Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Sniper Elite 3 – Célkeresztben a játékélmény

  • Dátum | 2014.07.07 09:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

A legtöbb játékban, amiben lőfegyverek rendeltetésszerű használatával kell elérnünk célunkat, helyt kapnak különféle mesterlövész puskák is. Ezek a gyilokszerszámok viszont igen ritkán viselkednek úgy, mint ahogy a valóságban. Legtöbbször, legyen bármekkora is a távolság, és a szél, ha valaki benne van a célkeresztben, amikor ujjunk egyetlen gyors, és határozott mozdulatával meghúzzuk a puska ravaszát, annak vége. Holott, egy igazi mesterlövésznek a fentebb említett két tényezőt minden egyes leadott lövés előtt gondosan meg kell vizsgálnia, ha nem akarja hogy a golyó tíz-tizenöt méterrel célpontja fölött csapódjon be, vagy esetleg elfütyüljön a feje mellett, mert egy kicsit arrébb kellett volna helyezni az irányzékot.

A Sniper Elite sorozat harmadik része, mint ahogy a korábbiak is, elsősorban azokhoz szól, akik az átlagosnál részletesebben kidolgozott játékmechanika mellett szeretnék próbára tenni, hogyan is menne nekik az orvlövészet.

Küldetésünk során, ami kronológiailag az első rész és annak remake-je, a V2 előtt három évvel játszódik, a már ismert német származású amerikai mesterlövész, Karl Fairburne felett vehetjük át az irányítást. A férfi küldetése, hogy Észak-Afrika sivatagjaiban küzdjön a tengelyhatalmak seregei ellen, és puskavégre kapja a rettegett Vahlen tábornokot, aki egy titkos projekttel igyekszik elősegíteni a Harmadik Birodalom végső győzelmét. Feladatunk teljesítése során hamar szembesülünk azzal, hogy Fairburne, legyen bármilyen jól képzett is, csak egyetlen ember, aki egy jól működő, és mindenre elszánt hadsereggel kell, hogy felvegye az egyenlőtlen harcot. Így a hagyományos hadviselést el kell felejtenünk, ha nem akarjuk percenként visszatölteni a játékállásunkat.


Specialistaként amennyire lehet, észrevehetetlennek kell lennünk. Ezt némileg megnehezíti, hogy puskánkhoz nincsen hangtompító. Tehát egy-két leadott lövés után nyilvánvaló lesz minden közelben lévő katona számára, hogy honnan is osztjuk az áldást, ha pedig kiszúrtak, jó eséllyel végünk van. Közel lopakodva egyetlen hang nélkül átvághatjuk a nácik és az olasz fasiszták torkát, illetve, egy a második világháborúban használt integrált hangtompítójú pisztollyal is végezhetünk velük, ehhez azonban kevés a töltényünk, maga a fegyver pedig pontatlan, lassú, és kicsi a hatótávja.

Marad tehát a puska és a zajprobléma. A lebukás elkerülésére szerencsére több módszer is akad. A legtriviálisabb, ha a környezetre figyelve kihasználjuk azokat a pillanatokat, amikor bombázás, légvédelmi ágyúk, vagy repülőgépek miatt senki sem hallja, hogy honnan is ritkítjuk az ellenség sorait. Ezek a lehetőségek sajnos esetlegesek, hosszú távon nem támaszkodhatunk rájuk, így időnként nekünk magunknak kell tennünk azért, hogy leplezhessük a puska elsütésének hangját. Ezt generátorok szabotálásával oldhatjuk meg. Ameddig a masina hangosan kattog, és mi a közelében vagyunk, semmi akadálya ténykedésünknek.

Ha ezen megoldások egyike sem áll rendelkezésünkre, jöhet a terror taktikája. Az első, halálos lövés után elmenekülünk, ízlés szerint valami robbanóeszközt hátrahagyva, hogy a keresésünkre induló bakák a levegőbe repüljenek, ha rossz helyre lépnek, és pozíciót váltva küldjük is a második golyót. Ha jól csináljuk, és elég ügyesen élünk a terepviszonyokkal, nem kapnak el, de csak ha nem vagyunk türelmetlenek, és kivárjuk a megfelelő pillanatot. Ez a játék kulcsmotívuma: aki siet, meghal, mint ahogy az is, aki nem reagál időben. A helyes tempó felmérése ugyanolyan lényeges, mint hogy megtanuljunk célozni a távcsöves puskával. Harminc-negyven méterre ellőni nem kunszt, de nyolcvan-száz már megizzasztja az embert, fölötte pedig hosszasan kell koncentrálnunk, ha találatot akarunk elérni. A lövés sikerét a távolság és a szél mellett befolyásolja, hogy mennyire zakatol a szívünk az ide-oda futkosás miatt, és hogy guggolunk, vagy hasalunk-e az elsütőbillentyű megrántásakor. Ezen kívül a levegő visszatartásával is növelhetjük a pontosságot. Ez újabb taktikai dimenzióval teszi összetettebbé a játékot: folyamatosan latolgatnunk kell, hogy megpróbálunk-e egy kicsit messzebbről lecsapni, kockáztatva, hogy elhibázzuk a célt, vagy közelebbről támadunk, ahonnan viszont nehezebb elmenekülni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 11.
    2014. 07. 10. 20:22
    Szerintem jó játék. A 2-be az volt a baj h "csőrendszer" volt, itt sokaknak az a baja, hogy akár 3 felől meg lehet közelíteni az adott célpontot.... Igaz, hogy van benne egy kis irrealitás, de még mindig jobb mintha az az egyetlen megoldás lenne, hogy egy hatalmas felkiáltójel jelezné h " akkor most menj a toronyba szedj le mindenkit és utána menj tovább" stb stb, az szerintem sokkal unalmasabb lenne mint így. A pálya design meg szerintem nem rossz, láttunk már ennél rosszabbat, a textúrák élesek, színesek, nagy a látótávolság. Szerencsére lehet választani, hogy halkan avagy henteléssel akarja az ember végig vinni a pályát. Én azért becsülöm, hogy próbálták "változatossá" tenni, az AI olyan amilyen de ha ügyes az ember akkor nem is nagyon kell használni a fegyvereket. 20 perc után nem is nagyon derül ki, hogy milyen a játék, elsőre nekem is elég fura volt, aztán megtetszett.
  • 10.
    2014. 07. 09. 14:18
    Annyira élvezhetetlen a pályadesign, hogy egy pillanatig nem hiszi el az ember, hogy hasonló helyzetben lenne ... mintha valami műteremben, díszletek között rohangálna ... 15 percnél tovább nem bírtam.
  • 9.
    2014. 07. 09. 10:47
    Kizárt dolognak tartom, hogy manapság valaki évekig ellegyen egyetlen játékkal. A legjobbakkal sincs így, kivéve ha nagyon jó a multi. Én azért jobban kitértem volna arra, hogy mitől másabb, mint a V2.
  • 8.
    2014. 07. 08. 16:51
    Engem nem zavar, azzal a rásegítéssel pont azt veszíti el az ember amiért jó mesterlövésznek lenni.
  • 7.
    2014. 07. 07. 22:53
    Ja, jó érzés és 3x tovább tart kivinni a játékot.
  • 6.
    2014. 07. 07. 20:06
    Kikapcsoltam a ballisztika mutatóját és így valami bődületesen, istentelenül jó érzés mikor valakit fejbe lősz.
    Egyébként teljesen átlagos, tisztességes iparos munka.
  • 5.
    2014. 07. 07. 19:23
    Sajnos részemről is hülyeség volt több órát beleölni... Már alapból bődületes dolognak tartom, hogy egy ultra védett helyet szinte majdnem körbe lehet járni anélkül, hogy bárkinek szemet szúrnék...Direkt így alakították volna ki a németek, hogy tuti mindenkit hátba lehessen támadni? Valóban mindenhol robbanószernek kell lennie ahol esetleg egy ágyú van? Legnehezebb fokozaton sem láttam értelmét a játéknak. Rengeteg hibával küszködik a SE3 és logikátlan, primitív pályatervezés úgy alapból nevetségessé teszi ezt az egészet.
    (Az A.I.-ről inkább nem írnék semmit sem, mert annyit sem érdemel)
    Ez van, komolyan leszerepelt előttem a Rebellion új üdvöskéje
  • 4.
    2014. 07. 07. 18:02
    A harmadik rész tele van bugokkal,de olyanokkal,hogy csodálkozom,hogy a tesztek végző nem vette észre a negyedét se.Brutális hiba benne amikor a hangtompitóssal szétlő az emberke benne valami robbanót ami esetleg még ki is nyir valakit vagy hatalmas robbanás kelt maga körül, de senkit se érdekel hisz a lövés hangtompitósból jött.
    Na meg egy generátor puffogása elnyomja a lövéshangot???Lő a csákó és alatta áll egy őr de nemhall semmit,mert ugye a generátor puffog.
    És itt egy az eggyben megbukik az amit a fejlesztők elakartak érni.Mert ugye jó lett volna,csak még dolgozni kelett volna rajta.
    De ez így ilyen formában még torrent letöltést sem érte meg és hamar delete lett belőle.Még j ó,hogy van lehetőség a vétel előtt kipróbálni....
  • 3.
    2014. 07. 07. 17:30
    Amúgy röhej, hogy a legélvezetesebb Sniper Elite pont a DLC lett, a Nazi Zombie Army. Ez a 3. rész sem váltotta meg a világot, sajna.
  • 2.
    2014. 07. 07. 16:25
    Sziasztok!

    Kapható lesz nálatok is a játék?
  • 1.
    2014. 07. 07. 14:04
    Nekem rettenetesen unalmas volt a játék. A 3. pályáig vittem el de abba is hagytam.