Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Sine Mora – Újabb magyar gyöngyszem

  • Dátum | 2013.01.09 07:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Kár lenne tagadni, a magyar játékfejlesztők sosem tudtak előrukkolni egy olyan alkotással, amelyik több millió példányszámban kelt volna el a piacon. Nem tudtunk konkurenciát állítani a nagy nyugati cégeknek, ami persze nem meglepő, hiszen anyagilag nem voltunk egy súlycsoportban. Volt azonban egy olyan aranykora a hazai játékiparnak, amikor sorra készítettük a jobbnál jobb valós idejű stratégiákat, melyeket kritikailag is elismert a világ, és egy-egy darab pénzügyileg is jól teljesített. Ekkor jelentek meg a remek űrstratégiák (Imperium Galactica, Haegemonia) és a még jobban sikerült második világháborús RTS-ek (Panzers, Rush for Berlin, stb.). Aztán ahogy a stratégiák műfaja a konzolok térhódításának köszönhetően közel tetszhalál állapotba került, a magyar fejlesztők is szép lassan eltűntek a színről. Egyre kevesebbet szerepelt a hírekben az egyik legősibb magyar stúdió, a Digital Reality is, sokan azt hitték, hogy meg is szűnt a cég. Szerencsére nem ezt történt, ugyanis a fejlesztők időben kapcsoltak és helyesen reagáltak a változó piaci viszonyokra. Nem a nagyköltségvetésű projektekre koncentráltak, hanem a kisebb, olcsóbb projektekre kezdtek el fókuszálni. Ennek meg is lett az eredménye, hiszen a cég jelenleg is működik, és különféle letölthető játékokon dolgozik. Néhány iPhone-ra tervezett program után egy repülőgépes versenyjáték, a Skydrift volt az első komolyabb próbálkozásuk, és bizony nem sültek fel vele. Ezt követően a Grasshopper Manufacture nevű japán stúdióval karöltve elkezdték fejleszteni a Sine Morát, amely először Xbox 360-ra jelent meg, ezt követte a PC-s, majd a PS3-as és a PS Vitás verzió. Mi az utóbbit vettük szemügyre, és bizony azt kell mondanunk, a Digital Reality ezúttal sem hozott szégyent a nevére, hiszen egy jól sikerült oldalnézetes shoot ’em uppot tettek le az asztalra.

Semmi vész, csak egy apró robotpókba botlottunk
Semmi vész, csak egy apró robotpókba botlottunk

Most, hogy a Sine Mora műfaját tisztáztuk, lássuk miért is vagyunk ilyen jó véleménnyel róla. Kezdjük rögtön a külsőségekkel: a szemünk elé táruló látványvilág nagyon szép, legalábbis egy ilyen kis letölthető játékhoz képest. Aki ismeri a shoot ’em up stílust, az bizonyára tisztában van vele, hogy ezek a játékok a legtöbbször nem a grafikájukkal veszik le a lábáról az embert. Általában nagyon egyszerűek ezen a téren, szemben a Sine Morával, ami oldalnézetes mivolta ellenére részletesen megalkotott, 3D-ben pompázó helyszíneket és járműveket tartalmaz. Persze a három dimenzió csak illúzió, hiszen csak fel és le tudunk mozogni a játékban, de ez semmit sem von le az érdeméből. Nem csak a modellek részletessége érdemel dicséretet, hanem a helyszínek változatossága is, hiszen sziklák között, barlangokban, hatalmas gyárakban és városokban is tiszteletünket fogjuk tenni repülőgépeinkkel. Ami az audió szekciót illeti, szerencsére ebben sem kellett csalatkoznunk. Bár a zenék nem túl emlékezetesek, a magyar szinkron előtt meg kell emelnünk a kalapunkat. Érdekes, hogy a külföldi piacra is magyarul jelent meg a Sine Mora, persze angol felirattal. A fórumokat olvasva ez nem zavarta különösebben a játékosokat, sokan még élvezték is, hogy eredetiben hallhatják az itt-ott elhangzó káromkodásokat.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 12.
    2013. 01. 11. 08:09
    Érdekes egy darab az biztos. Én is nyomtam, de egy idő után idegesített, főleg, hogy 3 perc játék után 1 perc átvezető van vagy 5 perc fekete képernyő, ahol a mókus magyar nyelven felköhögi a sztorit. Ami miatt viszont nagyon felcseszett, hogy néhol nem látszik, hogy melyik a lövés és melyik csak egy síma robbanás, ami nem sebez meg. Biztos többet kéne játszanom vele, hogy rájöjjek ezekre, de pl. armorgames-en is játszottam ilyen típusú játékokkal, de soha nem volt még ilyen gondom, szóval valszeg nem én vagyok a láma.
  • 11.
    2013. 01. 11. 00:26
    Hát pedig jóval több játékunk van ami világviszonylatban is elismert. A Digital Realaity sok jó játékot letett az asztalra a Sine Mora előtt. Például a legjobb játékuk az 1999-es Imperium Galactica II: Alliances. A mai napig nem tudott egyik külföldi cég sem jobb űrstratégiát csinálni... Nem véletlenül jelent meg iPadra is mostanában... Többi nagy produktumuk a teljesség igénye nélkül: Haegemonia, Platoon, Desert Rats vs. Afrika Korps, D-Day, War on Terror, War Front: Turning Point. Illetve volt nagy magyar fejlesztő volt a Stormregion. Játékai: Swine, Codename Panzers sorozat, Rush for Berlin csak, hogy párat említsek. Ezek a címek biztos vagyok benne, hogy sokaknak ismerősen csengenek, szóval nem kell lesajnálni minket. Igenis jók a magyar fejlesztések és elismertek mindenhol...
  • 10.
    2013. 01. 10. 21:53
    Cnensus:
    Crysis Warhead vagy a M&M Heroes VI mond neked valamit ?
    (most hirtelen csak ez a 2 jut eszembe)
  • 9.
    2013. 01. 10. 21:27
    Cnensus, azért szerintem nézd meg kicsit a múltbéli magyar játékokat, mert a stratégiáink között nem egy világszínvonalú darab van.
  • 8.
    2013. 01. 10. 20:46
    Nem egy Touhou színvonal, de szerintem korrekt game azért, nincsenenk túlságosan elkényeztetve a müfaj rajongói, mindig jó ha kijön egy ilyesmi.
  • 7.
    2013. 01. 10. 20:02
    Magyarok IS, közreműködés volt egy japán fejlesztőcsapattal. Magyar felirat azért nincs, mert nem azért beszélnek benne magyarul, mert nekünk szánták, hanem a külföldiek számára a magyar egy nagyon egzotikus nyelv. Angol felirat van alatta viszont, természetesen h. megértsék külföldön.

    A játékról meg annyit h. szerintem hihetetlenül idegesitő és bugyuta dolgok ill. megvalósitások vannak benne. Nekem nem jött be személy szerint.

    Valahogy nekünk nem megy annyira a játékfejlesztés, mindig van valami amit valamilyen oknál fogva nem úgy kreálunk meg a játékainkban ahogyan az világszinten elfogadható lenne, sajnos.
  • 6.
    2013. 01. 10. 12:55
    Zsolt200, de hiszen magyar vagy, érted a szöveget felirat nélkül is. Bár a halláskárosultak számára nem lenne rossz.
  • 5.
    2013. 01. 10. 12:38
    Amúgy vicces hogy magyarok készítették, van benne magyar szonkron, de magyar felirat az nincs benne (legalábbis a képek alapján nincs benne)
  • 4.
    2013. 01. 09. 15:51
    Ahogy a mestert mondaná a klasszikusban: tájm ház mászturbéted
  • 3.
    2013. 01. 09. 15:15
    btw Van benne C64 filter, ha unlockolnátok TI lennétek az elsők akik online kiraknának képet róla...
  • 2.
    2013. 01. 09. 14:40
    Én nagyon szeretem a játékot, de a szinkron nagyon amatör lett.
  • 1.
    2013. 01. 09. 14:01
    Szerintem nagyon jó játék. A szinkron meg hatalmas + pont.