt elbukása után, a birodalomban relatív béke honol, mígnem jön egy gonosz varázsló, és meghódítja a világot. Majd a birodalmak meggyengítése után belekezd élete fő művébe: különleges varázskristályok elpusztításával, és a Spell of Making varázslattal Istenné igyekszik válni – az Elemental-játékok ismerői számára feltűnhet, hogy itt is van egy közös pont, a Spell of Making az egyik győzelmi feltétele volt a korábbi részeknek. Most viszont fordult a kocka, és a mi célunk megvédeni a kristályokat, és még a varázslat elsütése előtt ellátnunk a Varázsló Király baját.

Ezzel jól meg is alapoztuk a játékmenet legfőbb újítását: ezúttal időre kell játszanunk - de még mielőtt megijednének a nyugodt stratégiázás szerelmesei, fontos leszögezni, hogy a varázslat elsütése igen-igen hosszú ideig tart, ráadásul játék közben sokszor lehetőségünk is van azt lassítani akár épületekkel, akár a meghozott döntéseinkkel.


A játék során számos döntést kell hoznunk. A világ teli van kisebb küldetésekkel, amelyek általában feleletválasztással zajlanak le, és a válaszaink meghatározhatják a kapott jutalmat. Lehet, hogy újabb egységek csatlakoznak hozzánk, de az is lehet, hogy gyógyitalt kapunk. A hozott döntések külön skálákon befolyásolják a személyiségünket, például népünk szemében bátornak, keménykezűnek, vagy éppen gyávának, esetleg szenvedélyesnek fogunk tűnni. Ezek a statisztikák kisebb kihatással lehetnek a történésekre, akár a végső csatában is. Bár ez papíron jól hangzik, alapvetően sajnos nem kell nagy dolgokra gondolni, inkább csak a beleélésre hajlamos játékosok számára jelenthet ez valamit, drasztikus játékmenet-változást nem hoz.

A döntéseink közül a legérdekesebb magához a Sorcerer Kinghez álló viszonyunk. Őfelsége időről-időre megkeres minket ajánlatokkal, amiből mi is profitálhatunk, de cserébe közelebb hozzuk a világvégét, azaz a varázslat teljesülését. De ha nagyon agresszívak vagyunk, és beszólogatunk neki, a lehető legkevésbé sem titkolva lázadó szándékainkat, akkor egyre nagyobb fenyegetésként tekint ránk, és ennek megfelelően akár nagyobb seregeket is küldhet ellenünk. Játék közben ezért vérmérsékletünktől függően ügyesen kell és lehet lavírozni a "jópofizás" és a nyílt agresszorként való fellépés között.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2015. 08. 17. 22:57
    "Azér, mert neki nem jön be...lehúzza!"
    Hát kb erről szól a véleményalkotás. Mit kellene csinálnia, ha nem tetszik neki?
  • 7.
    2015. 08. 13. 13:53
    Az ilyen stílusban és tartalommal megfogalmazott beszólásra választ is várnál, vagy csak örülsz, hogy kiköphetted magadból?

    Viselkedjünk már felnőtt, értelmes ember módjára, ha kérhetném.

    1. A nemrég megújult értékelési elveink alapján a 48% még bőven a korrekt kategória. Ha érdekel, tessék elolvasni, linkelve van a cikk végén.
    2. Némi hasonlóság? A játékelemek nagy része át lett emelve, ugyanaz a birodalom is.
    3. A műfaj többi szereplőjéhez képest márpedig sokkal kevesebbet nyújt egy újrajátszás. Ezt részletesebben ki is fejtettem, nem akarom mégegyszer ugyanazt leírni. Persze jobb az újrajátszhatósága, mint egy lineáris FPS-nek, nyilván, de nem is azokhoz kéne hasonlítani.
  • 6.
    2015. 08. 13. 13:27
    Az Alpha verizó óta tolom és nem hinném, hogy csak 48 százalékos gamma lenne!!
    Amúgy meg ez NEM a Fallen Enchantress....
    ...még ha van némi hasonlóság is benne!
    Újrajátszhatóság? Nevetséges a kritika a szerzőtől! Azér, mert neki nem jön be...lehúzza! 13 alkalommal toltam végig eddig....
    Ennyit erről.
    Gondolom a sok konzolfos mindenkinek jobb!
  • 5.
    2015. 08. 13. 13:15
    Próbáltad a Fallen Enchtanress: Legendary Heroes-t? Ha nem, akkor tudom ajánlani. Ugyanaz a fejlesztője, kevésbé szerepjátékos, viszont mélyebb a stratégiai része, többféleképpen lehet fejleszteni kábé mindent, és kábé minden téren jobbnak tartom (kivéve a grafikát). A Sorcerer King egyértelműen visszalépés hozzá képest, és ahogy nézem a netes véleményeket, ebben nagyjából mindenki egyetért.
  • 4.
    2015. 08. 13. 12:46
    magerg: Igazad van úgy kellene, szerintem csak nekem ragadt be az M and M a régi RPG sorozat miatt.
    (ejj de kár hogy annak vége).
    Leon 121: Te írtad a cikket ? Ezt nem vettem észre, akkor jó nagy az eltérés a véleményünk között ami persze nem baj de nekem ez ennek az évnek a legjobb körökre osztott játéka eddig, persze a "Heroes" biztos ütni fogja ha elkészül, én inkább abban láttam a hiányosságot hogy kevés a küldetés, meg ezek a óriás lények okozták számomra az igazi kihívást hogy ezekből több lehetett volna. túl sok volt azaz ördögfiókás farkasos csapat főleg a Sorcerer king kastélya körül. De ezzel együtt nálam ez akkor is megvan 85%. De kíváncsian várom mások véleményét...
    A z újra játszhatóságon úgy lehetett volna növelni ha varázslónként más a küldetéssorozat. Én egy sikertelen első játékkal második végig játszással beletettem 30 órát, de ha pöszmötölsz a craftolással 40 is belemehet.
  • 3.
    2015. 08. 13. 12:14
    A törpe hős viszont brutális tud lenni, van olyan képessége, hogy minden megölt lény után újra támad. Nekem ez úgy jött ki, hogy agyonig feltápoltam őt, meg mellé volt egy varázsló hősöm, a kört általában a varázsló kezdte, elnyomta a támadó varázslatát (minden egységre elég jelentős sebzés), aztán egy mezei varázslóval elnyomtam egy "nagy" támadó varázslatot, ez eléggé meggyengítette a seregeket, de sokan még nem haltak meg. Aztán jön a törpe, és szépen módszeresen lepüfölte őket, egyhuzamban akár 5-6-ot is.

    Elsőre jó móka, de (mint ahogy a cikkben is utaltam rá) második végigjátszásnál én már nagyon azt éreztem, hogy gyakorlatilag ugyanazt csinálom, mint az elsőben annak ellenére, hogy másik uralkodót választottam. Ez azért nem olyan jó újrajátszhatóság szempontjából.
  • 2.
    2015. 08. 13. 11:51
    Miért emlegeti mindenki a Might and Magic 7-et?
    Nem kellene inkább Heroes 7-nek hívni?
  • 1.
    2015. 08. 13. 11:34
    Nagyon kegyetlen jó ez a játék. Van olyan jó mint a Might and Magic 7
    Én a gyógyítóval vittem végig, az a hatalmas előnye hogy nincs veszteség csata végén.
    A Kraftolás is jól el van találva.
    A kedvenc summon varázslatom a Jégelementál meg az IMP , ne nézd le az impet a játék közepéig nyerő mező magas DODGE-ja van és első körben ott van az ellenség varázslója mellett.
    4 féle harcos képessége jó a játékban:
    a kardos sortámadása, a lándzsás és a két féle lovas a Páncélos és a Paladin. (A varázslók és a törpék harmatgyengék)
    Az íjász nem nagy szám de a területre ható tűzíj nem rossz, ha íjász a főkarakter unlockolható neki egy képesség amivel minden csata ELŐTT minden íjász lő egyet bónuszban, ezért érdemes az íjászokat egy csapatba gyűjteni.
    Érdekes módon nekem nem a főellenség volt a legerősebb hanem az Ősdémon és az óriás Jégelementál.
    Brutális méretű mind a kettő. Egy csapással bármit megölnek.
    A legerősebb varázslat amit én láttam az egy arkána varázslat ami minden ellenséget sebez, de ez VP be kerül érdemes rá eltenni a VP-t.
    Újrajátszhatósága is magas a 6 féle varázsló miatt. Bár szerintem abból csak 3 nagy durranás.