Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Shattered Origins: hibrid játék magyar fejlesztőktől

  • Dátum | 2010.12.31 12:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

A magyar játékfejlesztésnek voltak csúcsai és mélypontjai is az utóbbi évtizedben, főleg, ha a nagynevű, komoly anyagi háttérrel bíró csapatokat nézzük. A független próbálkozók száma ugyanis hazánkban elég elenyésző, a legtöbben inkább modokkal próbálkoznak, mert azokkal viszonylag könnyebben kitörhetnek, mint egy-egy teljes értékű játékkal, amihez rengeteg idő, pénz és energia kell. Éppen ezért volt meglepő az Elder Games próbálkozása, mely egy afféle űrstratégia-akció hibridnek tűnik, és mindenféle jelentős üzleti háttértől mentesen masírozik a megjelenés felé. Valódi garázsprojekt a XXI. század elején? Igen, ilyen is van, sőt, első kézből tapasztalhattuk meg a program minden előnyét, köszönhetően a nálunk járt exkluzív fejlesztői demóváltozatnak.

Egy kismadár a sok közül
Egy kismadár a sok közül

Törések

A Shattered Origins műfaja afféle hibrid, mely az űrstratégiák és a lövöldözős, repcsis programok szerelemgyerekének fogható fel. A játékos egy hatalmas anyahajó irányítását kapja kezei közé annak minden apró cirkálójával, ám a klasszikus recepttel ellentétben itt minden egyes úrjárművet egyenként kell irányítania. Bár be lehet állítani nekik bizonyos viselkedési formákat, úgy mint járőrözés, várakozás, vagy épp támadás, a madarak fölötti totális kontroll elengedhetetlen a játékban. Láttunk már hasonló próbálkozásokat, azonban a sok vegyes eredménnyel ellentétben úgy néz ki, hogy a Shattered Origins talán sikerre viszi majd a különös formulát. Mialatt egy adott vadászgéppel repkedve lőjük ki a rosszfiúkat, bármikor átpattanhatunk egy másik madárka pilótafülkéjébe, hogy esetleg az ellenkező irányból is osszunk egy kis áldást. Első ránézésre az embernek nem is esik le a dolog mögötti taktikai lehetőség, de ha jobban elmerül a harcrendszerben, kikristályosodik a fejlesztői szándék. Itt minden egyes lépésünknek (illetve röppenésünknek) céllal kell történnie, s ezt az is jól prezentálja, hogy a legtöbb repülős akcióprogrammal ellentétben itt még a legkisebb ellenséges gép is simán elkeni a szánkat, ha nem vagyunk ügyesek.

A történet fontos szerepet játszik majd a teljes verzióban
A történet fontos szerepet játszik majd a teljes verzióban

A játékmenet persze nem csak harcból áll, lehetőség van különféle fejlesztéseket elvégeznünk és még mellékküldetések is akadnak. A főszál teljesítése folyamán több pilótának és szereplőnek akad ügyes-bajos dolga, melyeket elrendezhetünk, ha nincs jobb dolgunk épp, de mivel a játék alapvetően egy stratégiai rendszer szerint fut, az egységek fejlesztései, a kutatások és a csillagtérkép navigációja is rendre a mi felelősségünk lesznek. Ha már szóba jött a fejlesztés, a dolog minden egyes hajónkat érinti, hisz rengetegféle speciális fegyver lesz felszerelhető a kezdetben még gyengécske gépekre is. Mindennek alapja pedig a pénz, amit bányászattal és kutatással lehet előteremteni. Épp emiatt aztán könnyű a ma megszokott, egyszerűbb programok után elveszni a Shattered Originsben, illetve az lenne, ha nem volna a játék elején egy kimerítően részletes oktatópálya, ami tényleg elmagyarázza a játék összes lehetőségét. Mi tagadás, erre szükség is van, mert egy igen összetett programmal lesz dolgunk a megjelenéskor.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 28.
    2011. 01. 05. 17:17
    Jó kis játéknak tűnik!
    Én is ezer éve várok már egy jó ürstratégiára!
    A lejjebb említett X3 terrian-t én is kipróbáltam, de szerintem messze nem olyan jó játékélmény mint az imperium galactica 1-2, vagy a haegemonia.

    Én várom a megjelenést, biztos hogy veszek belőle egyet!
  • 27.
    2011. 01. 04. 00:44
    Mandris90-nek

    Nagyon jól rámutattál az IG2 egyik legnagyobb hibájára.
    Ezen kívül pl. nekem még két problémám volt a játékkal.
    Az egyik az hogy egy űrbázisnak jóval erősebbnek kellett volna lennie.
    (Ez pl. az IG1-ben nagyon jól ki volt találva.)
    A másik, hogy legnehezebb fokozatban is egy tapasztalt játékos hű... veri a gépet.
  • 26.
    2011. 01. 03. 21:42
    ig2 ben azért kicsit gázvolt hogy hamár sok azonos hajovolt akkor azok egymásba voltak rakva és ottvolt a szám hány pusztul el egyszerre azért az kicsit gáz
  • 25.
    2011. 01. 03. 18:02
    ha kapható lesz tuti megveszem. Annyi kérdésem lenne hogy DX vagy OpenGL-es API-t használ?

    Jajj istenem IC2-vel de sokat játszottam, lehet mindjárt le is kapom a polcomról...
  • 24.
    2011. 01. 03. 00:30
    Hallottam már erről a játékról de nem tudtam hogy magyar fejlesztés. Ez mondjuk önmagában annyira nem hat meg, de egész jó koncepciónak tűnik a játék... szóval hajrá!

    Kell egy kis frissítés meg kreativitás a játékiparba mert már túlzottan is iparosodott és futószalagon nyomják a sok unalmas sablonjátékot évről évre az óriás kiadók. Csak a bevált pénztermelő recepteket követik.

    Még ha be is bukják a "kezdők" az új ötleteiket, valmit azért általában adnak hozzá a játékipar egészének fejlődéséhez. (Szó nélkül lenyúlják őket a nagyok, jobbik esetben felvásárolják őket és úgy használják fel a jobb ötleteket, vagy legjobb esetben saját maguk javíthatnak a következő körben, a hibáikból tanulva.)
  • 23.
    2011. 01. 02. 20:14
    ja, az IG 1, meg az IG 2 jó kis játékok voltak =) mindig is szerettem őket D
  • 22.
    2011. 01. 02. 18:31
    The game’s minimum system requirements are

    * Pentium 4 2.0 Ghz CPU
    * 512 MB RAM
    * NVidia GeForce FX 5200 or equivalent
    * Windows XP / Vista / 7
    * 400 MB HDD

    And the recommended system is

    * Pentium 4 3.0 Ghz CPU
    * 1 GB RAM
    * NVidia GeForce 7600 or equivalent
    * A sound card, supporting 5.1 surround
  • 21.
    2011. 01. 02. 17:54
    robyeger, hát így videó alapján ez nem dx11, hanem 9
  • 20.
    2011. 01. 02. 12:59
    Nekem kapásból a Spaceforce - A Világűr Kalandorai (Rogue Universe) nevezetű játék jutt eszembe, mint hasonszőrű. Ünnepek előtt vettem meg akciósan a magyar feliratú honosított verziót. Végéig is toltam, ha valakit érdekel 1eFt oda adom kézikönyvvel együtt.
    Szép DX9 alkotás, remélem ez az új Shattered Origins DX11 szintű grafikát monultat majd fel.
  • 19.
    2011. 01. 02. 12:51
    Hát igen az X3 Terran Conflict állítólag nem egy rossz játék, de számomra túl nehéz, és bonyolult, ha szánnék rá elegendő időt, biztos megérteném. Nem ártott volna bele 1 tutorial...
  • 18.
    2011. 01. 02. 12:22
    Várjuk, hajrá!

    Bár nekem még mindig a IG1-2 az igazi. Kár, hogy nem lesz folytatásuk.
    Na meg még a Haegemónia is ütős volt. Hasonlított kicsit az IG -re, csak a földi harcokat hiányoltam és akkor teljesen IG fillingje lenne
  • 17.
    2011. 01. 02. 10:33
    Turai: Meg azt ne felejtsük el megemlíteni hogy pofátlanul nehéz Próbáltam többször is megkedvelni azt a játékot, de nem túl sok sikerrel.
  • 16.
    2011. 01. 02. 07:36
    Akik szeretik az űrstratégiát és nem győzik kivárni azoknak ajánlanék egy játékot a figyelmükbe.
    Bár nem űrstratégia azért ha valaki ész nélkül játszik akkor nagyon hamar GAME OVER lesz a vége.
    X3 Terran Conflict
    Bár elsőre nem igazán tűnik nagy durranásnak be pár napi játék után mikor kiismeri a játékos magát, hogy hogyan lehet építkezni, kereskedni, harcolni,flottát létre hozni, küldetéseket végre hajtani és még sorolhatnám igazán jó véleménnyel lesz róla.
    Egy nagy hátránya van a játéknak az pedig, hogy kifejezetten CPU zabáló főleg ahogyan egyre több egységet kell irányítani.
  • 15.
    2011. 01. 01. 23:47
    Én várom,ha van magyar felirat,ha nincs. Ritka műfaj,remélem jó lesz.
  • 14.
    2011. 01. 01. 18:53
    jól hangzik
  • 13.
    2011. 01. 01. 18:06
    Régen az imperium galactica 1-2 volt nagyon jó. Hasonló játék. 98-ason nagyon szerettem játszani vele
  • 12.
    2011. 01. 01. 18:05
    Végre egy Játék! A Nexus és a Homeworld (szigorúan 2. rész) után. A Haegemonia elment, de nem volt nagy szám. az IG sem annyira bejövős, kicsit túl stratégia. Van egyáltalán még a Nexuson és a Homeworldon kívül még ilyen anyahajó irányítós féle játék??
  • 11.
    2011. 01. 01. 17:18
    Jaj de jó, régóta várok már egy új űrstratégiát. Érdekesnek tűnik ez a hibrid műfaj, majd meglátjuk mi sül ki belőle.
  • 10.
    2011. 01. 01. 10:50
    Picit sajnálom, hogy nem maradtak meg a "szimpla" IG féle űrstratégiánál.
    De sebaj, mindenképpen ki szeretném majd ezt is próbálni!
  • 9.
    2011. 01. 01. 09:49
    Hát én nem rajongok az ilyen játékokért, de remélem sikeres lesz, szurkolok nekik.
  • 8.
    2010. 12. 31. 22:47
    Hát kb a felsoroltak.. de remélem lesznek még, és visszatérnek az imperium irányvonal felé.

    Nekem veszettül hiányzik egy jóféle Master of Orion 2, vagy Imperium Galactica 2 utód.
  • 7.
    2010. 12. 31. 20:57
    Hanyadik magyar űrstratégia ez?
    Imperium Galactica 1-2
    Nexus (vagyis Imperium Galactica 3)
    Haegemonia
  • 6.
    2010. 12. 31. 19:13
    Reméljük valamivel ki fog tűnni az űr szimuk és stratégiák közül. Én mindenesetre adog neki egy esélyt.
  • 5.
    2010. 12. 31. 19:07
    dzjaulah -
    Ne érts félre így az év utolsó napján, eszem ágában nincs leoltani.. egyébként sem szoktam mások helyesírási hibáit kritizálni. De ez nekem is sok így hirtelen olvasva: az "szimpatikus" helyesen. Még egyszer ne haragudj, BUÉK mindenkinek.
  • 4.
    2010. 12. 31. 17:23
    szinpatikus! Várom

    A Nexus nekem nem igazán jött be. Főképp a története miatt... Az elgondolás tetszett, de a megvalósítás nem annyira.
  • 3.
    2010. 12. 31. 17:08
    Végre valami jó hír.
    Sokk értelmetlen öld a népet ész nélkül verziójú FPS és társai után talán itthon készül valami játéknak nevezhető és gondolkodást igénylő játék is.
    Persze mindenkinek más-más az ízlése de én már kifejezetten belefáradtam az olyan játékokban amelyekben csak a gombokat kell nyomogatni ész nélkül.
  • 2.
    2010. 12. 31. 16:56
    Ez a hibrid akció-stratégia irányítás engem a Nexus: The Jupiter Incidentre emlékeztet, csak ez még jobban megcsavarja a dolgokat. Tetszetős, szeretem a zűrős-űrös cuccokat.


    Cukrosbacsi - 2010-12-31 16:43:58

    Hát ha nincs sok zsé, akkor szinkronszínészre se futja, de egy felirat azért elvárható.
  • 1.
    2010. 12. 31. 16:43
    Ha már magyar fejlesztésű játékról van szó akkor nagyon remélem hogy az angol szöveg mellet magyar szöveg és hang is lesz.....