Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

SimCity – Összedőlt kártyavár

  • Dátum | 2013.03.22 08:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Az elmúlt időszakban bizony alaposan kijutott a videójáték iparnak a botrányokból, melyek nem tettek jót sem a felhasználók szórakozásának, sem a fejlesztők, kiadók presztízsének. Gondoljunk csak a Diablo III megjelenése körüli hercehurcára, mely során a játékosok nem tudtak belépni a programba az első napokban, köszönhetően a folyamatos internetkapcsolatot igénylő DRM-nek. Ezt követte az Aliens: Colonial Marines által okozott vihar, mely alaposan megtépázta a Gearbox renoméját, akik egy megfabrikált demóval vezették félre a fél világot, leplezve a játék szörnyű minőségét. Sorolhatnánk még a példákat, hiszen a Diablo III-éhoz hasonló DRM-mel rendelkezett korábban néhány Ubisoft játék is, mely szintén megkeserítette a becsületes vásárlók életét. A francia óriáskiadó szerencsére tanult a hibájából, és mára kivette ezt a fajta védelmet a programjaiból. Az ember azt hinné, hogy a cégek vezetői tanultak az ilyen botrányokból, ám a fent leírt események nem vették el az Electronic Arts kedvét attól, hogy a sokak által várt SimCityt is folyamatos internetkapcsolatot igénylő DRM-mel lássa el. Az eredmény természetesen borítékolható volt.


Nem szeretném az egész cikket a DRM ostorozásával tölteni, de úgy vélem nem mehetünk el szó nélkül amellett, ami történt, illetve ahogy a fejlesztők és a kiadó kommunikálták az esetet az elmúlt 2 hétben. Ahogy várható volt, a SimCity szerverei nem bírták az első napi rohamot, és azonnal megadták magukat. Sok játékos még letölteni sem tudta a programot az Origin rendszeréről, másoknak pedig sorba kellett állniuk, hogy beléphessenek a játékba. Ám az sem élvezhette sokáig a SimCityt, akiknek ez sikerült, hiszen szerverhiba miatt az gyakran kilépett, kifagyott. Mára szerencsére a helyzet sokat javult, ilyen problémára nem kell számítani, tesztünket egyszer sem zavarta meg a szerverek rakoncátlankodása. A legnagyobb gond azonban nem is ez a technikai malőr volt, hanem az, ahogy ezt a fajta DRM-et az EA (és a fejlesztő Maxis) indokolta. Elsőként arról volt szó, hogy azért van szükség folyamatos szerverkapcsolatra, mivel a szimuláció számításainak egy részét a kiadó szerverei végzik, levéve a terhet a mi számítógépünkről. Ez az indok már az elejétől fogva gyanús volt, és a megjelenést követően hamar kiderült, hogy alig történik adatforgalom a játék és a szerverek között. Olvashattunk olyan nyilatkozatot is, miszerint hatalmas munkára lenne szükség ahhoz, hogy a SimCity offline módban is futhasson, ezért utólag már nem tudjak megváltoztatni az online szükségletet. A PR-osok legnagyobb bánatára pár ügyes kezű felhasználó ezt a teóriát is hamar megdöntötte, hiszen minimális erőfeszítéssel képesek voltak huzamosabb ideig internet kapcsolat nélkül futtatni a játékot. Igaz, ilyenkor nem tudtak menteni, de azt hiszem ezt a problémát nem lenne nehéz megoldania a fejlesztőknek. Nagy kár, ami történt, hiszen az újragondolt SimCity önmagában egy kellemes, még ha nem is tökéletes városépítő játék. Ezt a fajta fejlesztői, kiadói hozzáállást azonban nem érdemelték meg a becsületes vásárlók (de legalább kompenzációként kapnak egy plusz játékot végül, ezt nem árt megjegyezni).

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 21.
    2013. 03. 27. 17:25
    a 4 be lehetett importálni simst tuti itt se hagyták ki
  • 20.
    2013. 03. 26. 21:39
    Allitolag a limited edition-osok mar elso nap kaptak dlc-t. parkot a tipikus sims-es rombusszal.
    Nem is ertem miert nem Sims city lett a neve? Mert annak jo lenne miutan kijavitottak az osszes hibat.
  • 19.
    2013. 03. 26. 19:55
    Akkor ne vegyem meg? Ez is ilyen dlc lehúzás lesz?
    érted, 80€ és még a dlc ket is vedd meg, nevetséges!!!
  • 18.
    2013. 03. 26. 17:14
    Azert olcsobb a dobozos verzio mert azert el kell menni a boltba vagy meg kell rendelni, ami idokieses. Szoval a turelmetlen/lusta vegfelhasznalokat huzzak le nagyon csunyan.

    Elorendeltem 2 deluxe-ot darabjat 80eypo-ert. A deluxe-ban talalhato dolgok szinte mind bugosak. megerte. Az elejen azt gondoltam nem lesz olyan pici ez a terkep, elferek rajta. hat nem. mire lerakod az alapokat(viz/szemet/szenny/aram stb.) megtelt a terkep negyede. a szeleromu ekkora teruleten hasznalhatatlan. szal tiszta bezartsag erzete van a vegere az embernek.
    De ez meg elmegy, ettol meg jatszhato marad a jatek.

    Ami nagyon zavar az a lakossaghoz viszonyitott dolgozok szama atlag 10% (magasabb populacional meg ennyi se). totalisan jatszhatatlanna teszi a jatekot.
    A terraformalast megertem, hogy kivettek belole (bar nekem is fajo pont)a casual playereknek okozott volna fejfajast.

    Koszonjuk szepen EA/maxis/Origin a jatszhatatlan jatekot.
    Orulok neki hogy a cegeket vedik a kalozoktol de a jatekosokat senki nem vedi az ilyen propagalt jatszhatatlan sz*roktol!
    26 cimet nyert de meg meg se jelent! propaganda! (igy kell eladni egy vegbeltermeket)
    Soha tobbet semmit a megjelenese napjan.
  • 17.
    2013. 03. 26. 16:05
    Nekem egyedül az ára nem tetszik, kint vagyok külföldön, itt figyel a steam/origin , erre kiirja nekem hogy 50€ , mondom nem is sok, de hát én sem vagyok milliomos, erre MO-n meg 33€, mindezt úgy hogy megkapod DVD-n!!! Emberek! Mi van itt? Egy másolat, ami fent van a vinyón, miért kerül 60% al többe mint a fizikai DVD??? Ezt valaki eltudja nekem magyarázni?????
  • 16.
    2013. 03. 26. 08:55
    Elment tőle a kedvem. Pont azok a legnagyobb negatívumok, amiben a leginkább előrelépést vártam. Pedig milyen jó is volt az elődje...
  • 15.
    2013. 03. 25. 14:13
    Ahha, Köszi!
    Megpróbálom.
  • 14.
    2013. 03. 25. 13:18
    nedcoleman:
    Ne a fórumra írj, hanem a supportnak, erre találták ki őket. Nekem is volt már ilyen gondom és megoldották simán.
  • 13.
    2013. 03. 25. 11:53
    Én speciel el sem tudom indítani a játékot. Kiírja, hogy nincs regisztrálva kódom SImCityhez, így blokkol. Viszont ha beírom neki a kódomat akkor kiírja, hogy már regisztráltam. Írtam Forumra is, de senkit nem érdekel. Fantasztikusan boldog és elégedett vagyok a SimCitymmel.
  • 12.
    2013. 03. 24. 20:38
    Kösz a cikket.
    Olvasva, örülök, hogy a Ttropico4-el játszom inkább, ott lehet diktátorkodni is
  • 11.
    2013. 03. 24. 16:29
    Szvsz az első problémák oka egyszerű volt: az EA-nál úgyvoltak vele, hogy a kutyát se fogja érdekelni a játék, szóval beraktak egy Celeronos szervert 512MB memóriával+1db 5400rpm noti vinyóval...
  • 10.
    2013. 03. 23. 20:18
    Hát nem tudom.... Én 2013 ban valami ilyesmit várnék.
    [LINK]
  • 9.
    2013. 03. 23. 18:47
    Számomra is a kis hely a legrosszabb, de legalább lett mellé Mass Effect 3
  • 8.
    2013. 03. 23. 17:22
    Nekem is a méret a lagnagyobb problémám. A 4-ben a legkisebb és a közepes méret között helyezkedik el, de inkább a legkisebbhez van közel. A nagy mérethez pedig köze nincs...
  • 7.
    2013. 03. 23. 12:52
    Le merném fogadni, hogy nagyobb alapterület be fog kerülni később 30-50€-ért úgyhogy jó lesz távol maradni ettől az egésztől
  • 6.
    2013. 03. 22. 23:51
    Játszanék a cities XL-el, ha lenne rá optimalizáció. Rengeteg fórumon olvastam hogy csak 1 magot képes kezelni, és hogy 100.000 feletti városban már erős akadások vannak olyan gépeken, ami bőven üti a req. feletti értékeket.

    Egyébként én még várok az új simcity-vel, mert ez tényleg kevés az SC4-hez képest.
    Ha már kijött rá pár DLC, és barátibb ára lesz, akkor majd gondolkodom a megvételéről. Addig maradnak a hírek, és egyéb ezzel foglalkozó fórum.
  • 5.
    2013. 03. 22. 19:47
    szerintem aki jot akar maganak, az cities xl-el jatszik inkabb
  • 4.
    2013. 03. 22. 15:51
    Tegnap megjelent az 1.7-es frissítés .

  • 3.
    2013. 03. 22. 14:13
    Pont az első képen is látható, hogy a kis szaggatott vonal jelzi a terület határait. Na egy ekkora városban tudjátok mikor épülne ilyen magasságú épület fajta. Szerintem Pesten egy került kétszer akkora, mint itt a komplett városod.
  • 2.
    2013. 03. 22. 13:22
    Nem is értem, hogy gondolták ezt a méretet a Maxisnél. Egy-két óra játékkal teleépíted a területet, aztán annyi. Onnantól kezdve vagy kezdesz újat, vagy finomítgatod a meglévő városodat, hogy hatékonyabb legyen.Bővíteni nem tudod.
  • 1.
    2013. 03. 22. 13:03
    Az értékelés hibátlan. Nem tudok vele vitatkozni, na de a negatívumok közé a terület mérete lazán elfért volna. Meg lehet nézni a negyedik képen a méreteket, na a 4-ben az egy komplett városodnak volt. Most annak a negyedére építkezhetsz. Ez egy akkor visszalépés volt, hogy itt nem várost építesz, hanem egy modern falut. Gondoljunk bele, ez egy város mérete? Közel se. Ez lófing, és mivel ilyen kicsi a terület, így mire várunk metrót, meg hasonlók? Ez egy menedzselős játék lett, ahol rámész egy bizonyos város fajtára, és akkor mondjuk csinálsz 3 várost, különböző addicktra. Ez így egy nagy nulla. Az, hogy a grafika szép, nem pont, mert a modern játékfeljesztésbe EA név alatt gáz lett volna csúnya game-t kirakni. Ez egy 10/7 de jó indulattal, olyan 5-6 ezres kategóriába max