Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Skyrim Special Edition - Generációváltás

  • Dátum | 2016.11.21 09:01
  • Szerző | Svindler
  • Csoport | JÁTÉK

A Skyrim idén lett öt éves és bár jó ideig úgy tűnt, megússza a felújítási versenyt, a Bethesda végül mégis úgy döntött, hogy ideje lenne egy jelen generációs kiadásnak. Valószínűleg ebben szerepe volt annak is, hogy a következő nagy Elder Scrolls szerepjáték ki tudja mikor érkezik, és jó lenne a köztudatban tartani a franchise-t, mert az Elder Scrolls Online sajnos nem tudott megfogni milliókat, az egyébként jól sikerült Elder Scrolls: Legends-nek pedig olyan konkurencián kell átverekednie magát, mint a Magic vagy a HearthStone.

A legtöbb újrakiadásra manapság csak legyint egyet sok játékos, de a Skyrim megérdemli, hogy foglalkozzunk vele, két dolog miatt: a PC-s rajongók, ha megvolt nekik az alapjáték és a három DLC, akkor ingyen hozzájutnak, ha pedig már nem kerül semmibe, érdemes tenni vele egy próbát, a konzolosok pedig… végre azzal a TESV-tel játszhatnak, amelyikkel mindig is akartak.


A Bethesda fejlesztőcsapata sosem a programozóiról volt híres. Az általuk összekalapált motorok külcsínre általában hozták, amit kell, de kevés AAA játék szenved annyi bugtól, mint amennyit ők képesek összehozni. A PC-s változatot anno még úgy ahogy kikupálták (bár egy-egy DLC érkezése általában mindig megkavarta a dolgokat), és a közösségtől is sok segítséget kaptak (a rajongók nem hivatalos patchekkel elvégezték a Bethesda munkáját), a konzolos változatok azonban siralmasak voltak, főleg a PS3-as.

A fejlesztők nem tudtak mit kezdeni a kevés memóriával, és hiába tekerték le a beállításokat, biztos sokan emlékeztek még a seggel előrefelé haladó sárkányra és egyéb bugokra. Aztán PS3-on ahogy nőtt a mentés mérete, úgy kezdett el belassulni a játék, míg a végén szinte használhatatlan lett. Minden tiszteletem azoké, akik elég kitartással rendelkeztek ahhoz, hogy így is végigvigyék, de a többség valószínűleg feladta a próbálkozást egy idő után és belátta, ez a játék PC-re való, és ott még modok is vannak, amikkel a rajongók évekig ellehettek.

Ilyen előzmények után nem csoda, hogy a Bethesda meglátta a lehetőséget egy újrakiadásban, már csak a konzolos változatok miatt megérte volna az egész. Ettől függetlenül a PC-sek is kaptak egy kis szeretetet, mindjárt végig is futunk azon, hogy mi változott. Magát a Skyrimet nem fogjuk újra bemutatni, mert anno Magrathea elég alaposan körbejárta a témát, még a három DLC-vel is foglalkozott, és az a helyzet, hogy amit akkor leírt, még most is igaz (eegen, a bugok egy kis része is).

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 19.
    2016. 11. 22. 23:39
    Kicsit komolyabb ráncfelvarrást vártam. Azért a mod-oknak köszönhetően bőven volt adatbázis, amiből belerakhattak volna ezt-azt a Special Edition-ba. A bug-ok számát jelentősen le kellett volna redukálni + a jobb textúrák is lazán elfértek volna. No mindegy. Ők tudják.....de ahogy látom ez kb. sok hűhó semmiért.
  • 18.
    2016. 11. 22. 01:53
    kozben talaltam 7 fontert ~ 1800 forint, ennyiert tenyleg ajandek
  • 17.
    2016. 11. 22. 00:45
    a legolcsobb ar, amit talalta eddig az 8.6 angol font, ami jelenlegi kozeparfolyam szerint kb 2400 magyar forint...azaz par pofa sor
    ennyit szerintem BOVEN meger ez a jatek, mivel gondolom a cikket olvasok nagyresze tudja h ez az egyik legjobb rpg ami valaha keszult a modern korban
    ezek alapjan mindenkinek ajanlom hogy vegye meg es elvezze! tobb szaz orat bel lehet tenni teljesen eszrevetlenul
  • 16.
    2016. 11. 21. 23:40
    Próbálok rájönni, hogy hol állítottam ennek az ellenkezőjét, egyelőre sikertelenül. De igyekszem.
  • 15.
    2016. 11. 21. 23:26
    Ahhoz viszont egy osztály is elég lenne, hogy felfogd, ez egy lehetőség, egy esély, amiben rengeteg munka van, pláne ingyen ... és egyáltalán nem kötelező használni.

    Szóval van még hova fejlődnöd hozzájuk képest
  • 14.
    EPG
    2016. 11. 21. 20:45
    "M3 Nem kedvenc"




    Anyám borogass...
  • 13.
    2016. 11. 21. 18:26
    Engem leginkább az zavar benne, hogy se modokat nem tudok használni (összeomlik a játék, ha belépek a menübe), se elkészült modokat nem tudok feltölteni a Bethesda.netre. Összeomlik a Creation Kit, ha megpróbálom. De legalább következetes.
    Szerencsére a Skyrim SE Nexusról minden további nélkül lehet modokat használni.
  • 12.
    2016. 11. 21. 16:15
    Egy cikknél röviden én is leírtam hogy sajnos nem hozza azt a szintet mint amit a videóban mutat. Ettől függetlenül nekiláttam még egyszer végigjátszani
    Sajnos találkoztam elég zavaró buggal. Volt hogy beragadt a boss,és tétlenül végignézte a saját halálát, de volt hogy a küldihez szükséges NPC buggolt be (némi utánanézéssel kóddal lett befejezve a quest)...
    Amit még el tudtam volna viselni hogy ha kicsit élettelibb a világ. Vannak helyek ahol kevésnek tartom az NPC-t.
    Még1 apróság: nálam ez a kezelőfelület egy kicsit tétovázik. Pl ha belenézek egy ládába akkor 1-2 másodpercre megáll a kép. Együtt lehet ezzel élni, de mivel sokat lootol az ember egy idő után mégiscsak zavaró... az okára nem jöttem rá, mivel ultrán fut így kétlem hogy bármi is elfogyna. Másnál is van ilyen jelenség?
  • 11.
    2016. 11. 21. 14:19
    Szerintem a legjobb játék az Imperium Galaktika 1. rész óta.
  • 10.
    2016. 11. 21. 12:15
    Én is a kijátszottam újra ezzel a verzióval. Magyaritást feltettem hozzá, igy mind a két kieget is magyarul vittem végig. Igazából nem lett volna rá szükség, a story is annyira Zs, hogy a hülye is felfogja, mit történik benne és mit miért csinálsz és egy alap angol tudással is végig lehet menni rajta, de magyarul más na. Más a feeling.

    A grafika az semmi. Ez nem fejlődés. Bármilyen grafikai mod sokkal szebbé teszi. A vanilla UI egy borzalom. Az egész kezelőfelület egy fapad szar. Akkor üres az egész, annyira sivár minden, annyira nincsen mozgás, meg kihalt minden. Mintha csak én lennék ebbe a k*rva játékban. Az az érzése van az embernek, mint én lennék az egyetlen, akit szopat az ég itt Skyrimben. Sose volt az, hogy npc közlekednek az utakon, vagy egyáltalán lenne élet. (tudom, párszor visznek egy rabot a birodalmiak, meg megy hébe hóba egy zsoldos)

    5 éve jó volt, ma már sajnos nagyon kevés, de a Vanilla! 100 moddal viszont már egész más a helyzet. Úgy már top game még mindig.
  • 9.
    2016. 11. 21. 11:58
    Azért ez sem volt rossz DD

    Link
  • 8.
    2016. 11. 21. 11:49
    Ami azt illeti a Dishonoredet nem kell erőltetni az egy kib@szott jó játék, a 2 is. Ellenben ez sose tudott megfogni, míg a Fallout vagy a Wicher szériát letenni nem bírom, de biztos velem van a baj.
  • 7.
    2016. 11. 21. 11:45
    Köszi az összefoglalót. Én ugyan nem próbáltam de képek/videók alapján grafikailag ez lepkefing ahhoz képest amit jó 4 évvel ezelőt kihoztam belőle modokkal.

    A Dishonoreddel kapcsolatos megjegyzésedre meg csak annyit írnék, hogy ahhoz az égvilágon semmi köze a Bethesda fejlesztőinek. Azt egy teljesen különálló studió csinállja (Arcane Studio) amit a Bethesda felvásárolt, de meghagyta egy külön csapatnak. Szóval a Bethesda ott csak mint kiadó, nem pedig mint fejlesztő van jelen. Úgy rémlik az MMO-nál is hasonló a helyzet.
  • 6.
    2016. 11. 21. 11:43
    Erre emlékszik még valaki?
  • 5.
    2016. 11. 21. 11:26
    Őszinte részvétem azoknak, akik így játszanak. Légiessé válás. Meg rettenetes zombi. A fordító nem hallott még összetett szavakról (két osztállyal nehéz is). Úristen.
  • 4.
    2016. 11. 21. 11:22
  • 3.
    2016. 11. 21. 11:18
    Karácsonykor tuti megveszem. Tudom, hogy nem lesz benne sok újdonság, de akkor is egy nagyon jó játék Kevesebb buggal pedig csak jobb lehet.
  • 2.
    2016. 11. 21. 10:38
    Ez remek hír hogy ehez a változathoz is lehet már magyarítást használni.
    Kérlek dobnál róla egy linket. Előre is köszönöm!
  • 1.
    2016. 11. 21. 10:14
    Én kijátszuottam most ezzel újra.
    A dolgot az mentette meg hogy immár van hozzá magyarítás, innen is köszönet mindenkinek aki érintett volt benne mert megérdemlik !
    Az volt csak a gond hogy odaálltam egy kódos forgató szobor elé és beugrottak a kódok )))
    A grafika néhol jobb , víz effektek általában a külső füves részek városok de a föld alatti területek maradtak a régi elnagyolt homályos textúrák.
    Állítólag az eredeti MODOKKAL ettől szebbre lehet felvinni a grafikát (ezen nem müködnek a régi MODok sajnos.
    Próbálj ki valamit ülj le egy fogadóba és kezd el nézni first personba az asztalt !
    Nem fogod elhinni olyan elmosott a textura hogy ledöbbentem.
    Tehát összességénem a grafikáért nem éri meg újrajátszani.
    Azért éri meg mert NINCS más 3D-s RPG. A magyar felirattal meg aki még nem játszotta a DLCket már megérheti, én 35 óra alatt kipörgettem a főküldit.
    A Risen 3nál is kijött annó egy új motorral a játék mikor kidobták könzolkora, tehát ez a "ha megvannak a DLCid ingyenes" dolog nem annyira újdonság.
    A Bethesda jobban tenné ha nem az ONLINE-t és a Dishornedet erőltetné hanem visszatérne a gyökereihez... nagyon rámentek a divatjátékokra.
    De hát pénz beszél én meg vau vau...