Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

ShootMania Storm - mániákusan régivonalas

  • Dátum | 2013.05.02 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Akadt a játékiparnak több érdekes és emlékezetes időszaka. Ezek közül az egyik kétségtelenül a hardcore multiplayer FPS-ek elterjedése volt, mely igazából a Quake 3 és az Unreal Tournament megjelenésével érte el tetőfokát. A verseny végletekig kiélezett volt az id Software és az Epic Games között, s nem csak játékélményben, hanem technikai fronton is. Aki modernebb motort tudott készíteni, korábban soha nem látott látvánnyal, annak a technológiáját licencelte a többi fejlesztőcsapat, így aztán számos játék testében dobogott Quake vagy Unreal szív.

Létezett azonban a dolognak egy másik aspektusa is, amit szintén fontos kiemelni. Ekkor került az eSport, mint fogalom, először igazán az emberek elé. Ekkor emelkedtek fel az első nyugati sztárok, akik a játékokból kerestek milliókat, és később ebből építették fel saját vállalkozásaikat. Akik egy-egy nagyobb verseny után nem csak pénzzel, de nyereményként sportmotorokkal, autókkal mehettek haza. Amikor egy-egy lejátszott meccset két profi között több ezren néztek vissza utólag, megpróbálva ellesni a legapróbb mozdulatokat is. S habár ezen a ponton töredelmesen be kell vallanom, hogy az én szívem mindig az Unreal Tournament felé húzott, az eSport-dolgokban a Quake 3 valahogy jobb volt. Játékmenete pörgősebb, belemenősebb volt, irányítása precízebb, gyorsabb, és a karakterek és a környezet viszonya is valamiért sokkal megfelelőbbnek tűnt azokhoz a csupaszabb igényekhez, amit az eSport támaszt. 

Ezeknek az időknek azonban vége, és manapság az FPS-ek már meg akarnak felelni mindenkinek. Ráadásul a kényszer, hogy évente bővítsék, gyarapítsák, új lehetőségeket tegyenek a játékokba azt eredményezte, hogy a tiszta FPS-élményt olyan dolgok teszik zajossá, mint a karakterosztályok, a választható felszerelések, a perkek, a behívható segítségek, felhasználható tárgyak, járművek és még ki tudja, mi minden más. Manapság sokan úgy vélik, hogy a Call of Duty egy gyorsütemű FPS, de a Quake 3-hoz képest olyan, mint egy lepillanatragasztózott csiga. Közel sem veszi már igénybe annyira az ösztönös érzékeinket, mint az id Software gyermeke tette annak idején, és közel sem ad olyan egyenlő és tiszta feltételeket ahhoz, hogy összemérhessük a másikkal nyers képességeinket. Ez a műfaj a konzolok és a kazuárosodás folyományaként eltűnt. Kihalt. Csakhogy most újra él.

A Nadeo ugyanis a TrackMania után műfajt váltott, és ezúttal az FPS-ek világában próbálkozik, nagyjából ugyanazzal a recepttel, mint ami az autós játékait is tömegsikerré tette. A ShootMania nem más, mint a Quake-stílusú multiplayer shooterek feltámasztása egy modern, online közösség köré építve. Maga a játék nagyon egyszerű, sok szempontból még egyszerűbb is, mint mondjuk a Quake 3 volt a maga idejében, egy mai akármilyen tucat FPS pedig gyakorlatilag kétdiplomás mérnöknek tűnhet mellette. Először is, a fegyverünket nem látjuk, valójában olyan, mintha nem is lenne fegyverünk, csak töltényeket lőnénk ki. A műfajban megszokottaktól eltérően ráadásul nem egy „hitcheck” stílusú fegyverrel kezdünk (pl. géppuska, aminek a tölténye késleltetés nélkül talál be), hanem egy rakétavetőhöz hasonló cuccal, ami nem csak, hogy jóval a kilövés után érkezik meg az általunk becélzott helyre, de még csóvát is húz, így látszik, merről jött.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2013. 05. 08. 10:11
    @mikej95
    "CoD-höz képest a mai darabok már elmennének taktikai shooternek is."

    LOL, NEM!!!
  • 8.
    2013. 05. 06. 16:37
    Tényleg lassú a CoD, de még önmagához képest is. CoD-höz képest a mai darabok már elmennének taktikai shooternek is.
  • 7.
    2013. 05. 03. 12:57
    Quake 3 arena vs Unreal Tournament. Nekem ez jelenti a hőskort, amikor még az kellett eldönteni, hogy az egyik rohadt jó játékot vagy a másik rohadt jó játékot szereted-e jobban, nem pedig azt, hogy az egyik közepes játékban talált bugok vagy a másik közepes játékban talált bugok idegesítenek-e jobban. Öregszem.
  • 6.
    2013. 05. 02. 17:51
    Anno rengeteget toltam Q3-at, a kedvencem a különböző shotti modok + only-rail modok voltak, Unreal Tournament-ből az elsővel toltam, de nem sokat, az annyira nem jött be mint a Q3. Nos ez volt a bevezető...

    Kipróbáltam ebből még valami bétát valamikor X hete. Elég gyorsan letöröltem ezt a 524rt a gépemről. Nem tudom, hogy akarok-e adni neki még egy esélyt. (Nem! Nem akarok!)
  • 5.
    2013. 05. 02. 15:52
    Quakehez meg UT-hez hasonlitani ezt a probalkozast eleg bator dolog. Hiba volt ennyire kiherelni a jatekmenetet, a mozgas meg egyszeruen egy kabare.
  • 4.
    2013. 05. 02. 13:02
    Szóval egy budget árú Red Eclipse komolyabb grafikával. Érdekes, első blikkre bejön, majd tuti kirpóbálom.
  • 3.
    2013. 05. 02. 10:24
    Lazahunter
    COD... Mi köze az egyjátékos módnak az itt említett MULTINAK? A mai FPS single nem más mint egy laza fps ami leköt egy 3-6 órára. Filmszerü élmény néha jó kis storyval és fordulókkal. Amivel nincs semmi baj. Nem tetszik nem kell megvenni alapon. Sok millió és millió ember meg megveszi. A többség szabja az irányvonalat.

    Multi más tészta. Jó lenne pár pörgősebb játék, de miután a többség szabja az igényeket így marad az ami van. Ha nem tetszik Vagy megszoksz vagy nem játszol többet ennyi.
  • 2.
    2013. 05. 02. 09:52
    Persze ez a gép még jó lehet ... jó kis Q3 hangulat
  • 1.
    2013. 05. 02. 09:52
    "Sokan nem is akarták, hogy visszatérjen, hiszen egy mai FPS annyival többet tud nyújtani."

    Ehh, mennyivel? Sehol sem látom
    Ok, egy Borderlands 2 az igen ... de a CoD-ok és társai, amik filmes átvezetőkkel spékelt buta agyon scriptelt játékok, azok mitől nyújtanak többet? A játékosdi alja, és sajna a jövő ...