Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Sniper: Ghost Warrior 2 - Túllőve

  • Dátum | 2013.04.13 10:38
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Vannak kiadók, amik valahogy sosem tudják kinőni a gyermekbetegségeket, és rendre gyenge, alacsony minőségű játékokat jelentetnek meg, viszonylag olcsó áron. A City Interactive e cégek zászlóshajójának számít; az olyan címek, mint a Mesterlövész vagy a Harc a csodafegyverért, igazi legendák lettek, amiért szimplán csak rosszak, és nem egyszer játszhatatlanok. Épp ezért kapta fel a fejét egy emberként a szakma, amikor megjelent a Sniper: Ghost Warrior, ugyanis, bár a játék nem volt hibátlan, meglepően korrekt darabnak bizonyult. Az eladások szép lassan a milliós értékig emelkedtek, így jöhetett a folytatás, ami furcsamód sokat késett, a City pedig minden egyes csúszáskor hangsúlyozta, hogy nem a fejlesztéssel akadtak gondok, hanem csak szeretnének egy végletekig csiszolt FPS-t az asztalra tenni. Ráadásul, hogy ne érje szó a ház elejét, licencelték a CryEngine 3.0-t, melyet legutóbb a Crysis 3-ban csodálhattunk meg. Sajnos azonban nincs olyan játékmotor, vagy elég idő, ami képes helyettesíteni a fejlesztői kreativitást. Számunkra ez lett a Sniper: Ghost Warrior 2 tanulsága.

"Repül a nehéz ólomgolyó, ki tudja kiben áll meg..."
"Repül a nehéz ólomgolyó, ki tudja kiben áll meg..."

Egy lövés, egy halál, négy óra

Pedig minden olyan jól indul: adott egy egész összeszedett bevezető, melyben a felsorolhatatlanul hosszú katonai címlista birtokosát, a mesterlövész Cody Andersont ismerhetjük meg, aki a világ minden tájára utazgatva találkozik érdekes emberekkel, hogy pár perccel később kiloccsantsa az agyukat. Normális történet nincs (bár kapunk egy Merinov nevű gonosztevőt, akin jaj, de bosszút állunk), de nem is kell, hisz a Ghost Warrior túl szeretne lépni a megszokott FPS-kliséken, és egy viszonylag hiteles, már-már szimulátor-jellegű játékélményt nyújtva, elvarázsolni a ritkán pedzegetett téma szerelmeseit. Ugyanakkor a City Interactive-nál nem gondoltak bele, hogy miért is van olyan kevés mesterlövészes játék a piacon. Ezekkel a programokkal az a baj, hogy képtelenek lekötni az embert, mert a távolról halált osztó különleges alakulatok bevetései csak a valóságban izgalmas dolgok. Egy játékban az ember szeretne közvetlenül részt venni az akcióban, ez viszont egy mesterlövész számára egyenlő a biztos halállal. Ez volt a gond a tavalyi Sniper V2-vel is, és ugyanitt van elásva a kutya a Ghost Warrior 2 esetében.

A pályák szinte kivétel nélkül ugyanúgy működnek: ledobnak minket egy ellenfelekkel teli helyszínre, hogy egytől-egyig kiiktatva a rosszfiúkat, az ellenőrzőpontokat gondosan útba ejtve, elérjük a küldetés végcélját, mely általában egy magasabb értékű célpont. Monotonnak hangzik? Az is, és mivel a City nem akarta, hogy elaludjunk a monitor előtt, mindössze 4-5 órás kampányt raktak össze a játékhoz. Ez már akkor is zavarba ejtően rövid lenne, ha a program nem fulladna unalomba, de mivel így sem sikerül végig fenntartani az érdeklődést (nekem komoly kínszenvedések árán sikerült csak rávennem magam a végigjátszásra), gyakorlatilag értelmetlenné válik a játék rövidsége. Főleg, hogy normális lezárásra nem is számíthatunk, hisz konkrét történettel sem találkozunk, csak nagyvonalakban összefűzött missziókat csinálunk meg egymás után. Jó pont ugyanakkor, hogy a Sniper 2 helyszínei legalább változatosnak mondhatók, Szarajevótól Tibetig egy csomó országban mesterlövészkedhetünk.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 20.
    2013. 04. 21. 11:23
    Persze én ezt nem is állítottam hogy nem jó
    a Sniper elitet még ugyan nem próbáltam a BF3 természetesen kötelező darab. de simán ki merem jelenteni hogy a S.T.A.L.K.E.R szériában a leg valósághűbb a ballisztika amivel valaha játszottam. ezért nem értem Runo válaszát.
    elvégre ha figyelembe vesszük a gellert kapott golyókat ami azért a BF3-mat is beleértve szinte az összes játékot hiányzik vagy a fegyverek hordását, visszarúgását, a snyper vagy akár egy feltuningolt AKM becsapódási szögét, hát be kell valljam nem találkoztam még olyan játékkal amiben ennyire élethűen sikerült volna demonstrálni egy fegyvert. és persze nem a COD-ból kell kiindulni mert őszintén szólva én a BC 2 után ki is ábrándultam a sorozatból főként ami a hangokat illeti
  • 19.
    2013. 04. 20. 21:34
    Jó ballisztika a BF3-ban és a sniper elite v2ben van. Utóbbiban viszont a legnehezebb szinten
  • 18.
    2013. 04. 20. 16:18
    Ebből látszik hogy fegyvert is csak akciófilmben láttál.
  • 17.
    2013. 04. 18. 22:48
    Elég sokat játszottam a STALKER összes részével, de nem tudom mire gondolsz a benne levő ballisztikával kapcsolatban...
    A BF3-ban is nagyobb a ballisztika élethűsége, mint a STALKER összes részében együtt véve...
  • 16.
    2013. 04. 17. 18:58
    Aki ballisztikát akar látni az próbálja ki a S.T.A.L.K.E.R-t
  • 15.
    2013. 04. 15. 23:23
    Ez a játék egy merénylet az fps műfaj ellen. Sőt a jóízlés ellen. A mesterlövész hivatásnak, a ballisztika tudományának pedig egyenesen meggyalázása.
  • 14.
    2013. 04. 15. 19:35
    A 15 éves Delta Force-nak még mindig nincs párja a műfajban, sajnos.
  • 13.
    2013. 04. 15. 19:08
    Ajánlom egyes kommentelőknek, hogy olvassanak utána a kritika újságírói műfajának.
  • 12.
    2013. 04. 15. 10:28
    Remegő puskára meg annyit hogy ha lehasalsz máris nem remeg annyira.
  • 11.
    2013. 04. 15. 10:14
    "Ezekkel a programokkal az a baj, hogy képtelenek lekötni az embert, mert a távolról halált osztó különleges alakulatok bevetései csak a valóságban izgalmas dolgok. Egy játékban az ember szeretne közvetlenül részt venni az akcióban"
    Ez csak a te személyes véleményed, én kifejezetten szeretem a mesterlövész játékokat, mikor észrevétlenül gyilkolhatok távolról. Nekem nagyon tetszett a játék, egyedül annyi bajom volt, hogy hamar véget ért.
  • 10.
    2013. 04. 14. 19:01
    White_Rabbit: Te aztán egy vérbeli szakértő vagy. Gratulálok!
  • 9.
    2013. 04. 14. 19:00
    A textúraélességnek semmi köze a poligonszámhoz.
  • 8.
    2013. 04. 14. 18:47
    "Ezekkel a programokkal az a baj, hogy képtelenek lekötni az embert"

    Ha nem érdekel, sőt unalmasnak találod a mesterlövész témát, miért kellett cikket írnod róla?

    "A textúrák közepes élességűek, a poligonszám viszont magas"
    Az milyen? Most vagy nem élesek a textúrák (azaz alacsony a poligonszám) vagy élesek, mert magas felbontásúak.
  • 7.
    2013. 04. 14. 12:21
    Színtiszta camp a multi? Na ismerek 1-2 embert aki ölni tudna ilyenért.
  • 6.
    2013. 04. 13. 19:51
    csodás pont, tuti vétel, vagy ahogy szokták mondani a majmok?
  • 5.
    2013. 04. 13. 17:47
    Szerintem nem lett annyira rossz, nekem tetszett. Az kifejezetten tetszett, hogy végig maradt a stílusnál és végig maradunk a mesterlövész puskánál, nem úgy mint pl. ennek az első részében, ahol csak egyszer kellett használni az elején(többre nem emlékszem). Én úgy látom, hogy tökéletesen vissza adja, hogy milyen mesterlövészkedni. Nekem az jött le a cikkből, hogy igazából nincs igény a mesterlövészes játékra, és a távolból lövészkedés nem túl népszerű. Szerintem jobb lett a Sniper elite V2-nél ami csak félig mesterlövészes. Nekem nem volt túl sok gondom a mesterséges intelligenciával, lényegében annyiban kimerül, hogy mindig van egy sorrend az ellenfelek lelövésére és ha tartjuk ezt akkor nem vesznek észre, bár lehet hogy volt pár eset amikor észre kellett volna vennie, hogy lelőtték a társát, de szerintem ez rendben volt.
  • 4.
    2013. 04. 13. 17:00
    Ezért kell multizni.
  • 3.
    2013. 04. 13. 16:31
    "Emiatt aztán olyan érzésünk van a Sniper 2 játszása közben, hogy egy hosszú, interaktív videót nézünk, amiben semmi sem rajtunk, vagy a kreatív tervezői szellemen múlik."

    most kezdtem Battlefield 3-azni. na, az is pont ilyen. csak úgy mondom.
  • 2.
    2013. 04. 13. 15:35
    City, te sosem fogsz változni.
  • 1.
    2013. 04. 13. 15:01
    túl lett pontozva