Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Singularity: A múlt rabságában

  • Dátum | 2010.06.30 12:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Vajon mi történne, ha összemosnánk a BioShockot a TimeShift-tel, majd öntenénk az egészre egy adag Wolfensteint, és eladnánk, mint eredeti játékot? Alighanem a Singularity lenne az eredmény, mely az egykoron igen ambiciózus Raven Software munkája. A Raven eddig rengeteg zseniális játékot készített (Heretic, HeXen), az utóbbi időben azonban nem talál magára, és ontja a közepes FPS játékokat.

Időkerék

Pedig a Singularity a tavalyi Wolfensteinnel ellentétben már az első bemutatókon is izgalmasnak tűnt. A történet szerint a szovjetek még Sztálin uralma alatt felfedeztek egy igen ritka ásványt, az E99-et. Az E99 egy roppant tartós energiaforrás, ami egyedüliként biztosít elég kakaót az időutazáshoz, s mely kizárólag a Szovjetunió melletti Katorga-12 szigeten található meg. A ruszkik persze egyből elkezdték kitermelni a különleges anyagot, egy hatalmas kutatóbázist húzva fel a szigetre, ám ahogy az lenni szokott, a dolgok nem mentek simán, és egy robbanás után az egész projektet titkosnak nyilvánították. Ötven évvel később azonban az amerikaiak ráleltek a korábban csak legendákból ismert szigetre, és odaküldtek két ügynököt, hogy térképezzék fel az elhagyott bázist. Főhősünkkel, Nate Renko hadnaggyal itt csatlakozunk be az eseményekbe, melyek feltűnésünkkel nem várt fordulatot vesznek. Renko véletlenül visszautazik az időben, megment valakit, akit nem kellene, s mikor visszatér, 2010-ben az egész világot egy szovjet birodalom uralja, élén az örök császárral. Ettől a ponttól kezdve a dolgunk világos: vissza kell térnünk a múltba, és helyre kell pofozni az idő kerekét.
Lezuhantunk a vízhez, eddig oké. Na de merre is van Rapture?
Lezuhantunk a vízhez, eddig oké. Na de merre is van Rapture?
Ismerősnek tűnik? Igen, a 2007-es TimeShift kísértetiesen hasonló történetet mesélt el. Viszont ha már a párhuzamoknál tartunk, akkor meg kell jegyezni, hogy maga a forgatókönyv sem áll másból, mint egymásra halmozott klisékből. Megvan a kötelező női mellékszereplő, aki persze fiatal és csinos, a mindig kissé szórakozott, de zseniális professzor, a megalomániás és velejéig romlott császár, hogy az i-re a pontot a néma és arctalan főszereplő tegye fel. A sztorinak érdekes ízt ad az időbeni ugrabugra, mivel azonban az összes fordulat kiszámítható, nem érezzük úgy, hogy különleges élményben van részünk. Szomorú, mert potenciál lett volna dögivel.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 48.
    2017. 06. 27. 20:40
    Nem értem ezt a túlzott leértékelést, hisz a játék alapból érdekes sztorival állt elő, játékélményben is ott van, azért szerintem simán van 90% is.
  • 47.
    2010. 08. 01. 22:03
    Nálam a 8800GTS 320Mb is szépen fut!
  • 46.
    2010. 08. 01. 21:42
    Nem rossz a játék.A gépigényt nézve és az itt felsoroltak után leirom én is a gépem adatait-Szóval:CPU:3.00Ghz Intel Pentium4 HT s478; GPU:9800GT 1Gb;Ram 2Gb DDR2;Motherboard:MSI 7536-Intel 945GC ICH7. Szóval ami azt illeti szerintem elég jól fut a játék 900-1440felbontásban tolom neki.
  • 45.
    2010. 08. 01. 07:17
    Már azt hittem az én videókarim túl gyenge a játék szupernagy gépigényéhez mérten, és azért nem hajlandó normálisan textúrákat betölteni mert betelt a vram. Úgy néz ki semmi ilyesmi nem történt, ez egy bug ... ami nem lep meg, mert ahhoz a játéknak túl gyenge a grafikája, hogy egy 1GB-os HD4850 ne lenne elég hozzá!
  • 44.
    2010. 07. 06. 11:18
    Helló... a játék nagyon jó de nálam nincs hangja... Újratelepítettem és akkor sincs... Valaki tud segíteni? Előre is köszi
  • 43.
    2010. 07. 06. 00:34
    Ugy durvan 2 orat jatszottam eddig vele, egyaltalan nem tunik rossznak. A grafika helyenkent egeszen szep, a jatszhatosag rendben van, hogy a sztori klises? Sajnos a jelenlegi "uborkaszezonban" nem nagyon tudunk valogatni...
  • 42.
    2010. 07. 05. 23:23
    Nekem se jött be igazán, az alapötlet és a story nagyon jó de maga a játékmenet és a medicites bohóckodás nagy gagyi.
  • 41.
    2010. 07. 05. 21:45
    exec79: MW2 sztorija és single megalkotottsága említésre méltó.

    A Singularity egy jó játék de tökéletes a 69% ugyanis az ötletek nem eredetik, nagyon nem. Én végigjátszottam de ennyi... engem nem igazán tudna rávenni egy új végigjátszásra. Valaki említette az időlassítógömb ólom telepumpálás időlassító kikapcsol katonák halottak, egyik legélvezetesebb képesség.
  • 40.
    2010. 07. 05. 11:28
    Örülök hogy van végre valami FPS PC-re. Lehete kötekedni a grafikával, de az biztos, hogy elmegy a játék egy kenyérpirítón is. Még ha a sztori elemei nem is új ötletek, így összegyúrva mindenképpen eredeti érzést kelt a játékosban.
    Kár lehúzni olyan játékokat, amik tényleg leültetik az embert, mert tartalmaz a játékélményt egyáltalán nem befolyásoló néhány apró hibát...
  • 39.
    2010. 07. 05. 10:50
    mondjuk az azért elég vicces hogy a transformers 80%-ot kap ami egy kalap f.ost nem ér, ez meg 69-et ami azért sokkal de sokkal szórakoztatóbb
  • 38.
    2010. 07. 03. 22:59
    végig toltam és nagyon lekötött pedig nem is szeretem az ilyen futurikus új designos játékokat nagyon jó volt szerintem de rövid 4 nap volt legnehezebb fokozaton
  • 37.
    2010. 07. 03. 06:36
    A cikkíró szerint a játék akkortól vált élvezetessé, mikortól lehetett használni az időmanipulációt és egyéb képességeket. Én mondjuk ilyenkor szoktam besírni . Nekem egy új FPS-nél bőven elég az új környezet, az új ellenségek, a más hangulat. Amikor beraknak időtorzításokat, mindenféle képességeket, hogy érdekesebb legyen a lövöldözés, azt unom. Ezeket maximum 4-5-ször kell alkalmazni a továbbjutáshoz, és ha ez a 4-5 alkalom nem lenne, akkor tiszta felesleges lenne a képesség is
    Nekem a plusz képességek általában nem jönnek be. Bocsi
  • 36.
    2010. 07. 02. 11:54
    Na az lehet hogy amiatt volt textúra bugos, mert valóban, együltő helyemben toltam végig, de azért néha csak belógott a képbe egy kis msn, bulinet
    Szal akkor még azt is vissza vonom, és határozottan jobb , mint a cikk leirja.
    még ha nem is egy bughalom , mint a STALKER, vagy nem is plasztik, mint a DOOM 3
    vagy nem olyan hatalmas mint a Hl1 Hl2 , mert ugye mind a 2 hl fantasztikusra sikerült, első a frenetikusan hosszú, és izgalmas botok miatt, a másik a grafika , a történet, és a fizika kellemes használata miatt
    Remélem sokan döntenek a játék mellett. Mert bár meglepő hogy a raven nem ID motort használt, de szerintem kihoztak valamit ami nem egyedi, de jó!!!
  • 35.
    2010. 07. 02. 09:52
    őőő MW2-nek volt story-ja?
  • 34.
    2010. 07. 02. 09:47
    Csatlakozom a métltatlankodók táborához, 80%-ot én is megadnám a játéknak, mert odaragasztotta a seggemet a székhez és nem eresztett!
    Grafika nekem hibátlan volt, az említett textúrabug csak az után fordult elő, miután leraktam a játékot tálcára, majd vissza teljes képernyőre, ezen egy újraindítás segített.
    A sztori baromi izgalmas volt számomra, ha nem annyira, mint a MW2.

    Nameg a 3 féle befejezés

    Csak ajánlani tudom!
  • 33.
    2010. 07. 02. 01:10
    alap ötlet jó.. tetszenek a ruszki propagandák de teljesen kifogyott belőle a lendület úgy a közepe fele.
    Egyetlen jó pontot az optimalizálás terén tudok én is csak adni
    3000+ athlon/2GB DDR1/x1600_512vram al egész szépen el döcögött, hála az ue3.0 nak. Számomra legalább annyiból jó volt ,h jó látni h még kilehet valamit facsarni ebből a mass effect 2 után is bár az szintén ue3 as dehát
  • 32.
    2010. 07. 01. 21:06
    Valahol igazad van,de azért mégsincs. Doom sem volt eredeti, csak az első része, és a HL2 sem attól volt jó, hogy gravi fegyver volt benne(bár hatalmas ötlet volt, ezt el kell ismerni). Kár lenne ennyire lesarkítani a dolgot, egy-két részletre. Az összhatás ami számít.
    A bioshockot pedig szégyen nem szégyen, a játék közepén abbahagyatam személy szerint, mert untam. Művészi megközelítés ide vagy oda. Jó az igazsághoz tartozik nem vagyok nagy FPS rajongó, az RPG-k jobban a szívemhez nőtek, de a nagy "neveket" mindíg kipróbálom. Szóval a lényeg: egy játék nem feltétlenül attól lesz jó, hogy eredeti, vagy sem lsd: pl Cod. és a lopások sem feltétlenül hibák, ha a nagy elődöktől nyúlják le őket. A 90+ pontokat hagyd meg tényleg azoknak a játékoknak, amik amellett, hogy hangulatosak, egyben újszerűek is. Egy 80% körüli pont azért jár véleményem szerint ennek a játéknak is.
  • 31.
    2010. 07. 01. 20:36
    Parano1d:

    Azért ne túlozzunk már... A BioShock eredeti volt az inkább művészies megközelítésével, ahogy a Stalkerek is azok, ezt nem lehet kétségbe vonni. A Half-Life 2 is maradandót alkotott a gravitációs fegyverrel, és voltak olyan FPS-ek is, amik azzal váltak eredetivé, hogy nem majmoltak senkit, csakis a saját fejük után mentek (pl. Doom 3, ami játékmenetében direkt szembe ment a modern trendekkel).

    A Call of Duty sem jó példa. A Modern Warfare 2 multija nagyon jó, az egyszemélyes kampánya meg profi, filmszerű darálás, ami bár nem nyújt szabadságot, nem engedi, hogy felállj, mielőtt be nem fejezted.

    Számomra a Singularity nem más, mint egy tisztességesen összerakott termék. Az pedig, hogy a Raven csak ennyit tudott nyújtani, sajna nem engedett magasabb pontot adnom.
  • 30.
    2010. 07. 01. 19:53
    teljesen egyet kell értsek Parano1ddal épp most vittem végig másodszorra egyszerűen nem bírtam ki hogy ne játsszam ki még egyszer, mert kicsit rövidkére sikeredett másodjára már direkt lassabban vittem végig keresgélve tmd illetve bio fejlesztéseket meg persze fegyver fejlesztéseket és egy percre sem unatkoztam a játékban
  • 29.
    2010. 07. 01. 19:48
    Szerintem a többség(ünk) azzal nem ért egyet, hogy szerinted unalmasra sikerült a játék. Ez egy olyan játék, ami a hibái ellenére, és a lopások ellenére is nagyon élvezetesre sikerült. Hiába van egy játéknak csodaszép grafikája, vagy nagyon jó zenéje, ettől lehet még dögunalmas. Na ez nem ilyen játék.... Persze a játékélmény az egy szubjektív dolog, így elfogadom a véleményedet, csak nem értek vele egyet
    Azért írtam ellenpéldának a COD sorozatot, ami véleményem szerint tényleg elcsépelt már, és mégis sokak szerint az év játéka volt. Az eredetiségről meg annyi a véleményem, hogy a Thief-óta nem készült egyetlen eredeti FPS-sem. Mert nem lehet a műfajban igazán újat nyújtani.
    Szerintem egyszerűen csak nem vagy fogékony a SCI-FI műfajra, és ezért "húztad le" a játékot. Nem váltja meg a világot, és nem is lesz belölle klasszikus, de a HL2 óta nem szórakoztam ilyen jól FPS-el. A Bioshock-hoz hasonlítva határozottan jobban tetszett (és itt nem a grafikára gondolok ).
  • 28.
    2010. 07. 01. 19:34
    Szerintem jó kis játék, nekem legalábbis tetszett!
  • 27.
    2010. 07. 01. 13:23
    Gondoltam, hogy az értékelés sokak tetszését nem nyeri majd el, de azt nem hittem volna, hogy pár olvasó alapvető félreértésekből von le végső következtetéseket. Ahogy Blade0012 is írta, ez egy kritika, ami műfajából adódóan vélemény is. Természetesen nem tiszta, nyers, szubjektív gondolathalmaz, hanem - amennyire csak lehetséges - objektív megközelítésből kalkulálható értékítélet.

    A másik, amit nem értek pár fórumozónál, az, hogy azt hiszik, kizárólag a grafika miatt nem kapott több pontot a játék. Erről természetesen szó sincs. A játékélményről épp eleget írtam a cikkben, és kifejtettem, hogy unalmas, sokszor erőltetett játékelemeket tartalmaz, amiket milliószor láttunk már korábban. Persze még ez sem lenne akkora baj, ha legalább eredeti hangulattal társulna a játék, de ez nincs így, illetve én nem éreztem ezt.

    A Singularity nem rossz, de 90% fölé nem igen értékelte senki sem (sőt, én 9-es nem is láttam, persze ez nem jelenti, hogy nincs).
  • 26.
    2010. 07. 01. 12:48
    Minden elismerésem Chocho!
    Nagyon jól "kivesézted" a Singularity-t és tökéletesen egyet kell, hogy értsek.

    Korrekt értékelés
  • 25.
    2010. 07. 01. 12:30
    "...elismerni hogy nincs igaza"

    Ez nem igazság, vagy hazugság, hanem vélemény, és szerintem magasról tesz rá, hogy Te mit gondolsz róla, vagy bárki más. Mellesleg szvsz teljesen korrekt értékelés, ha nem vettétek volna észre 10-es skálán vannak értékelve a játékok, a 69 még így is több mint egy közepes alkotás - szerintem ennyit sem ér. A 90-es pontszámot hadd hagyjuk már meg olyan játékoknak, amikben van egyediség is vagy forradalmi ötletek/újítások. Az már csak hab a tortán, hogy a Raven korábbi munkáihoz mérten ez egy szégyen.
  • 24.
    2010. 07. 01. 12:02
    Szerintem az hogy a hozzászólók 90% -a többre osztályozza, az azt is jelenti hogy ez a cikk író tévedésben él. Rengeteg ötlet, rengeteg jó megoldás van a singuban.
    A kidolgozott történet, mert csaphattak volna oda valamit is, mint mindenki más.
    Én nagyra értékeltem hogy vannak a fejtörők, mert máshol csak a nyomd meg a gombot és menj át az ajtón van.
    Tetszett a fizika is nagyon. magát a történetet nem értettem, mert feszt játszani akartam, többet ér min 69% , ez egy rossz cikk egy jó játékról.
    De ez olyan mint a sárgalap, senki nem fogja vissza vonni, elismerni hogy nincs igaza, itt fikázni akart a cikk író...fikázott is rendesen.
    Az viszont az UT3 motor hátránya hogy néha lemaradt, és csak mikor vissza mentem az adott dologhoz, akkor töltötte be a rendes textúrát.
    2010 ben első élvezetesebb FPS
    Jó a bf is ott van, de az inkább multi.
    meg a cod 19. ami meg uncsi ez jó!
  • 23.
    2010. 07. 01. 11:55
    Sztem is a játékélmény a fontosabb minthogy itt-ott kicsit csúnyább a grafika. kétszer kijátszottam a játékot és még ki fogom egyszer biztos mert nagyon jó ötletek vannak benne.
  • 22.
    2010. 07. 01. 11:44
    ThePoweR

    Hát sajnálatos dolog mert nekem pl sokkal fontosabb a játék élmény mint a graf. (Kül nem imádnám annyira a final fantasy 8 at )

    Pont az a baj a mai játékokkal, hogy grafikára meg hangra mennek rá, meg húú de szuper kidolgozott szörny, csak éppen a játék élménye lesz 0-a. Régen ez nem így volt és szerintem sokan visszasírjuk azokat az időket amikor még létezett eredeti ötlet. (Igen tudom, hogy mostanában nehéz eredeti ötletet kitalálni, de nem lehetetlen!)
  • 21.
    2010. 07. 01. 08:59
    Nem a játékélményt osztályozzák...
  • 20.
    2010. 07. 01. 08:24
    Sziasztok!

    Hát nekem nagyon bejött, és ami a legfontosabb, a gép elé köt amit kevés játék mondhat el! Aki nem próbálta tegye meg mert szerintem is 9/10 pont! Timeshift...közelébe nem ért...bioshock...sok köze nincs hozzá! Nem a grafika minden, a játékélmény a fontos az pedig ott volt! 69% ???? +12%
  • 19.
    2010. 06. 30. 22:41
    Mondjuk szerintem a végső főellenség az hiányzott a játékbol, és egy kicsit könnyü a játék(normalon nyomtam lehet hardon nehezebb) viszont exec79 az általad általad felsorolt játékok tavaly és idei év elején adták ki őket, és ezeket nem félévig játsza az ember hanem sokkal rövidebb idő alatt végig tolja akár pár nap alatt és várja az ujabb játékokat amik jók is legyenek és ez most pont arra sikeredett. Egyszer mindenki tolja végig mert megéri.
  • 18.
    2010. 06. 30. 21:40
    teljesen egyetértek a cikk írójával. Hétvégi puffogtatós egyszer végigjátszós game, semmi több. Fegyverhangok nagyon gyengék, az irányítós mesterlövész puska teljesen használhatatlan és értelmetlen. Mire beirányítasz egy lövést addig a AK szerű puskával kitakarítasz egy termet. Mindegyik játék amiből loptak, ennél sokkal jobb. Ha jóval akarsz játszani Bioshock 2, Battlefield: BC 2, Mass effect 2, Dragon age (persze ha bírod az rpg-ket)
  • 17.
    2010. 06. 30. 20:24
    kicsit a vége már olyan ha eddig eljutottam , befejezem volt nekem. Jó játék, de én több ilyesztegetést tettem volna bele , és egykis értéket a pénznek
  • 16.
    2010. 06. 30. 18:08
    nekem is tetszett a játék. rég volt olyan, hogy elkezdtem egy játékkal játszani, és legszívesebben egyhuzamban végigvittem volna. egyszerűen érdekelt, hogy mi következik. A bioshock 2-nél ilyen nem volt.
  • 15.
    2010. 06. 30. 17:10
    90% símán. Sokkal jobban lekötött, mint a Bioshock 2, vagy a Modern Warfare 2.
    Kreatív, változatos, és nekem a grafika is bejött.
    Az év legkellemesebb meglepetése!
  • 14.
    2010. 06. 30. 17:01
    Azért hagy ne hagyjuk ki a Dead Space-ből,kézzel való tárgyak emelgetése majd eldobása, hasonló a weapon upgrade mint dead space-ben az energia gócok. Az ellenségek lelassítása.
  • 13.
    axe
    2010. 06. 30. 16:44
    90% simán volt szerintem egyik legjobb játék 2009-2010 évében.
  • 12.
    2010. 06. 30. 16:15
    Amúgy szerintem is többet loptak a HL2-ből, mint a Bioshock-ból(pl a tudós, és a lánya, és a fizikára épülő fejtörők miatt). Azt felhánytorgatni, hogy géppisztoly, shotgun stb, meg baromság, mert az összes FPS-ben kb ugyanazok a fegyverek vannak, ez nem hiba, és még a változatosabb fajtából való. a TMD,Az említett mesterlövész puska, és a Spikegun is ötletes. A sztori tényleg klisé, de a hangulata az nagyon jól eltalált, és a tálalás is okés. Tipikus példa egy CoD pl tényleg klisés a második világháború miatt,a fegyverekre is igaz ugyanúgy, lineárisak a pályák, de érdekes módon annak eddig még senki sem hánytorgatta fel ezeket a "hibákat", mert a hangulata nagyon lenyűgöző.
    A textúra hibák amúgy tényleg bosszantóak helyenként, viszont azért csúnyának nem nevezném összességében.
  • 11.
    2010. 06. 30. 16:04
    Nyugodtan próbálja ki mindenki, sokkal szórakoztatóbb, mint az utóbbi idők fpsei. Tény, hogy nagyrészt más fpsekből van összelopkodva, de jó helyről lehet lopni. Nagyon kevés a 69%, ha nem is jó a grafika, van olyan szép mint az agyondícsért bioshock 2. Hol lehetett már azt megcsinálni, hogy benyomod a deadlockot(időmegállítás) 3 katonára, telivered őket ólommal, majd mikor vége a lassításnak, csak egy lövést hallani és mindenki fekszik a saját testrészeiben?
  • 10.
    2010. 06. 30. 15:38
    Ja és még annyi a hangok/hangzás jók voltak csak valamiért túl halkra volt optipizálva és ez miatt jóval feljebb kellett tekerni a hangerőt hogy rendesen szóljon.
  • 9.
    2010. 06. 30. 15:36
    Sztem is még 10%-ot rá lehet tenni, néhány helyen tényleg szemmel láthatóan rossz texturák voltak és a fű pixeles volt stb. de a játékélmény kárpótolt.
  • 8.
    2010. 06. 30. 15:09
    Szerintem nagyon kevés a 69%.
    Tény, hogy más játékból vettek át, de 1 játékban ennyi "egyedi" ötlet még nem volt.
    Nálam FPS terén a legjobb, főként a TMD miatt, a Timeshift ettől sokkal unalmasabb.
  • 7.
    2010. 06. 30. 14:45
    @MassKilla
    szerintem Norbert09 csak viccelt...
  • 6.
    2010. 06. 30. 14:42
    "Lift, fiatal lányka, néma főhős... honnan olyan ismerős ez nekem?"

    NEM, HALF LIFE 2, te sügér ezt nem tudni
  • 5.
    2010. 06. 30. 14:33
    "Lift, fiatal lányka, néma főhős... honnan olyan ismerős ez nekem?"

    Talán Crysis?
  • 4.
    2010. 06. 30. 14:30
    85%ot sztem simán megért volna, kíváncsi vagyok, hogy Prince of Persia hány %ot kap majd.
  • 3.
    2010. 06. 30. 14:08
    nekem is tetszett, sztem az a 69% kicsit kevés, de ízlések és pofonok...
  • 2.
    2010. 06. 30. 13:51
    Ez tipikusan az a game hogy te vagy az isten azt téged nem lehet kinyírni. Ki lehet de ha valamennyire is tudsz játszani nem halsz meg egy könnyen.
  • 1.
    2010. 06. 30. 13:28
    nekem személy szerint nagyon tetszik a játék már egyszer végigvittem és most újra elkezdtem, engem valahogy nagyon megtalált a játék. Az apróbb grafikai hibák szerintem nem olyan fontosak, a játékélmény kárpótol érte, jó kis pörgős játék, remek képességekkel ami nálam 9/10 simán ér.