Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Sid Meier's Civilization V: Brave New World

  • Dátum | 2013.07.14 12:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

A Sid Meier nevével fémjelzett Civilization sorozat ötödik felvonása alaposan megosztotta a rajongókat, ugyanis a fejlesztők szinte teljesen megreformálták a játékmenetet a sokak által tökéletesnek tartott Civ 4-hez képest. Nem egy játékelemet teljesen kivágtak a játékból, másokat pedig kissé leegyszerűsítettek, ugyanakkor véleményünk szerint még így is egy nagyszerű körökre osztott stratégiai játék született a Firaxis berkeiben. Dühöngésre már csak azért sem volt ok, mert szinte biztosak voltunk benne, hogy akárcsak a széria előző részéhez, úgy a Civ 5-höz is készülnek majd kiegészítők, amik tovább csiszolják a játékmenetet. Nem is történt másképpen, hiszen pár hónappal később menetrendszerűen érkezett a Gods&Kings című expanzió, ami bevezette a vallás, valamint a kémkedés szerepét a játékba, illetve számos új néppel és csodával bővítette az alapjáték felhozatalát. Akadt még persze javítanivaló a formulán, hiszen a kultúra és a diplomácia kezelése továbbra is elmaradt a Civ 4-ben látott szinttől, nem beszélve néhány zavaró bugtól, és a mesterséges intelligencia hiányosságairól. Ezzel bizonyára a Firaxis tagjai is tisztában voltak, hiszen a Brave New Worldre keresztelt legújabb kiegészítő pont ezekkel a problémákkal foglalkozik. Az expanzió körülbelül hatezer forintért szerezhető be, és igényli az alapjáték meglétét. A Gods&Kings-re viszont nincs szükség a futtatásához, ugyanis az abban szereplő népeket és hadjáratokat leszámítva tartalmazza annak játékmenetbeli újdonságait (vallás, kémkedés).



Mielőtt rátérnénk a játékmenet ismertetésére, érdemes gyorsan végigfutni a Brave New World egyéb extráin. Ahogy ilyenkor szokás, kaptunk néhány új nemzetet, köztük olyan egyedi darabokat, mint a lengyelek, a brazilok és a zuluk, illetve felépíthetünk újfajta csodákat is (például Globe színház, Broadway). Bővült a városállamok felhozatala is, melyekből most már több mint 50 szerepel a játékban. Amint a bevezetőben említettük, az első kiegészítő speciális skirmish küldetéseit nem próbálhatjuk ki, ha nincs meg a Gods&Kings, de nem érdemes bánkódni, ugyanis a Brave New World is tartalmaz ezekből két újabb darabot. Ezek közül az egyik az amerikai polgárháborúba vezényel el bennünket, ahol Jefferson és Washington nézett farkasszemet egymással, a másik skirmish küldetés pedig a 19. századi afrikai gyarmatosítást tárja elénk, amelyben a francia, angol és belga hódítók találták magukat szembe a marokkói őslakosokkal. Mindkét küldetés speciális szabályok szerint játszódik, érdemes kipróbálni őket.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2013. 07. 18. 15:45
    ha a G&K-es népeket is megkaptuk volna, abból a kiegészítőből már egy nyamvadt darabot sem tudnának eladni a jövőben. a hit és a kémkedés viszont két olyan funkció, amire a BNW számos eleme épül. persze ki lehetett volna hagyni ezeket is, de akkor alaposan kasztrálták volna a játékot, és az új kiegészítőt jóformán csak a G&K-tulajok vennék meg.
  • 4.
    2013. 07. 15. 15:14
    Majd elmész a boltba, és megveszed a Gods & Kings-et és a többi DLC-t is. Steam-en pár kattintás az egész, és már csomagokban is kaphatóak.
    Ha pedig már elég keménynek érzitek magatokat, toljátok neten, ott nem agyatlan AI van
  • 3.
    2013. 07. 15. 12:49
    Egy jó játék, méltó kiegészítése, remek tartalommal. És még mindig lehet mit pakolni a CIV5-be.
  • 2.
    2013. 07. 15. 07:56
    Hát ha már tartalmazza az első kiegészítő játékmenetet érintő változásait, nem ártott volna, ha a népeket is tartalmazza. Vagy akkor abszolút ne tartalmazzon semmit. Ez így olyan felemás megoldás.
  • 1.
    2013. 07. 14. 21:08

    "Nem tartalmazza az első kiegészítőben szereplő népeket és bónusz épületeket"

    Most ez komolyan kontra???