Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Sonic Generations: Múlt és jelen találkozása

  • Dátum | 2011.11.22 08:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Sonicra rájárt a rúd az elmúlt tíz évben, így épp ideje volt, hogy a tavalyi Sonic 4 (amiből még mindig csak egy epizód van) és az idei Sonic Colors tisztára mossa a világ leggyorsabb sündisznójának hírét. Igen ám, de előbbi csak egy letölthető cím volt, míg utóbbi mindössze Wii-re és DS-re jelent meg. Vagyis a nagy platformok, az Xbox 360, a PS3, s persze nem utolsó sorban a PC, igényes Sonic játék nélkül maradtak. Még szerencse, hogy a Sega gondolt ránk és elkészíttette a Sonic Generationst, mely nem csak hogy PC-re is megjelent, de az utóbbi idők legjobb Sonic játéka lett - még akkor is, ha ezért a címért alig kell felmutatnia valamit elődei alacsony színvonala után.

De ne szaladjunk annyira előre, inkább nézzük meg, hogy mi okozta Sonic süllyedését és miért váltottak ki az utóbbi játékok sorra keserű fintort, még a legelszántabb rajongókból is. Az ok valahol a 90-es évek második felében, azaz a 3D-s váltásban keresendő. Míg Mario megugrotta a térbeli lécet a Mario 64-gyel, addig Sonicnak a Dreamcastig kellett várnia, hogy elkápráztathasson bennünket a Sonic Adventure 1-2-vel. Bár ezek remek játékok voltak (igen, sajnos csak voltak, mert míg a Mario 64 ma is megállja a helyét, addig az Adventure-szériát illik távoli nosztalgiával kezelni), nem tudtak túllépni a harmadik dimenzió gyermekbetegségein, úgy mint béna kamerakezelés, túl nehéz szakaszok és idióta sztori. Mivel pedig a Sega több konzolt nem gyártott, a kísérletező kedv is füstbe ment, így éveken át csak középszerű, vagy épp a szó szoros értelmében pocsék Sonic játékok jelentek meg. Szerencsére a Segának ebből elege lett és célul tűzte ki, hogy az idén 20. születésnapját ünneplő süni megérdemelt programokat kapjon.

A régi Sonic, itt még 2D-ben...
A régi Sonic, itt még 2D-ben...

Ezen igyekezet legutóbbi gyümölcse a Sonic Generations, mely roppant ötletes felütéssel indít: mi lenne, ha a régi segás idők 2D-hez szokott Sonicja találkozna a modern kor amerikai kölykeihez igazított, nagyszájú, 3D-s Sonicjával? Ahogy az manapság lenni szokott, a játékhoz kapunk valamiféle katasztrofális sztorit is, de jobb, ha mindenki elfelejti, mert olyan rossz, hogy maximum nevetni lehet rajta. A dialógusok migrént okozhatnak, igaz, ez egyszer talán okkal, lévén a Generations igyekszik rávilágítani a két Sonic korszak legjellemezőbb tulajdonságaira. A régi Sonic például teljesen néma, nem is igazán érti, mi folyik körülötte, míg az új Sonic laza, nagyszájú, és már-már irritálóan magabiztos. Mindenesetre akármilyen gagyi is legyen a történet, vannak pozitívumai. Ilyen, hogy például Sonic most egyetlen ember csajszit sem kíván meg... szeretni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2011. 12. 11. 21:31
    Én is egy hete játszottam végig. Nagyon jó játék.
  • 3.
    2011. 11. 23. 12:12
    Tetszetős játék nagyon csak kár hogy tesztelés nélkül adták ki pc-re és nem tud mit kezdeni a játék a dual vga-s laptopokkal, holott a vga konfigolójában van lehetőség vga-t választani de csak egyetlen egyet lát az intel hájgh definisönt amit ismerünk mennyire lehet HáDénak nevezni. 640x480ba csak kicsit akadva képes futtatni.
    A peccsre meg várhatunk....
    Pedig jó lenne rendes pompájában kipróbálni. Szerencsétlenségemre egy WII-m van még nyomkodni erre pont csak arra nem adják ki
  • 2.
    2011. 11. 22. 17:17
    Osztom a véleményed homeware, ez így van jól eltalálva, aki pedig billentyűzettel esik neki ennek az újkori klasszikusnak az magára vessen.
    Roppant mód szórakoztatóra sikerült ez az epizód is, összevonták a 2d és 3d-s részek legjobb tulajdonságait, egybegyúrták, kicsit finomítottak rajta és működik a bevált recept. Több újítással már lehet mellényúltak volna, így pedig azt kaptuk amit elvárunk egy sonic játéktól, lebilincselő a hangulata és elragadó a látvány, mellette pedig jönnek elő a nosztalgikus élmények.
  • 1.
    2011. 11. 22. 15:27
    Egy Logitech Dual Action-el játszottam, rendesen működött. Egyeseket zavarhat, hogy úgy kell beállítani, mint ha Xbox 360 kontroller lenne és a kiírásokat is ennek megfelelően osztja a játék. De személy szerint ez nekem előny. Ha egy játék azt írja, hogy 1, 2, 5, 7, az személy szerint zavar, míg ABXY esetén egyből tudom, hová nyúljak.