Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings

  • Dátum | 2012.06.16 08:02
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Kevés olyan játékfejlesztő létezik a világon, akinek a személye olyannyira garanciát jelent a minőségre, hogy még alkotásainak címébe is bekerül az illető neve. Sid Meier, akinek a Railroads!, a Pirates! és a Civilization! játékokat is köszönhetjük, ezen kitüntetettek közé tartozik. Az említett Civilization éppen másfél évvel ezelőtt érkezett el az ötödik részhez, kiváló kritikákat és eladásokat produkálva. A Civ V mérföldkő volt a sorozat történetében, ugyanis elődjeivel szemben nem csak finomítgatta a jól bevált játékmenetet, hanem sok szempontból teljesen megreformálta azt. Elég csak a hexamezős térképekre és az átalakított harcrendszerre gondolni, de lehetne még sorolni a sok apró újdonságot, ami itt került bevezetésre. Nem meglepő tehát, hogy nagyon kedvező fogadtatásban részesült a játék. Ugyanakkor azt azért ne felejtsük el, hogy a nagy átalakításnak számos olyan funkció is áldozatul esett, amik a korábbi Civekben alapvető elemnek számítottak, és fontos részei voltak a játékmenetnek. Ezek közé tartozik például a vallások szerepe és a kémkedés, csak hogy a két legfontosabbat említsük. Voltak olyan emberek, akik rosszmájúan meg is jegyezték, hogy bizonyára csak azért „felejtették” ki ezeket a végleges programból, hogy később egy kiegészítőben adják el azokat számunkra. Bár mi nem feltételezzük azt, hogy a fejlesztő Firaxis ezt mindig is így tervezte, az tény, hogy az említett teória valósággá vált, ugyanis megérkezett a Civ V első teljes értékű kiegészítője, a Gods & Kings, mely éppen a sokat hiányolt és korábban kivágott játékelemeket rakta vissza a játékba.

Prófétánkkal éppen egy új vallás alapításába kezdtünk
Prófétánkkal éppen egy új vallás alapításába kezdtünk

Mivel a játék marketinghadjárata főleg a vallást és a kémkedést tekintette a játék központi elemének, és sokan ezeket hiányolták leginkább a Civilization V-ből, kezdjük mi is ezen újdonságok bemutatásával. A vallás, mint játékelem természetesen már szerepelt a korábbi részekben, ám most teljesen új formában tért vissza. Ahhoz, hogy egy vallás életképes legyen – akárcsak a valóságban – a játékban is szükség van hitre, ami egyfajta „nyersanyagként” jelenik meg. Hit „termelhető” bizonyos épületek felépítésével, illetve a pályák bizonyos pontjainak elfoglalása révén is. Amint aztán pörögnek a körök, ez elér egy bizonyos szintet, ami lehetőséget nyújt nekünk arra, hogy létrehozzunk egy panteont. Ez még nem tekinthető teljes értékű vallásnak, de nagyon jó kiindulási pont annak létrehozására. Sokféle panteon szerepel a programban, rengeteg különféle istenség, melyek különféle bónuszokat nyújtanak civilizációnknak. Ezek legtöbbször a termelékenységünket növelik (gyorsabb építkezés, több étel, stb.), de akadnak olyanok is, amik például a fejlesztéseket és népünk boldogságát befolyásolják. Már ez is sokat segíthet egy-egy civilizációnak, ám a java csak ezután következik. Amint telnek-múlnak a körök, és növekedik a hitünk, egy bizonyos szint után megszületik a Nagy Próféta (Great Prophet), akivel megalapíthatjuk első vallásunkat. A korábbi Civ játékokban ez csak bónuszokat adott a népünknek, a kiegészítőben viszont kissé már összetettebbé vált a helyzet. Amint kiválasztottuk a számunkra szimpatikus szimbólumot, illetve elneveztük vallásunkat, kiválaszthatunk egy „alapító” és egy „követő hitet” (founder és follower belief). Előbbi annyit tesz, hogy minden város, ahol ez elterjed, legyen szó saját, vagy ellenséges városról, szolgáltat számunkra, mint alapítónak, valamiféle bónuszt. A follower belief pedig azt jelenti, hogy az a város kap bónuszt, ahol megveti a lábát a mi a vallásunk. Bár teljes győzelmet nem arathatunk ezzel, nagyon nagy előnyre tehetünk szert, ha kihasználjuk a kiegészítő eme újdonságát.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 13.
    2012. 06. 23. 15:46
    jó hogy, készítenek még ilyen igazi pc játékokat
  • 12.
    2012. 05. 28. 11:18
    Most vesztegetik steam-en 75%-os akcióba az alapot meg az összes DLC-t. Így egészen megéri.
    9€-ért megkapod az alapot és kettő kivételével az összes DLC-t.
  • 11.
    2012. 05. 25. 16:42
    Egyik kedvenc játékom. Újra elő kell szedni úgy látom ezt kipróbálni kihagyhatatlan
  • 10.
    2012. 05. 22. 20:36
    Amazonon 13font (4.800huf). Mo.-n miert 9k?
  • 9.
    2012. 05. 22. 13:02
    patrik: hol vesztegetik az alapot 2k-ért?
  • 8.
    2012. 05. 22. 11:10
    Hispan07, az tényleg jó lenne, mert idegesítő, amikor 1900 körül járok és fel szeretnék húzni egy csodát, de nem lehet mert az éppen elfoglalt városok 0-n állnak.
  • 7.
    2012. 05. 22. 09:01
    De ez nem csak egy hónap múlva jön ki? (tudom, hogy lehet róla már kritika akkor is, csak kérdem)

    Amúgy pont minap gondolkodtam, hogy egy kis civ kéne, és hosszasan méláztam, hogy a call to power 1, a 4 vagy az 5 legyen-e. mindegyikben vannak olyan ötletek, amik baromi jók és a többiből hiányoznak - és bár ez a kieg jónak tűnik, továbbra is van bőven hiányérzetem (ENSZ/Vallás alapú globál szavazgatás, normális nemzetközi keresedelem/embargók/kereskedelmi útvonalak, víz alá/űrbe kolonizáció alá CTP, nem csak harci, hanem trükkös egységek is szintén alá CTP, izgalmasabb csodák, több döntéshelyzet a policyknál stb.)

    De leginkább annak örülnék végre, ha lenne egy civ, ahol ha 1900-ban alapítok várost, akkor nem a kőkorból kéne kezdeni a fejlesztést. Idővel lehetne vmi tudás minimum vagy küszöb vagy nemtommi.
  • 6.
    phh
    2012. 05. 21. 18:10
    Tudom-tudom. i7 920as van (a többi komponens se gyenge, bár nem vadonatújak). Anno azzal is eltartott jóideig. Sokaknak volt hasonló problémája. Így akkor adok neki még egy esélyt.
  • 5.
    2012. 05. 21. 17:33
    Phh, ebből a szempontból is javult a játék. Persze ez annak is a függvénye, hogy milyen erős a procid.
  • 4.
    phh
    2012. 05. 21. 17:03
    Ha túl nagy a térkép (+ sok egység város, ellenfél, stb.), akkor ez (ill. ezzel a kiegészítővel) is sok a töltési, várakozási idő (1-2 perc)? Az alapjáték játszhatatlan volt emiatt, bizonyos idő után.
  • 3.
    2012. 05. 21. 13:03
    De szeretnék annyi szabadidőt, hogy egy ilyen játékkal egyszer játszani tudjak...
  • 2.
    2012. 05. 21. 10:32
    Szerintem azért egy kiegészítőért +9k kicsit húzós, föleg, hogy az alapot 2k-s áron szereztem be
  • 1.
    2012. 05. 21. 08:48
    Egy gondom van a CiV 5-el, ha le ül elé az ember szombat reggel játszani hamarosan azon kapja magát hogy vasárnap este van.